Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:17

Jiss_ca schreef:
Voor die crossles in de Allround week, heb je dan ook van die 3 in 1 beschermers beschermers nodig? En is dat aan te raden? Of voldoen gewone peesbeschermers en strijklappen ook?

Ik zat er net aan te denken ! Vraag jij het *D

Je hebt toch ook peesbeschermers die voor nog een stukje hebben? Volgens mij zijn die speciaal voor cross, iemand hier ervaring mee? Want die lijken mij veiliger dan die 3 in 1, want dat zijn meer bandages(lijkt mij, als ik het fout heb gewoon zeggen hoor) :D

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:24

fienaaa schreef:
Jiss_ca schreef:
Voor die crossles in de Allround week, heb je dan ook van die 3 in 1 beschermers beschermers nodig? En is dat aan te raden? Of voldoen gewone peesbeschermers en strijklappen ook?

Ik zat er net aan te denken ! Vraag jij het *D

Je hebt toch ook peesbeschermers die voor nog een stukje hebben? Volgens mij zijn die speciaal voor cross, iemand hier ervaring mee? Want die lijken mij veiliger dan die 3 in 1, want dat zijn meer bandages(lijkt mij, als ik het fout heb gewoon zeggen hoor) :D

Ja die heb ik. Ik vind ze erg fijn. Ze lijken op gewone peesbeschermers, maar vooraan heeft je pony toch net wat meer bescherming. Deze gebruik ik voor cross.

Ik heb deze: http://www.townfields.com/images/Esk-Fl ... try-hi.jpg

fienaaa

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:28

anne_joy: Precies wat ik bedoelde ! Dan ga ik die in ieder geval aanschaffen...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:31

Het lijkt mij dat je voor de crossles in de Allround week echt niet specifiek van die crossbeschermers hoeft te kopen hoor. Een paar goede peesbeschermers en kogelbeschermers is wel voldoende.
Bij de oefencrossen die ik heb gereden werd ook het bovenstaande geadviseerd.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:36

Ik ga als het lukt naar de SGW week, dus dan heb ik toch liever die andere beschermers. Ben wel op zoek naar een merk die ze niet voor 60 a 70 euries verkoopt... :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:58

Ah, kijk als je naar de SGW week gaat dan kan ik me erg goed voorstellen dat je echt goede crossbeschermers gaat aanschaffen. Ik dacht dat je naar de allround week zou gaan en dan had je natuurlijk wel van die dingen kunnen kopen maar het was nog niet echt nodig geweest. Goed bedoeld hoor!;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:15

wow al 101 pagina's..
Kan je niet gewoon crossen met normale peesbeschermers dan?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:17

Ik neem gewoon mijn peesjes en strijkjes meer hoor.
Dat gedoe met met dekjes, peesjes.
Ik ben van de ouwe stempel denk ik :')

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:24

http://www.cjstack.com/images/Eskadron_ ... _front.jpg

deze kunnen ook voor de cross :j is een soort 3 in 1 alleen dan met kunstleer, zijn er van voor en achter :) zijn ook nog goed te gebruiken voor dressuur enzo :)

vind ze ook wel mooi :)

ik heb de vorige 2 jaren ook gewoon altijd met peesjes en strijklappen gereden, maar met de SGW week kan ik me het voorstellen dat je crossbeschermers wilt.

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:29

Whoehoee Lins... Ben echt blij dat je mee kan !! :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:30

femskie schreef:
@Pletje: aha, ga jij misschien ook naar de Allround?? En welke week dan?? Leuk! Debbie gaat waarschijnlijk naar de dressuurweek toch?

Hee jij! Eilander! }:0 Ja ik ga me opgegeven voor m/z dressuurweek! :D

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:31

Ik ben sowieso van plan om vaker te gaan crossen, (ik ga ze niet voor 2 keer kopen, lijk wel gek !!) Daarnaast heb ik niet een kast met 1000den setjes, dus deze lijken mij een goede aanvulling, voor buitenritten met een boompje tussendoor enzovoorts...

