RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:23

Denkende paarden... doet me denken aan die van mij van vandaag... >;)

Vandaag mocht ik weer eens op mijn "grote" lievelingsmerrie rijden, NINI!!! Stond volgens mij zo: :wow: bij t boek... Mevrouw stond nog in de wei, net als Blue Maid. En Wieneke mocht daarop, dus samen met haar en haar dochtertje die kant op om ze te halen. Helaas, leer mij Nini kennen... Die draaide zich om en liep weg... Dacht er zeker het hare van. Gelukkig had Wieneke een wortel mee daarmee wist ze haar toch te lokken. Touwtje eraan en meekomen juf! Paardlief legde zich daar toch wel heel opvallend snel bij neer. Die liep braaf mee naar stal. Even naar de zadelkamer, spullen pakken, terug naar de box. Had mevrouw zich intussen omgedraaid en toe ik dus naar haar toe ging, trapte ze van zich af! En raak ook! -:(- Tegen mijn heup en hand aan... (Schade valt gelukkig mee, geen blauwe plekken of pijn). Dus mevrouw maar even heel duidelijk gemaakt dat ik dat absoluut niet wil hebben en dat ik de baas ben (en dus niet zij) en haar vastgeknoopt. Ze had gelijk zoiets van: okay dan... Bleef verder ook braaf stil staan. Geen gehap, gemep of wat dan ook meer gehad tijdens t poetsen en zadelen. Ze weet t wel, moet alleen af en toe even op haar plek worden gezet...

Iedereen was het er unaniem over eens dat met dit weer {:} de buitenbak gebruikt diende te worden ipv de binnenmanege, dus lekker buiten les gehad! En hoewel het al weer even geleden is dat ik Nini reed, leek het wel alsof dat gisteren was! Ze voelde gelijk weer super aan! :D Inge gaf ons fijn les vandaag, we moesten echt wat dingen op onverwachte plekken of momenten doen. Houdt jezelf en je paard scherp. Iets te scherp, want soms zag ze dingen die er niet waren. Vermoedelijk zijn die bakkabouters met dit mooie weer ook naar buiten vertrokken. Zat er eentje in de hoek C-M en eentje bij de E. Inge zei al: het blijft Nini he, die wil de amazone ook scherp houden... Gelukkig ben ik ook vrij scherp en dus heb ik haar heerlijk rond kunnen sturen, welke figuren er ook gevraagd werden. Zelfs de galop liep ze echt super fijn! Zat en volgens mij zo: :D op!

Na de les zat haar werk er voor vandaag weer op, dus mevrouw na het afzadelen gelijk maar even lekker naverzorgd. En dat was wel nodig ook. De rui heeft weer flink toegeslagen. Poetsen is dus het credo daar! Lekker al die losse haren eraf rossen! Nini wist nog wat we voor de les hadden afgesproken en bleef dus keurig stil staan, gaf voetjes als ik daar om vroeg en gedroeg zich voorbeeldig! Terwijl ik soms bij anderen zie dat ze best een krengetje kan zijn. Snappen jullie dat? :? Vier andere merries mochten ook naar de wei terug, dus met zijn vijfjes in file naar de wei gelopen en de dames daar achtergelaten. Zal mij benieuwen waar ik volgende week op mag. Weer zo'n leuke verrassing? Of een waar ik de laatste tijd vaker op rijd?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:55

Pffffffffffffffffffff.... wat een ochtend! Eentje die ik niet snel zal vergeten!

Volgens t boek mocht ik vanmorgen op Partyman rijden, dus ik naar buiten om meneer te gaan halen. Die stond in de wei tussen zijn kameraden een hap hooi naar binnen te werken. Ik had hem al even geroepen toen ik naar hem toe liep, en toen keek hij alsof hij zeggen wou: als je me nodig hebt, kom je me maar halen... Ach ja... Dus ik naar hem toe, aai over het hoofd. Meneer had andere gedachten, die wou eerst even snuffelen, mag van mij toch? Maar wat hij toen deed... kreeg zowaar een "kusje" van hem! Ineens die bovenlip even over de mijne heen frummelen... meer ook niet.. Wist ff niet hoe ik t had...

