[HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re: [HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:40

Ik zag het op fb, leuk gefeliciteerd! Waarom dit ras? :)

29 augustus heb ik ook soort van gezinsuitbreiding maar dan is ze niet in huis haha :+ .

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:48

23 aug halen we haar pas op. Omdat joost en ik dat al heel lang willen.
En het prachtige hondjes zijn, mooi formaat. En een uitdaging kwa opvoeding betreft!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:25

Haha okee leuk hoor! :) Ah nog even wachten dusm

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:07

Niet verwacht dat ik een Shiba zou nemen? Ken je ze kwa karakter?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:30

Nee het is voor mij een vrij onbekend ras, hoor ik ook niet veel dat mensen dit ras hebben in mijn omgeving :) . Wel leuk dat het zo op je pad gekomen is.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:23

Prachtig beestje hoor Melis! Heel veel plezier ermee!! :D
Hebben jullie inmiddels al een naam?

Manon, hoezo gezinsuitbreiding?

Noor, hoe is het met Xandertje nu :) ?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:28

Stiekem even rond gespiekt in je berichten, maar ga je nou serieus weer een (mini)paardje kopen?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:36

Hee bien! Xander heeft zichzelf weer een week vakantie gegeven... Hij is ws in een stuk liksteen gaan liggen in de stal en heeft daardoor een snee van 2 cm diep op zijn achterbeen net onder zijn knie gemaakt.. Dus vorige week zondag hadden we clinic van Patricia Wolters grand prix jury en daar kon ik helaas niet aan mee doen omdat ik er toen achter kwam... DA heeft een nieuwe wond gemaakt om het te kunnen hechten. Dus een week stappen.. Nu is de week bijna om maar meneer is knetter fit als ik met hem aan het lopen ben := wild met zijn hoofd zwaaien, ja dat doet ie nog steeds iedere dag :+ komende week komt de DA weer om de hechtingen eruit te halen en te zien hoe het is genezen.. Maar het zit echt op een rot plek dus even zien hoe dat gaat met opbouwen. Komt nu wel allemaal troep uit de wond, dus probeer het zo schoon mogelijk te houden :P maar komt wel weer goed! En dan gaan we weer verder prutsen :)

Hoe gaat het met jouw zoektocht? :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:46

Stomme xander hahaha, hij is wel onhandig he :+ .
Rustig maar gestaag. Inmiddels wel een bijrijdpaard, dus rijden oppakken is wel weer fijn :)
Sowieso voor de rijconditie hahaha. Twee dagen gereden en toch wat spierpijn in de bovenbeentjes haha.

We gaan volgend jaar verhuizen, dus dacht, ach, het kan dan ook. Nieuwe plek, mooie stallen en dan een eigen paard maakt het helemaal af... Hoef ik ook niet paardlief 2x in korte tijd te verhuizen (stress), kan ik sowieso tot die tijd ff lekker rijden met bijrijdpaard dus ervaring en conditie op doen, en meer money in the bank :D
Heb een ras gezien dat ik heel graag wil (toevallig is mn bijrijdpaard dat ook) maar die zijn prijzig.
Kan nu wel zo'n paard aanschaffen, maar wil een potje hebben voor goed zadel, spullen en als paardlief gouden hoefijzers nodig heeft, wil ik die kunnen aftikken.
Nu is er alleen budget voor het paard zelf. Of ander ras, maarja, als ik alle tijd heb, dan kan ik net zo goed iets doen waar ik 10000000% zeker van weet dat dit precies is wat ik wil :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:52

Ja en echt de timing is perfect.. :+ tweede selectie was morgen, afgezegd. Trainingsweek afgezegd. Laatste selectie ook afgezegd heeft toch geen zin... Dus alle leuke dingen waar ik zo naar uit keek heb ik moeten afzeggen... Enorm balen maarja..

Oh echt waar ga je heen verhuizen? En wat voor ras hebben we het over? Super leuk dat je nu een bijrijdpaard hebt en dat je daar ervaring mee kan opdoen! Super slim!
En kan je idd mooi ff doorsparen :D geloof mij kost allemaal genooeegggg hahaha

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:20

Hahahaha precies!! Ik rij nu een swarswalder fuchs :D . Ik had het paard maanden geleden al eens gezien en op slag verliefd! Dus hardstikke leuk dat ik die nu bij kan rijden.
Swarswalders zijn prijzig, maar ik vind ze super tof. Lekker rond en bol en echt een sabinepaard hahaha :))
Dus je bent zon 4000-5000 kwijt aan paard en dan nog zadel etc :))

We krijgen een nieuw stuk ivm floriade gezeur etc. Gaan richting de intratuin nu :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:24

Sabinee__ schreef:
Stiekem even rond gespiekt in je berichten, maar ga je nou serieus weer een (mini)paardje kopen?

Oke, ik lees dat je je oude paardje terug wilt.. Ik dacht je gaat weer een nieuwe kopen..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:22

Ja klopt Melody komt terug bij mij. Eigenar houd zich niet aan de gemaakte afspraken, wat niet echt goede gevolgen heeft op haar lichaam. En ik snap je reactie niet helemaal? Als ik een minipaardje wil kopen moet ik dat toch zelf weten? De paarden die ik had en verkocht heb was destijds met een goede reden en alleen maar beter voor hen. Toen ik Melody had was er op die stal bijna niks voor kleintjes, geen weide en paddock en toen bleek dat ze artrose had wilde ik haar op een weide met soortgenoten dat kon ik haar niet geven. Nu ik langer in Zwolle woon ken ik meer stallen en plekjes en heb k nu de ideale plek gevonden voor haar. Mijn rijpaard heb ik verkocht omdat we met rijden geen klik hadden, ze werkt graag en met een vrouw die kwam proefrijden was die klik er gelijk en ze gaat met haar starten. Er waren toen ook Wat dingetjes omheen waardoor het nog beter was om haar aan die vrouw te verkopen. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit allemaal uitleg, hier is wel de laatste plek waar ik me zou moeten verantwoorden. :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:04

