Wat zou er gebeuren als alle penny's hun zin kregen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miemserik

Re: Wat zou er gebeuren als alle penny's hun zin kregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:29

Als je geen verhalen meer verteld over wilde hengsten die niet helemaal kloppen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:32

Wat zouden de winkels dan een grote omzet hebben! Groentensoep is dan een gat in de markt!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:51

Hmmmz ik rijd zonder zadel op mijn wilde zwarte hengst Haha! Telt het ook mee dat ie maar 80cm hoog is Tong uitsteken Nou ja en rijden is veel gezegt, ik ga gewoon eens ff op zijn rug zitten Knipoog Stoer toch? Knipoog

En van zoiets maak je dan een enorm verhaal als je een penny bent? Dat is wat ik versta onder 'penny zijn'

Je moet rekenen het zijn meestal kleine meisjes die zoiets zeggen, die kinderen hebben toch een grote fantasie. Dus denk dat het helemaal niet zo erg is dan?

Puk_SuperHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:21

Oh, god daar moet ik even niet aan denken, dan waren het alleen "Witte paardjes", Net als het paard van sinterklaas.. En tjaa ROZE zou overheersen ohoh, niet aan denken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:31

Ik denk dat in een X aantal jaren alle kleuren en rassen zijn uitgestorven en er alleen nog maar glimmende zwarte arabieren rondlopen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:34

- Het vak instructeur raatk uitgestorven want daar is toch geen kruimel brood meer in de verdienen. Penny's weten het tenslotte allemaal al.
- SJef en Mariette worden bedolven onder de mailtjes in Pennytaal dat ZIJ met hun hengst in het olympisch team moeten.
- Roze trailers en veewagens.
- Boeken met titels als How to become the real Penny, Dressage Penny-style en effectief trainen volgens de Penny methode.
- Voer in de smaken aardbei, bossche bollen en groentesoep.
- Overspannen maar zeer goed verdiende DA's die tot diep in de nacht moeten werken en tegen dovemans oren moeten zeggen dat paard op dieet moet en 200 kilo moet afvallen.
- Okidoki, Fleche Rouge, Up and Down en Berlin worden niet meer door hun eigen ruiters getraind.
- Alle sjielige paarden worden gered.
- Er zijn alleen nog maar zwarte hengsten
- Setjes worden wettelijk verplicht

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:28

shera schreef:
Wanneer ben je penny-af dan? Ik vind de term penny een beetje flauw en neerbuigend...

De term 'Penny' is ook niet echt geweldig Scheve mond Het is een verzamel(scheld)woord voor kinderen die gewoon weilanden binnenlopen en op de pony's klimmen en allerlei andere onverantwoorde dingen met paarden en pony's doen, maar doorgaans wel met de beste bedoelingen. De opgedane kennis komt voor 98% uit de Penny en ze weten alles beter Clown

In antwoord op je vraag: Met een beetje pech raak je nooit Penny-af Haha! Ik mag ook gráág úren staan tutten, staart bijknippen, paard wassen en zonder zadel rijden *LOL*
En een roze trailer? Die wil ik óók! Ja Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:51

Ik wil een turkooizen trailer Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:31

Denk dat er dan heel veel verreden en verpeste paarden zouden zijn
-heel veel paarden te jong ingereden
-alle pony's artrose, kissing spines en atrofie zouden hebben
-veel paarden te dik... veel te dik...
-onopgevoede paarden (opvoeden is sielugh)
-heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel drachtige merries
-geen ruinen meer

Afgezien van al het roze, een ruinloze wereld en de drachtige merries klopt het nog wel aardig met real life...
aangezien er bar weinig mensen echt verstand van paarden hebben...

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:48

Elles schreef:
shera schreef:
Wanneer ben je penny-af dan? Ik vind de term penny een beetje flauw en neerbuigend...

De term 'Penny' is ook niet echt geweldig Scheve mond Het is een verzamel(scheld)woord voor kinderen die gewoon weilanden binnenlopen en op de pony's klimmen en allerlei andere onverantwoorde dingen met paarden en pony's doen, maar doorgaans wel met de beste bedoelingen. De opgedane kennis komt voor 98% uit de Penny en ze weten alles beter Clown

In antwoord op je vraag: Met een beetje pech raak je nooit Penny-af Haha! Ik mag ook gráág úren staan tutten, staart bijknippen, paard wassen en zonder zadel rijden *LOL*
En een roze trailer? Die wil ik óók! Ja Haha!