Poetsen vond hij ook helemaal geen probleem, maar als ik een bak eten voor mij had zou ik t zelfde denken... Zadel erop was ook al geen ramp. We mochten in de buitenbak lessen, heerlijk toch? Vanaf t eerste moment liep hij weer super fijn! Gaf nog even door aan Ini dat ik er volgende week niet ben en wat zegt zij: ,,dan kun je straks nog wel een uur rijden!" Eh...okay! Bij PM moet je trouwens niet gaan denken: wat loopt hij fijn, hij heeft zelfs bij mij nog nooit een bokje gegeven... Dat is vragen om problemen, kwam ik vandaag achter...

Want in de 2e helft van de les was Onno bezig met het hekwerk (draad) in de wei tussen de bak en de nieuwe stal (weitje van Gjesta en ML). In de galop schrok PM daar al even van, en schoot dus ineens van K-E naar B-F... In de draf deed hij dat weer, gecombineerd met een bok! Ik verloor de linkerbeugel, been schoot voor het zadel... Zag de grond rechts al dichterbij komen, hing bijna aan de hals... En toen stond hij ineens stil! Alsof hij doorhad dat ik de balans even kwijt was... Mezelf maar weer even opgericht, been weer op de goede plek gelegd en de beugel weer opgezocht. Ini vond nog dat ik hem netjes terugnam. Eh okay...

2e uur bleek ik op een grote "tank" te mogen rijden, idd Easter! En wat had Ini in gedachten: springles!!! Geloof dat mijn onderkaak ergens in t zand lag.. WTF: Springen met deze tank??? :wow: Ik zag t al balkjes regenen... Maar ik bleek in positieve zin verrast te kunnen worden! Want wat vond Easter dit leuk! ZIjn enthousiasme steeg met elke sprong die ik maakte! En het mijne dus ook! :):) Hij sprong zo super fijn!!! Had ik echt niet achter hem gezocht, laten we wel wezen!!!

Na de les mocht hij zijn regendeken op en naar buiten toe, wat ik dus ook gedaan heb... Was wel even zoeken naar zijn spullen, want alles lag overal... Maar als je dan ook alles bij elkaar hebt, en je loopt naar de wei. Ik dacht nog even "Paard, waar ga je met dat meisje naar toe?" Want hij is ook zo groot! Maar o wat een kanjer is het!

Volgende week dus keertje niet, daarna weer verslagen van mij!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:09

Ben ik weer, klaar om mijn monoloog te vervolgen!

Want wat was het weer leuk vanmorgen bij Ini! Volgens het boek mocht ik wederom op mijn grote vriend, mogen jullie 1x raden welke! Hint: Feest + ander woord voor meneer! Hij stond nog in de wei dus gewapend met een touw die kant op. Werd echt op zijn manier welkom geheten! Met een typische snuffel plus knuffel dus! Weer die bovenlip tegen de mijne, wordt een gewoonte denk ik ;) (maar wel een prettige als je het mij vraagt :) ). Meneer was gelijk bereid mee te gaan naar stal voor een poetsbeurt én natuurlijk de brokjes van Karst :Y) Die werd met een hinnik begroet toen hij het voer in de etensbak deed! Zadelen vond hij dan wel weer minder, maar goed. Hij moet wel, dus gewoon even doorgepakt en intussen rustig tegen hem gepraat. Merkte dat hij het wel toeliet zonder bijten od.

De les begon in de binnenbak, iets waar we geloof ik een beetje verbaasd over waren. Gezien t weer {:} had t volgens ons ook wel buiten gekund. Maar blijkbaar vond Ini t te koud vanmorgen, dus in de binnenbak. Merkte dat hij niet echt doorliep in het begin van de les en ook t buigen op de volte vond hij niet zo fijn. Zeker wat spierpijn van gisteren ofzo... Maar naarmate de les vorderde werd hij losser een meer voorwaarts, erg fijn! Maar de combinatie van buigen en voorwaarts bleef lastig deze les, moest hem er echt bijhouden, op die momenten viel hij wel terug van galop naar draf, of van draf naar stap. Maar goed, ook een paard kan eens zijn dag niet hebben toch? Verder liep hij wel fijn, reageerde lekker op been en af en toe ging zijn neusje echt richting grond. En na de eerste galop kwam ineens de verrassing: de deur ging open en we werden vriendelijk verzocht om te verplaatsen naar de buitenbak. 2e helft van de les dus lekker in de {:} gereden! Heerlijk!

