RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:28

Dan wacht ik februari af!

En ja was een geslaagde dag! Opstaan al om 5.30 uur :z :Z :O (Is toch geen tijd voor een redelijk mens... :O ), maar was de moeite waard! Broerlief (woont daar, was met de kerst in Steenwijk) op zijn werk eruit gemikt. Daarna met mijn vader de fiets van broer gerepareerd (wat een ge{bliep} zeg |o )...

's middags naar Hoek van Holland geweest, strand op gegaan. In strandtent wat gedronken, daarna ff gewandeld over t strand en over de pier. Schepen gekeken en de Stena Brittanica (grote van de Stena Line) uitgezwaaid. Daarna via duinen terug naar auto. Broer weer opgepikt, echt Rotterdams gegeten (kapsalon voor pa, ma en broer) of juist heel Hollands (patatje mayo en kaassouffle voor mij) en daarna weer via Zwolle (waar ik woon. Planten moesten even slokje water en de brievenbus moest uitgemest) naar Steenwijk toe.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:22

Klinkt als een geslaagde dag! Wel veel als je dat allemaal in 1 dag wil doen. Is dan ook niet zo gek dat je al om 5.30uur moet opstaan. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:34

De echte reden dat we vroeg op moeste, was dat broer op tijd op zijn werk moest zijn. En met anderhalf uur reistijd heb je dan dat je vroeg op moet...

De rest hebben we gewoon ter plekke geimproviseerd, we hadden geen vaststaand plan om te doen namelijk.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:20

Nou, het was me het dagje wel!
Eerst vanochtend met mijn nichtje naar Aika geweest en daarna door naar de manege.
Ik zit in de kantine, komt Nicole ineens binnen met de vraag of ik de les mee wil rijden en wel op Party Man! Nou daar zeg ik geen nee tegen. Meisje die erop moest was niet komen opdagen.
Een lichtelijk over de zeik paard mee naar de bak (hij moest binnen 5 min opgezadeld worden, vond ie niet zo leuk geloof ik) en pff wat een hoogte. Ben mn pony'tje van 1.40 gewend hihi.
Maar wat een fijn gevoel, gewoon een paard die alles doet wat je vraagt! Inge was ook zeer tevreden volgens mij en ik ook, voor de eerste keer weer op een echt paard haha. Hij liep heerlijk ontspannen en kon alles van hem vragen. :)
Wel bijzonder, samen met mijn nichtje in de les. Die zat op Jelle, volgens haar moeder ging het goed, moet zeggen dat ik totaal niet op haar heb gelet. Ja dat ik niet tegen haar aan botste. Ben het niet meer gewend, met 8 mensen in een bak :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:23

Leuk joh dat je op PM mocht rijden en dat het zo lekker ging! En klopt wat je zegt, heeft Islotti ook, die willen graag rustig gepoetst en gezadeld worden.

Ik mag morgen ook weer te paard, benieuwd waar ze mij op zetten!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:32

Oh ik had even moeten kijken, zag dat er al een hoop was ingevuld :P

Nou moet ik zeggen dat alle paarden een beetje obstinaat waren.. Nini was niet te genieten, Jelle niet, Nale (een pony) was ook chagrijnig.. Zal wel door het weer komen denk ik

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:34

Kan maar zo idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:32

Wat leuk dat je mocht meerijden, Kim! :D En tof dat het goed ging!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:57

Nou wij kunnen elkaar de hand schudden, ook ik mocht op PM vandaag :D

In de zadelkamer, bij het pakken van de spullen, had ik even zo'n "wat krijgen we nou?" momentje. Zijn hoofdstel was namelijk verdwenen :? Ben dus eerst maar gaan poetsen. Uiteindelijk bleek Rianka dat hoofdstel even geleend te hebben en bij een ander paard gebruikt. Probleem opgelost!

Poetsen voor de les was heerlijk volgens hem, had zijn neus af en toe op mijn rug en achterwerk en kreeg daarbij ook nog een massage met zijn bovenlip ;) Blijkbaar poets ik dan toch fijn. Zadelen was weer niet zijn hobby, hij moest even zijn tanden in het zadel zetten. Hoofdstel hing intussen voor de stal, kun dus ook die omdoen en daarna gelijk naar de bak.

