Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:40

ja dat ben ik ja :P

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:41

Urko schreef:
Ja hier nog een laarbrugger! Ik zat op die chagerijnige schimmel, momo, en carlijn heeft me gister avond gemaild dat ik de 2 weken 9 aug. tm 22 aug mag komen begeleiden dus ik ben erbij! De hele manege deed me denken aan de manege waar ik altijd had gereden, zelfs de kampen leken er super veel op! En dat was altijd super, dus ik heb er zeker zin in!!! :D

Iemand al wat meer gehoord?

Ik heb ook mail gehad inderdaad, ik ben ook welkom! Ze vonden dat ik verantwoordelijk en zelfverzekerd over kwam.. :) Alleen we moeten even kijken naar die weken, de 1e week die ik had opgegeven zat vol.

Jij hebt trouwens in de auto nog een stukje voor ons gereden, en wat kijk jij sexy zeg als je achter het stuur zit. :Y)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:44

Giorgio_x schreef:
hier ga ik van het zomer 2 weken heen :) neem wel een eigen paard mee. hoop dat het me gaat bevallen :)

Veel plezier bij Klein Oever!!! ;)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:46

Welke weken hebben jullie opgegeven dan, Maike en Angela?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:17

Ik nog geen 1 :o Heb Carlijn net een mail gestuurd vanmiddag, omdat ik er nog heen moet om te rijden. Dus even wachten op bericht terug :j

Klein Oever daar les ik sinds deze week :j deze zondag wedstrijd.
Erg leuke en gezellige manege :j

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:29

Kim_89 schreef:
Welke weken hebben jullie opgegeven dan, Maike en Angela?

19 juli t/m 1 augustus, eerste week zat vol.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:23

@ tante trien: Ik was stront cchagerijnig op de terug weg, want mn bluetooth deed niet wat ik wilde dus kon niet draadloos bellen... 2.5 uur geen aanspraak gehad (oke oke.. in de mac drive wel :P) terwijl ik op heenweg lekker met vriendlief hebben kunnen kletsen (zie die niet zo veel ivm werk en stage van beide). Maargoed veilig thuis, vond het toch wel spannend zo weid weg met de auto alleen! Welke weken ga je nou?

@kim: ik ga 9 tm 22 aug, geen idee welke weken dat zijn, geloof 6 en 7?

Niemand nog iets meer gehoord?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:08

Haha Urko dat is ook wel erg vervelend zeg! Vooral als je er zo lang over rijdt om weer thuis te komen..

@ tante_trien: ik heb precies dezelfde weken doorgegeven via de mail aan Carlijn als jij. Dat zou voor mij het beste uitkomen in ieder geval. We zullen zien :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:34

Urko schreef:
@ tante trien: Ik was stront cchagerijnig op de terug weg, want mn bluetooth deed niet wat ik wilde dus kon niet draadloos bellen... 2.5 uur geen aanspraak gehad (oke oke.. in de mac drive wel :P) terwijl ik op heenweg lekker met vriendlief hebben kunnen kletsen (zie die niet zo veel ivm werk en stage van beide). Maargoed veilig thuis, vond het toch wel spannend zo weid weg met de auto alleen! Welke weken ga je nou?

@kim: ik ga 9 tm 22 aug, geen idee welke weken dat zijn, geloof 6 en 7?

Niemand nog iets meer gehoord?

Ik weet niet, nog geen mail terug gehad. Maar vandaar dat je zo sexy keek haha :))

Ik heb trouwens wel tof weekend gehad, had gisteravond nog een date, met een jongen waar ik al eerder mee had gedate, en dat is nu mijn vriendje. En dan vanochtend mailtje dat ik welkom was als begeleidster hihi, echt tof.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:22

jij hebt echt een goed weekend gehad man!

mijne was, brak en ontzettend langdrading, had meer een date met de a50....

deze week weer... moet morgen en donderdag naar arhnem, dus hallo a50 hier ben ik weer!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 07:26

Urko schreef:
jij hebt echt een goed weekend gehad man!

mijne was, brak en ontzettend langdrading, had meer een date met de a50....

deze week weer... moet morgen en donderdag naar arhnem, dus hallo a50 hier ben ik weer!!