Omdat hij in de les erna nog een keer moest, hoefde ik dus niet af te zadelen. Na het overdragen van mijn paard dus even met krukje langs de anderen gelopen, helpen met opstappen, singels controleren etc. Altijd prettig voor anderen als er een hulpje is toch? Intussen had een van hen op de hoefslag staan mesten, dus gelijk even met hark en mestboy de boel opgeruimd. Daarna had Rianka nog een verzoek als ik nog tijd over had. Euh ja, dat had ik wel. Of ik haar grote kameraad Rallywood (waar ze in onze les op meereed) wel even op de spuitplaats wilde zetten en eens goed wilde rossen... Meneer is nogal aan t verharen namelijk... Dus zogezegd zo gedaan. De grote zwarte even goed aangepakt met de rosborstel. Resultaten: 1 stel smerige borstels die ik maar even bij thuiskomst in de soda gezet heb, 1 stoffige ikke, 1 glimmende Rallywood en 1 spuitplaats vol haar!

Meneer mocht daarna de wei in, vervolgens maar even de bezem door de spuitplaats gehaald en t haar opgeruimd. Daarna moest ik nog even kiezen op wie ik volgende week wil, omdat ik dan jarig ben (zaterdag de 26e april :)F ). En nou mogen jullie raden wie dat is geworden!

Oja, ik kan jullie babynieuws melden: afgelopen woensdagmiddag is Chariot in de wei bevallen van haar 1e veulentje. Het is een klein merrietje en mama en dochter maken goed. Sterker nog, mams heeft haar handen, euh hoeven, vol aan die kleine! Die komt al nieuwsgierig voor in de stal kijken wie daar tussen de tralies door kijkt, zit vol energie, trapt af en toe richting mams en is duidelijk nu al een eigenwijs wijsneusje... 1 veulen is er dus al, nu On Time nog. Ja, inderdaad maar 2 veulens dit jaar. Maar dat kleine spul blijft altijd leuk, ongeacht of het nu 2, 3 of 6 zijn...

Volgende week weer een nieuw verslagje!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:41

Hello Hello! Was ik weer! Vanmorgen weer heerlijk gereden! Had vorige week al mijn keuze mogen maken waarop ik vandaag wilde rijden (jarig he, dan mag je kiezen) en dat is dus geworden *Tromgeroffel* PM! Hadden jullie wel verwacht he! Maar goed, meneer stond nog buiten. Dus maar eens met touwtje de wei in om hem te halen. Kwam wel gewillig mee, altijd fijn. Alleen bij het verlaten van de wei met mijn wijsvinger met een velletje tussen t hek gekomen. Autsj... Klemblaar (bloedblaar) is het resultaat... Maar mijn "feestnummer" maakte alweer heel wat goed door even te willen knuffen en met zijn bovenlip over mij heen te gaan. Zadelen vond hij weer niet zo fijn, de poetsbeurt wel (geloof ik)... Meneer liet af toe zijn "jongeheertje) uitschachten??? :? Maar waarom? Geen idee...

Les hadden we vandaag in de buitenmanege, Ini stond daar al, had net de ponykinderen les gegeven. Kom de bak, moet gelijk een kus op mijn wang en een "gefeliciteerd meid" aannemen. Maar daarna moest er wel gereden worden. Dus krukje erbij en te paard! En als de dag al niet leuk was, dan was tie dat wel tijdens en na de les! Wat liep PM fijn! Ik heb het idee dat ik steeds meer "knopjes" van hem weet te vinden en dat hij steeds fijner gaat lopen! En ook steeds meer met hoofdje naar beneden. Anderen vinden hem wel eens scheef ofzo, maar daar heb ik geen last van. EN doorzitten, waar ik soms nog moeite mee heb, ging ook erg fijn vandaag! Kon voor mijn gevoel alles van PM vragen, hij deed het gewoon! Heerlijk!