Rijden ging even wat minder vandaag. Kreeg de indruk dat hij er niet veel zin in had. Reageerde af en toe slecht op mijn beenhulpen had ik het idee. Kan natuurlijk zijn dat ik ze niet duidelijk gaf, maar ik heb geen idee. Hij liep er voor mijn gevoel ook af en toe 'door de hulpen heen', alsof ik ze niet gaf. Maar ik was eerlijk gezegd ook meer met mijn houding etc bezig dan met hem. Galop en voorwaarts (middendraf, uitgestrekte draf) die gingen wel goed. Stap ook. Maar goed, was ook niet mijn slechtste les ooit. Maar ook zeker niet de beste. Maar volgende keer beter!

Naverzorgen ging meneer spontaan op rust staan, denk dat ik hem vermoeide met mijn babbelen tegen hem. ;) En die bovenlipmassage kwam er ook weer bij. Na het naverzorgen dekens er weer op en hup naar de wei. Zijn neus ging gelijk naar de grond, eten! Nog even spullen opruimen en klaar is t weer! Ben nu al benieuwd naar volgende week!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:44

Fijn dat je les goed ging Jenny!
Oh dan ligt het dus niet geheel aan mij (of het ligt compleet aan ons haha) maar dat idee had ik gisteren ook, dat hij soms door je hulp heen loopt. Vooral bij het wijken, hij begon al voordat ik de hulp gaf en dan voornamelijk op links, dan rechts naar de bakrand toe zeg maar.. Maar dat schijnt ook zijn moeilijke kant te zijn. Zelfde geld met het naar binnen kijken naar rechts (begin schouderbinnenwaards, reed ver onder mijn niveau in die les, is eigenlijk een kinderles maar dat maakt niet uit haha, was lastig genoeg voor mij) en ik heb me een spierpijn pff..

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:30

Jee, woensdag mag ik weer een les mee rijden!

Jenny, wil je weten op wie je moet morgen? :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:27

Weet het al! :D Nini it was! Ze was alleen met verkeerde been opgestaan vanmorgen denk ik. Wilde happen in de stal en ik moest opletten voor maaiende achterbenen. Heb haar dus eerst even heel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben. Ze snapte me gelijk en bleef de rest van de tijd rustig staan. Poetsen, hoeven krabben en zadelen ging daardoor erg gemakkelijk. Dus op naar de bak dan maar!

Rijden merkte ik gelijk al dat ze niet bepaald rustig was. Voorwaarts, dat wilde ze. En dat kreeg ze ook, Ini had weer wat teveel koffie op denk ik... :):) We moesten flink het tempo hoog houden vandaag. En ja, dan heb je aan Nini een fijne. Kon haar makkelijk rondsturen, kreeg af en toe "Netjes!" of zoiets naar mijn hoofd gegooid, ja ging fijn. De eerste galop ging ook prima, de tweede wat minder. Daar moesten we flink voorwaarts, maar had het idee dat ik haar daar een beetje kwijt was. Ze wilde iets sneller dan ik kon bijbenen. En als je dan ineens ook nog op de volte moet, wordt dat meer een ei dan een rondje. Maar verder liep ze heerlijk! Echt Nini, die kan het wel! Nou alleen ik nog... :=

Na het rijden mocht ik haar overdragen aan de volgende amazone, dus die er even netjes op geholpen. Waren nog twee mensen met problemen met beugels/ singel dus die ook even gelijk geholpen. Onderweg naar de deur gelijk het krukje maar weggezet. Komt Ini naar me toe: ,,Weet jij hoe je koffie moet zetten?" Euh ja, als ik dat op mijn 30e nog niet weet... 8)7 Oftewel: Ini wou koffie. Dus ik naar de kantine, koffie gehaald. Daarna maar een bezem gepakt om de gang te vegen. Wineke kwam even helpen, vond ik wel aardig. Toen de gang schoon was, moest zij RW nog buiten zetten, maar de wei is enorm baggerig. En zij had leren laarzen aan. Of ik wel even met het dier naar buiten wilde, omdat ik rubber laarzen heb. Natuurlijk wil ik dat, geen probleem! Dus RW in de wei gezet, en daarna laarzen spoelen. Kom ik terug, staan daar twee meisjes, of ik weet waar Gjesta staat. Euh ja, in de wei. Dus ik met de meiden mee om Gjesta en Moonlight te halen en deze twee op stal te zetten. Gevolg: vuile laarzen, dus maar weer even schoonspoelen, voordat de auto onder de bagger zit... En ja hoor, voor ik bij de deur ben, weer een van de meiden, Gjesta staat met haar neus naar achteren en haar kont naar voren. Wat nu? Dus ik de box in, Gjesta gedraaid en gelijk maar even vastgezet. NOg even geholpen met de deken eraf halen daarna voor de 3e keer laarzen schoonmaken. Daarna werd ik niet meer gestopt en kon ik weer naar huis. Was weer een welbestede ochtend vanochtend!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:06

