Manege Chardon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nezzie

Re: Manege Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:07

Klopt, ik heb les van Leone.
Daarvoor had ik les van Teun, dus ik heb erg aan Leone moeten wennen. Die zijn namelijk nogal verschillend in hun benadering. Nu vind ik Leone prima.
Die ziet echt werkelijk alles, trouwens. Rijd je ergens in de verre hoek, doe je twee tellen je handen iets omhoog. "Handen laag!". Damn, heeft ze het toch weer gezien. Clown

En dat Kos voor jou te saai is: ik ga er van uit dat je beter rijdt dan ik, En dan kan ik me goed voorstellen dat hij wat aan de saaie kant is. Maar voor een angsthazige beginner (ikke Clown ) is het een prima paard.

Van Leone mag ik volgende keer dat er wedstrijd is mijn eerste F1 proefje rijden. "Want dat kan je heus wel" Weten jullie ook gelijk wat voor ultime beginner ik ben...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:10

Stef_Winston schreef:
http://85.17.225.49/58800001-58850000/5 ... _socD.jpeg

Die kwam ik tegen op de chardonhyve. Misschien die? xD Mijn laatste poging

Nope, die is het ook niet Haha!
Wel lief van je dat je meedenkt! Ik vind dat zo irritant hè, het ligt op het puntje van mijn tong, maar het komt niet verder Haha!

Is Koetsier echt zo traag Nezzie? Volgens mij heb ik daar destijds nooit op gereden. Ach, smaken verschillen toch? Als jij dat paard leuk vindt, prima toch? Knipoog
Ik vond heel in het begin Victoria ook een schatje, die liep bijna achteruit, zo traag was ze Nagelbijten / Gniffelen
Kos ken ik trouwens ook nog wel.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:13

Nezzie schreef:
Klopt, ik heb les van Leone.
Daarvoor had ik les van Teun, dus ik heb erg aan Leone moeten wennen. Die zijn namelijk nogal verschillend in hun benadering. Nu vind ik Leone prima.
Die ziet echt werkelijk alles, trouwens. Rijd je ergens in de verre hoek, doe je twee tellen je handen iets omhoog. "Handen laag!". Damn, heeft ze het toch weer gezien. Clown

En dat Kos voor jou te saai is: ik ga er van uit dat je beter rijdt dan ik, En dan kan ik me goed voorstellen dat hij wat aan de saaie kant is. Maar voor een angsthazige beginner (ikke Clown ) is het een prima paard.

Van Leone mag ik volgende keer dat er wedstrijd is mijn eerste F1 proefje rijden. "Want dat kan je heus wel" Weten jullie ook gelijk wat voor ultime beginner ik ben...

Ik rij nu F4. Op Manno! Is wel een uitdaging, aangezien die met proefjes niet al te makkelijk is(in de lessen ook niet altijd.)
Verder heb ik al mijn proefjes op Winston gedaan en 1x nog op Robin.

Op wie ga je trouwens je proefje rijden? Koss zeker? want koetsier heb ik nog nooit proefje zien lopen Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:16

Geeft Len trouwens nog les? En Annemiek? Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:18

Zwartwitje schreef:
Geeft Len trouwens nog les? En Annemiek? Lachen

ja beide Haha! Ik heb les van Annemiek! Ik vind haar erg goed lesgeven. Len is ook wel leuk, maar meer voor de beginners. Ze heeft soms zo'n vast deuntje Tong uitsteken. Had ze dat vroeger ook al?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:19

Zwartwitje, is het niet Ringo?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:23

Ringo! Ja, die bedoel ik! Ik zat nog met 'iets met een C' in mijn hoofd Rolleyes

Van Len heb ik altijd les gehad, en ik vond haar idd wat eentonig lesgeven.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:31

Stef_Winston schreef:
Op wie ga je trouwens je proefje rijden? Koss zeker? want koetsier heb ik nog nooit proefje zien lopen Nagelbijten / Gniffelen

Oh, ik heb me nog heel niet ingeschreven voor een proefje, hoor. Ik weet even zo niet eens wanneer de volgende mogelijkheid zou zijn. Bovendien moet ik eerst nog wat andere mensen uit mijn les zover krijgen om F1 te starten, zodat ik niet in mijn eentje voor gek rij.

En volgens mij krijgt Koetsier een rolberoerte als je hem zou vertellen dat hij een proefje moest lopen. Bovendien is het net een tank, die is moeilijk normaal een bocht door te sturen... Ik weet eigenlijk niet of Kos proefjes loopt, die heb ik volgens mij nooit op de lijst zien staan... Als hij proefjes kan lopen zou hij wel een goede keus voor mij zijn.
En dat is dus het nadeel van een favoriet paard hebben, ik heb voornamelijk op Koets gereden en ken de andere paarden niet zo best. Dus het is moeilijk een keuze te maken daarin. Mijn vriend (rijdt in de zelfde les, ja ik heb een paardegekke vriend Go jij! Go jij! ) is de laatste tijd fan van Robin. Schijnt ook een leuk paard te zijn.

Ik heb 1 keer les van Len gehad, toen Leone er niet was. Nu weet ik niet of ze misschien haar dag niet had, maar ik vond het een beetje een vreemde les. Het enige wat ze deed was steeds het zelfde riedeltje herhalen: "Handen laag. Benen lang. Goed drijven. Tik er bij. Ontspannen zitten." En dat zonder specifiek mensen bij naam te noemen, alleen maar in het algemeen steeds die zinnetjes herhalen. Ik kon er niet zo veel mee.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:33

Zwartwitje schreef:
Ringo! Ja, die bedoel ik! Ik zat nog met 'iets met een C' in mijn hoofd Rolleyes

Van Len heb ik altijd les gehad, en ik vond haar idd wat eentonig lesgeven.

