doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:25

M_hOrse schreef:
Oke Knipoog! Maar is het dan niet zo dat je eerste de F9A moet rijden voor dat je de F9B gaat rijden Tong uitsteken ?

Nee, de manege mag zelf bepalen welke proef er verreden wordt. Dat kan een A proef of een B proef zijn. Maakt niets uit. Ikzelf heb toevallig echt elke keer eerst de A en toen de B gereden. Maar dat maakt dus niets uit. Ze kunnen net zo goed 2x een B proef neerzetten. Of eerst de B en dan de A.

En bij ons mag je idd niet met een eigen paard meerijden in de FNRS als je al KNHS rijdt want je rijdt dan al wedstrijden en zo heeft je paard daar al ervaring mee. Het is ook niet zo eerlijk als er iemand meerijdt die al in de M zit bijvoorbeeld en die gaat een F8 rijden ofzo...die wint dan natuurlijk en om die persoon nou in de F12 te zetten is ook stom...Ach, ik vind het wel fijn, hun hebben de KNHS proeven toch? FNRS is een manege iets....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:29

okej bedankt shalimar, nu is het duidelijker voor me Schijnheilig .. mare bij ons is het ook gewoon 1e x en 2e x niet A en B natuurlijk rijden we die wel maar je kan ook 1x zakken voor je B proef en 2 x slagen voor je A proef en dan mag je gewoon door naar de volgende proef!! Tong uitsteken Tong uitsteken ik weet het .. mijn manege is een beetje vreemt Tong uitsteken daarom rij ik er zoooooooooo graag

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:55

Bij ons is het eerst slagen voor de A proef en daarna pas verder met de B proef..!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:00

ik jureer deze proeven met plezier en op iedere manege doen ze de promotieregels weer anders

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:01

Bij ons maakt het ook niet uit of je A of B rijd. Ik moet zondag de F4 rijden en hoor dat dat dus de B is. Ik rij hem voor de eerste keer. Kan best dat ik over een tijdje weer de F4 B zou moeten rijden. Het gaat er gewoon om dat je hem 2x rijd en welke maakt niet veel uit.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:04

Flurk schreef:
ik jureer deze proeven met plezier en op iedere manege doen ze de promotieregels weer anders

Waar let jij als jury bijvoorbeeld speciaal op? Lachen

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:13

Grappig om te lezen dat iedere manege z'n eigen regels heeft. Bij ons moet je zowel de A als de B proef 2x met een promotiepunt rijden, daarna mag je pas verder. De A en B mogen ook niet omgedraaid worden.
Gisteren weer gestart met m'n paardje ( bij ons mag je wel met eigen paard rijden) 2e geworden in de 5b met 233 punten Haha!
Ik was supertrots op m'n kanjer, gisteren had ze voor het eerst in maanden besloten dat er toch geen kabouters in de rijbaan wonen, het wordt nog eens wat met ons!

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:15

Bij ons is het ook zo dat de A en de B niet omgedraaid mogen worden, alleen hoeven wij voor elk wel maar 1 pp te halen..! Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:17

M_hOrse schreef:
Flurk schreef:

Waar let jij als jury bijvoorbeeld speciaal op? Lachen

niet speciaal op 1 ding maar in ieder geval op het totaalbeeld wat weer tot uiting komt onderin het protocol.
Goed is goed en fout is fout

Doortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:18

Ik ben nu bij F6, ik ben pas net begonnen met de F proeven maar ik kom niet echt snel vooruit aangezien ik niet echt op een goede wedstrijdpony rijd maar wel een hele leuke Tong uitsteken!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:20

Als je figuren netjes zijn kom je al een heel eind, met de juiste overgangen kom je alweer een stukje verder en zo groei je steeds maar door

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:22

Altijd wel handig om van een jury te horen, waar zij precies op letten Knipoog!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 07:47

sparretje schreef:
Grappig om te lezen dat iedere manege z'n eigen regels heeft. Bij ons moet je zowel de A als de B proef 2x met een promotiepunt rijden, daarna mag je pas verder. De A en B mogen ook niet omgedraaid worden.
Gisteren weer gestart met m'n paardje ( bij ons mag je wel met eigen paard rijden) 2e geworden in de 5b met 233 punten Haha!
Ik was supertrots op m'n kanjer, gisteren had ze voor het eerst in maanden besloten dat er toch geen kabouters in de rijbaan wonen, het wordt nog eens wat met ons!

