Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mies7

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:05

Hmm vaag zeg... Ik geef les bij de Bosmanege in Bakkeveen en Manege Onder de Linde in Beetsterzwaag. Bij de Bosmanege zitten de lessen aardig vol, en in Beetsterzwaag is zelfs een wachtlijst...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:06

Ach misschien komt Wilfred nog terug op zijn beslissing als alle klanten hard wegrennen? Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:06

Nors opkijken Wat is dit nu weer voor actie?! Ze hebben de manege een aantal jaar geleden nog uitgebreid met een extra binnenbak toch? En dan kan het nu opeens niet meer uit? Erg jammer dat het zo voor veel leden onmogelijk -of in ieder geval een stuk moeilijker- wordt gemaakt om te rijden.

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:15

hammie schreef:
(klein vraagje weet iemand hoe dat witte paard heet? Erg leuk dier om op te rijden. Heb er zelf toen een les op gehad maar ben de naam kwijt Bloos )
Toen ik nog vrijwilliger was bij de Stichting Paardrijden Gehandicapten Leeuwarden op de Leeuwarder Manege, was er 1 groot wit paard. Die zal je bedoelen denk ik: 'Nikita'

Grts,
Richard

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:32

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-01-19 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:39

Ja Nikita was het! Vriendin van mij reed toen op Big Ben. Wel zonde hoor dat het zo gaat lopen. Hoop stiekem dat ze nog terug komen op dit besluit aangezien er in mijn ogen wel veel vraag naar is.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:40

ik vind het gwn een domme actie van wilfred gwoon omdat je egt heel veel klanten verliest! Want ik bedoel hoe moet je als beginnende kleine ruiter nu nog leren paardrijden, en helemaal als je dan om te leren rijden niet eens meer in leeuwarden terecht kan en alleen maar naar de dorpen toe moet!! Dit is helemaal niet handig! Je kan ook niet zomaar een kleine beginnende ruiter zonder begeleiding een paard laten huren! Dit gaat egt nog een x goed fout lopen als ik het zo bekijk!

Wat hafgirl15 zegt dat het misschien wel beter is voor de paarden van de manege omdat ze misschien nog in stands staan, maar vind jij het beter dat als ze niet allemaal verkocht worden dat ze dan naar de slacht gaan, Ik niet hoor.

En het was eerst de bedoeling dat ze in nieuwe boxen kwamen te staan op de nieuwe locatie! Omdat de manege da helemaal nieuw werd gebouwd en er dus geen stands meer zouden zijn zouden de manegepaarden in boxen komen te staan, dus zouden ze het beter krijgen maar naar de slacht gaan vind ik niet egt een betere oplossing voor die hardwerkende lieve paarden!!

Ik vind het nog steeds een domme actie! Dus mensen die nog een lief (oud) manegepaard willen, die ze een goede oude dag willen bezorgen en lekker er recreatief mee kunnen rijden zou ik zeggen komt allen naar de manege en koop daar uw lieve (oude) manegepaard en geef ze een goed nieuw leven!!

Groetjes

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:01

100 euro per maand, en dan drie keer in de week rijden waarvan 1 keer les.

Als je het mij vraagt is dat een hele mooie prijs! Helemaal als je het met de rest van NL vergelijkt. Okay, we wonen niet in het westen maar in Friesland, dat weet ik. Gaat u eens kijken voor een leasepony in de buurt van Tilburg (op een manege dan he) of echt in A'dam of R'dam. Dan kom je dus echt voor 100 euro in de maand niet aan een leuke leasepony. Met ook nog een les erbij!

Een eigen paard lijkt misschien goedkoper. Maar als manegeruiter zijnde hoef je geen hoefsmid te betalen, geen DA kosten, geen voer te kopen, niet uit te mesten, niet te voeren etc etc.