Haha succes!! Ik ben blij als mijn dinsdag voor bij is, en ik morgen weer gewoon naar school kan i.p.v. stage haha.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:50

Nou dames ik weet niet helemaal zeker of ik erbij ben. Zit in dubio, vind Laarbrug een erg leuk kamp maar er zijn toch wat dingen die mij dwars zitten. Bij dat je als leiding zijnde les moet geven (aan een club van zo 10 kinderen) Ik vind persoonlijk dat lesgeven behoord tot een instructie die ervoor gecertificeerd is.... En de buitenritten begeleiden is wel leuk, maar ik heb het eerder gedaan maar dan als achterhoede, een groep van 10 kinderen is veel in je eentje als je er geen ervaring in hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier en daar een beetje onverantwoord vind.... Maar dat is mijn mening. Ik ben nu ook bij een ander kamp aan het kijken, Klein Oever. Daar les ik nu ook dus misschien dat ik daarheen ga.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:39

@cp112: ik ben 10 jaar lang hier op kamp geweest waar het precies hetzelfde ging, daar zijn nooit problemen geweest dus ik heb er de volste vertrouwen in. Ik kwam en zag laarbbrug dacht echt dat ik mijn oude manege voorbij zag komen, en ik heb 10 jaar echt genoten!
En gecrtificeerd hoeft echt niet hoor, iedereen ken zo'n papiertje halen en dan wil het nog niet zeggen dat je les kan geven.

En zo'n pony kamp week bestaat hoofdzakelijk uit *just make fun*. Kinderen komen er echt niet heen om netzogoed te leren rijden als Anky...

Maar als je twijfelt -> gewoon niet doen! Is voor jezelf niet leuk als je het straks met tegenzin doet

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:49

Zeker niet iedereen kan zo'papiertje halen, maar als je les geeft vind ik wel dat je verstand van zaken moet hebben. Of minstens een eis stellen va rijervaring/wedstrijdervaring. En ik weet dat niet iedereen van de leiding dat heeft. Dan vind ik het zo jammer want de kinderen krijgen veel les en je leert ze zo snel verkeerde dingen aan.
Het maakt niet uit dat ze voor een week fun komen, als je les krijgt moet het ook leerzaam zijn.
En het onverantwoorde vindik toch met name de buitenritten...

Maarja dat is mijn mening, zo voel ik mij erbij dus ik ga waarschijnlijk niet. Als het bij anderen wel past prima :D Hoop dat jullie een leuke tijd hebben daar! zag er in ieder geval wel erg gezellig uit! :j

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:07

Dat is ook wel waar wat je zegt inderdaad :j Kijk dat papiertje is leuk maar ik heb ook vaak genoeg les gehad van mensen die allerlei papiertjes hebben en gewoon zo belabberd lesgeven..

Het lesgeven hier gaat waarschijnlijk echt om de basis. Er werd al gezegd dat wijken bijvoorbeeld al niet aan bod komt omdat de kinderen die op kamp komen daar ook nog niet aan toe zijn.
En dat met die buitenritten is misschien wel waar, dat weet ik niet. Die paarden en pony's daar zijn in ieder geval wel gewend om buiten te lopen en dat is wel een voordeel maar het blijven natuurlijk paarden die kunnen schrikken of iets dergelijks.

Ik vind dat als je jezelf opgeeft als leiding, je ook reëel moet zijn. Je weet wat je taken zijn en als je zelf heel timide bent en er geen goed gevoel bij hebt, dan moet je jezelf ook niet voor de gek gaan zitten houden en denken dat je leiding kan zijn. Mijn mening is dat lang niet zomaar iedereen goed kan leiden namelijk.

Met klein Oever heb ik ook ervaring. Ik ben er zelf op kamp geweest en sommige leiding vond ik toen zo vervelend en puberaal. (Er schiet me nu te binnen dat er een jongen leiding was die iets was begonnen met een kampkind en stond te zoenen op het terrein. Hij werd betrapt en van het terrein afgeschopt.)
Zelf ben ik geloof ik twee weken keukenleiding geweest. Dat is echt martelwerk vond ik toen. En daarbij vind ik dat er ontzettend veel concurrentie is binnen de leiding en weinig tot geen groepsgevoel. Er wordt zelfs geroddeld over elkaar en je kunt er echt buiten vallen daar. Dat is voor mij een reden om te zeggen; 1 keer en nooit meer.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:01

Laarbrug is leuk. Dat je geen diploma's hoeft te hebben is misschien niet goed. Gaat ook om de verantwoordelijkheid.
Ze hebben gelukkig wel hele brave paarden, mooie accomodatie, mooie omgeving en ook heel goed eten!

Ik vond het vorig jaar erg leuk!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:05

kijk dat doet me goed om te horen!

