Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:55

Als ik een paard koop wil ik hem ook bij Wennekers stallen alleen mijn moeder is de tegen? Wat kan ik zeggen om dr over te halen?
Haar argument is dat het kuil daar soms beschimmeld is (heb zoals ik al eerder zij daar een fries gereden :P die we ook moesten verzorgen)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:22

Mijn paardje staat ook op Wennekers. Denk dat er op bokt genoeg mensen zijn die er staan. Ook denk ik dat je snel contact zal hebben met andere mensen op stal. Kwam zelf vanaf een ponyclub (paard in pension) en de stap was groot, maar iedereen zo vriendelijk en behulpzaam, al vanaf dag 1.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:29

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken over Wennekers.. Ik zou daar nooit gaan staan met de mijne, heb er wel over nagedacht.

Heb daar ook twee paarden gereden, laatst nog. Maar de een is daar weggepest door een aantal mensen, omdat het een draver was die telgangde.

In vergelijking met andere stallen vind ik dat er daar vaak ziektes zijn.

Ook is het zo groot dat er nooit goed gecontroleerd kan worden, logisch. Pony van mijn nichtje heeft daar wel eens een hele avond + nacht vast gelegen in stal. Bij kleinere stallen wordt er vaak een controle loopje gedaan.

Wat ik er wel goed aan vind is dat de paarden daar een stuk meer in contact komen met trekkers enz.

Als je er mensen kent is het wel gezellig. Laatst nog ik met mijn paard en een vriendin met die draver in het Amsterdamse bos wezen rijden en toen naar wennekers gegaan met de paarden, op het terrasje wat gaan eten en het gezellig gehad!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:38

Wij staan ook op Wennekers, eind november alweer 5 jaar. En hoewel ik er eerst nooit heen wilde (vanwege de vooroordelen die hier ook worden genoemd) zou ik er nu echt nooit meer weg willen! Hoe massaal het ook lijkt, in de praktijk valt het met de drukte echt heel erg mee. Zo gebeurt het me bijv. maar heel zelden dat ik moet wachten als ik wil longeren.
Zoveel ruimte en vrijheid vind je niet snel ergens, zeker niet hier in de randstad! En superdichtbij het Amsterdamse bos, da's ook heel fijn.
En v.w.b. de sociale controle ten op zichte van de paarden die is imo juist heel goed! Ik weet nog goed hoe verbaasd ik was toen ik in de eerste maanden dat we er stonden (en nog maar weinig mensen kenden) op een heel vroege (februari) onverwacht warme voorjaarsdag werd gebeld door iemand uit mijn "straatje" met de vraag of ze de deken van mijn paard mocht halen omdat ie zo stond te zweten....geweldig vond ik dat!
geloof me, dat soort dingen heb ik heel anders meegemaakt op kleinere "persoonlijker" stallen, en zo zou ik nog wel een aantal voorbeelden kunnen noemen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:11

Ik ben er weer! :P
Was op vakantie in Noorwegen en had daar geen internetverbinding, maar ik kan jullie vertellen dat ik vanaf morgen op stal sta! :D

's Ochtends gaan we een trailer ophalen op Wennekers en dan zijn we hopelijk tussen 1 en 2 op stal te vinden!
Hele entourage is mee, aangezien ik mijn pony al een tijd heb, maar het nu voor het eerst echt gaat "voelen" als een eigen pony.
Ik ben best zenuwachtig, maar vooral ook heel erg excited! :D :):)

Misschien dat we iets kunnen regelen dat ik jullie allemaal even kan ontmoeten, dan heb ik een beetje bekende gezichten. Niet per se voor morgen natuurlijk, maar als iemand gedag wil zeggen lijkt dat me heel leuk! Heb een grote C-pony, voskleurig, en sta dus tegenover de koeienstal. :)

