RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:06

Ze rijd op vrijdag! Ze is 11, dus rijd nog in de kinderlessen. Maar ze is al wel zo lang dat ze vaak op Jelle rijd. Laatst heeft ze ook op Oppy en Islotti gereden. Islotti vind ze alleen niet zo leuk.. Waarschijnlijk nog wat te lastig voor haar.
Ik zag idd dat je 2 uur ging rijden! Ik dacht, even spieken, kijken of er al stond op wie je mocht, maar dat stond er nog niet. :Y)
Mn nichtje had vandaag trouwens les van Ini, nou die is weer helemaal beter hoor! Ze was behoorlijk op dreef. Ze heeft het liefst les van haar.
Volgende week heeft ze haar eerste f proefje. Nu nog F1 (ze galopeerd al wel) omdat het haar eerste proefje is. In februari is er weer een "grote ronde" zoals Ini dat noemt, en dan mag ze F2.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:06

Oh en Kanjer en galop, ja, dat herinner ik me nog wel.. Vond ik ook nooit zo heel fijn :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:19

Vanmorgen stond er wel op wie ik mocht hoor! Is allemaal goed gekomen!

1e uur mocht ik op Nini, nou dat hoef je me geen 2x te zeggen! Madam was al in de stal gezet, dus ik kon gelijk haar spullen pakken en lekker aan de poets. Af en toe heeft ze wel van die momenten dat ze even mept als je haar poetst, dus ben wel alert op rondvliegende hoeven. Maar gewoon even duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent, dan houdt ze die wel thuis. Dan heeft ze echt zoiets van "okay dan..." Zadelen laat ze ook altijd wel toe, geen gebijt ofzo, alleen even kijken wat ja daar toch allemaal aan t doen bent... En toen was t alweer tijd om naar de bak te gaan.

Daar bleek Charley al te lopen en die houdt er niet zo van om alleen te zijn. Dus die kwam in galop naar de uitgang. Ik dacht dat het wijzer was even halt te houden en niet meteen de bak in te gaan, om ongelukken te voorkomen, maar dat was volgens Ini (die was idd weer helemaal beter) de verkeerde reactie. Ik moest van haar juist de bak in gaan, want dan was die bonte niet meer alleen in de bak en zou hij kalmeren. Okay dan de bak in.

Daar bleek "stilstaan" niet in het woordenboek van Nini te staan. Gelukkig was daar Echica om haar even vast te houden bij het opstappen, aansingelen en beugels op orde brengen. En dan begint de les he. En Ini was inderdaad weer helemaal de oude. Voorwaarts bij het losrijden, veel wendingen, wijken etc. Overgangen rijden, 'schakelen' van arbeids- naar middentempo en weer terug. Ja tijd om te lummelen heb je daar echt niet! En ik moet zeggen, al helemaal niet met een frisse Nini onder je kont ;) Denk dat de rem het niet vandaag... :+ Maar ze liep wel heel fijn, af en toe zelfs aan de teugel had ik de indruk.

En na die enerverende les volgde er nog zo eentje, deze op PM! Eerst even de volgende amazone op Nini geholpen en daarna zelf weer opstappen. PM had er ook al een uur gelopen, dus iets vermoeid, en moest even iets aangepakt in het begin. Maar daarna liep hij echt heerlijk. Deze les was al net zo hard werken als de eerste, Ini is echt weer helemaal de oude. Maar wat PM deed, sloeg echt alles! Want hij had ineens de geest hoor. Op een gegeven moment kon ik een beetje ontspannen en wat doet meneer: die denkt dat hij een dressuurpaard is en doet zijn neus naar beneden en de nek rond... Ik had echt zoiets van: What the... Is dit PM wel? Maar hij was het toch echt. En dit ontging Ini ook niet. EN ja, dan krijg je wel dingen als "Super meisje, voel je dit?" naar je hoofd geslingerd. Ja, Ini kan streng zijn als je fouten maakt, maar als je iets goed doet krijg je dat ook zeker te horen.

