Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:15

Ik heb ook even bij de Lidl gekeken, maar niks meegenomen.
Heb even met de shampoo in mijn handen gestaan, maar heb het niet nodig. Staat nog een vrij volle fles in mijn kast.
Halsters heb ik ook genoeg en die vitamine/mineralen etc vertrouw ik niet helemaal (ben ik de enige?)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:08

Irene: Heb jij ook dat je hoofdstel van Mr.ed een beetje gaat slijten op de neusriem? Bij mij gaat het mooie laagje er een beetje af. Beetje zonde Verdrietig

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:54

Bij mij slijt m'n hoofdstel nog niet, maar ik gebruik hem dan ook heel weinig (alleen met longeren).

Otje gaat vrijdag naar de dokter........ hij is 6 maanden oud en ik wil hem graag lekker naar buiten hebben (hij gaat nu al de tuin uit, best stoer Knipoog ), dus tja, daar gaat m'n kater Haha!
Ach gut

ik ben wel een beetje bang voor de narcose, het zal wel zelden gebeuren maar toch gaat het soms nog fout bij die kleine beesten Scheve mond

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:33

Ik gebruik mijn hoofdstel zeg maar full-time en ga nu slijtage-plekjes zien.

Kan me voorstellen dat je een beetje zo iets hebt van..ieeh...eng die narcose Ach gut

Nog 7 weekjes en dan veulen!!!

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:05

Het gaat zelden fout hoor irene, maar een klein risico is er natuurlijk wel dus snap je bezorgheid. Mijn Appeltje gaat sinds 2 weken nu ook naar buiten, eng hoor! En ja, vanmiddag was ik hem kwijt en kwam ook niet meer terug, terwijl hij altijd komt als ik hem roep. Dus ik in de buurt op zoek, de mensen keken nogal raar dat ik met een hoog stemmetje om Appeltje aan het roepen was. Haha!
Uiteindelijk komt dennis me halen, zat Appel opgesloten in een kast in de berging (heb ik ws zelf gedaan, Bloos )
Nogal stom natuurlijk maar superblij dat ie niet echt weg was!!!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:23

Vanaf donderdag zijn er ook zomerdekens, vliegendekens, zweetdekens en dekjes te koop bij de Lidl Haha!

Heb ze alle 4 lekker niet nodig (pff..ben echt goed bezig)
Nu we het toch over dingen hebben. Wie heeft er een anky-pad en wat is jullier evaring daarmee? Ik wil er toch eentje aanschaffen, maar wil weten..hoe ligt zo'n pad op een vrij breed paardje?

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:17

Bijna bij blz 100!!!

Missen jullie me al een beetje daar op stal? Ik kom morgen en/of donderdag weer even pesten hoor Clown

De eerste twee dagen bij mijn nieuwe baan zitten erop! ben moe,maar voldaan! Heb af en toe het idee dat die school een grote lachfilm is met al die vervelende, gekke pubertjes Haha!

Hoe gaat het met Sunny en haar baasje(oeps weer eens een naam vergeten Bloos )? Al een beetje bijgekomen van de schrik?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:20

Ik heb vandaag op een duosulky de drafbaan rondgesjeest............ gaaf joh Haha! Haha! Haha!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:49

gijsenkim schreef:
Ik heb vandaag op een duosulky de drafbaan rondgesjeest............ gaaf joh Haha! Haha! Haha!

brrrr lijkt mij veel te hard gaan Nagelbijten / Gniffelen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:53

Mij ook Haha!

Grappig...mijn moeder kwam gisteren even langs stal en ik was aan het longeren. Dus ik zeg voor de grap: Mam...moet je ook? Dus zij gelijk: Is goed. Mijn moeder van 1,53 een paard longeren van schat zo'n 700 kilo haha. Zag er echt heel goed uit. Dus ik zeg, mag je d'r wel ffeis uitstappen, dus mijn moeder gelijk: Kan ze ook hard? Ik zo: tuurlijk...dus mijn moeder ineens: Lady...kom op...draf...En Lady draaft gewoon aan, met d'r oortjes naar voren.
Dus als ik op vakantie ga.....mag mijn mumtie Lady doen Haha!

