Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:48

Wat voor raar hoofdstel dan?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:52

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:59

Als ik dat bit zie geloof ik niet dat het iets voor mij zou zijn.
Ik geloof niet dat je voor verzameld werk zo`n bit nodig hebt.Maar dat moet iedereen voorzichzelf weten.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:33

Het is mooi weer! Zie je wel!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:34

Het is hier bewolkt hoor. Boos!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:36

oke oke! Geen strak blauwe lucht. Het is november!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:00

Goede middag all. Heb vandaag training en morgen ook, denk dat ik vanavond helemaal gaar ben ...
Ik ga vanavond thuis even de linken van Bbreedveld bekijken, kan er met deze lappietop niet op komen, niks doet het eigenlijk, maar bokt gelukkig wel.
Hebben nu even pauze ... net gegeten en ga nu even me nicotine-gehalte weer op peil brengen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:29

Hoe is het vandaag met Donna Freya?

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:58

Vandaag een ritje park gemaakt. Het was een fijne rit. Eenmaal in het park was Malvin goed wakker. Door gewoon te blijven rijden en hem lekker vlot aan de gang te houden, kon hij zich uiteindelijk toch weer ontspannen. Natuurlijk op het gedeelte waar je een lekker galopje kan maken liepen de koeien midden op het ruiterpad. Vol in de remmen, een langs scheurend kalf, een koe die ineens uit de struiken te voorschijn komt... Malvin heeft het allemaal voorbij laten gaan. TOP!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:04

Ik hoop na het weekend weer met je mee te kunnen Dees.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:07

Ja gezellig! Ik hoop dat het weer mee zit. Ik heb mooi weer besteld.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:59

Goede avond iedereen weer vanaf mijn eiegn slaptop. Ich bin verrot!!! ben om 3 uur m'n bed in Hokkaido uitgestapt dan 7 uur 's avonds deze tijd. Om 4 uur 's morgens konden we richting vliegveld en dat was het begin van de reis...3 uur in de auto. inchecken 2 uur in het vliegtuig, uitchecken, dik een uur in de bus, inchecken dik een kwartier als een idioot rennen naar het terminal om net tien minuutjes voor eind van de boarding tijd aan de 12 uur richting amsterdam te gaan.
Het is nu 4 uur 's morgens in Japan en ik ben ontzettend gaar, heb niet geslapen nog omdat ik makkelijker over de jetlag heen kom.
Ben nu foto's aan het uploaden en ga dan denk ik maar m'n bed in. Ik heb geleerd wat ik leren wilde, gehoord wat ik horen wilde, gezien wat ik zien wilde...Ik heb een paard getapt waanzinnig en ik kan maar 1 ding zeggen...alle hocuspocus dat de paarden zielig zijn, bloed en luchttoevoer wordt afgekneld of zenuwen of wat dan ook is onzin, klin klare onzin. Het beestje wat ik op de grond legde stond me aan te kijken onder m'n arm door "hooooi, gaan we doen?". Zo pardoes is het niet, het wordt ook niet met ze allemaal gedaan alleen de stoute onbedwingbare paarden of paarden die gewoon vreemd reageren op dingen(kopschuwe paarden, angstpiepers etc.)
Ik ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb en voel me een heel stuk rijker nu ik weer hoe het werkt en hoe makkelijk je het voor je zelf maakt.

Selectie foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=WWWQZDIU

Japan was verder niet alles wat het had moeten zijn...vreemde mensen en een apart land, wel leuk bergen enzo maar meer was er niet, bergen en volbloeds en bergen volbloeds Knipoog. Ik heb hele visjes gegeten met alles erop en eraan was niet heel erg lekker...de mensen daar hebben geen smaak papillen of reukvermogen, daarbij ziet het meeste eten er ook zeker niet lekker uit.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:26

Bij dat laatste kan ik me wel iets voorstellen Nagelbijten / Gniffelen Afgezien van het zen-concept heb ik verder he-le-maal niets met hedendaags Japan.....ik kan ze maar niet begrijpen daar Haha!