De poetsbeurt na het rijden had PM dan ook dik verdiend al zeg ik het zelf! Was even zoeken naar zijn dekens, maar eenmaal gevonden, maakt het hem ook niet uit dat ik ze erop legde. Net als Nini, gewoon even kijken wat je aan het doen bent. Daarna mag je dan ook verdiend genieten in de wei!

Wat mij wel opviel, was dat zowel Nini als PM mij na het rijden aanzagen voor een schuurpost. Even flink met het hoofd langs de amazone, dan ben je de kriebels kwijt. Zoiets zullen ze wel gedacht hebben. Alleen dan is het natuurlijk wel onprettig dat er een hoofdstel om zit (voor de amazone dan). Maar goed, kleinigheidje houd je altijd. Nu al zin in de volgende les!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:30

Leuk van je zusje, Kim! Kan me voorstellen dat het begint te kriebelen. En ik lees ook nog altijd met plezier je leuke verhalen, Jenny! Je kan inderdaad wel een boek gaan schrijven! Ik zou ook wel weer een keertje langs willen komen maar dat voelt dan ook weer zo stom. :+ Ben er al zo lang niet meer geweest dat ik volgens mij niet eens weet wie Charley is! Welke van de oude pony's zijn er eigenlijk allemaal nog?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:35

Moonlight gaat vast nog wel een belletje rinkelen bij je, Gjesta zegt je denk ik ook wel wat, net als Harvey. Verder dus bonte Charlie, 1/2 Fjord Misty, vosje King en bruine Nala. Ook nog 2 schimmeltjes Billy en nog eentje (naam kwijt)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:39

Jaa leuk! Durfde al niet te vragen of Moonlight nog leeft, maar gelukkig wel dus! Daar heb ik 15 jaar geleden (oei ik word oud :+ ) mijn allereerste les nog op gereden! Charlie is dus die bonte, dan weet ik het weer. Die zijn samen met Misty, Nala en Billy pas gekomen toen ik al gestopt was. King heb ik nog net meegemaakt. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:06

Gaat dus wel een beetje rinkelen, dacht ik wel! Helaas hebben Fotty, James en Injoy wel de gang over de regenboogbrug gemaakt afgelopen jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:17

Haha zeker! :D En jammer van Fotty, James en Injoy. Heb op Fotty ooit nog mijn meest idiote les gehad waarin ze in zo'n knettergekke bui was dat het leek alsof ze over onzichtbare hindernissen aan het springen was :+ En de friezen? Lopen Zelina en Widuna nog wel eens een lesje mee?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:10

Ja, die lopen nog mee Evelien!
Onder de pony's heb je bobby, die andere witte :P en Lucy (of lucky..)
Heb Moonlight vrijdag nog opgezadeld! Meisje was van haar eigen pony(tje) afgevallen en durfde niet meer.. Dus mocht ze op moonlight verder hobbelen. Zo'n schattig ding hihi..
Alleen wel sneu, vaak willen de meisjes haar ook een appel geven. Maar dat mag ze niet omdat ze slikproblemen heeft geloof ik.. Dus krijgt ze altijd haar verdiende portie slobber. :Y)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:29

@ Loveshadow: Jazeker lopen die nog wel eens mee, evenals wat nieuwe jonge aanwas als Blue Maid (Bruine KWPN) en Elina (Friesje).

@Mikkiej: Moonlight heeft idd problemen met eten, ik begreep dat ze niet meer (goed) kan kauwen... Daarom idd slobber voor ML.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:54

Haha agossie :D Lucky, die bruine met die bles? Of is er een nieuwe Lucy/Lucky? Bobby ken ik niet meer, hihi. De enige witte pony's die ik via Ini ken waren Sydney (die was er maar eventjes, kwam ook van de Otterberg volgens mij), Bolster (eigen pony met enorme ogen) en Fury/Furie en bijna-witte Arabella natuurlijk. En U(c)k, de schimmel die nog op de website staat, maar die is volgens mij ook al jaren weg, toch?

