RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:36

Oh je doet er maar zo lang over als je zelf wil. :)
Gaat om de kat (en ook de foto) die in mijn profiel staat, de lapjeskat. Vorige maand hebben we haar in moeten laten slapen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:55

Wat sneu, sterkte! :(:) Je hebt haar prachtig op de foto gezet, dus daar kan ik denk ik wel wat mee. Ik ga er in februari rustig mee beginnen - uiteraard hoef je 'm alleen over te nemen als je 'm echt mooi vindt. :) Ik stuur je tegen die tijd wel even een pb'tje om te vragen wat je mooi vindt :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:57

Is goed! Lijkt me super om een tekening van haar te hebben. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:31

Vanmorgen was t weer leuk bij Ini! Maar wel koud :brr:

Mocht volgens "het grote boek" op PM rijden vandaag, daar werd ik wel blij van! Heb voor mijn proef volgende week ook voor hem gekozen, dus mooie training! Alleen meneer stond in zijn stal een beetje :):) te zijn. Andere dieren mochten naar buiten, hij niet. EN dat in combinatie met dat frisse weer... Meneer maar even een halster omgeslingerd en vastgeknoopt. Hap hooi in de bak en dan wil hij wel stilstaan (hoopte ik)... Helaas... IJdele hoop... want die kont staat niet vast natuurlijk en tijdens de poetsbeurt ging die dan ook van links naar rechts... en terug... Ook de tralies waren niet veilig, die moesten even met de tanden geraspt worden... Wat die PM nou toch had...Alleen bij het zadel eropleggen en hoofdstel omdoen stond hij even stil. Bij de peesjes omdoen zelfs nog een flinke duw met zijn voorbeen gehad #) Tsja, voorbeen naar voren willen zetten, terwijl iemand er net voor zit... das niet handig...

Maar goed, rijden ging wel fijn. Alleen wel het tegenovergestelde van het stalgebeuren. Moest hem af en toe even aansporen om door te lopen :? In de stal niet stil willen staan en met de les niet door willen lopen... snappen jullie het? I don't... Wel liep hij heel fijn aan het been voor mijn gevoel, reageerde heerlijk. Sprong keurig op de hulpen aan, volgens Ini ging wijken heel zuiver (zij zal het wel zien), slangenvolte ging soepel. Had zelfs het gevoel dat hij in middengalop echt wat meer kracht met de achterkant zette. Als hij volgende week nou ook zo loopt in de proef, teken ik ervoor. :D Iemand een idee waar ik dat kan doen? :list:

Na de les mochten een aantal van ons buiten uitstappen. Moest ff snel beslissen, tijd voor jas was er niet... :brr: :brr: :brr: :brr: Lekker langs de weg uitgestapt, halverwege het zijhek terug genomen, omdat de vrachtwagen met vlas er was. EN vrachtwagens en paarden is geen lekkere combi. Dus zekere voor het onzekere. Poetsen was net als voor de les, stilstaan was er weer niet bij... Raar dier af en toe. BIj het hoeven krabben was daar (net als voorgaande keren) weer die neus op mijn achterste... Wat dat nou voor raar trekje va PM is... :? Toen de dekens erop en naar de wei. Komt Ini op dat moment naar mij toe. Of ik gelijk Bram (of Brammetje, zoals zij hem noemde) wel weer mee terug wilde nemen. En waarom ook niet, moest toch in die wei zijn en vies zouden mijn laarzen toch wel worden. DUs PM in de wei, Bram eruit (lijkt wel voetballen)... Die mocht bij binnenkomst eerst naar de spuitplaats ivm vieze hoeven, maar Bram had daar andere gedachten bij. Die vond gelijk de achteruit versnelling... Had even wat hulp nodig om zijn hoeven een beetje schoon te krijgen. Daarna meneer in zijn stal gezet, nog even de spullen van PM opgeruimd en toen wat het toch echt tijd om te gaan!

