Op welke manege rijd jij? (limburg)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ddees

Re: Op welke manege rijd jij? (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:56

Ik ben aan het denken of ik jou ken. In je profile staan geen foto's.

Ik had van 1994 tot 1996 mijn haflinger bij Pierre staan (Glorody). Van te voren reed ik altijd op vrijdagavond in de les van 7 tot 8, meestal op Vito, behalve als er weer eens een nieuwe pony ingereden moest worden of een nieuwe pony uitgeprobeerd moest worden.
Met Glorody reed ik daarna in de ponyclub.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:04

Isabonny schreef:
Heeft Nicky een Haflinger? Daar hebben we ook meerdere van gehad in de vereniging.

Ik vind Schimmert fijn omdat het voor mij op loopafstand ligt. EN het is volgens mij de goedkoopste ruitervereniging.
Ik rij voor € 75,00 (vast bedrag) per jaar 1 keer per week in de les. Daarbij mag je voor dat geld in principe onbeperkt gebruik maken van de faciliteiten, zoals de longeerbak, de rijbak als er geen les wordt gegeven (maar dat is alleen op woensdagavond en zaterdagmorgen) en de achterliggende wei.

Jullie hebben ook van Anouk les he Lachen Wij in Beek ook, Super fijne les. Alleen bij ons zo druk.
Ja nikita vind ik ook een mooie schimmel. Heb je nog een foto van haar op de pc staan van vroeger ?

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:11

ik heb gereden op manege katsbek in Susteren
ben er inmiddels al een paar jaar weg

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:28

Sorlede schreef:
Isabonny schreef:
Heeft Nicky een Haflinger? Daar hebben we ook meerdere van gehad in de vereniging.

Ik vind Schimmert fijn omdat het voor mij op loopafstand ligt. EN het is volgens mij de goedkoopste ruitervereniging.
Ik rij voor € 75,00 (vast bedrag) per jaar 1 keer per week in de les. Daarbij mag je voor dat geld in principe onbeperkt gebruik maken van de faciliteiten, zoals de longeerbak, de rijbak als er geen les wordt gegeven (maar dat is alleen op woensdagavond en zaterdagmorgen) en de achterliggende wei.

Jullie hebben ook van Anouk les he Lachen Wij in Beek ook, Super fijne les. Alleen bij ons zo druk.
Ja nikita vind ik ook een mooie schimmel. Heb je nog een foto van haar op de pc staan van vroeger ?

Anouk? Nee, van Karin Speetjens.
Nee, ik heb geen foto van Nikita op de PC. In die tijd hadden ze nog geen digitale camera's Haha! .

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:29

Die ken ik niet, Karin. En heeft de club ook springles?

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:38

Ik rij ook op manege 't hetjen in stein

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:39

Ddees schreef:
Ik ben aan het denken of ik jou ken. In je profile staan geen foto's.

Ik had van 1994 tot 1996 mijn haflinger bij Pierre staan (Glorody). Van te voren reed ik altijd op vrijdagavond in de les van 7 tot 8, meestal op Vito, behalve als er weer eens een nieuwe pony ingereden moest worden of een nieuwe pony uitgeprobeerd moest worden.
Met Glorody reed ik daarna in de ponyclub.

Heb je het tegen mij Ddees?
Ik reed meestal met mijn moeder op woensdagavond. Behalve toen Ik in 1996 mijn eigen paardje kocht. Toen ben ik daarmee gestopt. PAs 1 tot 1,5 jaar later ben ik (slechts 3 maanden) met Isabel naar de manege gegaan.

Vito ken ik ook nog. Samen met Tonko, 2 witjes naast elkaar. Ik heb zelfs mijn vriend met nog enkele van zijn vrienden (Bart, Marc, Koert, Danny en als laatste Rob die het na een les of 6 al voor gezien hield) een tijd aan het rijden gekregen. Ik weet niet meer precies wanneer. Ik denk dat het ongeveer in de periode van 1993/1995 moet zijn geweest. Bart reed meestal op Daisy, Marc op Nikita, Koert op Vico, Danny op Cadans (die de 1e les al een rondje met hem door de bak bokte Haha! ) of op Banjo. Rob op Blacky (van Lida die ik wel eens op haar naaldhakken de stal heb zien uitmesten Haha! ).

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:40

@ Ddees: Sorry, Vito, ik ben in de war met Vico. Vito zegt me niks. Was dat niet een bruine?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:01

Sorlede schreef:
Die ken ik niet, Karin. En heeft de club ook springles?

Alleen als we er om vragen. Normaal gesproken alleen dressuur. Wij zijn niet wedstrijdgericht bezig, zoals jij (ik heb even stiekum in je profiel gekeken Bloos en ik zag die schitterende foto's waar jij aan het springen bent).