Na de les meneer in zijn stal gezet, afgezadeld en daarna eerst maar eens getrakteerd. Een fruitreep (zo'n koek met fruitvulling erin) voor de mensen, een wortel voor de paarden. EN dat vonden alle paarden heel fijn! Nou ja, alle... Elina doe je dus geen plezier met wortel. Die snuffelde er eens aan en vond het maar vreemd. Ze nam hem wel aan, maar liet hem ook gelijk weer vallen. Daarna wilde ze hem ook niet meer hebben. Denk dat ze die dingen gewoon niet lust... Kan gebeuren. Charlie (die bonte) wou hem wel graag hebben hoor toen ik hem aanbood. Hap, slik, weg. En PM wilde mijn hand ook nog even aflikken na het eten van zijn peen!

Hij mocht daarna in een andere wei als waar hij eerst stond, samen met Okke en Kanjer én een nieuw maatje. Want Tango (pensionpaard), die een tijdje apart moest staan vanwege blessure, mocht erbij in de groep. En Oppy blijkt dan toch echt een baasje te zijn hoor! Die had duidelijk de leiding in de groep op dat moment. Maar ging wel boven verwachting goed! Ze stonden op een gegeven moment zelfs met zijn vieren bij elkaar te grazen!

EN ja, toen was mijn ochtend toch echt weer voorbij en tijd om te gaan. Komt Ini ineens naar mij toe met een pakje. Ja een cadeautje van Ini! Een mooie kaart en een reep Milka Chocolade! :9 Dat komt wel op!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:00

Goedemorgen zeggen ze dan! :O Bleek gisteren een telefoontje van Ini te hebben gemist plus ingesproken voicemailtje! (tsja, was aan het werk en mijn telefoon heb ik dan in mijn tas in de kleedruimte hangen). Zag dat bericht dus vanmorgen vroeg toen iemand anders mij sms stuurde... :? Snel afgeluisterd, je weet immers maar nooit... Blijkt het Inge te zijn geweest. Ze gaan morgenmiddag een wedstrijd organiseren. En omdat ik had aangegeven nog wel weer eens mee te willen doen, wou ze graag weten of ik mee wilde doen en op wie. Hoewel ze dat laatste wel kon raden... :list:

Dus ik teruggebeld, kreeg hun voicemail te pakken, dus ingesproken! Ja ik wil graag meedoen en wel als t kan op PM (uiteraard)! Dus morgen proefje, en als alles meezit wordt dat mijn debuut F10! *\%/* Zo'n zin in!!!!!!!!!!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:54

Succes en heel veel plezier Jenny!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:12

Leuk! Zet 'm op :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:29

Dat was me wel weer het dagje vandaag!

Vanmorgen eerst les gehad, moest wel PM nog even uit de wei vissen... En ja, vooraan is t met dit weer best baggerig... Gevolg: witte voet was zwart... De les ging best fijn eigenlijk, liep erg lekker. Kon er best fijn aan rijden.

Na de les moest ik van Ini staart wassen, dus gelijk die zwarte/ witte hoef meegenomen en manen wat vochtig gemaakt. Vlecht weer makkelijker. Meneer stond intussen een beetje te slapen volgens mij... Blijkbaar kan ik slaapverwekkend tutten...

Na deze schoonheidsbehandeling meneer weer op stal gezet, antiklit in zijn staart gedaan en manen gevlochten. Hij keek wel even met zo'n hoofd van "moet dit nou?" maar goed, hierin had hij niets te willen. Staart nog even een vlecht erin gedaan, wit dekje onder zijn zadel geslingerd en toen was het tijd om zelf om te kleden. We hadden maar een klein cluppie (8 mensen), en waren al op tijd begonnen, dus ja.

