Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shera schreef:Wanneer ben je penny-af dan? Ik vind de term penny een beetje flauw en neerbuigend...
Elles schreef:shera schreef:Wanneer ben je penny-af dan? Ik vind de term penny een beetje flauw en neerbuigend...
De term 'Penny' is ook niet echt geweldigHet is een verzamel(scheld)woord voor kinderen die gewoon weilanden binnenlopen en op de pony's klimmen en allerlei andere onverantwoorde dingen met paarden en pony's doen, maar doorgaans wel met de beste bedoelingen. De opgedane kennis komt voor 98% uit de Penny en ze weten alles beter
![]()
In antwoord op je vraag: Met een beetje pech raak je nooit Penny-afIk mag ook gráág úren staan tutten, staart bijknippen, paard wassen en zonder zadel rijden
![]()
En een roze trailer? Die wil ik óók!![]()
daniella74 schreef:Een meisje van 6 dat wil helpen of een liedje wil zingen voor paardlief als ik sta te poetsen heb ik geen enkele moeite mee maar als je dag na dag wordt aangevallen en uitgescholden omdat je met sporen rijdt of het beest opvoedt of juist te horen krijgt wat je allemaal verkeerd met rijden doet dan wordt je aardig anti Penny.
Marissaaa schreef:Schuilt niet stiekem in ieder van ons een klein beetje Penny?
shera schreef:Marissaaa schreef:Schuilt niet stiekem in ieder van ons een klein beetje Penny?
dat denk ik wel...we zijn in elk geval allemaal als penny begonnen. En ik weet nog hoe het voelde als ik als penny-meisje een paard mocht uitstappen. GEWELDIG!
Elles schreef:daniella74 schreef:Een meisje van 6 dat wil helpen of een liedje wil zingen voor paardlief als ik sta te poetsen heb ik geen enkele moeite mee maar als je dag na dag wordt aangevallen en uitgescholden omdat je met sporen rijdt of het beest opvoedt of juist te horen krijgt wat je allemaal verkeerd met rijden doet dan wordt je aardig anti Penny.
Ik denk dat daar inderdaad een heel belangrijk verschil zit
Een paar jaar geleden, toen ik op een manege reed waar ze ook 's zomers ponykampen hielden, had ik 'mijn' paard uit de wei gehaald. Ik vond hem al verdacht glad en zacht, maar volgens mijn lesgenoten kon dat niet, ik zou het me verbeeldenOke, zal dan wel
Was ik hem aan het poetsen, komt er een meisje naast me staan, met de handen op de rug. Zegt niks, kijkt alleen maar heel blij van zich af
Na verloop van tijd zegt ze: "Mooi zacht is ie he?" "Heb ík gedaan. Equistar". Ik schrok me een hoedje, zag mezelf al met zadel en al eraf glijden
Gaat ze verder: "Maar níet op de plek waar het zadel zit!!
"
En van de winter, toen we met twee paarden gingen rijden in een binnenmanege, ook geweldigStaat er een meisje van een jaar of negen, biedt aan om ze vast te houden, terwijl wij zadelen. Da's fijn, want je kunt je paard daar nergens in de bak vastzetten. Kind gaat heel natuurlijk met paarden om, ze kunnen geen centimeter bewegen, of ze heeft het in de gaten, kortom, ging dus super
Ze heeft de hele tijd braaf in de hoek van de bak gezeten, terwijl wij reden. Daarna kwam ze weer de paarden vasthouden en de mijne (die toen nog niet van mij was
) kreeg spontaan twee armpjes om zijn hals. Hij liet zijn hoofd zakken en liet zich gewillig knuffelen
Daarna liep zij met hem door de bak om hem droog te stappen (braaf paard), terwijl ik die andere had. Toen we uit de bak konden, liep ze er zo mee naar buiten en voordat ik wat kon zeggen, stond ze al met hem op de trailer
Nét zo makkelijk! Heerlijk, zulke kinderen
estja schreef:Als alle Penny's hun zin kregen werd ik paardenpsycholoog en waarschijnlijk werd ik dan schathemelrijk![]()
Marissaaa schreef:Citaat:Maar deze meisjes geven ook in de regel niet de grote ergernissen. Misschien moeten we een andere term voor deze kinderen verzinnen, dan hebben het over PENNY en ???.
Slechte Penny's en goede Penny's! Mooi makkelijk