Stal Jasper deel ... was het nou 3 of 4...?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:40

Oja ik had nog nieuws...

Ze hebben vandaag met de 2,5 jarige ruin geoefend om hem op de trailer te zetten en....

Het ging heel erg goed, hij was heel erg braaf, ik ben zo blij dat ze heel voorzichtig met hem aan het oefenen zijn... ik heb een beetje een trailer fobie, heb 2x een nare ervaring gehad, paard op zijn kop dus ben geen held :(

_Fieke

Re: Stal Jasper deel ... was het nou 3 of 4...?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:43

De oude molen zit in nieuwvennep! :) Met me ouders en zus!

Wat goed je toekomstige paardje! Laat je hem klinisch of ook röntgen keuren?

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:48

Vraagje... wie kent het zadelmerk "Mac Rider"?

zoja wat is je ervaring?
Ik ben nog niet opzoek naar een zadel hoor maar ik zit gewoon op internet te kijken wat er is en kwam dit toevallig tegen?
Ik zweer nog steeds bij een KN, net als Marijke <3

Welk merk zadel hebben jullie en waarom ben je er zo blij mee...
de meeste hebben volgens mij een Zaldi toch?

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:54

_Fieke schreef:
De oude molen zit in nieuwvennep! :) Met me ouders en zus!

Wat goed je toekomstige paardje! Laat je hem klinisch of ook röntgen keuren?

Klinisch en röntgenlogisch, het is natuurlijk altijd een moment opname maar dan weet ik
dat op het moment dat ik hem kocht dat het goed was!

Heeft Els ook foto's laten maken of alleen klinisch?
Neron had ik alleen klinisch laten keuren en daar heb ik best veel aan gesleuteld.
Het blijft altijd een gok...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:08

Tja, en Tal is rongenlogisch helemaal goed en doet het ook niet meer naar behoren, dus je kan nooit alles uitsluiten helaas. Wel spannend, ik zie er wel tegen op straks al dat trailergedoe weer met Flo, maar ja.

Ik heb voor tal een Dabbs zadel, en die ga ik denk ik tzt ook voor Flo aan laten meten

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:11

Ik ben getrouwd met KN, voor mij niks anders :n

Fijn dat ie zo braaf is met de trailer! Ik kan maandag helaas geen vrij krijgenm ;( Zijn er 2 met vakantie.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:14

Wij hebben nu een KN (symphonie geloof ik) op Newie liggen maar krijgen binnekort een nieuw zadel van AB (Arno Brandts). Carien heeft daar ook haar zadels van en Daniëlle ook. Ben wel heel benieuwd want New heeft al vanaf het begin dit zadel dus dat wordt wel even wennen straks van een vrij vlak zadel naar een diepe zit. Gelukig heeft Saartje een medium diepe zit zadel die erg op de AB lijkt en die zit heerlijk vind ik.

Net weer lekker gelest met Newie, wat een fijn paardje is het toch <3 zo hard z'n best doen en meedenken (al is dat niet altijd even handig, haha!). En dan klaar zijn en om een snoepje bedelen :+ .

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:17

Brandt is idd ook nog optie. Fijn dat je les zo goed ging! Ik was vandaag al gelukkig met paar rondjes galopen draf door een (lekker groete) rijbaan met niet te zware bodem :D

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:36

Kent niemand de Mac Rider...misschien kent Kel het wel want die weet altijd alles :D Kelly belly waar ben je??

Ik ken de AB en Dabbs niet, ik ga wel ff googlen...
Ik wil nog niet gelijk een nieuw zadel kopen, Marijke bood aan dat ik haar Wintec mag lenen en dan neem ik heel graag aan!!
Het Wintec zadel is een goed begin, lekker licht en dan kan hij wennen, moet wel passen natuurlijk...

Ik was ook getrouwd met een KN maar ik wil tzt een zadel met diepe zit en weet eigenlijk niet op KN dat ook heeft

@Marije, fijn dat je zo lekker hebt gereden :D

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:45

Ik ben erg blij met mijn Wow-zadel... Vooral dat ik Veron nog had heeft hij veel goeds voor hem gedaan, en ik kon hem nu makkelijk aanpassen op Daddy, dat is toch wel handig...

Wel heel fijn dat ze het goed oefenen met hem Esther, makkelijk op de trailer kan een heleboel ergenissen voorkomen, dat je paard bijvoorbeeld je arm half uit elkaar trekt, moet je maar niet aan mijn vader vragen, Daddy wist zich van de klep af te steigeren, op 2 benen om te draaien en hem te willen peren. Daar stak mijn vader een stokje voor, maar hij mag zn arm nu een paar weken niet gebruiken..
Lolbroeken die paarden af en toe.. ;)

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 05:37

KN tango heeft een diepere zit...

Ik vind die AB zadels niet lekker zitten, je zit muurvast en ik krijg onwijs last van mn rug daarvan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 06:59

Mac Rider ken ik niet Els :n

Ik heb een Zaldi.
Super voor Adorno maar ik krijg er zelf pijn in mijn rug van.
Maar goed dat had ik bij bijna alle zadels behalve mijn Anatomica en Wintec.
Maar een Anatomica is te lang voor Adorno.

Wat ik tot nu toe van de AB heb gezien zijn het mooie zadels maar b.v. Carina haar beide zadels liggen achterover.
Bij Wow vind ik dat je vrij ver achterin het zadel zit. Niet mooi in het middelpunt.

