Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:41

Wat is het stil hier. Heeft niemand wat (leuks) beleefd?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:12

Weinig, eigenlijk. Pony nog steeds kreupel, maar wel weer eens op iemand anders haar paard mogen rijden. :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:29

Gaat er hier iemand vanavond nog naar stal?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:30

Nope, ik niet.
Ik ga denk ik morgen wel...

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:19

Morgen ben ik er sowieso weer :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:40

Nee, helaas net geweest. Wat is er dan Babel? Red je het niet?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:46

Helaas, ik was heel vroeg vanochtend. Morgenmiddag ben ik er en woensdag weer vroeg. Denk dat ik dan ga bossen (als het weer het toelaat). Als iemand mee wil? Is wel vroeg :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:19

Ik red het inderdaad niet, maar geeft niet, hij is al lekker buiten geweest :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:27

Slecht nieuws gehad van de dierenarts, zijn kreupelheid zou zomaar ineens weer kunnen opduiken. Omdat ik nu geen goed passend zadel EN geen bijrijdster heb, en ik niet weet of hij goed blijft of niet, heb ik besloten om hem nu toch echt met pensioen te sturen. Omdat ik het te druk heb met school om momenteel bijna 7 dagen in de week erheen te gaan, is dat met spoed. Waarschijnlijk ben ik noodgedwongen nog dit weekend weg. -O-

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:30

Urbiezira: Vind ik NIET leuk :(

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:34

MoOtJuHh schreef:
Urbiezira: Vind ik NIET leuk :(

Ik ook niet. :n Ben wel van plan om op stal rond te blijven hangen en ook misschien voor een kleine vergoeding te gaan mesten, wandelen, losgooien, longeren, in de wei zetten, etc. Maargoed, de kans dat daar mensen op af komen is ook weer niet heel groot. Als alles met school een beetje op orde is ben ik ook van plan weer een bijrijdpaard te zoeken, ga nu misschien een vriendin helpen met haar paard.

Baal zelf ook heel erg. Als die ***bijrijdster nou gewoon gedaan had wat ze had moeten doen! _-:(

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:49

Jeetje, da's schrikken Urbiezira! :(:) *Vind ik niet leuk* Waar ga je nu staan? :(

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:51

Blanket schreef:
Jeetje, da's schrikken Urbiezira! :(:) *Vind ik niet leuk* Waar ga je nu staan? :(

Bij een boer in Ouderkerk a/d Amstel. Daar heeft hij al meer dan 3 jaar gestaan voordat hij naar Wennekers kwam, dus ben weer van harte welkom daar. Dat is alleen voor mij te ver fietsen en met de auto dik 20 minuten tot een half uur als er file staat. Gelukkig wordt hij daar verzorgd en ga ik er op zondag heen, maar het is toch heel naar, zeker als je nu gewend bent hem iedere dag te zien. ;(

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:16

Welke dierenarts had je?

Is er echt geen andere oplossing? Geen bijdrage vragen bijvoorbeeld? Dan had ik je kunnen helpen.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:35

Maartje... :(:)
Was je bij Jurgen?

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:33

Maartje, heb je nog een verzorgster nodig? ik ken anders nog wel iemand die het zou kunnen doen , als je dat nog wilt/nodig hebt ? Beetje laat, maar ik bedenk het pas net :o

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:43

manonfleur schreef:
Maartje... :(:)
Was je bij Jurgen?

Was bij zijn assistente. En Maxime, heb nu geen verzorgster meer nodig. ;) Hij mag lekker van zijn pensioen genieten en misschien vanaf volgend jaar als stoere pony voor mijn neef(je) fungeren. Dat was sowieso het plan, maar had eigenlijk nog liever een jaartje het bos in geweest enzo.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:45

Wat een poedersuiker Urbiezira!! Vreselijk dat je dan zo'n beslissing moet nemen? Staat hij in Ouderkerk heel toevallig op een stal waar ook een paard genaamd Duchesse staat? Dat is het bijrijdpaard van een oud manegeles genootje van me! Sterkte in ieder geval, en als je op stal aan het werk gaat als "loper" Misschien zou je het leuk vinden om Fuego soms even lekker los te gooien in de paddock? :(:)

Met Fuego gaat het trouwens ook niet zo lekker :n Hij blijft maar hoesten (ook al zijn we 1000x bij Jurgen geweest) en nu heeft hij er als klap op de vuurpijl ook nog conjuctivitus (slijmvliesontsteking van het oog) bij! Volgende week dinsdag gaan we naar Utrecht om een bronchoscopie te laten maken om te kijken wat er nou precies aan de hand is... ;( Hopelijk niks ergs...