De vereniging heeft ook geen wedstrijdsecretariaat meer. Wedstrijdruiters kunnen zich bij ons niet meer inschrijven. We (ik zeg we, omdat we net 1 grote familie zijn) hadden daar te weinig gegadigden voor. Er kwamen alleen nog aanmeldingen van nieuwe leden die lekker goedkoop via de Vereniging wedstrijd wilden rijden. De vereniging had er 2 mensen voor nodig die op vrijwilligersbasis, dus onbetaald, een hele boel werk moesten verrichten voor mensen die ze nog nooit persoonlijk gezien hadden. Want les namen ze ergens anders (dichterbij). En als er eens iets op het terrein moet worden opgeknapt, dan doen de leden dat gezamenlijk. De ene keer heeft de een geen tijd, de andere keer een ander niet, maar ze komen wel allemaal een keer. Die wedstrijdruiters zag je dus nooit, terwijl er wel een hoop werk voor hun gedaan werd. Daarbij kwam dat de vereniging altijd het startgeld direct aan de KNHS betaalde en achteraf bij de wedstrijdruiters moest gaan bedelen of ze eindelijk eens wilden betalen. 1 keer heeft dat de club toch ƒ 1000,00 gekost. Die man was gewoonweg met de noorderzon verdwenen. Vandaar dat we merendeels alleen nog maar recreatieruiters en menners hebben die lid zijn. Al met al een gezellige groep waarmee ook wel eens gezamenlijke buitenritten/ BBQ's/wandelingen etc. georganiseerd worden.

Het is maar een kleine vereniging. Ik schat ca. 60 leden. Daarvan rijden er ca. 15 mee in de lessen. Er zijn maar 4 lessen per week. 1 op woensdagavond en 3 op zaterdagmorgen. Maximaal 6 ruiters in 1 les. Dat is wel lekker.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:05

Ah zo, dat wist ik helemaal niet. Ik vond het al raar dat die club bestond, en dat er nooit iemand voor uitkwam op de wedstrijd Tong uitsteken
Maar toch 60 leden, dat is netjes.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:37

Sorlede schreef:
Isabonny schreef:

Ik heb een haflinger genaamd Nicky Knipoog En ben lid van de vereniging in Schimmert met gebruik van de bak, net nog niet met de lessen aangezien ik binnenkort vrijwel om het weekend moet werken (stage). En het voor mij toch een 45min. rijden is naar de bak te paard. Ik les nu gewoon bij ons op stal bij Anouk. In Schimmert geeft Karin Speetjens les.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:37

Nicky, waar heb jij je paardje staan?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:47

Meerssen Knipoog

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:02

ik heb vroeger eerst gereden bij Okke, hij had een aantal ijslanders en dan reden we buiten zonder zadel. Maar omdat die ijslanders te veel gefocust waren op elkaar was ik mijn leven nioet altijd zeker omdat ik vaak viel en ben ik er weggegaan.
ik weet wel dat het vallen dan ook mijn schuld was want ik moet het beestje onder controlle houden maar ik ben nogal angstig aangelegd en dit hielp niet. En tja, als er ook maar een hondje langsliep stonden alle pony's op de achterbenen <<
Ik ben toen naar 'de paardenvriend' gegaan, maar buien het feit dat het niet klikte met mijn lesgenooten vond ik ook dat de stallen er zo erg aan toe waren en we konden geeneens in de bak rijden en dus reden we maar op de oprijlaan dus daar was ik ook snel weg.
Ik rij sindsdien niet meer bij een manege, heb het er een beetje mee gehad denk ik...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:16

Ik heb ook een aantal keer bij Okke gereden op zijn Ijslanders maar mijn ervaring is juist dat die beestjes juist helemaal nergens voor terugdeinzen! Ze zitten zo relaxt en zelfs onze beginners kunnen daarop zonder zadel buiten galopperen!

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:33

nou ja, het kan ook zijn dat ik net op de verkeerde zat. ik heb er ook hele leuke tijden meegemaakt hoor ^^

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:52

ik heb ook nog op vito gereden en eigenlijk ook alle andere paardjes die daar stonden. Bij hadden blue queen en mijn moeder stond op dinsdag avond en woensdag in de kantine later alleen nog op dinsdag. Mijn vader reed iedere dag in de les. meestal van 8 tot 9.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:12

Ik had mijn pony in de zelfde gang staan, Glorody stond vooraan in de stal en Blue Queen stond ongeveer halverwege de gang.
Hebben jullie Blue Queen nog?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:01

Nee we hebben queen helaas afgelopen zomer moeten laten in slapen. Ze had arthrose aan het kroonrnad gewricht. Ze kon niet meer lopen van de pijn.

Na afloop is het gewricht op gemaakt en daar was dus echt helemaal niks meer van over. Dus ondanks dat het een hele nare beslissing was voor mijn zusje, is het dus wel de juiste geweest.

Jij had de eerste box recht direct naast de ingang van de bak en Queen stond idd halverwegen in de eerste grote box zeg maar. Later is ze verhuisd naar onder het huis.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:17

Ik rij pas sinds kort bij manege de boshoeve (weber) rijd daar nog iemand?

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:20

Nee, maar ga daar wel regelmatig trainen met springen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:38

ben daar met concours soms te vindne, mn schoonzusje en vriend rijden er en er heeft stalgenootje van ons gestaan bij sjef.

Boy_maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:00

ik rij op manege katsbek in susteren echt vette manege!
Cool Cool Cool Cool

alleen is manege klipper een (...) manege ik had bijn aeen hersenshuding omdat een (...) met een jas stond te wapperen!

Boy_maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:12

Natje_86 schreef:
Ok. Julie lessen op manegepaarden?

ja mijn lievelingspony's zijn Boy en maestro (daarom heet ik zo)

Boy_maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:26

miilou_ schreef:
ik rijd op manege katsbek in susteren Lachen

ik oowk Haha! wie is jou lievelingspony? mijne Boy:j en maestro:j