Sabinee__ schreef:
Hahahaha precies!! Ik rij nu een swarswalder fuchs :D . Ik had het paard maanden geleden al eens gezien en op slag verliefd! Dus hardstikke leuk dat ik die nu bij kan rijden.
Swarswalders zijn prijzig, maar ik vind ze super tof. Lekker rond en bol en echt een sabinepaard hahaha :))
Dus je bent zon 4000-5000 kwijt aan paard en dan nog zadel etc :))

We krijgen een nieuw stuk ivm floriade gezeur etc. Gaan richting de intratuin nu :)

Oh jaaaaaa nu herken ik dat ras weer! Ik vind ze erg mooi van kleur altijd! En dan die blonde manen <3 vindt het idd echt een Sabine paard!! Hahaha!!! Super leuk!!
Oh ja dat gezeur over de Floriade duurt ook al eeuwig haha. :P

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:25

Goede middag allemaal! Hoe gaat het allemaal hier? :D

Manon, Nee het zijn zeker geen bekende ras hondjes haha. Daarom vinden Joost en ik het zo leuk.
We wilden graag iets wat niet veel mensen hebben.

Wat ontzettend jammer dat de eigenaren van Melody niet de juiste bedoelingen met haar hebben...
Fijn voor haar dat ze dan weer bij jou terecht komt. Hopelijk gaat het goed met haar!

Sabine, Het is een teefje en ze gaat Kaida heetten (betekend kleine draak in het japans)
Ook de naam wilden we niet standaard hebben dus vandaar een japanse naam hihi :D

Verzorg je Rocco van Cis? :D Heel verstandig dat je nog even wacht met je eigen paardje om lekker te sparen ook.
Waar bij de intratuin komen jullie te staan? In Almere-Buiten kassengebied?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:32

Leuke naam! Ben wel beetje jaloers op je hoor, je hebt alles goed voor elkaar. Leuke vent, straks een eigen nieuw huis, leuk werk en je gaat ook lekker met je fotografie, en natuurlijk paarden rijden op zo'n mooie stal! Toppie hoor :D . Ben ook al beetje kijken naar een huisje maar valt niet mee aangezien ik hier nog niet zo super lang woon en ingeschreven sta. Maar heeft geen haast :D .

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:37

Ja ik ben ook benieuwd. Eigenaar is haar beetje aan het trainen voor de keuring. De 29e moet ze naar de keuring voor stamboekopname. Ik haal haar daar ook op. Komt ze op een weide te staan met andere minipaarden en in de winter gaat ze in een inloopstal. Staat ze beschut en kan ze kiezen of ze naar buiten of binnen wil. Haar artrose zit in de boeg dus dan lekker warm dekentje op in de winter. En door hoefsmid weer binnendoor laten zetten zodat de knieën niet meer op slot gaan. Beetje slank houden en trainen dan. En maar hopen dat dit jaar snel voorbij is en haar 2016 veulen er gauw uit kan. Heeft haar lichaam eindelijk rust!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:21

Wanneer is ze gedekt? Kan je het niet meer afbreken?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:22

Ja klopt, Rocco :) . In principe heb ik wel paard-geld maar geen swarzwalder-geld hahaha.
Nee intratuin muziekwijk. Leuke naam!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:33

Nee ze is al rond 30 mei gedekt. Veulen blijft van de vrouw, als deze oud genoeg is haalt ze het veulen op. We gaan ook contract opstellen ivm kosten van bevalling en nazorg etc. Die zijn uiteraard voor haar.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:09

Dat zou ik dan wel doen voor dat je haar meeneemt.. Anders kan jij straks weer voor alles opdraaien..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:18

Manon, Nergens om jaloers over te zijn toch :D Werk er ook hard voor en ben onwijs druk.
Jij hebt toch ook een leuke vriend, huisje etc?

Sabine, wat is je budget kwa paarden? €4000-5000 vind ik best weinig voor een paard haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:16

Ik denk dat dat eraan ligt wat voor paard je wilt. Als je een warmbloed met een bekende afstamming die al een hele hoop bereikt heeft in de sport wilt kopen voor dat bedrag ga je inderdaad teleurgesteld worden, maar een koudbloed of een warmbloed die wat minder 'hoog in het bloed' staat moet echt wel lukken voor dat bedrag

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:33

Ik vind het een mooi budget voor een recreatie paard. Als je idd echt naar goede bloedlijnen kijkt bij een sportpaard etc is 5000 niet veel.

Melis, ik heb een vriend, een baan, nog geen eigen huisje, mijn droomhond (lily), nog een hond (mickey), en straks mijn lieve kleine merrie terug, en een veulen (niet die van melody hoor). Een eigen huisje zou het wel afmaken! Maarja dat gaat helaas gewoon niet zo snel :+ .

Een veulen was heel onverwachts... De vrouw die Izzy aan mij had verkocht wist niet dat ze overleden was. Ze hoorde dat ik naar de keuring ging om melody op te halen. Na wat gepraat te hebben krijg ik soort van een veulen van haar omdat ze het zo erg voor me vind van het verlies. Met het veulen kan ik later net wat meer dan met Melody. Wil hem voor de kar beleren uiteindelijk en mee naar keuringen :) .

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:49

4 a 5000 euro klinkt redelijk voor een recreatie paard :)

Ach ik heb geen paard, geen huis en geen vriend :Y)