schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:58

Pff, ja, ze geven rotweer af he.. zo zonde, hoewel, met storm oph et strand heeft ook wel wat.

Wij moeten naar een gothic en Fantasybeurs, als standhouders. Dit doen wij een aantal keer per jaar, erg leuk en ontspannend, maar erg druk.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:17

ohhh ja ze geven erg slecht weer af !
Ik zou vanochtend gaan rijden buiten, maar nu is het erg mistig, vind ik ook niet echt ideaal weer...blijf maar in de bak geloof ik Knipoog

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:38

Hier nog een vroege vogel, waardeloos morgen met dit weer en erger de strao te rijden, dan is kijken ook niet leuk.......
Blijf ook maar in de binnenbak vandaag, denk ik, ik gebruik de bak bij Lisiduna, lekker dichtbij, maar ik wordt er wel een beetje saggo van, dit weer,tijd voor zonnnnnn

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:00

We hebben net besloten gewoon te gaan rijden, over een uurtje, met veiligheidsjasjes aan, lekker even poldersloffen Haha!
Zeg Marion, een vraagje, hoe zit dat ? L2 + 11....?
Ga je in de L later dan 10 punten naar de M ? Of wil jij gewoon zelf nog in de L blijven ?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:12

Ik ga voorlopig nog niet over, mag wel met 10 punten, maar er moet nog flink wat gesleuteld worden om over te gaan.....
Tot nu toe was het iedere wedstrijd winst, maar nog niet overtuigend, net 180 zeg maar, daar wordt ik in de M toch op afgestraft, en hij moet ook veel meer gaan werken, hij loopt te sloffen en alles op de voorhand te gooien, dus eerst dat verbeteren en dan verder.
Heb ook contact met andere Andalusier eigenaren en het is een veel voorkomend probleem, veel front maar weinig ruggebruik, ze weten het zo te draaien, doordat het net elastiekjes zijn,dat ze zo min mogelijk rug gebruiken en daar hikken we nu dus tegenaan.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben, krijg ook veel tips om het te verbeteren, maar is hard werken.......

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:32

okee, ik snap het.....is dat een beetje Andalusier-eigen ?
Ik vind het overigens prachtige dieren !
Onze eigen gefokte Shirehengstje is naar mensen gegaan die er 2 heeft, ook hengsten en zij doet er vrijheidsdressuur mee, geweldig om te zien ! Pling

Wat zijn nu de tips, hoe is je stappenplan ?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:07

Volgens mijn juffie, kost het ons zeker een jaar om hem zo goed te hebben lopen als gewenst, maar ik ben al blij met iedere pas dat ie z'n p+ten optrekt.......
Veel lessen, veel trainen, wat hogere punten rijden, zodat het geheel er wat beter uit gaat zien en verder zien we wel.
Ik ga eigenlijk veel liever naar buiten, beetje strandcrossen enzo, maar ja,daar schiet ik weinig mee op, dus zal er echt aan moeten geloven, maar in het weekend ga ik op zondag altijd met m'n dochter het bos in, daar komt niemand aan, zo gaaf....

Ben benieuwd of je man ook zo verslingerd raakt aan het 2 span, JL rijd om te trainen nog wel es 1 span, maar zijn gevoel ligt echt bij het 2 span.
Hij heeft van mn zwager 4 span leidsels overgenomen, nu wil hij ook nog es tandem gaan proberen, maar dat schijnt net als 4 span, ontzettend moeilijk te zijn, moet je allemaal lussen leggen enzo.
Kunnen jullie ook wel es ergens anders gaan rijden, voor de variatie of zit je zonder vervoer, wij gaan graag es ergens anders heen, al is het maar bij de roompot ofzo, picknickje mee voor de dames, hartstike leuk.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:24

We zoeken eerst nog een goed adresje om Berdientje te laten beleren Haha! , Hans vindt mennen op zich geweldig, we hebben een marathonwagen gekocht bij Jasperse, die wagen heeft meegedaan met de PowerHorsecompetitie, spullen voor 2span hebben we al.....nu nog bewijs en een beleerd 2e paard Knipoog Haha!
Vanochtend maar in de bak gedressuurd, mn vriendin redde het niet op tijd, dus met Berdien wat oefeningetjes gedaan, vooral halthouden Haha!
Moet wel lachen om Dreamer, de oudste, die is stikjaloers als ik met Berdien bezig ben. Ze probeert dan aandacht te trekken en zwiept met dr hoofd dan de tuinslang eraf of de halsters, die naast dr box hangen en dan kijtk ze met dat wilde haar mijn richting op, hahaha moet ik altijd wel om lachen, negeren maar, maar ondertussen Haha! Cool

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:03

Leuk om te lezen, dat paarden ook jaloers kunnen zijn, als ik de 1 friemel, staat er gelijk een ander bij, die moet dan ook ff.
Kennisje van school brengt haar fries naar Cristiaan Provoost en die verwachte dat het hem een krappe 2 weken zou kosten qua tijd, ben je wel gelijk klaar.......
Of Brooijmans, zo'n powerhorser, doet ook veel van dat soort werk.
Familie van ons (zwager en nichtje) rijden ook mee in de powerhorse comp, we gaan wel es kijken, leuk om te zien, alleen mist JL dan altijd de snelheid, wij houden het dus maar op onze speedy's.
Volgens mij zijn er weinig of geen shires bij de PHC, terwijl ze aan alle eisen voldoen, vind ze zelf vele malen leuker als belgen.