Zelf dus ook snel mijn nette plunje aangedaan (compleet wedstrijdtenue) en toen hup naar PM terug. Zadel erop en losrijden maar. Moest allemaal een beetje snel, maar ging prima! Alleen jammer van het weer... Regende aardig door... Maar goed, proefje ging best lekker. Hier en daar war kritiekpuntjes, maar die waren wel herkenbaar. Kan ik volgende keer weer wat mee! Score: 227 punten, dus 1e PP in de F10 ruimschoots binnen! Geen prijs deze keer, misschien volgende keer wel weer! Want dat ik volgende keer weer mee doe staat vast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:35

Netjes, hoor! Leuke avatar heb je :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:44

Dank je wel voor het compliment voor rijden alsook voor die voor mijn ava! Wou wel eens iets nieuws, vandaar die nieuwe avatar!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:09

Merries en de lente... Laten we het daar vandaag eens over hebben. {:} Want ja, ik mocht vandaag op een merrie: Nini. In eerste instantie leek er niet veel bijzonders aan de hand vandaag. Kon haar in de wei met een bakje biks zo vangen, moest haar in de stal even duidelijk op haar plek zetten en met opzadelen blies ze haar buik op zodat de singel niet meteen vast kon. Maar eenmaal in de bak bleek ze toch de lente in haar bol te hebben... Ze stond toevallig met de neus richting Oppy en die geur was genoeg om haar aan t stampen te krijgen... En nog voordat de 1e helft van de les voorbij was, stond ze al in de bak te plassen... Ja hoor, hengstig... Of op zijn minst er tegenaan...Fijn... Merkte dat trouwens ook in het rijden. OP bepaalde plekken op haar lijf mocht ik mijn been vandaag niet neerleggen. Met een bokje gaf ze aan dit echt niet leuk te vinden... Kan ik inkomen...

Na de les bleek Nini nog een keer te moeten lopen. De ruiter van Easter moest nog een keer rijden op Blue Maid. Degene die Blue Maid had gezadeld, mocht op Nini. En ik mocht dus Easter overnemen, naar stal brengen en onder de douche zetten (op verzoek van Ini). Dus ik meneer aan de hand meegenomen naar binnen. Onderweg nog even moeten wachten voor ik de bak uit kon, want Islotti wilde erlangs. En volgens mij was ook die hengstig...

Terug op stal meneer afgezadeld, halster erom en vast zijn hoeven (lees: die ontbijtbordjes onderaan zijn benen) uitgekrabd. De spuitplaats was namelijk even bezet en als je dan toch moet wachten... Eenmaal klaar met zijn hoeven was de spuitplaats vrij en kon meneer erin. Die gaat natuurlijk meteen tegen de rechtermuur staan... Dus eerst maar de linkerkant afgespoeld. Toen meneer maar even omgeschoven. Ik draai me om, zie ik hem net weer een paar passen zijwaarts gaan, richting die muur... Dus nogmaals iets omgeschoven en toen viel zijn kwartje! Bleef keurig staan, terwijl ik ook de andere kant afspoelde. Na deze douche even afnemen met zweetmes en terug de stal in. Deken opgezocht en maar eens uitgepuzzeld hoe die op moest... Gaatjes om zijn oren doen, hals vastmaken met klittenband, borstdeel dichtmaken, 3 singels onder de buik en 1 onder de staart... EN toen was hij ineens helemaal ingepakt. Meneer de wei ingezet... wat is het eerste dat hij doet? Idd. Rollen!!! Deken dus weer verschoven, nogmaals rechtgelegd dus. Toen kon ik hem daar gerust achterlaten. EEnmaal op stal nog even zijn spullen opruimen, bitje spoelen, etc. Vakantieles besproken, nieuwe leskaart gekocht. Vraagt Rianka mij of ik Rallywood nog even wilde borstelen voor haar. No problemo, dus Rally een lekkere poetsbeurt gegeven. En daarna wat het toch echt tijd om weer te vertrekken, iets later dan gepland was...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:56

