Vandaag mocht ik weer eens op mijn "grote" lievelingsmerrie rijden, NINI!!! Stond volgens mij zo:
bij t boek... Mevrouw stond nog in de wei, net als Blue Maid. En Wieneke mocht daarop, dus samen met haar en haar dochtertje die kant op om ze te halen. Helaas, leer mij Nini kennen... Die draaide zich om en liep weg... Dacht er zeker het hare van. Gelukkig had Wieneke een wortel mee daarmee wist ze haar toch te lokken. Touwtje eraan en meekomen juf! Paardlief legde zich daar toch wel heel opvallend snel bij neer. Die liep braaf mee naar stal. Even naar de zadelkamer, spullen pakken, terug naar de box. Had mevrouw zich intussen omgedraaid en toe ik dus naar haar toe ging, trapte ze van zich af! En raak ook!
Tegen mijn heup en hand aan... (Schade valt gelukkig mee, geen blauwe plekken of pijn). Dus mevrouw maar even heel duidelijk gemaakt dat ik dat absoluut niet wil hebben en dat ik de baas ben (en dus niet zij) en haar vastgeknoopt. Ze had gelijk zoiets van: okay dan... Bleef verder ook braaf stil staan. Geen gehap, gemep of wat dan ook meer gehad tijdens t poetsen en zadelen. Ze weet t wel, moet alleen af en toe even op haar plek worden gezet... Iedereen was het er unaniem over eens dat met dit weer
de buitenbak gebruikt diende te worden ipv de binnenmanege, dus lekker buiten les gehad! En hoewel het al weer even geleden is dat ik Nini reed, leek het wel alsof dat gisteren was! Ze voelde gelijk weer super aan!
Inge gaf ons fijn les vandaag, we moesten echt wat dingen op onverwachte plekken of momenten doen. Houdt jezelf en je paard scherp. Iets te scherp, want soms zag ze dingen die er niet waren. Vermoedelijk zijn die bakkabouters met dit mooie weer ook naar buiten vertrokken. Zat er eentje in de hoek C-M en eentje bij de E. Inge zei al: het blijft Nini he, die wil de amazone ook scherp houden... Gelukkig ben ik ook vrij scherp en dus heb ik haar heerlijk rond kunnen sturen, welke figuren er ook gevraagd werden. Zelfs de galop liep ze echt super fijn! Zat en volgens mij zo:
op!Na de les zat haar werk er voor vandaag weer op, dus mevrouw na het afzadelen gelijk maar even lekker naverzorgd. En dat was wel nodig ook. De rui heeft weer flink toegeslagen. Poetsen is dus het credo daar! Lekker al die losse haren eraf rossen! Nini wist nog wat we voor de les hadden afgesproken en bleef dus keurig stil staan, gaf voetjes als ik daar om vroeg en gedroeg zich voorbeeldig! Terwijl ik soms bij anderen zie dat ze best een krengetje kan zijn. Snappen jullie dat?
Vier andere merries mochten ook naar de wei terug, dus met zijn vijfjes in file naar de wei gelopen en de dames daar achtergelaten. Zal mij benieuwen waar ik volgende week op mag. Weer zo'n leuke verrassing? Of een waar ik de laatste tijd vaker op rijd?
Hij sprong zo super fijn!!! Had ik echt niet achter hem gezocht, laten we wel wezen!!!
(maar wel een prettige als je het mij vraagt
). Meneer was gelijk bereid mee te gaan naar stal voor een poetsbeurt én natuurlijk de brokjes van Karst
Die werd met een hinnik begroet toen hij het voer in de etensbak deed! Zadelen vond hij dan wel weer minder, maar goed. Hij moet wel, dus gewoon even doorgepakt en intussen rustig tegen hem gepraat. Merkte dat hij het wel toeliet zonder bijten od.
). En nou mogen jullie raden wie dat is geworden!
Dat komt wel op!
Bleek gisteren een telefoontje van Ini te hebben gemist plus ingesproken voicemailtje! (tsja, was aan het werk en mijn telefoon heb ik dan in mijn tas in de kleedruimte hangen). Zag dat bericht dus vanmorgen vroeg toen iemand anders mij sms stuurde...
Zo'n zin in!!!!!!!!!!
Maar goed, meneer opgehaald, snel gepoetst en gezadeld (achteraf met het verkeerde zadel erop)... Merkte met opstijgen wel dat het leek alsof ik elke week nog op rijd. Ging erg soepel en fijn! We hebben helaas alleen rechtsom gegaloppeerd, en dat is deed hij gewoon netjes. Geen enkel probleem met aanspringen o.d. Merkte wel dat hij wat ouder begint te worden, zijn uithoudingsvermogen wordt minder. Maar goed, voor een paard van zijn leeftijd doet hij het nog prima.
... Snappen jullie het? Vind hij mij nou lief??
Na twee uur werken moest ze nodig plassen en dat kon niet wachten tot in de stal. Nee, dat moest in de bak, vlakbij de letter E.... Sta je daar, terwijl iedereen je aankijkt... Maar goed, als ze zo nodig moet dat het in de bak moet gebeuren, was het ook wel echt hoge nood...