Haha idd, alles wat die kinderen weten komt uit de Penny Huilen van het lachen Las pas geleden nog zo'n boekje, soms staat daar info in waarvan ik denk yeah right... En Penny's staan soms ook vol met spelfouten Tong uitsteken
En ik vind het ook nog super leuk om te tutten, te vlechten en zonder zadel rijden vind ik al helemaal super! Die Naturals willen toch ook allemaal met zo weinig mogelijk betuiging rijden? Nou, dat willen "Penny's" ook, maar dan hebben zij er nog een wat grotere fantasie bij Clown
Een roze trailer; Geweldig *LOL* Lovers

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:10

Poeh ik moet er juist niet aan denken dat er alleen maar extreme anti-penny's zouden zijn. Dan zou de paardenwereld pas écht een hel worden. Nagelbijten / Gniffelen Vind die pennyverhalen altijd wel leuk om te lezen; wat een fantasie hebben ze toch. Daarbij vind ik het heerlijk om lekker te knuffelen met mijn paarden en ze in te vlechten voor 1 uurtje rijden.

Ben liever een beetje penny dan een pennybestrijder. Daarbij heb ik een shetlander een shetlandveulen en een arabisch volbloed. Zegt al genoeg toch. Sigaar

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:14

ik denk dat de eerste maand de penny het tof vind maar dat ze er dan niet meer naar omkijken omdat ze een nieuwe wilde hengst willen Tong uitsteken

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:19

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen lief en onschuldig Penny (van hele jonge kinderen) en het vervelende betweterige irritante gedrag van sommige iets oudere meisjes en soms zelfs volwassenen.

Een meisje van 6 dat wil helpen of een liedje wil zingen voor paardlief als ik sta te poetsen heb ik geen enkele moeite mee maar als je dag na dag wordt aangevallen en uitgescholden omdat je met sporen rijdt of het beest opvoedt of juist te horen krijgt wat je allemaal verkeerd met rijden doet dan wordt je aardig anti Penny.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:32

daniella74 schreef:
Een meisje van 6 dat wil helpen of een liedje wil zingen voor paardlief als ik sta te poetsen heb ik geen enkele moeite mee maar als je dag na dag wordt aangevallen en uitgescholden omdat je met sporen rijdt of het beest opvoedt of juist te horen krijgt wat je allemaal verkeerd met rijden doet dan wordt je aardig anti Penny.

Ik denk dat daar inderdaad een heel belangrijk verschil zit Lachen

Een paar jaar geleden, toen ik op een manege reed waar ze ook 's zomers ponykampen hielden, had ik 'mijn' paard uit de wei gehaald. Ik vond hem al verdacht glad en zacht, maar volgens mijn lesgenoten kon dat niet, ik zou het me verbeelden Clown Oke, zal dan wel Knipoog Was ik hem aan het poetsen, komt er een meisje naast me staan, met de handen op de rug. Zegt niks, kijkt alleen maar heel blij van zich af Lachen Na verloop van tijd zegt ze: "Mooi zacht is ie he?" "Heb ík gedaan. Equistar". Ik schrok me een hoedje, zag mezelf al met zadel en al eraf glijden Scheve mond Gaat ze verder: "Maar níet op de plek waar het zadel zit!! Lachen"

En van de winter, toen we met twee paarden gingen rijden in een binnenmanege, ook geweldig Lachen Staat er een meisje van een jaar of negen, biedt aan om ze vast te houden, terwijl wij zadelen. Da's fijn, want je kunt je paard daar nergens in de bak vastzetten. Kind gaat heel natuurlijk met paarden om, ze kunnen geen centimeter bewegen, of ze heeft het in de gaten, kortom, ging dus super Lachen Ze heeft de hele tijd braaf in de hoek van de bak gezeten, terwijl wij reden. Daarna kwam ze weer de paarden vasthouden en de mijne (die toen nog niet van mij was Knipoog ) kreeg spontaan twee armpjes om zijn hals. Hij liet zijn hoofd zakken en liet zich gewillig knuffelen Lovers Daarna liep zij met hem door de bak om hem droog te stappen (braaf paard), terwijl ik die andere had. Toen we uit de bak konden, liep ze er zo mee naar buiten en voordat ik wat kon zeggen, stond ze al met hem op de trailer Haha! Nét zo makkelijk! Heerlijk, zulke kinderen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:06

Die kinderen zijn lief. Die hebben dat natuurlijke gevoel voor paarden, die kun je er idd wel bij hebben. Dat soort kids zijn geweldig, hebben zo'n fantastisch gevoel voor paarden (en dieren in het algemeen). Geweldig idd Lachen