Dat was weer een heeeeeel gave ochtend! Deze begon met een beetje verwarring, want waar moest ik op? Volgens t boek was dat Oppy, maar daar zat ook al iemand anders op :? Ini en Inge de koppen bij elkaar en het werd Jelle. En laat dat nou alweer zo lang geleden zijn, dat ik niet eens meer weet wanneer... En natuurlijk stond meneer halverwege de wei, met zo'n hoofd van: "als ze me nodig heeft, komt ze me maar halen..." Leuk als je al iets later bent ivm dat je eerst nog moest tanken met de brommer |o Maar goed, meneer opgehaald, snel gepoetst en gezadeld (achteraf met het verkeerde zadel erop)... Merkte met opstijgen wel dat het leek alsof ik elke week nog op rijd. Ging erg soepel en fijn! We hebben helaas alleen rechtsom gegaloppeerd, en dat is deed hij gewoon netjes. Geen enkel probleem met aanspringen o.d. Merkte wel dat hij wat ouder begint te worden, zijn uithoudingsvermogen wordt minder. Maar goed, voor een paard van zijn leeftijd doet hij het nog prima.

Mocht hem na de les overdragen en de volgende en zelf overstappen op Okke. Want er stond nog een buitenrit op de planning :D!!! Super leuk om dan op Okke te mogen rijden! Inge reed voorop op een jonge Fries, Rallywood en Melina waren ook mee. Rianka reed op Easter, Misty, King, en nog een paar pony's waren mee. Was zeer geslaagd! Zoals je van een jong paard mag verwachten, waren er wat strubbelingen hier en daar en een enkele keer deed ook Rallywood mee. Maar dan gingen Rianka en Easter naar voren en was t ook zo weer opgelost. Okke werd er niet warm of koud van, die had de hele tijd zijn oortjes erop en het naar de zin.

Was wel modderig in het bos, moesten echt door een paar diepe plassen waden. En helaas tilde Misty achter mij haar benen niet erg goed op... Had af en toe de dikke modderdruppels om de oren vliegen... En ik was even vergeten dat als je buiten in galop gaat met Okke, dat je dan wel hele grote sprongen en heeeeeeeeeel veel tempo krijgt! Mijn adrenaline kreeg weer een stevige boost! Hij gaf nog net geen vreugdebokken, maar dat had hij best wel kunnen doen! Hij had er echt zin in!!!

Jammer genoeg was de rit al veel te snel weer voorbij! Eenmaal terug op stal even lekker de borstel eroverheen gehaald, hoeven gekrabt en daarna met zijn maten weer in de wei gezet. Een mooi einde aan weer een mooie ochtend! Zeker voor herhaling vatbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:28

Heerlijk Jenny! :D
Heeft On Time trouwens al een veulentje?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:40

nope... die zit nog lekker in mama's buik... Veulen van Chariot stuitert intussen de hele wei rond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:29

Haha leuk! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:48

Was weer een welbestede ochtend vanochtend! Weer 2 uur gereden, ook alvast voor 21 juni (omdat ik er dan niet ben). 1e uur mocht ik op PM. Dus ik naar t land om hem te halen. Daar was al iemand, bezig de neus van Stan in te smeren met zonnebrandcreme. Ze vroeg mij even Stan vast te houden, dus dat deed ik. Komt opeens PM met zijn hoofd over Stan heen hangen, snuffelt aan mij en geeft mij een zwieper met zijn bovenlip over t gezicht <3 ... Snappen jullie het? Vind hij mij nou lief??

Poetsen en zadelen had ik toch echt geen kind aan meneer. Maar vind je het gek met een dikke plak hooi voor de neus... Rijden ging weer erg fijn. Kon hem zelfs enkele stukjes aan de teugel krijgen! Doorlopen was echter een ander verhaal... Moest hem echt af en toe tikje bijgeven met de zweep. Zal de hitte wal geweest zijn.

