Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:08

Daar groei je naartoe denk ik. Wist ze eigenlijk al toen ze hem kreeg, dat soort dingen is gewoon niet te vermijden als je wil gaan studeren

Ik ben heel blij dat ik het red met mijn paardjes naast de studie, maar dat lukt ook alleen maar omdat ik op en neer kan(Amsterdam), makkelijk leer en omdat mijn moeder meestal wel wil voeren en ze overdag naar buitengooit...

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:14

ja nou ja ik hoop dat hij een goede eigenaar krijgt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 00:04

Vast wel Niemand koopt toch een paard om er slecht voor te gaan zorgen

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 01:29

Ach, ik heb genoeg studiegenoten die hun paard wel meegenomen hebben toen ze hierheen kwamen...
Maar ja, als je naar Utrecht gaat mag je al heel blij zijn als je uberhaupt een kamer vind, laat staan ook nog eens een betaalbare stalling.
Hoe dan ook, ik kan uit ervaring zeggen dat een paar jaar niet paardrijden ook heel gezond voor je kan zijn (al was het maar omdat je dan merkt dat stoppen met rijden eigenlijk onmogelijk is )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 01:46

Wageningen of Utrecht scheelt qua omgeving en financieel nog wel een beetje
Paard meenemen naar Amsterdam zou ook echt geen optie zijn geweest voor mij

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 02:17

Gezellig toch, zo'n paard in de gang? Of onder de hoogslaper, een beetje studentenkamer heeft een hoogslaper

Hasten, doe jij voor mij de groetjes aan Geertje?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:49

Ehm, is goed maar groetjes van wie
Ik ken je namelijk niet..

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 13:28

Dieuw wist idd al van te voren dat ze hem weg moest doen dit jaar. Ze is er ook vrij nuchter in hoor. Ik weet helaas niet of ze ingeloot is, ik hoop het wel voor haar.

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:43

Geeft niet Hasten, daarvoor hebben ze het profiel uitgevonden

Maar goed, ik zal niet flauw zijn, ik ben Steph(anie). Ik heb mijn eerste pony bij hen gehuurd voor ik haar kocht (Breeton), en daarna hebben ze me ook een hoop geholpen.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:34

Oh is goed hoor, als ik dr zie zeg ik het wel, ik zie dr niet zo heel vaak, meestal zaterdag

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:16

Hebben we de prachtige sportpaarden van Piet Raaymakers al gezien op stal.... de kwaliteit straalt er af! Ze zijn een weekje bij 'ons' op vakantie. Piet was er zelf ook nog even gisteren.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:22

Ja joh ! Ik wist niet wat ik zag ! Ik stond op mijn dooie gemakkie Paloma d'r hoeven te boenen (zag er uiteraard weer totaal niet uit, nou heb ik daar toch een handje van). Komt ie binnen. Zegt: Hallo !
Dus ik: hallo ! En denk wat is dat een bekende kop, waar ken ik die van ? Dacht zal wel een of andere lokale hero zijn...
Toen zag ik de vrachtwagen... ah Raymakers...
Ze zetten bij Ploom op stal een hengst, man die was zo gek als een deur, kwam zowat over de muur heen !!!
Wat heeft ie nog meer meegenomen en waar staat het ?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:23