Fijn dat je les goed ging Jenny! Nini kan ook super fijn lopen! En tja, als ze hard mag vind ze het helemaal geweldig. :D
Vorige week was ze idd ook zo in de stal, ging helpen opzadelen om die reden... Maar idd, even flink terecht wijzen en madam was weer tam. :)

Ben benieuwd op wie ik woensdag mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:10

Haha herkenbaar, al die klusjes en dingetjes waardoor je zo weer een paar uur langer op stal rondloopt :D Leuk dat het weer zo goed ging, Jenny!

Hoeveel kosten de lessen voor volwassenen nu, dames? Mag eventueel per pb als je denkt dat dat beter is :) *twijfelt om het toch weer op te pakken*

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:24

Losse les kost 13,50. Leskaart is geloof ik 175 voor 15 lessen? Denk dat Jenny daar beter antwoord op kan geven.
Weet wel dat je met een leskaart stukken goedkoper uit bent.
Helaas gaat dat voor mij niet werken. Niet zolang ik nog een 0 uren contract heb met onregelmatige diensten..
Dus af en toe een lesje pakken als er iemand uitvalt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:33

Thanks :) Zit een beetje met hetzelfde. Heb al nauwelijks tijd voor mijn vrienden en zit veel in het buitenland, dus voor mij zit wekelijks lessen er helaas ook niet meer in. Jammer dat de manege niet in mijn achtertuin staat :P

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:32

woensdag op islotti gereden!
Had haar zowaar aan het lopen aan het einde van de les, dus deed toch iets goed hihi. :)
Volgende les is nog niet gepland. Ben benieuwd!

Mn nichtje was mee woensdag en die moest van Ini maar even zeggen op wie ze wou vandaag. :Y) Ze koos Jelle en dat ging vandaag echt super! Volgens mij heeft ze het gaspedaal bij hem gevonden (eindelijk) en hij liep echt heerlijk. Niet in de goede galop op, links uit mijn hoofd? Maar ze snapte het idee stelling naar binnen wel, Inge heeft haar dat uitgelegd en dat deed ze super. Jelle sprong daarna wel weer verkeerd aan, maar het gaat om het idee. Ze weet nu wat de bedoeling is hihi..

Oh Jenny, ik zag iedereen uit jouw les ingedeeld staan behalve jou. Ze kunnen vast nog geen paard voor je vinden. :+ Dacht, kijk weer even. :P

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:34

Oh en ik heb je gespot bij de albert heijn woensdag! Je keek me alleen aan alsof ik van mars kom :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:27

BIj de AH aan t Schar? Heb je dan niet meteen herkend denk ik! Sorry... :o

En ze hebben uiteindelijk wel een keuze kunnen maken hoor! Eerst stond er Nini, maar stond streep doorheen en daarachter stond Melina! Dus ik :wow: Kon t bijna niet geloven, moest wel 3x kijken, maar stond er toch echt! :D Echica had haar al opgehaald, scheelde weer, want ik was tikje laat. Snel madam in een stal gezet, haar spullen bij elkaar gegraaid (waarom hangt dat zadel toch zo hoog |o ) en aan de poets. Mevrouw wil trouwens wel alles goed in de gaten houden, regelmatig voelde ik die bruine ogen weer in mijn rug priemen, of een neus op mijn hoofd. Zadelen had ze trouwens geen enkel probleem mee... Blies alleen de buik een beetje op. Dat ben ik met o.a. PM, Kanjer en Nini toch anders gewend...

