En ja was een geslaagde dag! Opstaan al om 5.30 uur
(Is toch geen tijd voor een redelijk mens...
), maar was de moeite waard! Broerlief (woont daar, was met de kerst in Steenwijk) op zijn werk eruit gemikt. Daarna met mijn vader de fiets van broer gerepareerd (wat een ge{bliep} zeg
)...'s middags naar Hoek van Holland geweest, strand op gegaan. In strandtent wat gedronken, daarna ff gewandeld over t strand en over de pier. Schepen gekeken en de Stena Brittanica (grote van de Stena Line) uitgezwaaid. Daarna via duinen terug naar auto. Broer weer opgepikt, echt Rotterdams gegeten (kapsalon voor pa, ma en broer) of juist heel Hollands (patatje mayo en kaassouffle voor mij) en daarna weer via Zwolle (waar ik woon. Planten moesten even slokje water en de brievenbus moest uitgemest) naar Steenwijk toe.

Ben dus eerst maar gaan poetsen. Uiteindelijk bleek Rianka dat hoofdstel even geleend te hebben en bij een ander paard gebruikt. Probleem opgelost!
Blijkbaar poets ik dan toch fijn. Zadelen was weer niet zijn hobby, hij moest even zijn tanden in het zadel zetten. Hoofdstel hing intussen voor de stal, kun dus ook die omdoen en daarna gelijk naar de bak.
We moesten flink het tempo hoog houden vandaag. En ja, dan heb je aan Nini een fijne. Kon haar makkelijk rondsturen, kreeg af en toe "Netjes!" of zoiets naar mijn hoofd gegooid, ja ging fijn. De eerste galop ging ook prima, de tweede wat minder. Daar moesten we flink voorwaarts, maar had het idee dat ik haar daar een beetje kwijt was. Ze wilde iets sneller dan ik kon bijbenen. En als je dan ineens ook nog op de volte moet, wordt dat meer een ei dan een rondje. Maar verder liep ze heerlijk! Echt Nini, die kan het wel! Nou alleen ik nog...
Oftewel: Ini wou koffie. Dus ik naar de kantine, koffie gehaald. Daarna maar een bezem gepakt om de gang te vegen. Wineke kwam even helpen, vond ik wel aardig. Toen de gang schoon was, moest zij RW nog buiten zetten, maar de wei is enorm baggerig. En zij had leren laarzen aan. Of ik wel even met het dier naar buiten wilde, omdat ik rubber laarzen heb. Natuurlijk wil ik dat, geen probleem! Dus RW in de wei gezet, en daarna laarzen spoelen. Kom ik terug, staan daar twee meisjes, of ik weet waar Gjesta staat. Euh ja, in de wei. Dus ik met de meiden mee om Gjesta en Moonlight te halen en deze twee op stal te zetten. Gevolg: vuile laarzen, dus maar weer even schoonspoelen, voordat de auto onder de bagger zit... En ja hoor, voor ik bij de deur ben, weer een van de meiden, Gjesta staat met haar neus naar achteren en haar kont naar voren. Wat nu? Dus ik de box in, Gjesta gedraaid en gelijk maar even vastgezet. NOg even geholpen met de deken eraf halen daarna voor de 3e keer laarzen schoonmaken. Daarna werd ik niet meer gestopt en kon ik weer naar huis. Was weer een welbestede ochtend vanochtend!
Ze koos Jelle en dat ging vandaag echt super! Volgens mij heeft ze het gaspedaal bij hem gevonden (eindelijk) en hij liep echt heerlijk. Niet in de goede galop op, links uit mijn hoofd? Maar ze snapte het idee stelling naar binnen wel, Inge heeft haar dat uitgelegd en dat deed ze super. Jelle sprong daarna wel weer verkeerd aan, maar het gaat om het idee. Ze weet nu wat de bedoeling is hihi..
Kon t bijna niet geloven, moest wel 3x kijken, maar stond er toch echt!