Zo'n domme actie is dat dus helemaal niet, vind ik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:05

Voor de paarden een goede zaak, en een 10 ritten leskaart zal ook ongeveer die prijs zijn...maar voor sommigen is drie keer rijden in de week misschien wel teveel...en wat moet je dan?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:11

*Heb het even nagekeken, in Tilburg betaal(de) je 130 euro per maand om drie keer per week te kunnen rijden. Exclusief het lesgeld. Dat lesgeld bedraagt per uur: 12,50 euro (Groepsles). Dus nog eens 4 keer 12,50 maakt 50 euro, dan kom je in totaal op een bedrag van 180 euro per maand. Zelfde principe, 80 euro duurder.

Wat Cassidy zegt is wel een goede: hoe moet het als je niet meer dan 1 keer in de week wil/kan ?

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:15

Dat is het probleem nou juist, want de dichtbijzijnde manege in de buurt ligt zo'n 15 km van Leeuwarden af en heeft ook niet altijd tijd om iemand 1x in de week te laten vrij rijden omdat ze zelf ook met lessen zitten en met de wachtlijst die ze hebben!! Ook is het voor veel mensen wel erg ver weg om elke week erheen te rijden voor 1 uurtje. Vaak hebben sommige maneges helemaal geen zin om tussen de lessen door nog eens wat vrijrijders te hebben die maar 1 uurtje in de week willen rijden omdat ze paarden bezet houden die voor de lessen gebruikt moeten worden. Op zich is het niet handig om uit een grote stad in friesland een manege weg te halen om alleen pensionstal te worden want die zijn er in Leeuwarden genoeg!!

Groetjes

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:17

Hmm raar inderdaad, maar er komt toch in Warga (?) een nieuwe manege ?

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:43

Dat is de huidige Leeuwarder Manege die daar komt vlakbij Warga (net ten zuiden van de Waldwei)

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:29

Jep, alleen noemen ze zich dan nog wel leeuwarder manege maar eigenlijk zijn ze dan gewoon een normale pensionstal met wat paardjes die ze dan houden om te leasen!! Eigenlijk vind ik dan dat je jezelf dan geen manege meer hoort te noemen!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:30

Jobbeltje schreef:
Rianne, weet jij welke paarden en pony's er te koop staan?

Rosa en Julia weten het vast wel..

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:34

@ roxie:

Heb jij julia haar msn? want julia heeft bij mij in de klas gezeten!! dus ik ken haar wel ze hebben toch op de manege een pony staan(die grijze)

Groetjes Rianne

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:40

hallo ik vind het ook een stom idee ok het is niet duur 100 euro 3 keer rijden per week maar waar gaat alles heen wat dat niet kan betalen en vooral de kleintjes?ach tis altijd duidelijk geweest dat wilfred een zakenman is en jurjen( oude eigenaar) was een paardenliefhebber een groot verschil heel spijtig even

offtopic heb voor 2 dagen per week hulp nodig met e pony en jonge fries in hilaard vlakbij leeuwarden!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:42

sheilarianne schreef:
Jep, alleen noemen ze zich dan nog wel leeuwarder manege maar eigenlijk zijn ze dan gewoon een normale pensionstal met wat paardjes die ze dan houden om te leasen!! Eigenlijk vind ik dan dat je jezelf dan geen manege meer hoort te noemen!!

nope het wordt dan WB Stables...

het nieuwe complex is gewoon geweldig dat moet ik wilfred mee geven het is allemaal tot in de puntjes verzorgd en het is in zijn visie geen verkeerde keuze... uiteraard is het ook beter voor de paarden...

Alleen er zitten nogal wat nadelen aan:
- als je ene paard least ben je verplicht dit een jaar te doen zeg je niet drie maanden van te voren op wordt het contract stilzwijgend verlengt...

- het contract is persoonsgebonden er mag dus dan niemand anders op het paard rijden... als jij zwanger raakt of een been breekt moet je vervanging zoeken maar ben verplicht dit na die tijd zelf weer op te pakken.