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:32

@ Anky. Die zien er ook goed uit! Ik ga eens even rond zoeken voor een goed paar =) (meer suggesties zijn welkom !)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:33

ankyy schreef:
http://www.cjstack.com/images/Eskadron_ ... _front.jpg

deze kunnen ook voor de cross :j is een soort 3 in 1 alleen dan met kunstleer, zijn er van voor en achter :) zijn ook nog goed te gebruiken voor dressuur enzo :)

vind ze ook wel mooi :)

ik heb de vorige 2 jaren ook gewoon altijd met peesjes en strijklappen gereden, maar met de SGW week kan ik me het voorstellen dat je crossbeschermers wilt.

die vind ik ook zo mooi en lijken me net wat meer bescherming geven. Maar volgensmij zijn ze erg prijzig, of niet?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:35

Ze zijn 73,- bij ooteman !! Iets teveel van het goede ... Voor mij dan...

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:36

ja ik heb ze toevallig vanmiddag aangekeken in de winkel, ik ben aan t rondkijken voor 3 in 1 beschermers, maar mij lijkt dat die klitteband zo snel vies wordt en niet zo makkelijk is schoon te maken, dus toen zag ik deze van eskadron en toen dacht ooh die zijn mooi en lijken me ook makkelijker schoon te maken ! dus ik ga ze ook aanschaffen wrs. De 2 van de voorbenen kostte 62.50 en de 2 van de achterbenen 72.50 ( weet niet zeker maar iig ong ) Dus best prijzig.

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:37

Even vraagje!!

Je moet op maandag aanwezig zijn...
Maar ik heb die maandag 7 juni een vrijgezellen feest van een vriendin. Waar ik ook graag bij wil zijn.

Mijn vraag is of iemand weet wat je allemaal de eerste dag gaat doen. Of het dan misschien mogelijk is dat ik in de avond komt, of mis ik dan heel veel

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:37

ankyy schreef:
ja ik heb ze toevallig vanmiddag aangekeken in de winkel, ik ben aan t rondkijken voor 3 in 1 beschermers, maar mij lijkt dat die klitteband zo snel vies wordt en niet zo makkelijk is schoon te maken, dus toen zag ik deze van eskadron en toen dacht ooh die zijn mooi en lijken me ook makkelijker schoon te maken ! dus ik ga ze ook aanschaffen wrs. De 2 van de voorbenen kostte 62.50 en de 2 van de achterbenen 72.50 ( weet niet zeker maar iig ong ) Dus best prijzig.

jeetje wat duur...nou dat zijn ze mij niet waard :P misschien maar marktplaats eens in de gaten houden

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:38

ik denk dat dat niet echt de bedoeling is. Maar ik weet niet zeker hoor. Want de eerste dag heb je al 2 dressuurlessen en alles wordt dan uitgelegd enzo. En ze kijken of de lesgroepen gaat zijn.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:41

missylinsey: ik zou als ik jou was even een mailtje sturen naar knhs, en vragen of het kan. Heb geen idee of het zou mogen..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:42

Ik neem mijn crossbeschermers gewoon mee,
Heeft een duit geld gekost maar de benen van mijn paard zijn mij meer waard. En heb al eens Da erbij gehad door gewone peesbeschermers..

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:48

femskie schreef:
Het lijkt mij dat je voor de crossles in de Allround week echt niet specifiek van die crossbeschermers hoeft te kopen hoor. Een paar goede peesbeschermers en kogelbeschermers is wel voldoende.
Bij de oefencrossen die ik heb gereden werd ook het bovenstaande geadviseerd.

Mee-eens! Je hebt maar 1x crossles (misschien 2 als je ook cross kiest bij de keuze les :j )
Ik heb afgelopen jaar ook normale pees- en kogelbeschermers gebruikt.
Zijn bij mij niet los gegaan :n
Laatst bijgewerkt door Yvie_Juudje op 09-01-10 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:49

Moet je eigenlijk bij je inschrijving ook vermelden als je zondag al wil komen ?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:53

Estelle schreef:
Moet je eigenlijk bij je inschrijving ook vermelden als je zondag al wil komen ?

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij niet. Je moet dit gewoon met de knhs afspreken.

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:56

Oke, nou dan hou ik het voorlopig op gewone peesjes en strijkjes, mocht ik ergens goede andere beschermers zien...Die me niet teveel geld gaan kosten :Y) Dan neem ik die mee
Heb er echt al zin in :D