Volgende week verslag van de wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:45

Help me maar herinneren als ik het vergeet hoor, Kim! Leuk hoor Jenny, lieve PM! Voetballen, haha, mooie vergelijking. Heel veel succes volgende week! Nini tweede keus?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:02

Spijker op de kop loveshadow! Of ben jij Helderziende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:03

Haha! Niet dat ik weet, maar ik heb wel eens wat koffiedik over ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:04

Aha! Verklaart een hoop!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:19

fijn dat je les goed ging jenny!
op de een of andere manier hebben de paardjes wel meer last van kuren.. zo hielp ik vrijdag een meisje met nini.. ze vloog me gewoon aan! rare pony..

ik heb maandag weer les! :):)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:20

Nini moet je af en toe even op zijn plek zetten en even duidelijk maken dat je bepaald gedrag niet tolereert! Werk bij mij prima!

LEuk dat jij maandag weer rijdt, hoor graag hoe het ging!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:39

Zo, dat was me het dagje wel weer gisteren!

Was al op tijd in de manege, 's ochtends mijn gebruikelijke les en begin van de middag de "wilde wedstrijd" op het programma. Het is in grote lijnen hetzelfde als een gewone wedstrijd, alleen nu worden de klassen niet gesplitst, maar op 1 grote hoop gegooid. 1 club mensen dus van jong tot oud en gewoon door elkaar.

De les en de proef bleek ik op hetzelfde paard te rijden, mijn 1e voorkeur: PM! :D Meneer was al in zijn stal gezet met een flinke plak hooi voor de neus, dus met poetsen geen problemen gehad bij hem. Tsja, de liefde van je paard gaat door zijn maag geloof ik... Zadel erop en de les in. Had het idee hem niet erg lekker los in de nek te krijgen, met name aan zijn linker kant merkte ik dat. Ook de beenhulpen leken af en toe niet door te komen. Verder liep hij erg lekker, geen reden tot klagen.

Na de les besloot Ini dat ik zijn benen (1 en al bagger) en zijn staart (mest) wel even kon wassen. Dus ik hem na het poetsen voorzien van dekens en, omdat de wasplaatsen bezet waren, vast zijn voorpluk ingevlochten. Toen die in de nieuwe stal vrij kwam, gelijk daarheen gegaan. Staart nat, meneer keek echt even achterom met zo'n hoofd van: "Wat is dat daar aan mijn kont te frummelen?" :? En bij zijn benen tilde hij die op, waardoor wassen ook niet makkelijk was, maar een corrigerend tikje tegen zijn koot was genoeg om ze weer op de grond te laten zetten. Had trouwens niet minder shampoo in de fles moeten zitten, had echt precies nét genoeg... Lege fles daarna maar in de prullie gemikt... Na zijn wasbeurt meneer weer in zijn box bij het hooi geplant, staart ingevlochten en de manen gedaan. Kwam tot een totaal van 23 (!) vlechtjes... Pfff, had daarna wel armen die een beetje protesteerden... -O- Dacht nog wel tijd te hebben om te poetsen, nou think again. Programma bleek tikje omgegooid en dus moest ik meteen zadelen. En ik had nog niet eens omgekleed! Dus snel iemand gecharterd om voor mij te zadelen, ik snel de wc ingedoken voor haastverkleding. Daarna met PM naar de bak, bleek dat het eigenlijk nog niet nodig was... Heb langer losgereden dan normaal volgens mij... :? Maar goed, PM voelde wel lekker ontspannen toen ik de bak in ging. Gevolg: een hele fijne proef kunnen rijden. Omdat ik de enige was die PM reed (zowieso de enige met KWPN-er, de rest had de Friezen of een pony onder het zadel) mocht ik na het uitstappen gelijk weer afzadelen, uitvlechten en naverzorgen. Pfffff, waarom had ik ook al weer zoveel vlechtjes in de manen gedaan? Had hem net zijn deken op en een wortel gevoerd toen er werd onderbroken voor de prijsuitreiking. Had na de proef nog geen commentaar gehad van de jury, de anderen wel, dus nog even gehoord hoe en wat. Maar ze hadden wel gelijk. Zat enorm te klungelen met de voltes van 15 meter (de 1e te groot, de 2e te klein :=) en bij de slangenvolte met 3 bogen waarvan de 2e in stap viel hij bij de 2e een beetje stil. Klopte helemaal! Uiteindelijk toch niet gek gereden, 232 punten verzameld. Niet gek voor mijn 3e keer F9. Eerste 2x had ik 227 en 228. Niet genoeg voor een prijs, maar uitgaande van de anderen denk ik dat ik 4e of 5e ben geworden. Degenen die geen prijs hadden, hebben een groene rozet gekregen, waar ik erg blij mee ben! Omdat ik om mijn vervoer moest wachten PM nog naar de wei gebracht, geholpen met vegen in de grote en de nieuwe stal, vriendjes gemaakt met de Dilligent, en geholpen voer in de kruiwagens te gooien. Ja, dit was een welbestede dag bij Ini! Kan niet wachten op de gewone wedstrijd, die er volgens Ini ook nog weer aankomt! Maar vast eens denken waar ik dan op ga.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:38

