Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maanling schreef:Hahahah! hier nog zo'n hardwerkende (maar niet heus) administratie/secretaressemiep!
en iedereen maar denken: wat typt die toch veel, wat werkt die toch hard! echt niet, hahahaha
Liveyourlife schreef:Ik kan er niets aan doen maar vind het hele woord Penny erg neerbuigend. En wat bedoelen we er eigenlijk mee? Meisjes veelal die met paarden bezig zijn en daarna de verhalen wat mooier maken over wat ze doen omdat ze het verschil tussen dromen en realiteit soms nog niet zo goed weten? Of bedoelen we mensen die stelselmatig hun paard onrecht aandoen? Of paarden van anderen onrecht aandoen?
Ik was 8 toen ik begon met paardrijden en ik was een echte Penny! Ik las wekelijks de Penny en geloofde wat daarin stond. Ik droomde dat ik 2 meter sprong met de manegepony waar ik op reed ( geloof dat het beestje 22 jaar was...) of dat ik zonder zadel en hoofdstel op de rug van mijn lievelingspony door de wei galoppeerde. Wekelijks stond ik smachtend te kijken als de 'grote mensen' hun paarden aan het rijden waren, hopend dat iemand zou vragen of ik even wilde stappen. En als dat dan mocht was ik echt heel blij! Op school vertelde ik daar vast wel eens over en verving ik uitstappen vast wel eens met rijden....
Verschil is alleen dat je het nu niet op school vertelt, maar dat je het op internet zet. Een plek waar je anoniem alles kan droppen, een plek waar verhalen makkelijk groter en spectaculairder worden. Maar ook een plek waar iedereen erop kan reageren.....
Penny is voor mij dus een stukje kind van toen, onschuldig en kinderlijk in het omgaan met paarden. Met een vleugje fantasie, maar wel heel veel lol met je pony!
Op Bokt zie je de term Penny vaak voorbijkomen, soms wordt daarbij het meisje bedoeld zoals hierboven beschreven, maar soms ook iets anders: Een volwassen persoon die op een kinderlijke manier met haar verzorgpony omgaat. Iemand die meer aandacht besteedt aan de setjes in regenboogkleuren dan aan het rijden. Mensen die ongevraagd aan andermans paarden zitten of er zelfs op rijden. Mensen die niet willen luisteren naar anderen die het beter weten.
Wat er zou gebeuren als alle Penny's hun zin kregen? Ik denk dat er weinig veranderd met hoe het nu gaat......