Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:36

Euhm.. Waarom dan?? Ik weet niet zeker, omdat ik donderdag ook wedstrijd heb. Misschien dat ik neit kom, moet eerst even vragen aan mijn ouders of ze wel nog ee nkeer willen rijden!
MAar ik denk wel dat ik kom!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 16:18

Omdat Tamara en Marjolein niet komen en ik dan zelf kan weten hoe laat ik kom.
En het is lekker weer vrijdag, dus dan heb ik wel zin om wat eerder te gaan en een beetje te prutsen met de pony's.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:50

hoihoi,

Zwartwitje, hoe was het op het Lamoen?

Geweldig die oude ponykampen, ik vind het nog steeds jammer dat de merenzen weg zijn. Die waren soms zo grappig (Mijn eerste ponykamp. ik had nog nooit in rengallop gegaan. Toen waren we bij het koeienpad en zodra het hek dichtviel ging Emiel ervandoor. Ik zat op soyeux, alle paarden waren moeilijk te houden en uiteindelijk zei Karen volgens mij dat we er maar achter aan moeten gaan.)

O, ik heb ook nog zoveel verhalen.....

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:26

Heej Fenn.

Het is inderdaad jammer dat de merensen weg zijn.
Maar ze hadden het ook niet zo leuk bij het Lamoen vind ik.
Als ze nou maar naar mensen waren gegaan die met veel geduld en plezier op ze wilden rijden..
Maar dat is niet bij alle gebeurt.
Weet iemand trouwens waar Eefje heen is?

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:28

Is Eefje weg!? :| Jammer, vond haar juist zo leuk, vooral in de bak!!!

Heeft iemand nog foto's van Eefje?

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:07

Jaa ik heb er wel 1, kijk maar
Afbeelding

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:20

Annemarie: weet jij dan waar de merenzen heen zijn gegaan? Hoe weet je dat ze geen goede bestemming hebben gekregen?
Eefje is ook verkocht, ik weet niet waarheen, maar ik hoorde van Erik dat ze al 30 was ofzo, en hij wist iemand met een fijn weitje voor haar. Ik weet natuurlijk niet of ze daar ook echt heen is gegaan.
joeylove: ik hoor verhalen van Joey, dat ie zich misdraagt de laatste tijd! Klopt dat? Zelf ben ik er de laatste keer redelijk hard vanaf geknald (lees hier!) en nu hoorde ik van Marianne (kennen jullie haar?) dat zij met een hersenschudding thuis zit vanwege een valpartij van Joey.

Van de week trouwens met Karin een goeie brainstormsessie gehouden om ponykamp-spelletjes te verzinnen

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:45

@ zwartwitje :
joey is idd buiten heel erg vervelend, hij bokt en zteigert en allemaal van die rare sprongen! Maar in de les isie altijd wel lief Tenminste als je hem van het begin al aanpakt. Soms ziet hij nml ook in een les waarvan de kionderen neit zo heel erg goed kunnen rijden, en dan is het een geen leuke pony meer! Dan maakt ie kleine steigersprongetjes en wil hij alleen maar achter een andere pony aan!

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:04

Hmm, bij onze pas de deux reden Nicolien en Yvette er met zijn 2en op, maar ze hadden er nog nooit op gereden, lagen er nog bijna naast ook Hij gaf maar een heel klein huppeltje, maar na de uitvoering zeiden ze dat hij harstikke vervelend was.. Maarja, ik denk dat we toen ook nog niet zo lang reden Enne, oja!! Ze reden verkeerd! Ze moesten eerst rechtuit en daarna afwenden bij e (of bij b?) maar ze gingen gelijk naar e (of b?) Dus wij kwamen veel later aan

Heb geloof nog ergens een filmpje daarvan...

http://www.zippyvideos.com/994822440378 ... eux_klaar/

Ghehe Op dat maceroni liedje

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:23

Joey ik ken hem niet zo goed. Een huifkarpony...

Zat Tom daar trouwens toen niet op de eerste dag? het kan ook Jacky zijn geweest. In elk geval was het de eerste dag ponykamp en mochten we tijdens de eerste gallop niet inhalen. Hij reed voor me en racete door alle plassen. Ik zat op Zoef en zat vrij vlak achter hem, want Zoef wilde liever Zoef. Ik zat onder de modder, aaahhh.... Ik haat plassen

Trouwens Tessel, je had wel pech de laatste twee buitenritten, PZN kreupel, van Joey afvallen (jij kreupel)....

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 12:04

Zwartwitje schreef:
Annemarie: weet jij dan waar de merenzen heen zijn gegaan? Hoe weet je dat ze geen goede bestemming hebben gekregen?
Eefje is ook verkocht, ik weet niet waarheen, maar ik hoorde van Erik dat ze al 30 was ofzo, en hij wist iemand met een fijn weitje voor haar. Ik weet natuurlijk niet of ze daar ook echt heen is gegaan.
joeylove: ik hoor verhalen van Joey, dat ie zich misdraagt de laatste tijd! Klopt dat? Zelf ben ik er de laatste keer redelijk hard vanaf geknald (lees hier!) en nu hoorde ik van Marianne (kennen jullie haar?) dat zij met een hersenschudding thuis zit vanwege een valpartij van Joey.

Van de week trouwens met Karin een goeie brainstormsessie gehouden om ponykamp-spelletjes te verzinnen

Ik weet niet van alle waar ze heen zijn gegaan, en sommigen staan wss goed, maar anderen ook niet.
Diapason staat nu op een manege aan de andere kant van het land.
www.manegenibbixwoud.nl oid
Hautain stond laatst voor de zoveelste keer te koop en ik heb foto's van hem gezien en daar stond hij niet heel gelukkig op.
Emiel is afgemaakt.
Over Defi, Sojeux en Felix heb ik niets meer gehoord.
Dit is wat ik heb gehoord, dus sorry als er iets niet klopt.

