Gaat om de kat (en ook de foto) die in mijn profiel staat, de lapjeskat. Vorige maand hebben we haar in moeten laten slapen..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je hebt haar prachtig op de foto gezet, dus daar kan ik denk ik wel wat mee. Ik ga er in februari rustig mee beginnen - uiteraard hoef je 'm alleen over te nemen als je 'm echt mooi vindt.
Ik stuur je tegen die tijd wel even een pb'tje om te vragen wat je mooi vindt
te zijn. Andere dieren mochten naar buiten, hij niet. EN dat in combinatie met dat frisse weer... Meneer maar even een halster omgeslingerd en vastgeknoopt. Hap hooi in de bak en dan wil hij wel stilstaan (hoopte ik)... Helaas... IJdele hoop... want die kont staat niet vast natuurlijk en tijdens de poetsbeurt ging die dan ook van links naar rechts... en terug... Ook de tralies waren niet veilig, die moesten even met de tanden geraspt worden... Wat die PM nou toch had...Alleen bij het zadel eropleggen en hoofdstel omdoen stond hij even stil. Bij de peesjes omdoen zelfs nog een flinke duw met zijn voorbeen gehad
Tsja, voorbeen naar voren willen zetten, terwijl iemand er net voor zit... das niet handig...
In de stal niet stil willen staan en met de les niet door willen lopen... snappen jullie het? I don't... Wel liep hij heel fijn aan het been voor mijn gevoel, reageerde heerlijk. Sprong keurig op de hulpen aan, volgens Ini ging wijken heel zuiver (zij zal het wel zien), slangenvolte ging soepel. Had zelfs het gevoel dat hij in middengalop echt wat meer kracht met de achterkant zette. Als hij volgende week nou ook zo loopt in de proef, teken ik ervoor.
Iemand een idee waar ik dat kan doen?
Lekker langs de weg uitgestapt, halverwege het zijhek terug genomen, omdat de vrachtwagen met vlas er was. EN vrachtwagens en paarden is geen lekkere combi. Dus zekere voor het onzekere. Poetsen was net als voor de les, stilstaan was er weer niet bij... Raar dier af en toe. BIj het hoeven krabben was daar (net als voorgaande keren) weer die neus op mijn achterste... Wat dat nou voor raar trekje va PM is...
Toen de dekens erop en naar de wei. Komt Ini op dat moment naar mij toe. Of ik gelijk Bram (of Brammetje, zoals zij hem noemde) wel weer mee terug wilde nemen. En waarom ook niet, moest toch in die wei zijn en vies zouden mijn laarzen toch wel worden. DUs PM in de wei, Bram eruit (lijkt wel voetballen)... Die mocht bij binnenkomst eerst naar de spuitplaats ivm vieze hoeven, maar Bram had daar andere gedachten bij. Die vond gelijk de achteruit versnelling... Had even wat hulp nodig om zijn hoeven een beetje schoon te krijgen. Daarna meneer in zijn stal gezet, nog even de spullen van PM opgeruimd en toen wat het toch echt tijd om te gaan!
Meneer was al in zijn stal gezet met een flinke plak hooi voor de neus, dus met poetsen geen problemen gehad bij hem. Tsja, de liefde van je paard gaat door zijn maag geloof ik... Zadel erop en de les in. Had het idee hem niet erg lekker los in de nek te krijgen, met name aan zijn linker kant merkte ik dat. Ook de beenhulpen leken af en toe niet door te komen. Verder liep hij erg lekker, geen reden tot klagen.
En bij zijn benen tilde hij die op, waardoor wassen ook niet makkelijk was, maar een corrigerend tikje tegen zijn koot was genoeg om ze weer op de grond te laten zetten. Had trouwens niet minder shampoo in de fles moeten zitten, had echt precies nét genoeg... Lege fles daarna maar in de prullie gemikt... Na zijn wasbeurt meneer weer in zijn box bij het hooi geplant, staart ingevlochten en de manen gedaan. Kwam tot een totaal van 23 (!) vlechtjes... Pfff, had daarna wel armen die een beetje protesteerden...
Dacht nog wel tijd te hebben om te poetsen, nou think again. Programma bleek tikje omgegooid en dus moest ik meteen zadelen. En ik had nog niet eens omgekleed! Dus snel iemand gecharterd om voor mij te zadelen, ik snel de wc ingedoken voor haastverkleding. Daarna met PM naar de bak, bleek dat het eigenlijk nog niet nodig was... Heb langer losgereden dan normaal volgens mij...