Ik heb er nog steeds zin in, hoop alleen wel dat mijn pony afgevallen is tegen die tijd, hij is nu echt een worst op pootjes (heeft iets te veel hooi/huil gehad afgelopen 2 maanden...)

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:27

cp112 schreef:
Nou dames ik weet niet helemaal zeker of ik erbij ben. Zit in dubio, vind Laarbrug een erg leuk kamp maar er zijn toch wat dingen die mij dwars zitten. Bij dat je als leiding zijnde les moet geven (aan een club van zo 10 kinderen) Ik vind persoonlijk dat lesgeven behoord tot een instructie die ervoor gecertificeerd is.... En de buitenritten begeleiden is wel leuk, maar ik heb het eerder gedaan maar dan als achterhoede, een groep van 10 kinderen is veel in je eentje als je er geen ervaring in hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier en daar een beetje onverantwoord vind.... Maar dat is mijn mening. Ik ben nu ook bij een ander kamp aan het kijken, Klein Oever. Daar les ik nu ook dus misschien dat ik daarheen ga.

kleine oever lijkt er wel wat op qua leiding vind ik, ik ga er ook leiding geven, als instructrice. Ik heb ook geen papiertje en ben nog maar 17 jaar oud. dat wat dat betrefd lijkt het er wel op, ook heb je daar groepen van 10 kinderen. Alleen geloof ik neit dat je alleen bent met een buitenrit. Maar het lijkt me wel erg leuk daar, vandaar dat ik ook ga ;)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:34

Klein Oever geef je als manegeleiding ook les, als stalleiding niet..
En ook daar ga je op buitenrit met meestal meer als 10 kinderen, voorop. Iemand van de leiding (ook leiding van de kinderen die kunnen paardrijden) gaat mee achterop.
Je went er vrij snel aan hoor, je moet gewoon even het overzicht krijgen :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:07

cp112 schreef:

bij klein oever gaat het er eigenlijk hetzelfde aan toe, maar dan nog met veel meer kinderen, daar lopen er wel 100 rond

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 15:14

Leuk om te zien hoe dit topic blijft lopen!
Ik heb er zelf eigenlijk wel een beetje van af gezien! Het lijkt me nog steeds erg leuk, maar op de een of andere manier is de roep naar tijd voor mezelf op dit moment wel erg hard en wil ik daar ook eigenlijk wel even naar luisteren :)
Misschien een andere keer!!
Veel succes iedereen die het nog wel gaat doen en als ik volgend jaar alsnog wil zal ik dit topic gewoon weer eens voor mezelf naar boven halen en hoop ik tegen die tijd ook een stukje van jullie ervaringen erin te lezen!!

:)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:22

Ik ga deze vakantie 2 maand naar België!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:57

zo dat is ook gaaf, ga je daar ook een kamp begeleiden?..en neem je je paard dan mee of?..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:59

jarrah schreef:
Ik heb er zelf eigenlijk wel een beetje van af gezien! Het lijkt me nog steeds erg leuk, maar op de een of andere manier is de roep naar tijd voor mezelf op dit moment wel erg hard en wil ik daar ook eigenlijk wel even naar luisteren :)
Veel succes iedereen die het nog wel gaat doen en als ik volgend jaar alsnog wil zal ik dit topic gewoon weer eens voor mezelf naar boven halen en hoop ik tegen die tijd ook een stukje van jullie ervaringen erin te lezen!!

ik zie er inderdaad ook een beetje vanaf, heb nog niet echt iets gevonden wat me heel leuk lijkt... en ik vind mijn eigen paard toch wel wat belagnrijker..wil wel goed voor mijn paard kunnen zorgen en genoeg aandacht kunnen geven...en hem dus niet thuis laten maar ik wil ook niet dat ze de hele dag op een vreemde stal moet staan waar constant 100 kinderen lopen

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:47

Phylos schreef:
jarrah schreef:

ik zie er inderdaad ook een beetje vanaf, heb nog niet echt iets gevonden wat me heel leuk lijkt... en ik vind mijn eigen paard toch wel wat belagnrijker..wil wel goed voor mijn paard kunnen zorgen en genoeg aandacht kunnen geven...en hem dus niet thuis laten maar ik wil ook niet dat ze de hele dag op een vreemde stal moet staan waar constant 100 kinderen lopen

Niet bij elk kamp komen 100 kinderen per week hoor. Het kamp waar ik leiding ga geven, daar is de groep veel kleiner. Vorig jaar had ik een groep van 14 kinderen.