KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:48

Trouwens, wat wel interessant is om te vermelden:
Ik heb van de week toch nog een mailtje teruggestuurd over de nieuwe crosshindernissen die ze gaan maken op Ermelo. Ze hadden om suggesties gevraagd, dus dit heb ik gestuurd:

Citaat:
Hallo,
Voor suggesties wat betreft nieuwe hindernissen kunt u altijd contact opnemen met de heer Pleun van der Marel, die een hoop regelt voor de eventingsport in Nederland, en natuurlijk met wedstrijdorganisaties, crossterreinen, crossbouwers en ruiters.

De ideeën die ik zelf heb:

1. Over het algemeen is het handig om verplaatsbare hindernissen (prefabs) te maken, zodat er makkelijk gevarieerd kan worden in lijnen en afstanden. Voorbeeld van zo'n verplaatsbare hindernis: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... 119119.png. Zo'n hindernis kan dus heel simpel.
2. Een uitgebreidere waterbak is essentieel. Daarmee bedoel ik een waterbak waar op heel veel manieren in en uit gesprongen kan worden. Voorbeelden: In/uitloop, Insprong, Insprong met een boom ervoor, een combinatie voor de waterbak. Alles natuurlijk met veel variatie in hoogte en breedte. Een voorbeeld van een mooie waterbak is de waterbak op het crossterrein van Gert Boonzaaier in Renswoude en de fam. Tuytelaars in Baarle-Nassau.
3. Wat ook erg goed is om te oefenen is verschillende combinaties. Voor extra moeilijkheidsgraad: Combinaties die schuin gesprongen moeten worden (en dus ook als enkele hindernis gebruikt kunnen worden), een combinatie waarvan de volgende hindernis steeds smaller wordt. Deze bevinden zich onder andere op het terrein van Rob Janssen in Hernen. Voorbeeld: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... G_2715.jpg Een driesprong van 2 smalletjes en een boom die schuin gesprongen moeten worden.
4. Een lijn met in-uitjes, rechtdoor of in een bocht.

Hier een lijstje van hindernissen die gemaakt zouden kunnen worden. Bij sommige hindernissen heb ik een voorbeeldfoto gezet.
- Smalletjes
- Heksenoog: http://static.bokt.nl/w/images/thumb/3/ ... senoog.jpg
- Huisje: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... assau3.jpg
- Houtstapeltje
- Bezembak
- Puntje: http://static.bokt.nl/w/images/thumb/d/ ... -Punt2.jpg
- Trakhener: http://static.bokt.nl/w/images/f/f1/Trakehner.jpg
- Greppel of coffin
- Picknicktafel
- Spoorbomen/ Hekken: http://static.bokt.nl/w/images/8/8f/Pas ... _route.jpg
- Paddestoel: http://static.bokt.nl/w/images/a/a1/Paddestoel.jpg
- Hindernis met gat ervoor
- Haaientand: http://static.bokt.nl/w/images/e/e6/Haaientanden.jpg
- Skyjump
- Waaier
- Een gekke hindernis, zoals een hindernis in koeienprint of in een felle kleur: http://www.sgwzuidwest.nl/foto's%20hind ... koeien.jpg
- Tonnetjes

Ik vind het een goed initiatief van de KNHS dat ze het crossterrein willen gaan verbeteren. Ik hoop dat het terrein voor de zomer al wat veranderd is, zodat ik er tijdens de KNHS Instructieweken ook profijt van heb.

Met vriendelijke groet,
Snoekiej

En dit kreeg ik gisteren terug:
Citaat:
Geachte mevrouw Heemskerk,

Bedankt voor uw suggesties! Wij hebben uw ideeen bij onze bedrijfsleidster, Jenneke Nijhof, neergelegd en zij gaat kijken welke dingen gemaakt kunnen worden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wilma Plaisier,
Secretaresse
Afdeling Accommodaties

Anoniem

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:56

Dat is iig al een heel positief mailtje terug :j Daarbij heb jij ook een netjes mailtje gestuurt, met goede voorbeeldfoto's :)

De communicatie in de knhs vind ik wel beter geworden! Over een tijdje weet ik bijna zeker dat de chaos een stuk minder word, de mijn knhs is al een hele grote verbetering :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:57

Alleen het onthouden vinkje werkt nog steeds niet :')

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:00

Dat vind ik inderdaad ook. Je krijgt ook al veel sneller mail terug enzo. Eerst duurde het wel een week, nu duurde het een dag. MijnKNHS had ik eerst wat moeite mee, vergeet steeds mijn gebruikersnaam, maar nu vind ik het ook wel handig. Ik heb een zo uitgebreid mogelijk mailtje gestuurd, en ook nog een beetje uitleg gegeven omdat ik er van uitga dat Wilma Plaisier niet echt veel weet over crossen. Maar hopelijk degene bij wie dit mailtje terechtkomt wel :). Het zou iig echt een verbetering zijn. Ik vind het ook wel nodig, het is toch het KNHS centrum, en SGW valt daar ook onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:03

Snoekiej schreef:
Dat vind ik inderdaad ook. Je krijgt ook al veel sneller mail terug enzo. Eerst duurde het wel een week, nu duurde het een dag. MijnKNHS had ik eerst wat moeite mee, vergeet steeds mijn gebruikersnaam, maar nu vind ik het ook wel handig. Ik heb een zo uitgebreid mogelijk mailtje gestuurd, en ook nog een beetje uitleg gegeven omdat ik er van uitga dat Wilma Plaisier niet echt veel weet over crossen. Maar hopelijk degene bij wie dit mailtje terechtkomt wel :). Het zou iig echt een verbetering zijn. Ik vind het ook wel nodig, het is toch het KNHS centrum, en SGW valt daar ook onder.

Vind ik ook, het hoort erbij. Leuk dat ze het NK jonge SGW paarden hadden mogen organiseren, maar eigenlijk was het wel een schande dat ze veel hindernissen hebben moeten lenen.

Daarbij heb je dit terreintje na 1x al gezien..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:07

Ik ben er in 1999 (ofzo) geweest toen ik mee was naar het NK, en als ik foto's zie dan is het nu nog hetzelfde :')
Zeker voor de SGW weken vind ik dat ze wel wat mogen regelen. Je gaat toch niet voor niets naar de SGW week, en ik zal echt niet de enige zijn die het niveau van het terrein voorbij is.

Waar ik ook echt op hoop is dat ze wat aan de waterbak gaan doen. Zelfs voor beginnende combinaties is het toch fijn als je er op veel verschillende manieren in en uit kan rijden.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:09

Ik heb al mailtje dat ik sta ingeschreven in week 8B :D.

Ben zo blij dat ik erbij zit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:12

Snoekiej schreef:
Ik ben er in 1999 (ofzo) geweest toen ik mee was naar het NK, en als ik foto's zie dan is het nu nog hetzelfde :')
Zeker voor de SGW weken vind ik dat ze wel wat mogen regelen. Je gaat toch niet voor niets naar de SGW week, en ik zal echt niet de enige zijn die het niveau van het terrein voorbij is.

Waar ik ook echt op hoop is dat ze wat aan de waterbak gaan doen. Zelfs voor beginnende combinaties is het toch fijn als je er op veel verschillende manieren in en uit kan rijden.

Ik vind het terreintje ook niets, leuk voor 1x maar vaker niet..
Als ze alleen de waterbak veranderde zou het al goed zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:14

maargoed, ik wil er ook bij komen _O- maar ik krijg maar geen mailtje..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:14

ik heb ook nog geen mailtje. :( terwijl ik me toch al gister opgegeven heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:16

XxDamelzaxX schreef:
ik heb ook nog geen mailtje. :( terwijl ik me toch al gister opgegeven heb...

:(:)

Ik leef met je mee; ik heb ook nog geen mail!

Ik ga even maar een pannenkoek met pasta eten :P dan loop ik 2x langs de pc dus kan ik ff de mail ophalen _O-

Damelza

maar hebben alleen de SGW'ers al een mailtje gekregen of ook al de allround... ?

Anoniem

waarschijnlijk maar een stukje sgw en een stukje allround..

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:17

Ik kreeg hem om 13 uur nog wattes,

hij is aan niet zoveel mensen verstuud.
Dus jullie zullen er vast wel bij zitten :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:21

Ik lees net in het andere topic dat je tot vanavond een mailtje kan krijgen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:26

oeeh, ik hoop echt dat ik erbij zit :P ben nu echt bang dat ik er dus niet bijzit :+ maar heb het gister al verstuurdt, dus hoop het echt..

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:29

Ik heb hem gister avond ook verstuurd, de mail die ik heb zijn aan nog 17 anderen verstuurd.
Dus het gaat wel per delen vlgens mij:P

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:37

Ik heb ook de bevestigingsmail gekregen :D
voor week 8A! :):)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:38

essie_blue schreef:

echt :oo ik nog niet :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:47

XxDamelzaxX schreef:
oeeh, ik hoop echt dat ik erbij zit :P ben nu echt bang dat ik er dus niet bijzit :+ maar heb het gister al verstuurdt, dus hoop het echt..

hier ook :+ Ik zit hier kei erg te stressen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:48

essie_blue schreef:

leuk zeg :):)

Ik hoop dat ik mee kan, dan kan ik jouw mooie pony op de foto zetten haha!

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:56

ik heb hem om 8 uur verstuurd vanochtend en ook nog geen mailtje terug.
moet zo toch echt even naar me paardje .
ow stress hem hard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:16

Ik heb ook nog geen mail terug..

't stuk over nieuwe hindernissen klinkt leuk! Nu moeten zeer alleen ook echt wat mee doen!

Ik las trouwens nog wat fotofreaks hier? :D Dat worden veel foto's, en veel informatie uitwisselen! Ik heb trouwens geen spiegelreflex, maar wel een goede brugcamera. De Nikon coolpix P90 :D 't gaat al stees beter

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:22

ik hoop dat jullie allemaal snel de mailtjes krijgen :))
vast wel :+:

zou wel super zijn als er veel fotografen enzo zijn!
dan staan alle mooie momenten, of bloopers :') op de foto!

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:32

oliebol!

Ik heb dus vanochtend mijn aanmelding voor 8A op de post gedaan, maar nog geen mail.
Ik heb vanochtend ook de KNHS gemaild omdat ik formulier van 2009 in 2010 heb veranderd omdat ik formulier van 2010 niet kon openen.

Zit ik er nu sowieso niet bij? ;(