En wie Melina kent, weet dat ze graag wil lopen, stilstaan is niet iets voor haar. En dat merkte ik bij het opstappen. Pas bij de derde poging bleef ze lang genoeg staan om erop te komen. En even halthouden en wachten tot er was aangesingeld of de beugels op maat waren, was ook megalastig. Ach ja, das Melina. Rijden ging dan wel weer erg fijn, liep heerlijk. Had eigenlijk verwacht meer moeite te hebben haar tempo onder controle te houden. Alleen bij draf doorzitten en na de overgang galop-draf was ze even lastig terug te rijden. Maar verder liep ze megafijn! Aan het begin van de les heeft Ini de deuren opengezet om wat frisse lucht in de bak te krijgen. En toen wilde ze opzij van de bak nog even de balk pakken om de doorgang te blokken zeg maar. Maar daar schrokken een aantal paarden van, PM zelfs zo erg, dat zijn amazone ineens niet meer op hem, maar naast hem in het zand zat... PM bleef wel gelijk staan, alsof hij wist dat er iets niet klopte :? En toen er aan het einde van de les bij de deur een paar kinderen aan het dollen waren, vloog Melina even weg. Maar kon haar gelukkig snel weer onder controle krijgen.

Wat me wel opviel was dat ze steeds haar hoofd omhoog gooide, had op een gegeven moment zelfs de punt van haar oor in mijn gezicht zitten... En toen we de 1e keer moesten aangalopperen, gaf ze even een bokje, wat volgens Ini een teken was dat ik haar goed aan het werk zette. Ze gaf aan dat ze dat niet zo leuk vond, maar het moest wel. Maar dat hoofd was de hele les aanwezig, de hele les regelmatig hoofd omhoog gooien. Herkent iemand dat van haar?

Maar verder was ze echt super om te rijden! En na de les in de buitenbak uitstappen was ook leuk! In een van de weiden waren twee merries druk aan het spelen, leuk gezicht om te zien. :) Afzadelen viel mee, had wel een krukje nodig om zadel weer op zijn steun te leggen... Poetsen vond ze prima, wel weer alles in de gaten houden he, je weet maar nooit. En sommige plekken is poetsen zo fijn dat je de neus even omhoog moet doen! :D Na het naverzorgen de dekens weer netjes erop gelegd, en toen mocht ze weer naar de wei. EN dat daarna de laarzen blubberig waren, hoef ik denk ik niet meer uit te leggen?

Ja weer een leuke verrassende morgen bij Ini!

zaterdag 1 februari is er trouwens weer een wilde wedstrijd en daar ga ik ook aan meedoen! 3x raden op wie...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:56

Fijn dat je les weer goed ging!
Vrijdag viel er ook een meisje, van Islotti, ze struikelde in galop toen ze in de verlichte zit zaten. Ja, dan val je er af.. Maar ook Islotti bleef stokstijf staan! Verzette letterlijk geen stap tot de amazone haar weer mee nam. Ook de andere paarden overigens.. Het ging zo abrupt dat Nicole maar even ging kijken of alles nog wel goed was haha, die was op stal bezig. Betrouwbare paardjes dus.. :)
En ehm.. Laat me raden, PM!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:04

Spijker op zijn kop Mikkiej! Dat is mijn 1e keuze idd! Was niet moeilijk he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:15

Oeh veel zandhappers deze week dus! Leuk weer hoor! Aaah TAMARA je leest hier vast nog stiekem mee, zullen we weer kijken of we de paarden nog herkennen? :')

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:17

Ooh vast! Ik herkende ze ook! (op de friezen na dan)
Islotti is inmiddels wel grijs op dr koppie

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:19

Oh evelien, ik zie je in profiel dat je super mooi kan tekenen!
hoeveel vraag je voor een tekening? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:47

Aw Islotti wordt dus ook een dagje ouder! En wat lief, dankjewel :o Ik heb het momenteel helaas stervensdruk en echt geen tijd, maar als je het niet erg vindt als 'ie pas over een half jaar af is, dan wil ik best iets voor je tekenen! Prijs hangt een beetje af van wat je wilt, maar daar komen we dan vast wel uit. :)