De foto's zien er héél veelbelovend uit! Ben super benieuwd naar je verslag maar wens je voorlopig maar even welterusten Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:50

Ben nog wakker, ben niet zo'n verslag mens omdat ik dan van alles vergeet. Vragen moet je maar gewoon stellen, werkt beter Lachen.
Ga nu een mailtje terug sturen naar de chef zodat m'n TAP op youtube geknald kan worden

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:55

Haha, nou hier komt'ie dan: Hoe werkt het? ROFL

Geintje hoor Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:08

wil je het weten? het is een combinatie van factoren, je gebruikt het natuurlijk instinct van het paard, zijn natuurlijke claustrofobie waardoor het geen signalen meer kan overbrengen naar z'n benen. Door de houding van het hoofd belet je het paard naar voren te gaan, opzij gaat ook niet bepaald als je gewicht op je andere poot wordt gezet. De meeste willen een keer omhoog gaan maar als ze doorhebben dat dat ook niet werkt gaan ze naar achteren en dat is waardoor ze zakken ze scharnieren naar achteren. In weze geven ze zich over aan de gene die ze alle richtingen belet: de gene die ernaast staat.
Heb heel vaak de reactie gelezen(ook op bokt) over dat deze paarden gebroken zouden zijn, hun hele wil en vechtersmentalliteit eruit gehaald op deze manier...niets is minder waar, het zwarte paard van de foto's wat op de grond ligt bedacht even uitgebreid te gaan rollen toen het daar toch lag. Vervolgens sprong die op uitgebreid schudden en krijsen, alleen was zijn respect naar mensen hersteld, mensen boven paarden in zijn geval.

De zwarte hengst van de foto's was opgegroeid in de bergen zonder enig contact met mensen, hij is met een lasso gevangen samen met z'n maat in een veewagen gestopt en naar het centrum gebracht. Totaal niet sociaal twee hele speelse hengsten die mensen zagen als een kleinere versie paard op twee benen, deze moest zeker even doorhebben dat hij niks te zeggen heeft over mensen. Trouwens, hij was eerst bereden en toen getapt omdat hij zijn eigen ding deed letterlijk hij ging met de nancy boys(de japaneze jongens) aan de wandel drukte je plat beet waar die bijten kon en was z'n nek niet lang genoeg deden z'n voorbenen de rest van het werk wel. Na de tap was hij nog steeds dezelfde macho man alleen hadden we er nou wel iets over te vertellen vanaf de grond en niet alleen vanaf z'n rug.
Laatst bijgewerkt door Woogy op 13-11-08 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:10

taverno schreef:
Hoe is het vandaag met Donna Freya?

Gelukkig is alles weer normaal. Heb wel dr fluts gesopt. En temp was ook normaal.
We houden het maar in de gaten ...

Ze keek wel er raar toen ik dr aan het wassen was. En heb lekker warm water gebruikt ... anders vind ik het zo zielig

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:20

Afbeelding

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:53

Welkom terug Woogy....

Mooie foto's en mooie uitleg... *LOL*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:58

zat in het vliegtuig en tsja nederland is saai holy crap het is saai van boven af, en ik haat dit land maar toch wel blij om weer thuis te zijn Lachen
Het is dat ik wat vermoeid ben maar als je meer uitleg wilt roep maar

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 01:21

Goedenacht allemaal!
Woogy welcome home! Mooi foto's uit Japan. Ik vind Japanners en Chinezen toch één van de culturen waar ik niet aan kan wennen. En inderdaad vooral het eten: glimmend en rare ingredienten.
Gelukkig heb ik nu vakantie, na een jaar vliegen ben ik mega moe door alle jetlags bij elkaar, heb de hele dag geslapen.
Freya: wat verontrustend van Don, maar even in de gaten houden. Zullen we zaterdag een poging buiten wagen? Noah is ook vrij hyperactief de laatste dagen, dus misschien steken ze elkaar aan.
@ Breedveld: ik heb je laatst gezien op stal, je reed voorbij op Thijs en ik ging net weg met mijn auto Lachen, mooie Fries is het. Je hoofdstel is mij nog niet opgevallen, zal eens opletten Haha!.
Jarrah alweer bij de levenden?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:45

Wow, Woogy van jou leer ik nogeesn wat!

