Manege de Bongerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannetje

Re: Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:19

Ik rij daar en ik ben daar ook al een keer op kamp geweest, het is echt super leuk !

Okej ff over de paardjes die ik hier boven zag staan:

Tycoon: Daar rij ik de laatste tijd op, is echt een schatje!! Zij kan heel mooi lopen, alleen valt soms uit de galop (kan natuurlijk ook aan mij liggen ). Tycoon mag niet springen, omdat ze heel erg snel kreupel wordt.

Chianty: Is ook heel erg lief! Hij kan ook mooi lopen en kan ook goed springen, meer weet ik er neit echt over te vertellen, want ik heb er neit zo vaak op gereden.

Clio: Daar rijd mijn vriendin op, en die vindt haar heerlijk rijden. Is soms wat sloom maar dat ik gemakkelijk te verhelpen! Ze kan ook mooi aan de teugel, en als je springen een beetje eng vindt is zij het perfecte paard om mee te gaan springen!

De fjordjes: Zijn allemaal lief, we hebben er 4 : Bjorn, Fjordy, Mr. Ed en Joey. Veel weet ik niet over ze te vertellen, wel dat ze allemaal heel erg leuk zijn op buitenrit en dat ze allemaal wel eigenwijs zijn (dat hoort erbij !) Mr. Ed is af en toe heel erg snel..

Als je nog meer wilt weten kan je me altijd pb'en!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:59

@ Sannetje: Slaat flair in je onderschrift op de Flair van manege de bongerd??? dat was mijn lieverd alleen ik kon tijdens het rijden niet egt goed met r overweg maarja, tis egt een lieverd in de stal !!!

Kan je me misschien nog wat meer vertellen over paardjes die een beetje zijn zoals Chianty, clio en tycoon?

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:26

chianty is ook een leuk paardje. heb er zelf niet op gereden maar vriendin van mij wel. ze kan lomp zijn omdat ze groot is maar toch wel heel lief. ik heb een keer op clio gereden en die reed wel lekker. loopt niet echt aan de teugel ofzow maar ze luistert wel gewoon. van tycoon weet ik niks. heb je al foto's gezien van de paarden?? anders kan ik die wel effe zoeken. op de site van hun staan ook veel foto's. en moest iemand nog weten van de fjorden?? nou 1 fjord vind ik daar helemaal geweldig en dat is mr.ed. mr.ed is snel en klein. als ik les op de bongerd dan ga ik op hem. hij kan aan de teugel lopen en is dus absoluut niet sloom moet je nog meer weten?

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:32

he wat grappig...
volgensmij is het 10 jaar geleden dat ik daar met een vriendin op ponykamp ben geweest... ik herinner me niet heel veel meer, maar ik hab het daar wel ontzettend leuk gehad!

veel plezier daar!

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:00

dankjewel ! leuk dat er zoveel mensen reageren

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:29

das echt tof ja!!!

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:40

maar meer reacties zijn altijd welkom natuurlijK!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:20

ff off-topic: die reacties komen wel lies heb geduld !!!

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 09:12

ik heb geduld...... *hmmmmmmmm* (mediteerd )

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:20

Tycoon heb ik daar ook wel eens gereden ja! Maar t paard waar ik toen de hele week op reed was jacolien...Vond ze alletwee superleuk en Tycoon was zon lieverd!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:37

haha ik ben de eerste die niet zo over de bongerd te spreken is
Ik heb er lang geleden gereden. Toen vond ik de verzorging van de paarden heel slecht, en de lessen vond ik ook heel slecht. Maar dat was 6 jaar geleden en er is sinds dien een hoop verbeterd. Maar toch vind ik het nog steeds geen goede manege
En voor een ponykamp zou het er ongetwijfeld heel leuk zijn, en dat zou ik ook gewoon doen, helemaal na het lezen van al deze reacties Alleen ik zou er nooit vaste lessen gaan volgen

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:39

ik ben er 2 jaar op ponykamp geweest. 7 en 8 jaar geleden.
beide jaren heb ik op Pat gereden, erg leuk dier

marloes-joy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:42

haa ja ik ben er ook 2 keer op ponykamp geweest, 2 keer hetzelfde paard gehad ( e-pony valkkleuring) ben even haar naam kwijt!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:07

debbie misschien? ik weet niet meer zeker of dat nou een valkje was...volges mij wel...