Maar goed, PM voelde wel lekker ontspannen toen ik de bak in ging. Gevolg: een hele fijne proef kunnen rijden. Omdat ik de enige was die PM reed (zowieso de enige met KWPN-er, de rest had de Friezen of een pony onder het zadel) mocht ik na het uitstappen gelijk weer afzadelen, uitvlechten en naverzorgen. Pfffff, waarom had ik ook al weer zoveel vlechtjes in de manen gedaan? Had hem net zijn deken op en een wortel gevoerd toen er werd onderbroken voor de prijsuitreiking. Had na de proef nog geen commentaar gehad van de jury, de anderen wel, dus nog even gehoord hoe en wat. Maar ze hadden wel gelijk. Zat enorm te klungelen met de voltes van 15 meter (de 1e te groot, de 2e te klein
) en bij de slangenvolte met 3 bogen waarvan de 2e in stap viel hij bij de 2e een beetje stil. Klopte helemaal! Uiteindelijk toch niet gek gereden, 232 punten verzameld. Niet gek voor mijn 3e keer F9. Eerste 2x had ik 227 en 228. Niet genoeg voor een prijs, maar uitgaande van de anderen denk ik dat ik 4e of 5e ben geworden. Degenen die geen prijs hadden, hebben een groene rozet gekregen, waar ik erg blij mee ben! Omdat ik om mijn vervoer moest wachten PM nog naar de wei gebracht, geholpen met vegen in de grote en de nieuwe stal, vriendjes gemaakt met de Dilligent, en geholpen voer in de kruiwagens te gooien. Ja, dit was een welbestede dag bij Ini! Kan niet wachten op de gewone wedstrijd, die er volgens Ini ook nog weer aankomt! Maar vast eens denken waar ik dan op ga.
Was trouwens wel een gevarieerde les dit keer: voorwaarts, terugrijden, halthouden, weer voorwaarts, achterwaarts, voltes, wijken, doorzitten, stap, draf, galop, alles passeerde de revue. Ini was weer echt op dreef!
Maar goed, singelen en opstijgen ook geen ramp, alleen stilstaan stond even niet in zijn woordenboek volgens mij...
Hoef dus niet te vertellen dat ik best lekker gereden heb vandaag!
EN ja, dan heb je er dus al een les opzitten. Hoef dan denk ik niet te vertellen dat ik mijn benen voelde na het rijden... Want Oppy en doorlopen, is ook nog niet helemaal een combi. Het lukte wel hoor, maar dan moet je er wel even aan werken. En Ini had bedacht dat we wel een stukje zitles konden doen: veeeeel doorzitten (Fijn met zo'n rug als die van Oppy, voelde me net een beginneling), verlichte zit (even dat zitvlak ontlasten) en ook zonder beugels. NOu echt waar, Oppy en doorzitten is geen combi als je het mij vraagt... Had het echt het gevoel flink te hebben gestuiterd op zijn rug...

Dat even gaat je niet lukken.. Of ik Sjors even vast wou houden, prima.. Ik dacht, sta ik er mooi naast word ik ook niet vies. Goed, Sjors was weg.. Of ik de deken van Moonlight en of ik Giesta af wou zadelen. Dat "even" op stal kijken werd dus wat langer.
Maar ik was nog wel redelijk schoon.
Was er vorige week niet en in de les na mij was een plek open gevallen, dus je begrijpt: 2 uur achtereen te paard gezeten!
) is hij wel rustig hoor! Zadel erop, hoofdstel om en hup de binnenbak in.
Echt heel fijn. Normaal wil hij nog wel eens wat vasthouden links, maar vandaag dus niet. Kon hem mooi overal heen sturen, alle gangen laten doen en in verschillende snelheden schakelen. Eind van de les leek hij zelfs even te ontspannen! En de laatste galop was echt om te zweven, zo fijn! Had het gevoel dat hij een bokje wilde gaan geven en du zijn hoofd wat hoger gehouden, maar echt superfijn! Ja, hij maakt zijn naam en faam weer waar!
Moest weer even wennen. Maar had hem wel lekker aan het lopen voor mijn gevoel. En normaliter heb ik in galop wat moeite met hem "uitzitten" zeg maar. Deze zaterdag dus niet. Had hem dus blijkbaar fijn voorwaarts en dan galoppeert hij wel lekker hoor! Kon tenminste makkelijk blijven zitten. En das ook wel eens anders geweest. Maar ja, hij is dan al wel wat vermoeid en dan moet je wel zorgen dat je hem bij de les houdt. Oftwel, beetje doordrijven dus. Maar als je dat doet, heb je ook wel een fijne aan hem! 2/3 deel van deze les was in de binnenbak, het laatste stukje in de buitenbak. En Kanjer vond het allemaal wel best hoor! Die liep wel!
Ja toch? 
Leuk dat je volgende week op een pony gaat, haha!
dat is hem toch niet echt... Andere paarden geen problemen mee, maar Oppy... Of dat nou aan zijn rug ligt of aan mij geen idee, maar toch. En dan wilde Ini ook nog graag dat we middendraf doorzitten deden... Ik ben maar gaan lichtrijden, zat zo te hopsen en botsen. Kon het echt niet uitzitten en kan nooit fijn voor hem zijn geweest. En dan gooide Ini aan het eind ook nog een stukje zitles erin
Doorzitten zonder beugels op Oppy... Fijn...
verlichte zit daarentegen (wel met beugels) is dan hele opluchting (vooral voor het zitvlak)...
)
en het is een kinderpony!
Op een gegeven moment (redelijk) aan de teugel, stelling was prima. Goede galop, overgang naar draf ging goed. Schouderbinnenwaarts ging goed, ik was dus dik tevreden en zat met een grote smile op die pony. En dat tussen allemaal friezen en grote paarden. Vond het wel een gaaf gezicht hihi..