Vanmorgen was weer heerlijk bij Ini! Oke, buiten op het erf woei je weg, maar in de stal en binnenbak was t prima te doen. Paardlief stond al in de stal op mij te wachten, dus meneer maar direct vastgezet. Dekens eraf en aan de poets maar. Meneer Partyman had alleen meer interesse voor de hooitjes die nog in zijn stal lagen, dan voor mij. Elke centimeter box werd afgezocht naar vergeten sprietjes... Geluk dat hij wel redelijk bleef staan, moest wel af en toe een duwtje tegen de kont geven, maar verder stond hij redelijk stil. Alleen bij het hoefjes krabben moest hij weer even laten weten hoe hij in elkaar steekt. Meneer duwde gewoon zijn neus bij mijn broeksband in. En dan maar wriemelen met die bovenlip he... Alleen toen hij mij (zoals paarden bij elkaar doen) met de tanden wilde "kriebelen", was mijn grens bereikt. Daar had ik geen zin in, dus maar even duwtje gegeven...

Zadelen had hij vandaag toch echt geen zin in merkte ik later. De oren ging echt in de nek... Gewoon maar ff genegeerd en rustig zadel erop gelegd. Voorzichtig singel vastgegespt en daarna hoofdstel om. We moesten nog even wachten op "groen licht" om de bak in te gaan, en dat vond meneer Party een prima moment om te willen knuffelen! Toen we dan toch erin mochten, was het ook echt: we gaan ervoor PM had er volgens mij zin in!

Opstappen, aansingelen en hup rijden maar. Nou hij liep als een zonnetje! Duidelijk met zijn goede been uit bed (lees: de wei) gekomen vanmorgen! In stap zelfs wat nageeflijk naar beneden! Nu nog zien dat in draf en galop ook zo te krijgen. Had trouwens wel het idee dat hij lekker soepel door zijn lijf liep, voelde echt fijn aan! Heb zelf het gevoel weer vooruit te zijn gegaan en dat kon Ini bevestigen. :D Was trouwens wel een gevarieerde les dit keer: voorwaarts, terugrijden, halthouden, weer voorwaarts, achterwaarts, voltes, wijken, doorzitten, stap, draf, galop, alles passeerde de revue. Ini was weer echt op dreef!

Na de les nog even in de buitenbak uitgestapt, daarna terug de stal in. Afzadelen, naverzorgen en dekens er weer op. PM vond het best. Alleen dat Winneke met vegen even wat spulletjes zijn stal inveegde, was wat eng. Hij stond echt even te snuiven en te kijken van: "wat maak je me nou?" Maar toen hij doorhad dat daar ook sprietjes hooi tussen zaten, moesten die natuurlijk wel opgegeten worden! EN dan kun je in de tussentijd echt alles met hem doen hoor!