Ben heel erg benieuwd!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:12

Mineraal schreef:
Als ik een paard koop wil ik hem ook bij Wennekers stallen alleen mijn moeder is de tegen? Wat kan ik zeggen om dr over te halen?
Haar argument is dat het kuil daar soms beschimmeld is (heb zoals ik al eerder zij daar een fries gereden :P die we ook moesten verzorgen)

Niemand tips?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:26

weten jullie (je moeder) anders op welke stal ze hem anders wil zetten? dan kun je gewoon lijstje maken met voor- en nadelen. :j

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:14

Ik heb een verzorgpaard op wennekers ; Valiant , staat in de paardenuitloop.
Ik ken D-day trouwens van mna ;D
Ga je 'm in de ruinwei zetten of op een eigen landje ?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:51

En, bevalt het op W?

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:55

Ja hoor prima , ik vind het een leuke stal , soms idd beetje te druk maar ze hebben wel veel en je kan wel echt alles doen enzo , dus dat is wel handig

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:01

Ik denk dat die vraag aan Maartje was. ;)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:04

Oh haha sorry omdat ik net had gereageerd dacht ik dat :$

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:05

Ik begrijp het wel hoor! :j

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:22

Abiola schreef:
En, bevalt het op W?

Bevalt hartstikke goed! Kom een behoorlijk aantal mensen tegen die ik ken.
De meeste mensen reageren leuk, anderen lopen je straal voorbij, maar ach, die heb je overal. :)

En Maxime, ik ken jou ook nog van de manege. :) Dacht dat ik je gister ook zag, haha.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:30

Urbiezira schreef:
Abiola schreef:
En, bevalt het op W?

En Maxime, ik ken jou ook nog van de manege. :) Dacht dat ik je gister ook zag, haha.

Haha zou kunnen ja , ik loop vandaag wel even langs de koeien , even kijken of day in zn stal staat :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:40

Mijn bijrijdpaardje staat ook op Wennekers! :D Bevalt me prima! Urbiezira waar staat jouw paardje? :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 19:24

Hij staat tegenover de koeien in de tweede stal, gezien vanaf de losgooibak. Er staat Double Dynamite. :)

Afbeelding

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:58

Ah, ga morgen eens kijken!
Mijn bijrijdpaardje staat in de uitloopstallen bij de wasplaats, 2e straatje vanaf de grote rijhal. :D

Ben je er morgen ook?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:54

Ik ben er morgen ook. :j Weet nog niet hoe laat, maar ben er vaak best wel een tijdje. Waarschijnlijk ergens vanaf 12 uur oid.

love_usini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:05

Mijn bijrijdpony staat ook op Wennekers in de ponystallen.
Leuke pony heb je Urbiezira zag hem vorige week staan!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:25

Leuk dat er zoveel bokkers op stal staan! +:)+

Love_usini, heb je ook een foto van je bijrijdpaardje? :D

love_usini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:50

even niet op de computer maar hij heet Mon Ami!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:25

Staat die in de stallen aan de grote bak zeg maar, love_usini? Dan loop ik er altijd langs op weg naar mijn bijrijdpony :P (Wladimir, staat daar ook in die rij)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:58

Klinkt allemaal best o.k daar bij Wennekers!
gaan de prive landjes in de winter ook dicht of mag je daar het hele jaar door staan?
en dan de stapmolen, kun je daar een abbonement op krijgen of moet je dat ook zelf regelen evenals het buiten/binnen zetten?

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:27

rapido schreef:
Klinkt allemaal best o.k daar bij Wennekers!
gaan de prive landjes in de winter ook dicht of mag je daar het hele jaar door staan?
en dan de stapmolen, kun je daar een abbonement op krijgen of moet je dat ook zelf regelen evenals het buiten/binnen zetten?

Prive landjes, kan je gebruiken wanneer je wilt, ook in de winter. In de stapmolen moet je hem zelf zetten maar er zijn ook mensen die je paarden in de stapmolen/paddock/wei zetten.