En dan te bedenken dat mijn moeder paarden eigenlijk toch wel een soort van eng vind. Zeker die grote. Maar Lady is heel lief volgens haar. Weet ik mam... Clown

Vandaag ging ik rijden, na het rijden was ze best bezweet dus ik haal mijn zadel eraf...zweetdekentje op. Ik sta aan de voorkant en ik weet dat Lady er een hekel aan heeft dat ik de deken op doe en gewoon moet oppassen dat ze me niet bijt (die hormonen ook, tis sinds die drachtigheid Boos! ). Dus ik dacht er ffeis niet bij na vandaag. Hupa...zo een hap in mijn schouder. Heb d'r toch een lel gegeven...schrok er zelf van. Lady voelde zich echt schuldig, was ineens heel lief tijdens het buiten wandelen en stak ongeveer d'r koppiej in m'n binnenzak. Net een klein kind die ongelovelijk op z'n donder had gehad. Sla d'r echt nooit en normaal is een HEEE voldoende, maar dit kon echt niet door de beugel. Kan ze wel drachtig zijn en last hebben van losvliegende hormonen, maar bijten kan gewoon echt niet Bloos . Dus ik vertelde dat aan mijn moeder, zegt ze ineens: tja...ze is alleen lief als ik er ben Haha! . Ik denk dat het 'avontuur' van gisteren naar d'r hoofd gestegen is Knipoog

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:31

Fieke, hoe laat wordt Ufanita gekeurd??
Je laat het ons toch wel zsm weten he?? Clown

ik ga voor je duimen dat ze wordt goedgekeurd, je verdient het wel na die vervelende periode Lachen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:46

Binar schreef:
Fieke, hoe laat wordt Ufanita gekeurd??
Je laat het ons toch wel zsm weten he?? Clown

ik ga voor je duimen dat ze wordt goedgekeurd, je verdient het wel na die vervelende periode Lachen

Er zijn wat problemen omtrent de koop. Zie mijn topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=393617&hilit=
Iemand hier die verstand heeft van deze dingen? Ik voel mij er knap beroerd onder.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:11

Twinklebel schreef:
Er zijn wat problemen omtrent de koop. Zie mijn topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=393617&hilit=
Iemand hier die verstand heeft van deze dingen? Ik voel mij er knap beroerd onder.

He Fieke, vervelend!! Het zit je ook niet mee he? Ach gut

Laat je ons weten hoe het nu verder gaat?
Bel de rechtshulpwinkel, zij kunnen je vast verder helpen!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:23

Hè, Fieke, dit is echt naar, mondeling is bindend, jij zegt dat je het niet bevestigd hebt, de eigenaar zal zeggen dat het wel bevestigd is........De keurende DA kan je ook over de prijs adviseren.....laat niet merken dat je er onzeker over bent tegenover de eigenaar, dan kan je misschien nog iets aan de prijs doen, als die echt te hoog is. Ga even alles verstandelijk na :
_ Hoe stelt de eigenaar de minimale vraagprijs vast
_ Hoe komt je instructrise tot de volgens haar redelijke prijs
_Wat vind je zelf van de prijs...wat is het je waard

Je hebt hier in ieder geval van geleerd dat je een ervaren iemand mee moet nemen in de prijsonderhandelingen.
Ik hoop dat alles goed komt en je er geen nare smaak aan overhoudt!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:23

Zal ik even meegaan... ik ben erg goed in mijn poot stijf houden.... Vingers aflikken

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:52

Jetta schreef:
Zal ik even meegaan... ik ben erg goed in mijn poot stijf houden.... Vingers aflikken

Ik ben er dus niet heen gegaan voor de keuring. Als het goed is, is zij haar nu aan het laten keuren. Daarna zou ze me opbellen om verder te bespreken. Afijn, ik merk nu dus dat zij in haar recht staat. Als ze goedgekeurd wordt zal ik alles dus gewoon moeten aanvaarden. Ach, het paard vind ik nog steeds erg leuk, en dat te veel betaalde geld is dus een harde les voor de toekomst voor mij. In mijn enthousiasme iets te voortvarend geweest.
Maargoed, eerst maar is kijken wat ze zegt als ze me straks belt. Ze zou er nog over nadenken hoe ze het zou oplossen.

Mijn instructrise heeft aan de hand van een videoband dus bepaald wat zij het paard waard vind. Zij vond de stap van het paard slecht en de draf ook niet tactmatig. Verder een leuk paard, maar hierdoor het geld wat ik er voor zou betalen niet waard. Ze zou me gewoon komen lesgeven als ik besloot het paard wel te kopen en niet boos zijn, maar wilde wel even duidelijk zeggen wat zij er van vond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:57

Twinklebel schreef:
Jetta schreef:

Ik ben er dus niet heen gegaan voor de keuring. Als het goed is, is zij haar nu aan het laten keuren. Daarna zou ze me opbellen om verder te bespreken. Afijn, ik merk nu dus dat zij in haar recht staat. Als ze goedgekeurd wordt zal ik alles dus gewoon moeten aanvaarden. Ach, het paard vind ik nog steeds erg leuk, en dat te veel betaalde geld is dus een harde les voor de toekomst voor mij. In mijn enthousiasme iets te voortvarend geweest.
Maargoed, eerst maar is kijken wat ze zegt als ze me straks belt. Ze zou er nog over nadenken hoe ze het zou oplossen.