Toen ik hem naar de wei wilde brengen, had Inge nog een vraag aan mij: of ik Bram op de terugweg wel even wou meenemen? En ja, dat is dan een kleine moeite. Als je toch in diezelfde wei moet zijn... Alleen Bram had geen zin om door de modder heen naar mij toe te komen, en bleef staan waar hij stond. Op zulke momenten ben ik echt heel blij met mijn rubber laarzen. Dus ik door die bagger heen, richting Bram. Tsja, als hij niet bij mij komt, moet ik maar naar hem toe... Kwam onderweg Stan nog tegen, die dringend behoefte had aan een aai en een vriendelijk woord. Dus dat maar even gedaan, anders kwam ik er niet langs... Bram aan touw gelikt (of was t nou touw aan Bram?) en voor de 2e keer vandaag door de bagger lopen waden...

Toen ik bij de oude stal langs kwam, bleek daar ook nog een deur te klapperen in de wind. Deze maar even op de grendels gedaan. Want aan paarden die schrikken door die deur heb je niets, maar aan een kapotte deur ook niet. En Bram bleef natuurlijk keurig staan. Meneer in zijn box geparkeerd, waar Inge blij mee was, en daarna maar even de laarzen gespoeld. Goh, dacht toch echt zwarte laarzen te hebben en geen bruine... Toen was de ochtend helaas alweer om, maar wat was het weer leuk!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:09

Goededag zeg! Pffffff! 2x les gehad vandaag, ivm inhalen... Nou dat merk je aan je benen hoor!

Maar goed, laat ik bij t begin beginnen. Volgens t boek mocht ik 1e les op PM. Meneer stond al in zijn box met een flinke pluk hooi, wel zo makkelijk. Halster erom en hup poetsen maar. Meneer vond t allang best... Geef hem hooi en hij is al tevreden... Zelfs dat achterwerk bleef eens op zijn plaats staan... Poetsen ging dus zonder noemenswaardige problemen. Geloof dat dat niet voor iedereen gold, trouwens. Nini leek met de verkeerde hoef uit bed gestapt vanmorgen, die amazone had t even te stellen, zo klonk het. Maar goed, PM dus in goede bui. Zadelen vond hij niet erg, hoofdstel was ook geen probleem. Alleen had ik mij niet goed gewassen volgens hem... Want bij het binnenkomen van de bak begon hij in mijn gezicht te briesen... Fijn als je een bril draagt, al die spetters... B-) Maar goed, singelen en opstijgen ook geen ramp, alleen stilstaan stond even niet in zijn woordenboek volgens mij...

Rijden zelf was echt weer op zijn Ini's: voorwaarts en dan ineens weer flink terugrijden, wendingen op onverwachte momenten, voltes groter en kleiner maken, etc. Ja Ini had het weer stevig op haar heupen, had er echt weer zin in vandaag. Gelukkig PM ook. Wat ik hem ook vroeg, hij deed het! Galopje? Middengalop? Van daaruit terug naar draf? Verzameld draven? Stappen? Halt? Achterwaarts? Links, rechts of rechtdoor? Bogen? Jij zegt het maar en ik doe het voor je! :D Hoef dus niet te vertellen dat ik best lekker gereden heb vandaag!

2e uur mocht ik Oppy van mijn lesgenootje overnemen. En je raad het, de energie van Ini was nog niet op... Sterker nog, wat er in de koffie van haar zat weet ik niet, maar ze had echt weer energie :):) EN ja, dan heb je er dus al een les opzitten. Hoef dan denk ik niet te vertellen dat ik mijn benen voelde na het rijden... Want Oppy en doorlopen, is ook nog niet helemaal een combi. Het lukte wel hoor, maar dan moet je er wel even aan werken. En Ini had bedacht dat we wel een stukje zitles konden doen: veeeeel doorzitten (Fijn met zo'n rug als die van Oppy, voelde me net een beginneling), verlichte zit (even dat zitvlak ontlasten) en ook zonder beugels. NOu echt waar, Oppy en doorzitten is geen combi als je het mij vraagt... Had het echt het gevoel flink te hebben gestuiterd op zijn rug...

Na de les was hij nogal bezweet, net als veel anderen, dus werden we naar de buitenbak gestuurd om uit te stappen... Oppy is niet geschoren en dus was hij gewoon kletsnat. Oplossing: zweetdeken erop doen. Helaas waren deze even niet te vinden in zijn maat. De deken die bij Ottoliene voor de stal hing, was de te kort (kont niet bedekt), de andere was net aan goed. Ini vroeg nog of ik hem biks wilde geven, dus Echica gevraagd waar die te vinden was. Nou ja, eerst Onno, maar Echica hoorde dat en nam het al over. Drukt mij de schep biks in de hand, die ik maar bij Oppy heb gedumpt, en ja dan kom je als paard snel naar je eetbak toe.

Intussen was de ponywedstrijd vanmiddag begonnen met de F2 ruitertjes. Met elkaar hebben ze losgereden, daarna moesten ze in de gang op hun beurt wachten. En ja, dan moest er wel iemand bij zijn om ze even vast te houden. Ik had toch even niets te doen, dus poown Lucy maar even vastgehouden, tot ze aan de beurt was.

Daarna was t toch echt al weer tijd om huiswaarts te keren, jammer. Maar wel weer een fijne dag daar gehad. En Ini heeft al beloofd dat de volwassenen binnenkort ook weer proefje mogen doen!!! En daar ga ik haar aan houden ook! ~~}>

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:36

Maandag mag ik weer! :):)
Afgelopen keren op PM gereden, begin hem weer door te krijgen. Heerlijk paard is het ook :)

Fijn dat je lessen goed gingen Jenny!

Vorige week was mijn nichtje aan de beurt in de F2. Op Islotti. Ging super! Ze had weer een promotiepunt te pakken dus volgende keer F3.
Ik ging nog "even" naar stal om haar succes te wensen.... Ik was er expres niet zoveel te vinden omdat ik meteen vanuit de manege naar mijn werk ging en dus schoon moest blijven. Dat gaat niet als je tussen de paarden gaat staan. Ik was hem dus meteen al naar de kantine gevlucht.
Maargoed, even mijn nichtje succes wensen met Ini op stal. := Dat even gaat je niet lukken.. Of ik Sjors even vast wou houden, prima.. Ik dacht, sta ik er mooi naast word ik ook niet vies. Goed, Sjors was weg.. Of ik de deken van Moonlight en of ik Giesta af wou zadelen. Dat "even" op stal kijken werd dus wat langer. :+ Maar ik was nog wel redelijk schoon. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:44

Vanmorgen heerlijk gereden! :D Was er vorige week niet en in de les na mij was een plek open gevallen, dus je begrijpt: 2 uur achtereen te paard gezeten! *\o/*

Eerste uur mocht ik op PM. Deze lieverd bleek nog in de wei te staan dus vlug die kant op en hem gehaald. Scheelt wel dat die bagger nu niet meer zo nat is, blijven de benen ook iets schoner. Kon dus iets sneller poetsen voor de les. En met een bak eten voor zijn neus (lag een wortel in de eetbak en Karst gooide er nog een schep biks bij in :Y) ) is hij wel rustig hoor! Zadel erop, hoofdstel om en hup de binnenbak in.

Vanaf dat ik erop zat, liep hij als een zonnetje {:} Echt heel fijn. Normaal wil hij nog wel eens wat vasthouden links, maar vandaag dus niet. Kon hem mooi overal heen sturen, alle gangen laten doen en in verschillende snelheden schakelen. Eind van de les leek hij zelfs even te ontspannen! En de laatste galop was echt om te zweven, zo fijn! Had het gevoel dat hij een bokje wilde gaan geven en du zijn hoofd wat hoger gehouden, maar echt superfijn! Ja, hij maakt zijn naam en faam weer waar!

2e uur was even een overval voor mij. Was er niet op voorbereid nog een uur te rijden namelijk. Maar iemand was erg laat, dus vroeg ze of ik nog wel een uur wilde omdat ik er nog moest inhalen. Islotti stond al klaar. Maar toch, op de laatste nipper kwam die andere nog binnen. Die heeft het natuurlijk wel even gehoord dat ze volgende keer toch echt op tijd moet zijn. En daarna Islotti meegenomen. Ik mocht een medelesser uit het eerste uur vragen om Kanjer af te staan. En Kanjer is ook super fijn, maar dat wisten jullie toch al?

We begonnen in de binnenbak, had een tijdje niet op hem gereden, nou ja je weet hoe dat gaat... ;) Moest weer even wennen. Maar had hem wel lekker aan het lopen voor mijn gevoel. En normaliter heb ik in galop wat moeite met hem "uitzitten" zeg maar. Deze zaterdag dus niet. Had hem dus blijkbaar fijn voorwaarts en dan galoppeert hij wel lekker hoor! Kon tenminste makkelijk blijven zitten. En das ook wel eens anders geweest. Maar ja, hij is dan al wel wat vermoeid en dan moet je wel zorgen dat je hem bij de les houdt. Oftwel, beetje doordrijven dus. Maar als je dat doet, heb je ook wel een fijne aan hem! 2/3 deel van deze les was in de binnenbak, het laatste stukje in de buitenbak. En Kanjer vond het allemaal wel best hoor! Die liep wel!

Na de les mocht ik hem lekker afzadelen en naverzorgen, zoals dat hoort. Daarna mocht zijn deken op en kon hij samen met Okke en PM naar de wei. We kregen wel gelijk een verzoek mee om Rallywood mee terug te nemen. Nou geen probleem hoor. We zijn er dan toch, kan prima. Dus op de terugweg RW netjes meegenomen en op stal gezet. Ini ook weer blij! :D Ja toch?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:56

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:12

Grappig, maar hopelijk heeft het effect! Zou zo zonde wezen als we niet eens meer in het bos mogen paardrijden.
Fijn dat je les goed ging!
Ik stond de vorige keer ook op PM ingedeeld, maar die liep al. Mij werd gevraagd om Melina te zadelen en mee te nemen voor haar volgende ruiter. Dus ik met Melina in de bak. Vraagt Ini heel verontwaardigd op wie ik sta ingedeeld en waarom ik Melina dan mee had. Goed, verhaal uitgelegd. Toen vroeg ze of ik liever op Melina wou, nou daar zeg ik geen nee tegen. Super fijn voorwaarts paardje. :)

Volgende week rijd ik weer bij mijn nichtje in de les. Ini vroeg op wie ik wou.. Dus ik zeg ook zo, ik wil op een pony. Zegt ze, oke is goed, welke wil je? Je moet er 2 opgeven..
Dus ben heel benieuwd. Misty lijkt me leuk om op te rijden. En anders "die bonte" zei ik. Oja, Charly is dat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:02

Hoop dat het helpt inderdaad! Hoe heet die vos uit het filmpje? Leuk dat jullie nog zo genieten van het rijden, dames :) Leuk dat je volgende week op een pony gaat, haha!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:29

Welke bedoel je loveshadow? Er zijn meerdere vossen te zien namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:50

Oh ik bedoel die met de bles en sokken, die aan het begin wordt aangesingeld en die later het bos in gaat. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:04

Das een eigen paard volgens mij, naam weet ik niet...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:13

Vanmorgen met prachtig weer op mijn brommertje naar Ini getuft om daar in positieve zin verrast te worden: ik zat voor de verandering eens op Oppy! Meneer bleek nog buiten te staan, dus touwtje mee en op naar de wei. Daar aangekomen stonden de twee tinkers, Stan en Easter, met de snufferd vooraan, Okke daar net achter. En daarachter stond Oppy pas... En voordat je je een weg voorbij die drie musketiers geknuffeld hebt, ben je wel even verder... En dan moet je ook nog even opletten dat ze niet tegelijk met je mee de wei uit gaan.

Maar het lukte, hem Oppy veilig op stal gekregen. Hij was flink in de rui, dus een poetsbeurt was meer dan welkom! Hij stond er erg ontspannen bij! Zadelen had hij ook geen probleem mee, maar je kent Oppy he. Hoofdstel moet door stalhulp gedaan worden. Dus Rianka ingeschakeld voor dit klusje. Ik snel intussen de cap op mijn kop geplant, handschoentjes aan getrokken en zweepje vast gepakt. En op naar de bak.

Oppy moet je daar altijd weer even "wakker schudden", voordat hij een beetje lekker voorwaarts gaat, ben je het losrijden al weer voorbij. Zo ook deze keer. Maar hij reageerde dan wel weer erg fijn op mijn hulpen. Liet zich makkelijk sturen, aanspringen galop ging fijn, verruimen, verzamelen, geen probleem. Alleen... dat doorzitten op hem :n dat is hem toch niet echt... Andere paarden geen problemen mee, maar Oppy... Of dat nou aan zijn rug ligt of aan mij geen idee, maar toch. En dan wilde Ini ook nog graag dat we middendraf doorzitten deden... Ik ben maar gaan lichtrijden, zat zo te hopsen en botsen. Kon het echt niet uitzitten en kan nooit fijn voor hem zijn geweest. En dan gooide Ini aan het eind ook nog een stukje zitles erin |o Doorzitten zonder beugels op Oppy... Fijn... >;) verlichte zit daarentegen (wel met beugels) is dan hele opluchting (vooral voor het zitvlak)...

Hij hoefde vandaag niet nog een keer te lopen en mocht dus weer lekker naar buiten terug, nadat ik hem had naverzorgd en deken erop gelegd. Inge zette ook net haar paard (mooie vos) weer buiten en vroeg mij om Jelle mee terug te nemen, die moest nog in de wedstrijd vanmiddag meedoen. EN ach waarom ook niet? Stond toch al in de wei en de laarzen zaten toch al onder de blubs... Maar voor je dan Oppy in de wei en Jelle uit de wei hebt, voorbij Easter en Stan... "Even" is dan niet van toepassing... Die twee tinkers wilden maar 1 ding: KNUFFELEN! Maar het is mij toch gelukt. Heb nog even met Inge gesproken dat hem bij mij ook wel weer begint te kriebelen als ik die wedstrijdruiters zo bezig zag. Reactie van Inge was dat er maar eens gekeken moest worden dan om ook weer iets voor de volwassenen op te zetten.

Ben heel benieuwd naar volgende week, waar ik dan weer op mag rijden!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:25

Fijn dat je les goed ging Jenny!

Ik heb 2 weken geleden en vandaag weer gereden. 2 weken geleden bij mijn nichje in de les. Vandaag in de volwassen les. Beide keren op Misty! (dat is die kruising fjord met nog iets.. weet iemand dat toevallig? :) )
De eerste keer was niet zo'n succes. Eigenwijs ding.. Stap en draf gingen nog wel maar galop was een drama. Beest is beresterk en ging echt met me aan de haal. Verkeerde galop, knoerthard, terug in draf vallen, heel hard draven, bokken.. := en het is een kinderpony!
Maar vandaag ging het super! Meteen in de eerste ronde vloog ze er al vandoor, kabouters in de bak denk ik.. Dus ik moest van Inge meteen de teugels op maat nemen. Nou echt ze liep de sterren van de hemel! Het is natuurlijk een kinderpony die alleen wat hoeft rond te hobbelen en vandaag moest ze aan het werk :D Op een gegeven moment (redelijk) aan de teugel, stelling was prima. Goede galop, overgang naar draf ging goed. Schouderbinnenwaarts ging goed, ik was dus dik tevreden en zat met een grote smile op die pony. En dat tussen allemaal friezen en grote paarden. Vond het wel een gaaf gezicht hihi..

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:40

Hahaha, dat had ik wel willen zien Kim! :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:54

Ja zag er vast grappig uit. Ze had die les wel flink gezweet. Ja, van het rondjes rennen denk ik :')
Toen ik zag dat ik er vandaag weer op moest had ik mijn bedenkingen. Zeker toen ze een rondje rodeo deed aan het begin. Dacht echt, dat van de vorige keer overkomt me niet nog eens. Ze had me blijkbaar horen denken. :D