Toevallig, ik had in de F5b ook gewonnen met 233 punten...alleen was ik dan 1e...Nagelbijten / Gniffelen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:52

Bij ons rijdt je eerst de A proef en wanneer je dan een promotiepunt hebt dan rijdt je de B proef. A en B worden dus op 1 wedstrijd door elkaar gereden.
12 november dan heb ik weer een wedstrijdje! F7B dan maar ik heb al F8A gewonnen met 224 punten op een onderlinge wedstrijd dus het is wel heel erg jammer dat die niet mee kan tellen Tong uitsteken

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:11

Fleury schreef:
Bij ons rijdt je eerst de A proef en wanneer je dan een promotiepunt hebt dan rijdt je de B proef. A en B worden dus op 1 wedstrijd door elkaar gereden.

Bij ons is dat ook zo Tong uitsteken

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:18

Welke wedstrijden rijden jullie nu? Lachen

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:41

Zondag m'n F13 B geloof ik, voor de eerste keer.. Lachen Wij hebben altijd de ene maand word er A gereden en de andere maand B, wij hebben trouwens ook elke maand wedstrijden Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:45

_Laris_ schreef:
Zondag m'n F13 B geloof ik, voor de eerste keer.. Lachen Wij hebben altijd de ene maand word er A gereden en de andere maand B, wij hebben trouwens ook elke maand wedstrijden Lachen

en weet je ook wie de jury is of lees je dat op je protocol na afloop?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:52

Ik heb deze keer met ponykamp mijn f3b gehaald weer met Jorlando, er was iets engs in de buitenbak en dus hetgene wat Jorlando deed was bokken. In 't begin steigerde die ook 'n keer maar ik kreeg 'm weer omlaag maar na 'n tijdje durfde die op die plek ook niet meer op de hoefslag Verdrietig Maar 't was toch erg netjes gereden en daarom had ik 't wel gehaald met 212 punten, niet zo'n hoge punten omdat Jortje zo vervelend bezig was. Duivel

Maar Karlijn, heb je f10 nou al gereden, en op wie? Ik heb meestal 't geluk dat ik wel op Jortje mag, omdat bijna niemand hem leuk vind terwijl je op hem toch 't beste kan blijven zitten Tong uitsteken Maar hij vind 't niet zo super om alleen in de bak te rijden en loopt niet zo snel aan de teugel, dus ik denk daardoor.
Heb ik eigenlijk wel geluk mee, want bij mij rijd ie gewoon altijd kei fijn, ook al loopt ie vaak niet aan de teugel! Haha!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:59

grr grrr naja we hebben nu een jury in ons midden .. maar soms zijn ze echt niet helemaal goed hoor!!! mn paard had nog een beetje last van een blessure maar ik moest ermee rijden .. dus hij geeft een bok in galop .. verder was het goed krijg ik een 7 -3 had ik gevraagt waarom .. omdat ie bokt ..wat kan ik daaraan doen??? toen waren er van de 40 ook maar 4 geslaagt terwijl er normaal maar 6 of 7 van de 40 zakken, dan zeg ik dat het aan de jury licht sorry hoor!! verder had ik het niet gehaalt (209) en als ze dus dat van de bokken achterwegen hadden gelaten was ik wel geslaagt .. dit was ook nog eens in de f4!!

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:07

Ik weet nog niet wie de jury is, het staat op de startlijst (die op de manege hangt) maar die heb ik zelf nog niet gezien, wel gehoord hoe laat ik moet, om 9.07 als 2de.. fijn 1 uur van te voren aanwezig zijn Clown Leuk op zondag Clown Maarjal, wel naar de paardjes Lachen

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:19

Sommige juryleden zijn inderdaad strenger dan andere, wij hebben het ook een keer gehad dat er maar 6 of 7 geslaagd waren van de ... 30?
Dat vind ik persoonlijk nogal streng..!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:43

bij ons hebben ze zelfs een keer commentaar gehad dat in de f3 de pony's en paarden niet aan de teugel liepen :S met manegepaardjes kan je dat toch niet eisen en al helemaal niet in de f3 kom op heei dan klop je toch niet helemaal!!

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:20

Oke..Knipoog! Dat gaat wel erg ver!! Clown
Trouwens, dit geld niet voor alle juryleden! Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:22

neej inderdaad .. soms zijn ze ook veel te lief
de laatste x bij ons is iedereen geslaagt .. ik heb de helft niet gereden omdat mn pony in de stress lag (ik ook aan het einde) en daar is niks van gezecht Tong uitsteken