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met paarden (in de zin dat ik met nog maar weinig paarden echt gewerkt heb) laat staan met volbloed hengsten, maar ik kan me wel voorstellen dat er af en toe een sujet tussen zit wat je wat meer respect en fijngevoeligheid toewenst naar mensen toe Nagelbijten / Gniffelen

Trekt zo'n paard nou niet gewoon zijn hoofd de andere kant op als je tapt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:27

Goeiemorgen!
Ik werd vandaag pittig wakker door politie die de flat aan het doorzoeken waren naar inbrekers... Hmmm... Scheve mond
Nou ja, wel geruststellend dat ze blijkbaar wel komen Ja

BBreedveld, we zullen Thijs in de gaten houden hoor! Gaat vast goedkomen!

Woogy, ik had al wat filmpjes op de site zitten kijken en kan me voorstellen dat het werkt. T ziet er ook absoluut niet naar uit..
Ik vroeg me wel af of er ook paarden zijn die het gewoon níet doen?

Nou, ff het laatste werkdagje van de week erdoor rammelen Tong uitsteken

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:59

Dat is zeker schrikken Cer! Politie op zoek naar inbrekers en dan in jouw flat.

Op het werk hebben wij ook er keer iets meegemaakt. In de buurt van ons kantoorgebouw was er een gewapende overval gepleegd in een woning. De overvallers waren op de vlucht geslagen richting ons bedrijventerrein. Ik zit dus lekker aan het werk en hoor steeds maar een helicopter over ons gebouw vliegen en hangen. Ik schrok me rot! ME gewapend onderaan m'n raam. Anderhalf uur is het gebouw geheel afgesloten geweest. Het hele terrein is afgezocht. Uiteindenlijk hebben ze een overvaller gepakt op het terrein van de buren.
Het was net een film! Maar deze vond ik toch wel een beetje eng!

Woogy, leuk om over het Japan avontuur te lezen hier in de huiskamer. Foto's zijn ook heel mooi.

Freya, Fijn dat het met de muts beter gaat!

Verder hoop ik vandaag een paard aan te treffen die niet tot aan z'n oren onder de modder zit.
Heb werkelijk geen idee wat ze de laatste twee dagen uitvreten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:08

De tap werkt bij ieder paard als de gene op de grond maar doorzet, je mag nooit opgeven bij paarden ongeacht wat je van ze wilt.
Er is bij de meesten een moment van tegensputteren afhankelijk van het karakter. De meeste die dan ook getapt (moeten) worden zijn draakjes en die knokken behoorlijk om niet toe te geven. Zie het als de kiddies die naar die opvoedkampen gaan die je ziet op van etter tot engel alleen worden deze paarden niet over een week getapt maar binnen uiterlijk tien minuutjes.
Het tegensputteren bestaat dan ook uit terug trekken, omhoog komen er zitten er weleens een paar bij die met de achterbenen gaan maaien maar volhouden is het enige wat je hoeft te doen, beestje laten merken dat je iets wilt en wat ze ook zullen doen ze komen er niet onderuit.

Zal m'n eigen TAP hier dan ook posten zodra hij op youtube staat. Beestje wat ik te doen kreeg stond me uitgebreid aan te kijken onder m'n arm door heel gesprek met hem gehad Lachen

Paarden zijn erger dan mensen en daar heb je geregeld personages tussen zitten waar je niks mee wilt. Het geval is dan ook dat paarden die doen waar ze zin in hebben levens gevaarlijk zijn, logisch paarden zijn een heel stuk groter sterker en zwaarder dan bij zijn. Als je dus niks te vertellen hebt over het betreffende beestje kun je maar beter een eigen bed in het ziekenhuis neer gaan zetten. Iets zo simpels als de tap kan voor zulke beestjes een heel verschil uitmaken, zeker in een land als Japan waar de paarden aan de bomen groeien en na elke spacekadet staan er 20 gewone paarden.
Laatst bijgewerkt door Woogy op 14-11-08 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt