amanda1980 schreef:Sorry, ik heb de al een paar dagen niet gelezen hier dus ben niet op de hoogte van al het nieuws.
Even een update van de katten aangezien een aantal van jullie zo lief gesteund hebben.
Met de kater gaat het redelijk goed. Hij heeft gister zijn laatste infuus vloeistof gehad en was vandaag goed genoeg om die vandaag niet nodig te hebben. Hij is er nog niet maar het ziet er redelijk goed uit.
De poes is een ander en lang verhaal. Zal zo kort mogelijk proberen te houden.
Woensdag ochtend moest ik me melden bij de da. De poes ging zo slecht dat de da haar max 25% overlevingskans gaf en er een heel slecht gevoel bij had. Na overleg besloten om smidddags terug te komen om in te laten slapen. Na een uurtje huilen en nadenken kon ik haar niet in laten slapen. Ze had tenslotte nog een kans van 25%. Terug naar de da en haar aan het infuus gelegd. Savonds gebelt en ze lekker er iets van op te knappen. Gister weer gebelt en het ging weer bergafwaarts. We moesten eind van de middag komen voor een gesprek. Hij wilde het tot vanochtend aan kijken en dan beslissen. Afijn, vandaag tussen de middag gebelt en wonder boven wonder ging het weer de goede kant op. Ik moest om kwart voor 4 vandaag langs komen om 1 en ander door te spreken. Haar kansen waren gestegen tot een fifty fifty overlevingskans. Da had nooit verwacht gister dat ze vandaag recht op zou zitten en contact proberen te maken. Gister lag ze tenslotte enkelt als een dood vogeltje.
Nu is ze mee naar huis en moet ze elke 12 uur een prik tegen de misselijkeheid en om haar maag darmstelsel op gang te houden. Ook moet ik haar elke 2 uur dwangvoeren en elk uur dwangdrinken. Ze eet en drinkt nog niet echt zelf. Heeft vanacht wel een hapje gegeten. Ze slikt nu wel met dwangvoeren wat ze voorheen niet deed.
Al met al zijn we er nog laaaaaang niet maar is er nog hoop.
Alles van de afgelopen dagen lijkt op een vergiftiging. De katten hebben een eigen kamertje waar de kattebakken staan. We zijn nu heel erg bang dat iemand iets van rattengif of wat ook door het raampje heeft gegooid. Het raampje staat altijd op een klein kiertje. Doubey en Bruce zijn zo vreselijk ziek dat dat bijna niet anders kan. Ik heb zelf niks van gif in huis staan.
De deur van het kamertje is nu dan ook dicht en blijft dat totdat echt alles van onder tot boven schoon is en het raampje blijft voortaan dicht!! Kan me bijna niet voor stellen dat iemand zoiets kan doen maar het kan bijna niet anders. Zo ziek worden van hondenvoer kan gewoon bijna niet. Misschien is het ook wel de doodsoorzaak van mijn hond geworden. Hij was van ouderdom al aan het aftakelen maar zakte zaterdag avond wel in 1 klap in mekaar. Kreeg verlammingsverschijnselen (de katten godzijdank niet) maar wilde ook plotseling niks meer eten. Helaas zal ik er nooit meer achter komen. Het enigste wat ik nu nog kan doen is keihard vechten voor het leventje van de katten.
Jeetje wat een ellende voor je dieren,mag hopen dat het niet echt iemand is geweest die je dieren zoiets aan wil doen!
Heel veel sterkte,dwangvoeren is echt niet leuk

Sterkte voor je kat..
) en een klein tuintje, maar veeel ruimer dan ons flatje nu (en ook nog goedkoper
)
) zal vant weekend even kijken