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:32

Schuilt niet stiekem in ieder van ons een klein beetje Penny? Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:36

wat er zou gebeuren als penny's hun zin kregen Clown wil je het echt weten? Tong uitsteken

* Zou de hele wereld knalroze zijn
* Zou iedereen een pony hebben met fel gespoten manen
* Zouden alle pony's met vlechtjes lopen
* Zouden de pony's hun vel verliezen door het vele poetsen *LOL*

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:05

Marissaaa schreef:

dat denk ik wel...we zijn in elk geval allemaal als penny begonnen. En ik weet nog hoe het voelde als ik als penny-meisje een paard mocht uitstappen. GEWELDIG!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:48

shera schreef:
Marissaaa schreef:

dat denk ik wel...we zijn in elk geval allemaal als penny begonnen. En ik weet nog hoe het voelde als ik als penny-meisje een paard mocht uitstappen. GEWELDIG!

Maar deze meisjes geven ook in de regel niet de grote ergernissen. Misschien moeten we een andere term voor deze kinderen verzinnen, dan hebben het over PENNY en ???.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:51

Elles schreef:
daniella74 schreef:

Ik denk dat daar inderdaad een heel belangrijk verschil zit Lachen

Een paar jaar geleden, toen ik op een manege reed waar ze ook 's zomers ponykampen hielden, had ik 'mijn' paard uit de wei gehaald. Ik vond hem al verdacht glad en zacht, maar volgens mijn lesgenoten kon dat niet, ik zou het me verbeelden Clown Oke, zal dan wel Knipoog Was ik hem aan het poetsen, komt er een meisje naast me staan, met de handen op de rug. Zegt niks, kijkt alleen maar heel blij van zich af Lachen Na verloop van tijd zegt ze: "Mooi zacht is ie he?" "Heb ík gedaan. Equistar". Ik schrok me een hoedje, zag mezelf al met zadel en al eraf glijden Scheve mond Gaat ze verder: "Maar níet op de plek waar het zadel zit!! Lachen"

En van de winter, toen we met twee paarden gingen rijden in een binnenmanege, ook geweldig Lachen Staat er een meisje van een jaar of negen, biedt aan om ze vast te houden, terwijl wij zadelen. Da's fijn, want je kunt je paard daar nergens in de bak vastzetten. Kind gaat heel natuurlijk met paarden om, ze kunnen geen centimeter bewegen, of ze heeft het in de gaten, kortom, ging dus super Lachen Ze heeft de hele tijd braaf in de hoek van de bak gezeten, terwijl wij reden. Daarna kwam ze weer de paarden vasthouden en de mijne (die toen nog niet van mij was Knipoog ) kreeg spontaan twee armpjes om zijn hals. Hij liet zijn hoofd zakken en liet zich gewillig knuffelen Lovers Daarna liep zij met hem door de bak om hem droog te stappen (braaf paard), terwijl ik die andere had. Toen we uit de bak konden, liep ze er zo mee naar buiten en voordat ik wat kon zeggen, stond ze al met hem op de trailer Haha! Nét zo makkelijk! Heerlijk, zulke kinderen Lachen

Dit zijn altijd zulke leuke dingen, vaak heb je al een gevoel van jij bent veel te zacht en schoon. Hilarisch dat je jezelf al zag gaan met zadel en al.

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:08

Citaat:
Maar deze meisjes geven ook in de regel niet de grote ergernissen. Misschien moeten we een andere term voor deze kinderen verzinnen, dan hebben het over PENNY en ???.

Slechte Penny's en goede Penny's! Mooi makkelijk Tong uitsteken

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:10

dan moeten shetlanders 2x hun eigen gewicht dragen Tong uitsteken
zou zielig zijn.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:46

-Dan zouden ze merrie's gaan aanzien als Hengsten!!!
(was nl bij ons op stal, "Dat is een Hengst, dat zie je aan zijn hoofd"........maar helaas "hij" is een merrie!!!)
-De poetskisten hebben alle kleuren van de regenboog

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:30

estja schreef:
Als alle Penny's hun zin kregen werd ik paardenpsycholoog en waarschijnlijk werd ik dan schathemelrijk Haha! Knipoog

Ik ook, big money Haha!

IKbenEllen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:34

Marissaaa schreef:
Citaat:

Slechte Penny's en goede Penny's! Mooi makkelijk Tong uitsteken

Lenny = lieve penny
Stenny - stoere / stoute penny
Henny = mannelijke penny
Penno(ma) = oudere penny