Tweede uur mocht ik Nini overnemen van de amazone. En ook zij liep erg fijn vandaag! Kon ook haar een paar keer aan de teugel krijgen! Zij liep wel fijn door trouwens, hoefde geen tikjes bij te geven! Ja, die ging echt goed! Ze heeft me trouwens wel even voor paal gezet in de bak :oo Na twee uur werken moest ze nodig plassen en dat kon niet wachten tot in de stal. Nee, dat moest in de bak, vlakbij de letter E.... Sta je daar, terwijl iedereen je aankijkt... Maar goed, als ze zo nodig moet dat het in de bak moet gebeuren, was het ook wel echt hoge nood...

Na de les haar even met de spons afgenomen op de singelplek, de rest viel heel erg mee. Nog even de borstel eroverheen, hoefjes krabbelen en lekker naar de wei. En wat is het eerste dat ze doet: rollebollen op de meest zanderige plek die er is... Waarom poets ik dan eigenlijk? |o

Eenmaal weer terug bij de stal kreeg ik van Ini ranja aangeboden en met dit weer sla ik dat echt niet af. Dus even een drankje gedronken, daarna stal weer in, spullen opruimen en terug richting huis! Weer een leuke dag bij Ini gehad.

Hoewel... 2 dingen waren minder leuk om te horen:
1. On Time heeft een dood veulen gehad deze week... :n
2. Inge gaat ons verlaten. Na de zomer gaat ze een opleiding voor Anesthesie-medewerker volgen in t ziekenhuis in Heerenveen... ;(

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:54

Fijn dat het zo goed gaat Jenny! En wat leuk dat je PM al aardig rond kan sturen! Hij kan zo super fijn lopen! En als je dat knopje eenmaal hebt gevonden is het een heer-lijk beest.
Wat sneu van On Time's dode veulen.. Nu moet het andere veulentje alleen opgroeien, en ze hadden maar 2 merries drachtig toch?
Dat Inge de manege gaat verlaten had ik idd gehoord van mijn nichtje.. Maar denk dat het ook wel goed is voor Inge dat ze wat anders gaat doen. Ben benieuwd of er nog een vervanger komt of dat Ini alle lessen over gaat nemen..
Mijn nichtje gaat trouwens ook met sprongen vooruit! Ze rijd vaak op Jelle, die vind ze ook helemaal geweldig. Ze krijgt hem inmiddels in de goede galop op zijn moeilijke kant en in stap ook aan de teugel. Ben zo trots op haar! Als je nagaat dat ze een paar jaar geleden huilend op de inmiddels overleden Robijn zat omdat ze het zo eng vond.. Nu galopeerd ze op Joppe en kan ze al aardig overweg met de paardjes van Ini en zelfs met de eigenwijze Nala. Een pony die, als het aan haar ligt, vaker omgedraaid in de bak staat dan dat ze rechtdoor loopt. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:01

Nala kan idd behoorlijk ondeugend zijn... en idd PM gaat steeds fijner!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:27

Ja, leuk is dat he!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:19

Zekers! Daagt ook steeds meer uit om dit te proberen nog meer te verbeteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:39

Ah klinkt weer als heerlijke ritten op je vaste 'slachtoffers', Jenny! :D Fijn dat het zo goed gaat! Wel erg jammer van het veulen van On Time, zo'n dood veulentje is altijd zo sneu.. Hopelijk is die van Chariot kerngezond en wordt het een prachtig paard. Ook erg jammer dat Inge vertrekt, maar gelukkig wel om een leuke reden! :) Staat Liena eigenlijk nog op stal? Wat gaat ze daarmee doen? :)

Kim, wat leuk dat je nichtje het zo goed doet! Talentje, zo te horen! :D En hoe gaat het met jou? :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:23

Met mij gaat het goed Evelien! Met jou ook? :) Rijd jij eigenlijk nog paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:46

Ja, met mij ook! Ik heb helaas al eeuwen niet meer op een paard gezeten, heb er helaas te weinig tijd voor. Mis het wel, hoor!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:42

Ja dat kan ik mij voorstellen!
Ik kom net van paard af hihi.. Bosritje gemaakt :) Wel warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:45

Ah heerlijk! Kan me voorstellen dat het warm was, hihi! Je lest ook nog bij Ini, toch? Of rijd je daar gewoon af en toe een lesje?