KN vind ik ook erg lekker zitten! Maar die zijn breed en Taco was ook al zo breed, dat was geen zitten meer :+

Fiek, je zusje ging zelf ook rijden binnen, ze was buiten ook helemaal niet aan het doorpakken! Hopelijk kan hij het zadel aanpassen.

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:08

Oke Kel bedankt voor je mening/advies over de zadels.

Sinds ik Neron heb verkocht heeft hij een Wow zadel maar ik vind het niet lekker zitten en het opvullen met lucht vind ik ook niet prettig omdat er mi niet echt een gediplomeerd iemand is die dat echt goed kan, misschien heb jij wel een goede Michelle maar een paar jaar geleden was ik er niet gelukkig mee dus na deze ervaring zou ik geen Wow nemen..

Kel wat adviseer jij op een breed paard?
Heb je interesse om in de toekomst een keer mee te gaan kijken naar een Mac Rider? Ik ben nieuwsgierig en wil ze een keer zien!
Een Mac Rider geeft je paard meer schoudervrijheid en ik zie dat veel zadels straks op de schouder liggen dus ik zoek een diepe zit met veel schoudervrijheid en op de site staat dat Mac Rider dat heeft...

Wel balen Kel dat je zo'n last van je rug krijgt op je Zaldi!

Ik ga ook even op internet kijken naar de KN Tango, thanks M!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 08:14

Es, Aimee heeft een MR zadel! De Tietse's choiche.

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:12

Kelly_Taco schreef:
Es, Aimee heeft een MR zadel! De Tietse's choiche.

Oh top, thanks, ga ik haar van de week even aanschieten want ik ben heel nieuwsgiering!!
Jij weet ook alles hè? *\o/* *\o/* *\o/*

Die Tietse's Choise is speciaal voor een barok paard, lees ik net hahaha

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:47

Zo vanochtend vroeg Newie gereden en hij ging super!! Hij liep zo fijn ontspannen, kon zo weer verder waar ik gister was met de les. Dusse Jo ben weer ff helemaal verliefd op je paardje hoor <3 <3 <3 .

Daarna snel ff douchen en naar het ziekenhuis voor mijn verstandskiezen. Ben nu dus officieel verstandloos :+ . Was echt met 20 minuten weer terug bij mijn auto, super snel dus en nu lekker op de bank filmpjes kijken en koelen, koelen, koelen. Hopelijk valt het straks allemaal mee als de verdoving is uitgewerkt.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:37

Fijn dat het rijden lekker ging Marij! En hoop dat het straks meevalt met de pijn...

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:11

Ik ben dan ook verstaandloos...nou ik slaag nog elke keer voor mijn examens dus het zal wel meevallen...

Idd goed koelen, ik hoop ook dat de pijn meevalt!! Niet te veel bukken dan gaat het ook niet bonken.
Sterkte x

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:52

Ik heb helemaal geen last van mijn verstandkiezen gehad toen ze er uitgehaald werden (gelukkig)! Ik had er maar 2 en die zijn er uit......

Je hebt tegenwoordig zoveel zadels.. echt niet normaal en tig meningen! IK heb gewoon een ordinaire Passchier ...

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:56

Zo ik ben er ook weer eens! Allereerst welkom Es! Gezellieg!

En belin fijn dat Tal weer helemaal fijn staat! Nu geen brokken meer!

Over zadels weet ik weinig.. New heeft idd bijna zijn hele leven al een kn en nu dus een AB.
Hihi ik moet juist vastgeklemd worden want ik zit veels te scheef (al gaat dat al een stuk beter door mijn lessen bij edith) en door extra diepe kniewrongen en n diepe ging ik echt beter zitten.
Voorheen wilde ik dat juist ookt nooit.. Al is mijn kn wel weer erg vlak.

Misschien hebben jullie het al gehoord, maar Remco ligt sinds maandag in het zk. Kleine mannetje heeft een infectie aan zijn luchtwegen. Het gaat gelukkig wel al beter, maar hij krijgt s nachts nog steeds zuurstof en hij mag pas naar huis als hij 24 uur zonder kan. Afgelopen twee nachten heb ik er geslapen en vannacht blijf carlo er. Hopelijk mag hij snel naar huis!

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:08

Ach gossie... arm ventje :(:)
Ik hoop voor je dat hij snel weer in zijn eigen bedje ligt! Sterkte

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:09

Jeetje, jullie gaan hard :P

Ik ben erg blij met mijn Zaldi al zat ik een stuk lekkerder in mijn Hulsebos... die mis ik wel hoor.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:06

He Jo, dat is niet leuk, je ventje in het ziekenhuis! Gelukkig wordt hij goed in de gaten gehouden, nu duimen dat hij snel weer naar huis mag!

Zadels blijft heel persoonlijk.. Mijn wow zadel is inderdaad meer op mijn vader aangeschaft, ik pas me wel aan, volgens mij had ik een maat kleiner moeten zitten.. Of ik moet meer kont krijgen.
Maar zadels is net als klinieken en DA, de een vindt het geweldig en de ander niks..
Ik zou gewoon goed informeren, en op verschillende zadels gaan zitten.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:21

Aguttie arme Remco! Beterschap, gelukkig gaat het al iets beter :(:)

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:31

Oh en Marijk: helemaal vergeten, maar wat een aso-succes van jullie op Almelo! Super joh, gaat lekker hard zo! En dat voor een 5 jarige, ik vind het knap!

Oh, en Miessie zou nu lekker op weg zijn naar het zonnige Portugal, is het gisteren afgezegd, het feest gaat niet door.. ik baal, want nu wordt het pas september..
Dus Cassandra, ik kom van de week die chaps wer terugbrengen :(