Hier ook een ex bruiner. Ben nog van de oude stempel
Ik ben nog uit de tijd van Bonny, Gemmie, Sjors, Olivia, Guido, Lady bruin en lady wit (witte heb ik nog doorgereden tijdens een ponykamp, was toen net zadelmak)
Mantha pff dit is echt geheugen kraken Later kwam Cherry, Nikita en Lailah (begrijp dat die er nog staat) chico...
Bij de paarden stonden Winston, Vannesa, Utah, Tamara (later verkocht aan iemand bij Bruin) Nou nu gaat mijn geheugen me in de steek laten..Heb niet zo heel lang bij de paarden gelest.. Maar ben toen eigen paarden gaan verzorgen en gaan rijden.
Ik was verzorgster van Vastron en ging dan ook vaak (toen hij nog van Liesbeth was) mee op wedstrijd met haar, voorlezen en groomen..
Kunstenaar (hengst) van de mannen van Bethlehem (dirk en zijn broer) heb ik ook nog heel wat jaren gedaan. Todat deze hem verplaatste naar Noorderlicht. Heb ook een tijd de paarden Goldy en Amore van Pascal Versnel (waar ik af en toe nog contact mee heb) aan huis verzorgt. Die stonden bij toen Stardancing (mariendal) Inmiddels heeft er al van alles ingezeten
Chanou van Liesbet Timmering Jr. Heb ik nog een tijdje een paar dagen in de week gereden.. Todat ze samen gingen doen ivm scheiding ouders en andere intresse's van Liesbeth en studie
Ik heb ook Karen van Els en haar neef.. Kom niet meer op zijn naam bijgereden.. En toen was ik een jaar of 18 en ben gestopt bij Bruin.
Later nog heel even bij Manege Nood gereden en toen verhuist naar Alkmaar..
Bloed gaat waar het niet gaan kan.. Inmiddels eigen paard
En niet meer op de manege te vinden

Had laatst al is op de site gekeken en zag daar idd al weer wat bekende namen langskomen.. Heb hier echt een toptijd gehad..
Was vaak te vinden met het groepje van Mascha Schorsij, chantal, Marit...Toon.. pff nu gaat het echt kraken..
Ik zal binnenkort is wat foto's inscannen.. was echt heel leuk. Hadden schriften met ze allen en daar hielden we van alles en nog wat in bij .. Genoeg herrineringen iig
Kwam laatst op de startlijsten ook namen tegen van mensen die die tijd met een eigen pony/paard bij bruin stonden.. Leuk om te zien dat die ook nog steeds in de paarden zitten ..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:29

Die tijd kan ik me nog herrineren ja. Ik kwam er een jaar of tien geleden ook al. Kan me Chanou nog herrineren.
Marith heeft nu een eigen paard op de manege en is dus nog wel in the picture. Toon ken ik ook wel. Die is getrouwd met Ineke van de Wal (destijds met nonashi). Zij reed geloof ik nog wel in Anna Paulowna. Ik ging altijd met Wesley Provily mee op wedstrijden, met Samir, die was toen van Esther en die was destijds met een van die jongens van Betlehem....

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:34

Hey Ilzas .. Geweldig Ineke en Toon. Volgens mij liep dat toen idd al een beetje. Samir was toen idd nog van Esther en die kreeg toen toch een kindje ? .. Toen Wesley hem ging doen was ik er al niet veel meer.. Dat is echt 10 a 12 jaar terug idd. Nu je het zegt weet ik het nog wel idd. Vastron is in die tijd ook verkocht aan die dochter van Marjoke .. Maar dat heeft volgens mij niet gek lang geduurt toch ? Ik heb nog foto's van een donkere Samir.. Ik weet nog wel toen ik een jaar of wat later nog is kwam kijken dat hij toen zo goed als wit was. Nounashi van Ineke was toendertijd niet goed.. en ik weet dat die toen afgemaakt zou moeten worden..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:36

Ja, Eshter heeft een zoon gekregen, Nicky, die is inmiddels al 10 of 11 ofzo. De dochter van Marjoke heet Rona en die rijdt nog steeds, niet meer bij Bruin maar bij Tesselaar. Marjoke heeft tot vorig jaar achter de bar gestaan maar is nu verhuist naar Arnhem naar haar nieuwe lover. Samir is verkocht aan een vrouwtje bij Maters en zou er volgens mij nog steeds moeten (kunnen) zijn.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:43

Ik ben nu 30 dus dit klopt wel idd.. :p
Als je de namen noemt dan gaat er wel steeds meer dagen hihi..
Ben erg slecht in namen n.l.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:54

Ach, geen probleem, ik heb een olifantengeheugen...
Kan je Nicole Rep nog herrineren ? Vast wel. Die had toen die mooie vos, Nordwind. Die heeft nu een ruitersportzaak in Den Helder. En Jacqueline Barth ? Die had toen samen met haar stiefdochter Mariska Hoyinck Deja Vu die heeft nu nog steeds een paard, Rannoccio.