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:32

marloes-joy schreef:
haa ja ik ben er ook 2 keer op ponykamp geweest, 2 keer hetzelfde paard gehad ( e-pony valkkleuring) ben even haar naam kwijt!

Natasha toch?? Haha ik heb heel heel lang geleden ooit met jou ge PB't over de bongerd, was ten tijde van die boktrit in Zeijen (echt al een paar jaar geleden ).

Voor ponykamp is/was de bongerd erg leuk, ik ben daar 8 jaar geleden op ponykamp geweest. Toen reed ik er ook les. Ik denk niet dat je er heen moet gaan met de instelling "nou ga ik een week eens even lekker veel over paarden leren" maar meer om gewoon heel veel lol te maken. Ik weet trouwens niet hoe de paarden er tegenwoordig bijstaan, rij er al 6 jaar niet meer.

marloes-joy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:34

Ja klopt Amulet! natasha!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:09

mencis schreef:
ik rij ook o pde bongerd Wel met mn eigen paard, maar toch ik vind het in ieder geval een leuke manege

Ik heb er ook af en toe les met mijn pony .

Geaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:28

Ik heb er 4 jaar les gehad. Vanaf mijn 7 tot 11 ongeveer. Maar ben er weg gegaan, omdat ik de verzorging toen niet geweldig vond, en de lessen leerde je niets meer. Maar, het is nu wel beter geworden vind ik!

Heb nu wel weer les, alleen kan niet zo vaak komen, omdat ze er niet alleen heen wil gaan.

Maar de wedstrijden zijn zowieso altijd wel leuk, en als ik de verhalen lees, lijkt ponykamp toch wel echt heel leuk.
En zou ik gewoon gaan, als het jullie iets lijkt.

Amethyst_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:16

YEAH!!! de kampdata van 2006 zijn bekend!!!

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 16:28

weet ik;) al een week ongeveer

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:32

ik loop gewoon een beetje achter maar de week van 15 juli lijtk em wel wat, en 22 juli ook wel dus als er mensen zijn die ook vroeg willen gaan...die weken het wordt wel een van de twee hoor... zoveel geld heb ik(naja, mn ouders ) ook weer niet

xManon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:53

Ik ben er in de mei geweest.

Het leek mij echt keileuk, maar toen ik er net was had ik al zoiets van ehh.. wat is de bedoeling? En dat bleef het hele kamp zo.. Bijna iedereen was er al voor de 100e x en iedereen ging er van uit dat je alles al wist...

En ik vind het erg stom dat de lessen gewoon doorgaan en dus jij maar op een ander paard moet omdat zo'n leskoter erop moet Mijn paard kon ik niet op met de parade omdat die gehuurd was voor voltige!! Toen is de staleigenaar(ben kwijt hoe ze heet) naar de huurder toegegaan en kon ik alsnog op Steefje meedoen. (ik had al die keren daardoor ook al niet kunnen oefenen).

Conclusie: ik heb daar niet zo'n leuk ponykamp gehad. Ik snapte niet wat nou je moest doen en er was totaal geen entertainment en het lijkt geweldig dat je altijd op je paard kan rijden, maar dat beest loopt zowat de hele dag en dan ga jij hem niet in z'n enige vrije uurtje nog een beetje voor niks rijden lijkt mij..

Amethyst_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:31

het is natuurlijk je mening, maar ik ben het niet geheel met je eens. ten eerste zijn er maar een paar paarden die mee rijden in de lessen (als je in de zomer gaat iig...) en paarden tussendoor huren wordt eigenlijk bijna niet gedaan... het is dus gewoon domme pech als je toevallig net een paardje had wat wel voor de lessen etc. gebruikt werd... maar ik vind het wle heel leuk als je er komt om veel te rijden en veel lol te hebben!!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:19

Een vriendin van me gaat er altijd op ponykamp, ik geloof dat zij Tycoon wel leuk vind. En zo'n haflinger maar ik ben even zn naam kwijt.

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 19:13

haha ok wij gaan ook he Lottaah?? :P