Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KiWiKo schreef:Yep paarden hebben last van claustrofobie, de een wat meer dan de andere......... maar in wezen zijn ze allemaal claustrofobisch
Jolandaa schreef:Ik heb altijd het idee dat de paarden zichzelf ophangen
de ring waar het halstertouw doorheen zit, hangt op hoogte van de boeg ongeveer, iets lager nog. Daarboven zit een drinkbak
Marjoow schreef:KiWiKo schreef:Yep paarden hebben last van claustrofobie, de een wat meer dan de andere......... maar in wezen zijn ze allemaal claustrofobisch
Als dat zo zou zijn, zouden ze doodsbang zijn voor de trailer, willen ze daar ook niet in.

en juist gevaarlijker .. ze staan met de kont naar een gangpad van 1.7 meter waar al die kleine guppen heen en weer rennen achter die pony's door.. en sommige slaan ook nog.. als het voedertijd is zie je gewoon van die benen langsvliegen uit die stands .. ze slaan gewoon keihard naar achteren en komen echt een heel eind het pad in.. naar mijn ogen niet echt veilig
.. JSK schreef:ik ben er ook tegen ga zelf eens een paar uur op de plee staan? of probeer eens daar te slapen? nee weide of een normale box op iets anders komt hij echt niet!
groetjes
KiWiKo schreef:Marjoow schreef:
Als dat zo zou zijn, zouden ze doodsbang zijn voor de trailer, willen ze daar ook niet in.
Zullen ze inderdaad niet uit eigen vrije wil zo maar even in wandelen inderdaad![]()
Een vriend zei eens ....
Een paard is een beroepsclaustrofoob met achtervolgingswaanzin.......... en ik denk dat hij gelijk heeft
Marjoow schreef:JSK schreef:ik ben er ook tegen ga zelf eens een paar uur op de plee staan? of probeer eens daar te slapen? nee weide of een normale box op iets anders komt hij echt niet!
groetjes
Slapen doen paarden staand, en daar hebben ze in iedere stal genoeg ruimte voor.
Marjoow schreef:JSK schreef:ik ben er ook tegen ga zelf eens een paar uur op de plee staan? of probeer eens daar te slapen? nee weide of een normale box op iets anders komt hij echt niet!
groetjes
Slapen doen paarden staand, en daar hebben ze in iedere stal genoeg ruimte voor.
.., ik dacht dat mijn ene pony nooit zou liggen maar dat is dus niet waar .. de dierenarts zei dat als ze nooit zou liggen ze nu niet meer zou staan
laat ze toch lekker kijken .. of is daar een rede voor die iemand mij wil uitleggen ?
Marjoow schreef:Hallo,
Ik vroeg me af wat jullie van stands vinden. Op mijn manege staan alle paarden en pony's in stands.
Ik vind stands veiliger dan boxen. Omdat het paard in een box je de kont kan wijzen en je vervolgens trappen. In een stand is dat niet mogelijk, omdat je je paard eerst omduwt voordat je de stal binnenkomt. In een stand kan een paard/pony makkelijk liggen.
Maar ik vraag dus om jullie mening??
Moeten stands worden afgeschaft?
Of is er niks mis mee?
Groetjes Marjoow
. Hier zijn stands god-zei-dank verboden