Mijn instructrise heeft aan de hand van een videoband dus bepaald wat zij het paard waard vind. Zij vond de stap van het paard slecht en de draf ook niet tactmatig. Verder een leuk paard, maar hierdoor het geld wat ik er voor zou betalen niet waard. Ze zou me gewoon komen lesgeven als ik besloot het paard wel te kopen en niet boos zijn, maar wilde wel even duidelijk zeggen wat zij er vnan vond.

maaruh Haha! Haha! Haha! je koopt toch een paard voor jezelf.............. en niet voor je instructrice Haha!

gangen kan je onder het zadel nog een heel stuk verbeteren.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:59

Tja, aan de hand van een video...ze heeft het paard dus niet gezien en niet gereden.
Het is een jong paard. Nog lang niet klaar, dus ook nog wat zwabberig misschien. Stap verbetert sterk door gymnastiseren, de tact wordt beter als het paard sterker wordt.
Sorry, ik weet dat er paarden aan de hand van foto of video worden ge- en verkocht, maar een aantal keren zelf gaan kijken en gaan rijden ( met een ervaren iemand erbij) is toch handiger, zeker in deze prijsklasse. Zo heb je minder last van de "momentopname".

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:00

gijsenkim schreef:
maaruh Haha! Haha! Haha! je koopt toch een paard voor jezelf.............. en niet voor je instructrice Haha!

gangen kan je onder het zadel nog een heel stuk verbeteren.

Een slechte stap kan je naar mijn idee weinig aan verbeteren onder het zadel, aan de draf wel. Maargoed, ik zie wel hoe het afloopt.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:44

Heb ik me er net bij neergelegd dat ik me over die prijs dan maar niet meer druk moet maken, bel ik de verkoper, is ze röntgenologisch helemaal in orde, maar klinisch was ze rechtsvoor net niet goed genoeg. Ze is er volgens de verkoper niet op afgekeurd, omdat het waarschijnlijk een simpel op te lossen iets is (bv. zoolkneuzing),volgens mij dus ook niet op goedgekeurd. Ik wacht even tot die veearts me terugbelt wat er nou precies is.
Als hij haar als afgekeurd bestempeld zit ik nergens meer aan vast. Zowiezo wordt ze over twee weken nog een keer klinisch beoordeeld.
Was ze nou maar gewoon goedgekeurd of afgekeurd, nu weet ik nog niet waar ik aan toe ben. Röntgenologisch is ze helemaal goed, ze is PROK-gekeurd.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:36

Jeetje Fieke, nu weet je nog niets..Hoop dat je snel iets hoort van die veearts!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:20

De veearts heeft me niet meer teruggebeld vanmiddag, toen ik om 17.30 u nog een keer belde was hij al pleitos.
Maar ik ben er nu wel zover uit dat de overeenkomst op dit moment niet meer bindend is. De overeenkomst was namelijk dat ik Ufanita voor een bepaald bedrag zou kopen, op voorwaarde dat ze zowel röntgenologisch als klinisch goedgekeurd zou worden op een in overleg gekozen kliniek op een in overleg gekozen datum.
Het paard is vandaag dus niet klinisch goedgekeurd, dus bij volgens mij is de overeenkomst dus ontbonden. Dat ze misschien over twee weken wel goedgekeurd wordt is mijn pakkie aan niet meer.
Ik heb dus wel aangegeven haar voor een ander bedrag dan alsnog te willen kopen, op voorwaarde dat ze dan wel helemaal goed is.
Pfff...., wat een moeilijk gedoe allemaal zeg, en dat omdat ik overhaast allemaal beslissingen heb genomen. Maargoed, ik heb mijn lesje geleerd, en ben er goed onderuit gekomen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:39

Gelukkig heb je het op deze manier kunnen oplossen en idd...van fouten leer je Haha!

Stom vraagje misschien, maar weten jullie een winkel die borduurt?
Mr.ed borduurt alleen met 'massa-productie'van 10 per keer en ik heb geen 10 dingen die ik wil laten borduren. Misschien een paar mensen bij jullie op stal, kunnen we het samen doen. Maar aan de andere kant willen ze waarschijnlijk 10 dezelfde dingen borduren en niet 10 namen Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:45

elady schreef:
Gelukkig heb je het op deze manier kunnen oplossen en idd...van fouten leer je Haha!

Stom vraagje misschien, maar weten jullie een winkel die borduurt?
Mr.ed borduurt alleen met 'massa-productie'van 10 per keer en ik heb geen 10 dingen die ik wil laten borduren. Misschien een paar mensen bij jullie op stal, kunnen we het samen doen. Maar aan de andere kant willen ze waarschijnlijk 10 dezelfde dingen borduren en niet 10 namen Haha!

Op de Hooipolder borduren ze ook, ook gewoon per stuk.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:53

Ja?....en wat kost dat dan?
Wil namelijk mijn een dekje laten borduren. Ga trouwens met Lady een endurance rijden...na de zomer, in het najaar. Ben benieuwd