Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:16

[PP] > [BRT]

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:48

Renske_ schreef:
Schiet me ineens te binnen dat toen ik nog op de manege werkte er ieder jaar ponykampen van Vinea waren, nu nogsteeds :)
Zitten overal oa http://www.bergerhoeve.nl en in Texel enz
Op de berger hoeve had de leiding het best goed aangezien wij er waren voor het lesgeven, en ze wel altijd mee mochten op buitenritten en mee deden met voltige etc ;)

http://www.vinea.nl
Ja, ik heb ponykampen bij Vinea begeleid, echt een aanrader :)

Het is denk ik anders als zelf bij een manege een ponykamp begeleiden, je geeft namelijk geen les aan de kinderen. Als je mazzel hebt, kun je mee met de buitenritten, maar dit wordt vaak afgewisseld met de staf onderling, dus je zit niet perse elke dag op het paard. Het leuke is wel dat je echt een band met de kinderen krijgt, omdat je alles met ze doet. Bij de Bergerhoeve ("bergeijk") is het sowieso nog eens leuk omdat daar een staf of 10 rondlopen, en het dus na kinderbedtijd met de staf onderling ook nog erg gezellig is 8-)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:53

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:43

Tja, Laarbrug!

Niet heel positief en niet heel negatief!!
Heel veel zelf doen, lessen, buitenritten, paarden voeren, paarden uit wei halen (20 min) en minimaal 3 paarden als begeleider aan de hand. 's avonds weer terug. Buitenritten met klanten van buiten het kamp ook nog begeleiden. En je wordt niet heel erg gewaardeerd als je het programma door bijvoorbeeld harde regen omgooit....

Wel leuke kinderen, leuke meiden op de manege, goed verzorgde paarden en goede nette accomodatie!

En je krijgt een vergoeding van 125 per week!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:12

nou mantha, dat klinkt toch bepaald niet negatief, zeker niet incl die vergoeding!
En het is toch juist leuk om ook veel met de paarden te doen en de lessen&buitenritten etc ipv dat je wel alles met de kids doet maar juist weinig tot niet in de buurt van de paarden bent...

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:08

Het was ook wel leuk! Maar de eigenaar heeft echt niet leuk gedaan. Dat heeft een niet zo leuke bijsmaak aan die week gegeven! We konden in zijn ogen echt niets goed doen. We zaten met rot weer en gooiden daarom in overleg het programma om. Kregen we daarna de wind van voren waarom we het programma omgegooid hadden. En zo waren er nog een aantal van die dingen. Terwijl wij hardstikke hard onze best deden....

Ik ben dus ook niet heel negatief maar kan ook niet zeggen dat alles leuk was...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:10

Dat is inderdaad erg jammer dat er dan zo'n eigenaar bij zit...
al kan ik me voorstellen dat hij met een manege bedrijf om te runnen en tig weken ponykamp het ook een beetje gehad heeft, dat had ik ook wel eens op het eind van de zomer toen ik nog op de manege werkte ;)
Maar dat hoort erbij vind ik dus dan hoef je idd nog niet zo te gaan reageren op de ponykampleiding! Ik slikte mn chagie momentjes ook gewoon weg, is anders ook niet leuk voor de ponykamp kids :)

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:14

Kan Les Chevaux ook erg aanraden. Super gezellig en lekker veel buitenrijden!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:17

Ik ben vorig jaar ook bij de laarbrug wezen kijken om kampen te gaan leiden maar heb het zelf afgekapt...
Je kreeg 2 keer de kans om het bos te verkennen en daarna moest je zelf dus alleen een buitenrit begeleiden door dat bos zeiden ze...
Ik vond dat echt onverantwoord! (en zo waren er nog meer dingen maar dan word het wel een heel lang verhaal!)

Zelf heb ik met veel plezier kampen geleid bij manege de hoeve in elst (gld) Leuke mensen en het echte ouderwetse gezellige kamp-idee. Leuke pony's en een leuk programma! Je slaap in een verbouwde schuur met apparte slaapzalen (je hoeft dus als leiding bijv. niet tussen de kids te liggen) Allemaal super geregeld daar en je krijgt ook een leuke vergoeding...
Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat je maar 1 buitenrit maakt in de hele week. Een eigen paard kan je meenemen en je hebt ook tijd om die te rijden!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:27

Rianneke schreef:
Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat je maar 1 buitenrit maakt in de hele week. Een eigen paard kan je meenemen en je hebt ook tijd om die te rijden!

Wow, dat is wel heel weinig! Bij Les Chevaux worden er dagelijks wel buitenritten gemaakt, weet alleen niet hoe ze dat qua leiding onderling verdelen :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:32

Ze rijden daar voornamelijk gewoon in de bak... Lessen en vrij rijden.
De omgeving is ook niet echt geweldig om mooie buitenritten te maken.
Maar de kids leren er echt ontzettend veel!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:00

prada schreef:
Heeft iemand bij deze manege ponykampen begeleid en kan deze een kleine beschrijving van de dag of week geven? :)

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:33

Ik ben ook benieuwd naar reacties van Les Cheveaux en Rosworld....

Rianneke: Ik was maar een keer bij de Laarbrug geweest en mocht inderdaad zelf de buitenritten rijden, plus die nog met klanten. Onverantwoord is een groot woord omdat ik genoeg buitenrij ervaring heb, en de bossen niet echt uitnodigend waren en dus ook niet moeilijk om de weg te vinden!!

Ik wil ook graag ergens een ponykamp gaan begeleiden samen met Haarbal....heb haar ontmoet op de Laarbrug.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:39

ik ga aankomende zomer een maand pony kamp begelijden bij rosworld.
ik mag me eigen 2 paarden meenemen.
lijkt me leuk als er nog meer bokkers heen gaan.
ik ga van 11 juli t/m 7 augustus.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:29

Ik wil ook nog contact opnemen met Rosworld. Ben jij er al vaker geweest Marjolein?

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:10

prada schreef:

Helemaal mee eens! :D Ik ben er iedere zomer te vinden.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:24

Iemand al een keer bij Manege de Roosberg in Bavel geweest? Is een super manege, ***** en netjes verzorgd met goede paarden en pony's. Ik ben vanaf mijn 5e tot mijn 15e 3 x per jaar daar op ponykamp geweest en heb het altijd super gehad, veel rijden in het bos en hele goede instructie, hoef je als begeleider niet te doen.

Wilde zelf ook altijd kampleider worden daar, maar is er helaas nooit van gekomen.

Ben benieuwd of er iemand is die er weleens op kamp is geweest of daar een kamp heeft begeleid!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:39

Jaa manege van loon! Is ook super leuk ! Je rijd 3 uur per dag buiten geeft les, en het is onderling ook super gezelllig !
www.google.nl en dan van loon intikken !
Kuss

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:17

Je kunt grotere maneges gewoon mailen en een voorstel doen :j
Bijvoorbeeld googelen op ruiterkamp. Vaak krijg je geen vergoeding, dus houd daar rekening mee.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:19

Leuk topic :D volg dit even.
Ik wil ook graag komende zomer weer kampen gaan begeleiden.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:31

Rossworld is erg leuk! Ik ging er vaak heen toen het nog de vorige eigenaar was (lang geleden), daarna niet meer geweest maar denk dat het nog dezelfde manier van kampen zijn? Erg grappig dat Mona Lisa er nog steeds staat. Heb haar toen ze net onder het zadel was een week gereden op ponykamp. Echte dondersteen maar toffe pony!

Wil ook graag kampen gaan begeleiden, maar iemand enig idee wat normale vergoedingen zijn?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:51

in de zomer heb ik altijd 6 weken vrij! Ik had nog geen idee hoe ik dit jaar die 6 weken zou door moeten komen. Nu ik dit topic zie, lijkt me dit echt geweldig! Maar misschien ben ik ook wel al te oud om een ponykamp te begeleiden.. Ik ga dit topic in ieder geval volgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:42

Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik vroegah op ponykamp ging had ik ook een begeleider van in de 30. Zolang je maar een beetje jong van geest bent is 't prima volgens mij :P

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:44

ik heb 12 jaar gereden bij die eigenaaren van rosworld nu.
ze hadden tot 3 jaar geleden een manege in uitgeest.
daar heb ik 12 jaar gereden.
toen zijn ze met al hun paarden naar drenthe verhuist. en rosworld overgenomen.
ik vind het zelf er super uit zien.
paarden zien er goed verzorgt uit.
ik ga er een maand vrijwillig werken en dan mogen mijn 2 paarden mee en hoef er dan niks voor te betalen.
ik vind het zelf super gezellig daar.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:40

Heino schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik vroegah op ponykamp ging had ik ook een begeleider van in de 30. Zolang je maar een beetje jong van geest bent is 't prima volgens mij :P

Ooohh, ik ben 24, dus nog lang niet te oud :+