Oooh Ringo inderdaad! Ah, daar heb ik ook nog wel wat uurtjes op rondgereden.
Ik heb ook les van Len gehad, vond haar vreselijk Bloos

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:44

En wat vond jij van Ringo? Was hij bij jou ook zo eigenwijs? Haha!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:06

Kan ik me niet heel goed meer herinneren eerlijk gezegd.. Bloos Ik vond hem wel altijd erg leuk Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:10

Nezzie schreef:
Stef_Winston schreef:

Oh, ik heb me nog heel niet ingeschreven voor een proefje, hoor. Ik weet even zo niet eens wanneer de volgende mogelijkheid zou zijn. Bovendien moet ik eerst nog wat andere mensen uit mijn les zover krijgen om F1 te starten, zodat ik niet in mijn eentje voor gek rij.

En volgens mij krijgt Koetsier een rolberoerte als je hem zou vertellen dat hij een proefje moest lopen. Bovendien is het net een tank, die is moeilijk normaal een bocht door te sturen... Ik weet eigenlijk niet of Kos proefjes loopt, die heb ik volgens mij nooit op de lijst zien staan... Als hij proefjes kan lopen zou hij wel een goede keus voor mij zijn.
En dat is dus het nadeel van een favoriet paard hebben, ik heb voornamelijk op Koets gereden en ken de andere paarden niet zo best. Dus het is moeilijk een keuze te maken daarin. Mijn vriend (rijdt in de zelfde les, ja ik heb een paardegekke vriend Go jij! Go jij! ) is de laatste tijd fan van Robin. Schijnt ook een leuk paard te zijn.

Ik heb 1 keer les van Len gehad, toen Leone er niet was. Nu weet ik niet of ze misschien haar dag niet had, maar ik vond het een beetje een vreemde les. Het enige wat ze deed was steeds het zelfde riedeltje herhalen: "Handen laag. Benen lang. Goed drijven. Tik er bij. Ontspannen zitten." En dat zonder specifiek mensen bij naam te noemen, alleen maar in het algemeen steeds die zinnetjes herhalen. Ik kon er niet zo veel mee.

Robin is ook leuk, maar die loopt proefjes niet altijd even goed.
Koss is voor de F1 het beste(denk ik). Ik zie hem bij de gewone proefjes wel is lopen. Hij staat alleen nu op het land.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:30

Kos heb ik nog gezien als veulen van 1 dag oud. Ik heb er ook nog wel op gereden, en vond hem absoluut niet saai. Als je er wat meer aan reed kon die heel wat. Nu zal die ondertussen behoorlijk "op" zijn en minder aankunnen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:33

Twinklebel schreef:
Kos heb ik nog gezien als veulen van 1 dag oud. Ik heb er ook nog wel op gereden, en vond hem absoluut niet saai. Als je er wat meer aan reed kon die heel wat. Nu zal die ondertussen behoorlijk "op" zijn en minder aankunnen.

bedoelen we dezelfde koss Knipoog:
Afbeelding

Nu is die wat saai. Alleen in galop gaat ie soms keihard. Das wel leuk Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:36

Ja, we bedoelen dezelfde Koss. Paulien heeft hem zelf gefokt uit haar fokmerrie Vedette. Hij heeft eerst bij IJs in het vierspan gelopen. Ik kom nog regelmatig bij Chardon even buurten, dus weet nog een beetje wat er rond loopt (al ken ik niet alles bij naam).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:39

Twinklebel schreef:
Ja, we bedoelen dezelfde Koss. Paulien heeft hem zelf gefokt uit haar fokmerrie Vedette. Hij heeft eerst bij IJs in het vierspan gelopen. Ik kom nog regelmatig bij Chardon even buurten, dus weet nog een beetje wat er rond loopt (al ken ik niet alles bij naam).

Haha oke Knipoog Jy weet er meer van dan ik zo te horen Vork

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:45

Weet je wel dat Koss en Ibas dezelfde moeder hebben (hadden)?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:47

Twinklebel schreef:
Weet je wel dat Koss en Ibas dezelfde moeder hebben (hadden)?

Nee wist ik niet. qua bouw vind ik ze wel erg op elkaar lijken. Ik hoorde van iemand dat Optimaal en Manno ook familie zijn?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:48

Die hebben dezelfde vader denk ik. Maar Ibas en Koss zijn allebei gefokt door Paulien.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:50

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:12

Zo ben donderdag geweest op de manege voor een terugkomdag van de FNRS en verbouwing is mooi geworden.
Ruimte was perfect voor de FNRS terugkomdag en ik hoop dat ze dat vaker daar gaan doen.
Ook kregen we een korte rondleiding over het bedrijf en ondanks dat dit voor mij bekend terrein was was het leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:16

_Florien_ schreef:
Jup! Falco! Haha. Dan net overheen gekeken op de foto'tjes Huilen van het lachen

Sotn hij welliswaar áltidj in het hoekje?! Clown Komt zeker door al dat stilstaan.. zuch haha knappe falco Lovers

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:28

Wat hebben ze verbouwd dan?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:21

Zwartwitje schreef:
Wat hebben ze verbouwd dan?

Alles zowat! De vroegere 'kleine' binnenbak is nu even groot als de 'oude' grote binnenbak. De kantine is 2 a 3 keer zo groot, nieuwe toiletten, overal nieuwe ramen. Nieuwe daken op de manegestallen en de pensionstallen + de 'oude' grote binnenbak. Er komen achterin naast de 'kleine' buitenbak twee losgooibakken en er ligt nieuwe bestrating Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:45

Wow, zo ongeveer alles dus idd! Wow!
En is het een beetje mooi geworden?