- Als er meer personen per paard zijn dan die 4 krijg je een paard die wilfred uitzoekt met vergelijkbare kwaliteiten (wie zegt dat dat karaktertje klikt met jou karakter) en mag die dan leasen klikt dit niet (heb je pech)

Zo zijn er nog een aantal dingen volgens mij kon je paard ook verkocht worden dan krijg je dus ook een vergelijkbaar paard door wilfred uitgezocht....

je mag echter wel met je leasende paard naar bijvoorbeeld drenthe om een buitenrit te maken... ook mag je deelnemen aan wedstrijden en alles.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:43

brendalevita schreef:
hallo ik vind het ook een stom idee ok het is niet duur 100 euro 3 keer rijden per week maar waar gaat alles heen wat dat niet kan betalen en vooral de kleintjes?ach tis altijd duidelijk geweest dat wilfred een zakenman is en jurjen( oude eigenaar) was een paardenliefhebber een groot verschil heel spijtig even

offtopic heb voor 2 dagen per week hulp nodig met e pony en jonge fries in hilaard vlakbij leeuwarden!

En dat kun je hem niet kwalijk nemen....
Hij moet er ook van leven met zijn gezin en wilfred wil ook alleen het beste voor zijn paarden hoor... Hij heeft ook echt wel een hart voor zijn dieren... Dit is nou eenmaal de beste optie voor hem hij moet ook aan zichzelf denken....

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:45

brendalevita schreef:
maar waar gaat alles heen wat dat niet kan betalen en vooral de kleintjes?ach tis altijd duidelijk geweest dat wilfred een zakenman is en jurjen( oude eigenaar) was een paardenliefhebber een groot verschil heel spijtig even

Dat vind ik dus ook, die kleintjes dei kunnen zo niet goed leren paardrijden, want die kan je niet zomaar alleen op zo'n paard zetten van hier je zoekt het zelf maar uit, want als ze zo'n paard huren mogen ze maar 1x per week les rijden en 2x vrijrijden maar beginners kan je niet zomaar gelijk al alleen vrij laten rijden dat gaat egt fout!!
Laatst bijgewerkt door sheilarianne op 25-09-06 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:45

Wind schreef:
Nors opkijken Wat is dit nu weer voor actie?! Ze hebben de manege een aantal jaar geleden nog uitgebreid met een extra binnenbak toch? En dan kan het nu opeens niet meer uit? Erg jammer dat het zo voor veel leden onmogelijk -of in ieder geval een stuk moeilijker- wordt gemaakt om te rijden.

dit was een plastic tent om de kleinste buitenbak heen...
deze is echter vorig jaar ingestort met de zware sneeuwval... Waardoor het nu weer gewoon ene buitenbak is geworden en ze nog steeds twee buiten en twee binnnen hadden....

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:48

Das idd waar ze hebben 2 buitenbakken en 2 binnenbakken en ze heben sinds kort en springweide!!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:52

nou ja sinds kort die was er al toen ik daar weg ging en dat is nu toch een dik jaar terug...
Ik snap ook niet dat jullie dit wilfred zo kwalijk nemen... het is zijn leven en zijn inkomen en op een manege kan je nou ook niet echt makkelijk de zieke en kreupele paarden houden... want die kosten je geld en leveren je niks op.... heel simpel en daarom moet hij ze wel weg doen...

Ik heb bijna 15 jaar mee gedraaid op die manege als lesklant en af en toe als hulp en ken wilfred ook erg goed... je zal geen negatief woord over hem horen... het is een prima zakenman die de tent eindelijk eens goed draaiende heeft...

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:00

Ja maar je moet ook wel snappen dat beginnende ruiters nu niet meer weten waar ze heen moeten(behalve dan heeeeeeel ver weg naar een manege in een dorp die zo ie zo 15 km van leeuwarden af ligt) en dat dus er geen kinderen meer les kunnen nemen!!
Want je snapt zelf toch ook wel dat je als beginner geen paard moet leasen!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:02

sheilarianne schreef:
@ roxie:

Heb jij julia haar msn? want julia heeft bij mij in de klas gezeten!! dus ik ken haar wel ze hebben toch op de manege een pony staan(die grijze)

Groetjes Rianne

Nee Julia en Rosa staan niet meer op de manege,,
Voor msn moet je me even pb'en