Joey misdraagt zich buiten inderdaad vreselijk. In de bak valt het bij mij altijd wel mee. Hij doet meestal niets, soms een keer een bokje, of soms rent hij achter een ander aan. Maar dat is het dan ook wel.

Vrijdag ben ik van PZN afgevallen. Vlak voor de 2e sprong van een dubbel stond hij stil, en ik verwachte dat hij er over zou gaan.
Hij stopte, en rende er ineens rechts langs.
Naja, en toen *boem* lag ik daar.
Deed geen pijn ofzo, en op een paar weigeringen na deed pzn alles keurig.
Hij ging ook niet racen op de sprong ofzo.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:55

Dat Emiel was afgemaakt had ik meegekregen idd, die was ook eerder weg dan de andere merenzen. Dat kwam door die schoftblessure toen, toch? Diapason staat er wel prettig bij zo te zien. het lijkt me een mooie manege, fijn om foto's van hem te zien
Wat jammer dat Hautain van hot naar her wordt versleept. Ik vond dat altijd wel een prettig paard om rustige buitenritten te maken, een van de meest veelzijdige Merenzen. Natuurlijk mis ik Soyeux het meest.. snif. Maargoed, ik wil ook eigenlijk niet weten waar hij is hoor
Geeft niet dat je het niet precies weet Annemarie, maar ik weet dat op zo'n manege vaak de meest vreemde indianenverhalen rondgaan, iedereen hort weer een andere versie van het verhaal. zo ging er ooit een verhaal rond dat Hautain afgemaakt was, omdat hij op zijn hoofd was gevallen Was helemaal niks van waar.

Wat vervelend dat je bent gevallen! PZN is ook best lastig met springen, ofniet?

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:13

Hoe zit het eigenlijk met Anne? die nieuwe Fjord.

Ik vond Hautain ook wel een prettig paard, ik heb er een keer een demo opgereden (carousel-caprilli, ik ben gek op die woorden, maar schrijf ik het goed?) Dat ging heel goed, voor de rest ken ik ze niet.

Oja, Defi en het voltigeren.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:44

Lamoen-ganger meld zich!

Ik ben 2 keer op ponykamp geweest, de eerste keer met Marianne en Priscilla, toen mocht ik op Diapason, geweldig paardje vond ik het. Tweede jaar had ik als leiding Ellis en Mariska, toen mocht ik op Priscilla, was ook heel leuk.

Deze zomer ga ik er niet heen op ponykamp, maar we gaan in de buurt op vakantie.
Weet iemand hoe het zit met het huren van een huifkar, kan dat gewoon voor 1 dag?

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:35

MarrieLeen: als het goed is kun je gewoon voor 1 dag een huifkar huren hoor.
Fenn: wat weet jij dat ik niet weet over een nieuwe fjord?
Joey was idd de lievelingspony van Tom, maar hij was bijna de hele week weg en volgens mij heeft Tom alleen vrijdag op Joey gereden.

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:37

ik ben net zoals fenn al 4 keer op ponykamp geweest en 1 keer met de huifkar (was namelijk samen met fenn) ik vond de merenzen echt super!! Felix was mijn lieveling en Emiel ook. Al had felix bij mij nog wel eens de neiging om tijdens het galopperen in de bosjes te duiken:P het laatste ponykamp heb ik om chanel gereden dat was echt een vet en heel mooi paardje:)

jah klopt de eerste dag reed hij op Bonita.. en dat zag je goed op fenn haar t-shirt:P

Wie gaat er trouwens dit jaar naar de trektocht?? ik ga voor het eerst en heb er echt heel veel zin in!!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:39

Tessel, Anne een nieuwe fjord ofzo. Ze moest nog ingereden worden?
nou ja, niet veel dus

Ellis en Mariska heb ik ook als leiding gehad. Zat jij toevallig in de groep bij Niels en Michelle toen Marrieleen?

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:26

Haha Iris ben jij het?

Fenn: okee, ben benieuwd! Nieuwe paardjes zijn altijd interressant natuurlijk. Ik zal eens kijken als ik op leidingweekend ben daar

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:31

ja, en breng me dan gelijk op de hoogte :y)

En Papiertjuh is Iris, vraag me niet hoe ze aan die naam komt... (hoe kom jij eigenlijk aan jou naam?)

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:20

@ Fenn: Ja, dat zat ik!

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:26

20 mei is er wedstrijd in hellendoorn. het Lamoen doet er ook aan mee! Er werden eerst 2 onderlinge wedstrijden gehouden, en de beste 6 mochten mee naar Hellendoorn1

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:36

Wat voor wedstrijden dan joeylove?

Uhh hoe ik aan mijn naam kom.. moest ooit eens met spoed een nick verzinnen en dat werd Zwartwitje! Ooit toen in 3 was ofzo, had ik een cavia die zo heette
Logisch toch?

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:48

Echt heel logisch!
Spreek je Marianne nog wel eens? Zoja, wil je haar dan de groeten doen?
Weet niet of ze nog weet wie ik ben, uit de week samen met Priscilla.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:51

Ik zal Marianne de groetjes van je doen, ik heb haar op mijn msn

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:55

@ zwartwitje : Euhm... ja dat is in Hellendoorn en dan kunnen er volgens mij hel veel mensen meedoen! tot en met 16 jaar ! En dan moet je dressuur en springen. Maar hoe het verder gaat hoor ik nog wel denk ik!