Ik vond het ook leuk om es op Jasper te rijden, maar was altijd bang dat hij zou struikelen, ook zo'n sloffer.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:39

Power horse is echt helemaal geweldig hoor!
Wij zijn er ook regelmatig te vinden, als toeschouwer/fotograaf tenminste.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:26

shan schreef:
Power horse is echt helemaal geweldig hoor!
Wij zijn er ook regelmatig te vinden, als toeschouwer/fotograaf tenminste.

Ik vind zowieso het sfeertje er leuk, lekker allemaal in je ouwe plunje lopen, ons kent ons, zeg maar.
Zie je het al zitten Shan, wordt afzien morgen, jammer he, alle strao's was het mooi/redelijk weer en net nu je voor het eerst meedoet.....

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:09

Ja ik had al wat tips gekregen voor het beleren van Dientje, inderdaad ook Christian.....even informeren of hij is " ingesteld" op Shires Knipoog

Aaaaa zeker Shan, dat zou zonde zijn, als het bakken giet....alhoewel het op Schouwen vaak snel overwaait he ? Knipoog We houden moed, ik probeer nog even te komen kijken !
Je zit op een haf dus he ?

Power horse is gaaf om te zien en lijkt me ook leuk om mee te doen.
Nouja, misschien....ooit.... Haha!

Rijdt jouw man de paarden met oogkleppen, Marion ?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:04

Hij rijd i.d.d met oogkleppen, ze weten niet beter, gaat prima zo.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:48

Citaat:
Aaaaa zeker Shan, dat zou zonde zijn, als het bakken giet....alhoewel het op Schouwen vaak snel overwaait he ? We houden moed, ik probeer nog even te komen kijken !
Je zit op een haf dus he ?

Het schijnt morgen in de loop van de dag wel weer beter te worden, we houden hoop.
Ja ik zit op een haf. Ik heb roze en witte roosjes versiering. (als daar nog wat van over is. Haha! )

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:56

christiaan ben ik ook wel voorstander van (ondanks mn gebrek aan menervaring Haha!) ik werk met zn neef Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:31

Ben je die San Remo nog wezen kijken jow?

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:54

Shannnn hoe was het ??
En Jow, vertel is........ Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:41

yes!! en gekocht!! + nog een nassau x fedor

en vandaag 2 pony`s verkocht! dus was snel weekje, nou ze nog wegbrengen en de andere halen..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:21

Jow schreef:
yes!! en gekocht!! + nog een nassau x fedor

en vandaag 2 pony`s verkocht! dus was snel weekje, nou ze nog wegbrengen en de andere halen..

O, goedzo, zeker een snel weekje, ze moeten ook niet te lang staan eten. Haha!

@acacia: Nou het was helemaal super natuurlijk, het weer kon echt niet beter, wie had dat verwacht!
Ik dacht maar een beetje aan het eind te blijven, maar daar dacht de haf anders over, dus die heb ik maar laten gaan, jezus wat ging ze hard zeg, voor een haf. Haha! , voor ik het wist reed ik voor in de groep ipv achter.

Op de terugweg nog ruzie gehad met 1 of andere muts, die dacht dat ze een apparaat gehuurd had voor 50 euries ipv een paard en zowel op het strand als op de terugweg naar de manege met niets en niemand rekenig hield, niet met mederuiters en met het paard waar ze opzat. (en ik heb niet snel ruzie) Maar verder was het erg leuk!
Ik heb me nog laten overhalen om naar het dorpshuis te gaan. was ook erg gezellie en manlief heeft me net opgehaald. Als het goed is staan de foto's al op de site.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:15

Leuk voor je Shan,dat het zo'n goed weer toch was en dat je haf er zo'n zin in had.Zo zie je maar jouw plan was het zijne niet Tong uitsteken Haha! maar dat jij hommeles met iemand hebt is toch niet leuk.Het zal dan niet mis zijn wat die uitgevroten had..
Ik ga iig de foto's checken Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:22

Haha, die haffies moet je maar gewoon laten lopen, dat zijn net kleine tanks,de landmacht zou er trots op zijn.
En dat mens,ja die was gewoon zwaar irritant.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:35

Goeienavond,lekker weer geweest vandaag dus weer op het gemak met Spirit aan de gang gegaan.
Hij galoppeert al beter rechtsom in de roundpen want dat was eerst een drama!Maar nu draait ie demonstratief z'n hoofd naar binnen en kijkt me aan van;zie je wel dat ik het kan Tong uitsteken
Ook als hij teruggaat in draf zie je die achterbenen allemaal gekke stappen nemen of juist stappen overslaan en doorhinkelen terwijl de voorhand al van gang verandert is Koe echt een jonge slungel..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:34

Komt wel goed hoor Katchina, hij moet gewoon zijn balas vinden.
Veel jonge paarden doen vaak overkruist galopperen ed. dat is idd een beetje slapperigheid, tijdens het werk worden ze vanzelf langzamerhand sterker.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:12

O ja,dat zal vast wel bijtrekken met iedere dag doen,het is alleen zo maf om te zien.
Het lijkt echt of z'n benen in de knoop gaan Haha!
De foto's van de strao zijn mooi geworden!Mooi op het strand met die grote golven en daarna de sfeer foto's Tong uitsteken Ziet er gezellig uit Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:07

ik ben alleen maar aan het balen !
Gisteren is de smid gaan snijden en vond nog veel meer plekken bij Dreamer. En daarna bij de jonge Shire in haar achterhoeven ook !!
Er wordt wat aangekloot in " smittenland"......denken vaak even snel 2 Shires te kunnen doen in een half uur en later zit je met de ellende !!
Nu deze smid zn gang laten gaan en hopen dat hij het voor elkaar krijgt , zodat ik na 3 ( !!) jaar ellende eens van alle zweren en kneuzingen af ben !
Boos! sorry, niet gezellig Boos!