Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:44

klinkt leuk Emy!

ik ben net terug uit Polen.. heeeel erg moe nu! een verslagje plaats ik morgen!
Weltrusten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:40

Het is al morgen...

Wij komen je trouwens ophalen, mijn vader kan volgende week niet rijden namelijk...

Eventjes een dom gedichtje van me posten:

Als ik nou eens nog maar één woord mocht zeggen
En dat ene woord niet eens zou mogen uitleggen
Een woord dat iedereen begrijpt zonder uitleg
Een woord waarbij iedereen zou begrijpen wat ik zeg

Met dat ene woord zou ik zoveel kunnen bedoelen
Maar toch zou ieder het weten, ieder zou het voelen
Een woord met daarin voor mij zoveel gevoel
Een woord waarbij iedereen meteen zou weten wat ik bedoel

Dat ene woord met een inmens grote kracht
In dat ene woord, een woord met zoveel pracht
Een woord met daarin een macht zo krachtig
Een woord waarbij iedereen achterover slaat zo prachtig

Nu weet ik zeker, jij denkt die bestaat niet
Maar liefde is er ook nog, ondanks dat je het niet altijd ziet

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:58

Een dom gedichtje, noemt ze dat dan...Muts! Hij's mooi!

Vandaag zelf ook weer eens les gehad. Eerst half uurtje met de dubbele longeerlijnen haflinger van instructrice gepest. Deed het best leuk (hij en ik) daarna half uurtje er op. Nu hij toch al gelopen had, vond ik dat ik er best zonder zadel op kon. Helemaal leuk! Alleen beetje jammer dat ik na aanspringen in gallop ineens op de hals zat, maarre..schoonheidsfoutje
En Maicka is ook weer bewerkt door de hoefsmid. Het voorste gedeelte, daar waar het lipje van voorijzer zit, moet ze nu missen, maar het was meegevallen volgens smid

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:49

Emytje schreef:
Foto van de kat? Heeft hij/zij al een naam?

foto's heb ik niet, maar het is een nogal ahum kuch verhaal met een wending geworden. We zouden van mijn zus Pooh krijgen een 6 maanden oude poes (er moet er bij haar eentje weg vandaar) Maar nou was ik daar vorige week en toen werd ik helemaal verliefd op de 2 jarige kat Tygo..Tigo whatever. Ik alle moed bij elkaar geschraapt en gevraagd of ik die niet mocht hebben. Vond het nogal een beetje banketstaaf nl. Maar het mocht van haar dus we krijgen een grijze streepjes je weet wel kater genaamd Tigo

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:14

@Juut: je maakte net zo'n schoonheidsfoutje als ik vorige week op Paradiso?

@ Wendy: ook leuk toch? Hoe vind je cavia hem? Spaar jij trouwens nog die poppetjes van My little pony? Ik heb nog zo'n meisje gevonden, geen idee hoe ze heet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:34

Ja alles van MLP is welkom. Waarschijnlijk Megan of Molly? Als je haar kwijt moet heel graag bij mij

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:09

Ik weet niet welke het is. Ik denk die jongste, ze heeft een rose jurkje aan. Weet je dan welke het is? En natuurlijk mag je haar hebben.

Ik heb trouwens een boswandeling met mijn moeder gemaakt en ook heel veel foto's gemaakt, kijk maar eens hier!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:56

Emytje schreef:
@Juut: je maakte net zo'n schoonheidsfoutje als ik vorige week op Paradiso?

Zoiets, ja. Beestje bokte bij aanspringen in gallop, zonder zadel beetje lastig. Maar vervolgens stug doorgalloperen
Mooie foto's trouwens!
@ Wendy; wat vond nichtje van de kattenruil?
En wie van jullie heeft een goede tip wat te doen als je cavia wat dunner is als z'n boertje? Naar de dierenarts kan ik niet eerder als vrijdag. Hij toont in z'n gedrag en verdere uiterlijk ook niet ziek, maar hij heeft geen lekker buikje meer... Voer ook van die snoepjes met ecxtra vitamine C

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:54

Ja, dat is erg moeilijk als ze saampjes in een kooi zitten. De één is toch wat meer de baas als de ander en krijg dus ook meer te eten. Als hij echt sterk vermagert zou ik ze toch apart gaan zetten (voor eventjes dan).

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:04

Stil hier zeg!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:52

Eh...mijn knaag is dus sterk vermagerd, maar broertje laat hem wel gewoon bij het voer. Er blijft nu zelfs voer staan. Ik dacht eerst dat het de tandjes waren, maar hij heeft wel gewoon gegeten deze week (heb er eens extra op gelet). Maar als ik ze apart zet, gaan ze dan niet juist erger vechten als ze weer bij elkaar komen te zitten?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:25

Het kunnen ook de kiezen zijn. Van Sammie dacht ik ook dat hij nog goed at, maar ineens verdween het eten wel maar hij viel toch af. Hij bleek slechte kiezen te hebben. Hij moet 2x per jaar naar de dierenarts om het weg te laten slijpen.

Die dierenarts zei ook dat je goed op moeten letten als ze korte tijd sterk vermageren want dat wordt bij cavia's snel fataal. Hoeveel weegt hij nog Judith? En geef je ook vitamine C pilletjes (gewoon die van mensen) Ook al krijgen ze voer met vitamine C dan toch zo'n pilletje geven zei mijn DA.