jesziica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:59

en uhmm wesley is nu asley geworden

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:06

ja ja, dat is bekend...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:01

Ik wist het niet, kwam hem toen tegen en was even verbaasd, maar had het gelukkig vlug door

Samir is idd van Esther geweest. Heb Esther haar paard(gracia) nog een tijdje verzorgt. Ergens in de verte zijn we nog familie(moederskant).
Marith rijdt idd nog steeds, paard is aardig opgeknapt sinds zij ermee rijdt

Leuk al die bekende namen

Heeft piet veel paarden meegenomen? Wel grappig, best fijn voor die beesten een weekje weg. Zouden ze een beetje te harden zijn op het strand (wij hebben het plan om met stal ook weer eens met de sportpaarden richting strand te gaan, maar dan moet er toch maar een slofje aan geloof ik )

Heb er vandaag al vier gereden en dan moet ik straks mijn eigen paardjes nog doen Ben eerst maar even gaan eten net.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:27

Nou, de hengst van Piet was nogal wild volgens Marjolijn, de groom die de hele week voor de paarden zorgt... hij stampt en briest door Huisduinen heen haha, de wind in z'n kop maakt hem lekker fris. De merrie was erg braaf, lekker hoor voor die beesten, een weekje naar het strand!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:16

De Marith waar jullie het over hebben is niet de Marith waar ik het over heb. Jullie hebben het over Marith Dop. Die kom ik regelmatig tegen op wedstrijd ..
Marleen en Nancy (en haar zus) zijn ook namen van die tijd.

Van de eigen paarden ken ik de Meiden van Pannekoek nog opnoemen van Silver.
Els dan van Karen, idd Ineke van de Wal, Femke Ambriola met Ceasar, Kathleen Boelsems (begon later een sportschool in julianadorp) Had in mijn tijd een roodschimmeltje, Caby Zwiebel,
Er waren ook nog twee zusjes die woonde altijd op de hoek aan de linkerkant als je huisduinen binnenkomt,(Huis heeft toen in de brand gestaan tijdens hun vakantie, ik reed toen hun pony) later zijn ze verhuist naar Schoorl, Ik 1 van die namen ook nog wel eens op de startlijsten voorbij komen.. Jennifer en.. Borst volgens mij.
Inkeke Hilverink stond er toen ook, later is ze voor haar zelf begonnen met de Emmahoeve in Slootdorp.
Liesbeth toen Timmering sr en jr. Inmiddels heet sr niet meer zo..
In die tijd werden ook Harmony en Frapant geboren van Marian Lyssen (zie ik ook nog wel eens als jury voorbij komen)
Kreeg toendertijd les van Loes en Jan.. Nou ja als iemand uit deze tijd nog meer namen weet.. Gooi maar op hihi

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:34

Ja inderdaad Marjoke, een bekende naam. Ik kreeg les van Rona. En Wesley ken ik ook wel. Die heeft mij ooit verkering gevraagd met de avondvierdaagse en toen ik dat serieus opvatte werd ik erg hard uitgelachen. Ik begreep niet zo lang later pas waarom. Maar Wesley is Esley, die moet je me even uitleggen.
Verder ken ik wel een Marith. Heeft die niet een ongeluk gehad op de weg van de manege naar huis?
Ik ken niet zoveel mensen met een eigen paard van de manege, ik zat daar niet zo in. Harmony en Frapant heb ik wel eens op gereden.
Ik ben ongeveer wel uit de tijd van MirandaB denk ik. Ben inmiddels ook al 8 jaaruit Den Helder weg.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:39

Napie ik denk dat jij iets later kwam, toen Rona les ging geven was ik al zo goed als weg. Wesley heb ik ook bijna niet meegekregen. Ken hem/haar wel van naam en toen van gezicht.. maar verder niet eigenlijk.

Ik ben begonnen toen ik 8 was dus dat was 1983 tot ongeveer 1994.
Dus de namen die ik noem liggen een beetje in deze tijd..