Word er doodmoe van! Ik wil mijn lieve, stuiterbal met ik-heb-zoveel-energie-dat-je-best-een-uur-kan-trainen-maar-dan-sta-ik-nog-te-stuiteren-bijrijdpoown terug! _-:(

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:47

Okee, dat is ook wel lekker voor hem. :) Wanneer gaat hij naar ouderkerk ?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:51

Dat weet ik niet, maar hij staat bij een boer, heel kleinschalig. Paarden lopen daar in kuddes dus zou weinig paarden bij de naam kennen. :P Vermoed het eigenlijk niet.

Tuurlijk, als ik als loper daar aan het werk ga dan vind ik dat prima. :) Wil in eerste instantie ook gewoon weer lekker bezig zijn met paarden, vergoeding of geen vergoeding. Lekker contacten leggen, ervaringen uitwisselen, ervaring opdoen, etc. Maar wat naar dat het niet lekker gaat! Er is niks te vinden als oorzaak van het hoesten? Weet niet of je paard op stro staat? Want dat van mij was de afgelopen week heel droog en stoffig. Kan me heel goed voorstellen dat het zwaar is, veel sterkte. :(:)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:51

maximexfleur schreef:
Okee, dat is ook wel lekker voor hem. :) Wanneer gaat hij naar ouderkerk ?

Waarschijnlijk dit weekend al.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:51

Hoi, ik was 2 weekenden geleden op wedstrijd bij Wennekers. Ondanks dat er zoveel paarden staan is het er wel echt gezellig! Viel me op dat er nog lekker veel paarden buiten stonden iets wat bij ons niet meer kan. En het bos is echt heerlijk zo dichtbij!

Vraag me alleen iets af en dat zullen jullie vast wel weten. Hoe is de controle, als je paard bijvoorbeeld ziek is. Merken ze dat dan wel net zo snel op? Kan me voorstellen dat daar heel veel personeel werkt dus dat ze je paard ook minder goed kennen. Ben je daar een 'nummertje' of valt dat in praktijk erg mee? Moet zeggen dat het bos erg aantrekkelijk is, de prijs ook. Alleen de westernbak was erg zwaar maar daar hoef je natuurlijk normaal niet in te rijden perse (met inrijden moest dat wel)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:02

Als je makkelijk contacten legt ben je geen "nummertje" maar dat hangt idd wel van jezelf af. Gelukkig staan wij in een straatje waar er goed op Fuego gelet wordt. Laatst stond hij achter de ketting in zijn stal. Hij staat in een uitloop, en hij krijgt buiten zijn eten, dus hij kon er niet bij... := Eigenaresse was per ongeluk vergeten de ketting los te maken. Dus ik werd gebeld (was op mijn werk, dus had mijn telefoon niet bij de hand) uiteindelijk heeft een rijgenootje zelf de ketting losgemaakt. Pfeeeew (hij had anders waarschijnlijk de boel afgebroken...)

@Urbiezira: hij staat op stro, maar heeft nog nooit echt last gehad van stof ofzo. Maar ik sluit niks meer uit nu. Ik hoop gewoon dat ze wat vinden in Utrecht. En dat het snel en makkelijk overgaat dan.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 23:08

DaphneR93 schreef:
Hoi, ik was 2 weekenden geleden op wedstrijd bij Wennekers. Ondanks dat er zoveel paarden staan is het er wel echt gezellig! Viel me op dat er nog lekker veel paarden buiten stonden iets wat bij ons niet meer kan. En het bos is echt heerlijk zo dichtbij!

Vraag me alleen iets af en dat zullen jullie vast wel weten. Hoe is de controle, als je paard bijvoorbeeld ziek is. Merken ze dat dan wel net zo snel op? Kan me voorstellen dat daar heel veel personeel werkt dus dat ze je paard ook minder goed kennen. Ben je daar een 'nummertje' of valt dat in praktijk erg mee? Moet zeggen dat het bos erg aantrekkelijk is, de prijs ook. Alleen de westernbak was erg zwaar maar daar hoef je natuurlijk normaal niet in te rijden perse (met inrijden moest dat wel)

Ik voelde me niet zo zeer een nummertje! Zoals Gimme_Spurs ook al zei ligt het aan hoe erg jij zelf contacten legt, maar de mensen in je rijtje ken je toch al snel. Ook gewoon rondvragen en anderen om hulp vragen werkt erg goed om wat contacten te verwerven. Praten met de mensen die mesten en voeren kan natuurlijk ook nooit kwaad! :D Ik heb er nu ongeveer 3 maanden gestaan en heb heel wat contacten erbij. :j

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:22

DaphneR93 schreef:

Ik ga ook mee met wat er gezegd wordt. Het ligt helemaal aan jezelf! En je legt meestal wel contact met de mensen in je rijtje. De paarden worden elke dag gevoerd, dus als er echt iets mis zou zijn zal ik wil opgemerkt worden. Ik heb nog nooit een verhaal gehoord, dat er iets niet of te laat is opgemerkt..