In eerste instantie moest Sam er niks van hebben, maar nu doet hij er een moord voor (die met citroensmaak) probeer het eens. Baad het niet dan schaadt het niet.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:40

Ik denk dat het toch het beste is als je em eventjes laat nakijken bij de dierenarts Judith, dit klinkt toch niet goed.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:00

Ben vanmorgen idd langs de DA geweest. Nog een heel drama apart, want het weekend was voor spoedgevallen. Ik ken de DA van de ziekteperiode van Maicka, hij is toen geregeld geweest. Nu mocht ik wel langskomen, maar moest ik opschieten, want als hij een oproep kreeg moest hij weg.
Natuurlijk verdwaald in Gennep, Lonneke geprobeerd te bellen, maar die nam niet op. Uiteindelijk fietser aangehouden en de weg gevraagd, en na héél veel omrijden eindelijk de DA gevonden
Ik dacht dat het de boventanden waren Tinus heeft ze opgesplitst; voorkant loopt netjes omlaag, achterkant zien er uit als haakjes dat naar binnen loopt. Teunis heeft dat niet. Bleek dus dat de ondertanden te lang waren. Deze zijn bijgesnoeit en de kiezen zijn bekeken, maar dat was verder prima.
Vanochtend woog Tinus 564 gram, terwijl vetzak Teunis in de 700 zit. Die smikkelt nu het voer op wat Teunis laat staan

Later had Lonneke m'n voicemail ingesproken; was van Kwinto gevallen, en daarbij was hij op haar hand gaan staan? Hoe krijgt ze het voor elkaar
En nog wat later laserde mijn buurmeisje van Ascot af. Ook een hele prestatie, want dat werd tot nu toe voor mij bewaard. Ze heeft 9 november een wedstrijdje, en ik zou haar nog wat les op Ascot geven. Ze deed het goed. Een beetje te goed, want As kreeg er genoeg van, ging in gallop en trok alle vier z'n been in (dus nog niet echt bokken). Ik heb een dressuurzadel, en dat hebben ze op de manege niet. Mijn buurmeisje kon haar knieën niet zo snel kwijt, en daar lag ze. Stond gelukkig wel meteen weer op, maar even overstuur.
Ascot snapte er niets van, kwam heel schijnheilig naar me toe lopen 'ik deed niets, hoor!' Ze is er weer op gestapt, heeft hem nog prachtig aan het draven gezet, en toen zijn we gestopt, want ze had toch wel last van haar knie. Had ze ook al voor het rijden.
Verder was mijn dag verschrikkelijk saai!
@ Wendy; ik voer idd ook extra vitamine C snoepjes bij. Tinus doed er een moord voor, Teunis spugt het zelfs uit als ik het in z'n bekje prop...
Tinus is overigens verder levendig genoeg, heeft een glanzend vachtje en alles. Alleen lijkt hij beetje op een anorexiaknaag

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:27

Goed dat je naar de dierenarts gegaan bent. Je had ook mij voor de weg kunnen bellen muts

Is Kwinto weer terug op de manege?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:00

Stitch, het oude paard van Sanne.. dat is Kwinto.. ze hebben hem in die stal gezet..
oude Kwinto, die witte, is een tijd geleden overleden.. ik geloof dat het kanker was..
@Juut: ze is nog naar de EHBO geweest, heb je nog iets gehoord wat de dokter zei?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:44

ik heb vanochtend nog gereden, en hans zei dat lonnekes hand alleen zwaar gekneusd was.. dan heeft ze dus geluk gehad..

ik reed op sussie vanochtend, alle paarden waren heel kijkerig en rennerig, bij center parcs waren ze met geluid bezig enzo, dus dat was wel heel irritant.. maar verderheb ik wel lekker gereden

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:39

Janneke18 schreef:
Stitch, het oude paard van Sanne.. dat is Kwinto.. ze hebben hem in die stal gezet..
oude Kwinto, die witte, is een tijd geleden overleden.. ik geloof dat het kanker was..
@Juut: ze is nog naar de EHBO geweest, heb je nog iets gehoord wat de dokter zei?

Ah oké ik snap. Hebben ze dus toch maar een manegepaard van dat beest gemaakt? Ik vind het echt een mooi dier. Heb er ook wel eens op gereden maar hij is loeisterk.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:15

Ja, Sanne heeft nu Nayla.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:04

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:37

Leuke foto's Wendy, ik heb ook wat gereageerd.

Hebben jullie trouwens gisteren ook de regenboog gezien? 's Middags waren het er zelfs eventjes twee boven elkaar!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:28

Nee niks gezien vanaf mijn kantoor

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:49

Jammer, maar je kunt de schade inhalen! Ik heb twee foto's op mijn weblog geplaatst (zie tweede link onderschrift)!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:11

Helaas Emy, in Arnhem kan ik dus ook geen regenbogen zien die in Sint Antoinis wel te zien zijn.
@ Wendy; ik kan je wel bellen...als ik je nummer in de lijst in m'n telefoon heb staan. En dat heeft deze slimme kip dus niet!
Verder heeft Lonneke verdomt veel geluk gehad dat het modderig was, en dat ze handschoenen aan had. Stiekem vindt ik het geen slimme actie van Claudia; op het begin waarschuwen dat Kwinto zo heet is, en vervolgens iedereen inc. Lonneke door laten galloperen, op de rem laten gaan en vervolgens weer door laten galloperen...

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:32

Hihi, Wendy ik heb op Spencer gereden! Zo grappig! Ik heb ook vrij lang zonder beugels gereden, ook gegallopeerd (dat durf ik eigelijk niet, maar hij gallopeerd zoooooo fijn) en ook wat huppeltjes gemaakt.

En mijn weblog doet het gvd niet, ze zijn zeker weer aan de dinges aan het sleutelen. Eindelijk Anne uit haar kamer en van het internet gekregen, kan ik nog mijn weblog niet updaten...