Bluemaid heb ik nog als veulen gekend en inderdaad nog wel eens een lesje zien lopen met Cynthia, maar toen was ze nog echt jong en een beetje onstuimig in galop. Elina is volgens mij 'na mijn tijd' :+ Arme Moonlight, hij is natuurlijk ook al echt een oudje!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:40

Het is een bruine met een bles idd.. Geloof een grote C of een kleine D pony. Zo geen idee hoe oud ze is hihi, maar niet meer zo heel jong. Nog redelijk eigenwijs (durft wel een bokje te geven in galop)
Bluemaid ken ik ook nog als veulentje hihi. Maar Melina ook, en die loopt nu ook mee in de lessen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:44

Klopt! Melina, Zelina en Elina zijn familie en dat kun je merken. Alle drie vreselijk voorwaarts, veel looplust. Elina weet ik dat alleen van zien en horen zeggen, Zelina en Melina heb ik wel op gereden.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:58

Oke.. Kan daar niet zo over meepraten gezien ik nog nooit op de lina's heb gereden :P
Enkel een keer op Widuna (tijdens een wisselles, leuk grapje van ini) en veel op kiduna en otske.. Of is Otske ook van een lina? :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:27

wisselles? Dat soort "Grapjes" heb ik nog nooit gehad... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wel afgelopen week ineens 4 ronden verlichte zit moeten doen in galop. En ze wilde in draf ineens dat we de beugels uitdeden, stukje zitles dus..

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:31

Ja, dat moest mijn nichtje vrijdag ook idd.
Wisselles ja.. Dan zegt ini ineens, "allemaal afwenden op de middellijn halthouden en wisselen van paard". :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:34

Okay, lijkt mij wel eens grappig als dat in onze les gebeurt... Of otske familie van Zelina etc. is weet ik eigenlijk niet. Kan niets terugvinden op Horsetelex... Geen Fries te zien daar. EN van de site van het KFPS wordt ik ook niets wijzer...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:42

Er waren trouwens een paar mensen die zeiden hier dat ik een boek moet gaan schrijven, voor hen even mijn link: [UK] [VER] Ze wou te graag winnen... naar een verhaal van mij hier op Bokt!

EN kijk vooral ook even in de link in mijn OS. Dat is een verhalenwedstrijd waar ik aan mee doe. Ik weet dat je niet om stemmen mag vragen, maar in mijn OS mag dit wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:32

Haha oja, die wissellessen! Wel even wennen als je bijvoorbeeld vanaf een brede Bravour op een smalle Kanjer gezet werd, hihi. Otske is van Widuna, toch? Wat stom, ik ben het al aan het vergeten.

Leuk Jenny, ik zal eens kijken naar je wedstrijd :j

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:11

Ja ik dacht ook dat Otske van Widuna is! Zal Inge eens vragen hihi..
Mijn nichtje heeft morgen haar allereerste wedstrijd! Ze heeft een witte rijbroek van mij geleend hihi.. Geloof dat ze op Lucy mag, die vind ze het leukst geloof ik. Ben ook benieuwd hoelang dat duurt.. Lucy is namelijk nogal lui.. Maar een aantal weken geleden mocht ze op Misty en die vond ze dan weer te eigenwijs :+ Maar wat kan dat beest draven zeg! Houd gewoon galloperende pony's bij in draf := Was wel een komisch gezicht hoe ze bleef zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:26

Ah lijkt me leuk om je nichtje zo te zien rijden! Leuk dat ze vandaag haar eerste wedstrijd heeft! Ik heb ooit ook nog in de zomer een proefje op Lucky gereden en die is toen met mij de bak uit gerend, haha. :o Hoop dat ze een leuke dag heeft. Hoe is het gegaan?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:45

Ze was heel zenuwachtig!
Maar ze heeft het gehaald, 231 punten geloof ik. Dus ruim een promotiepunt (wat Ini ook verwachtte) Mooie cijferlijst en mijn nichtje is super trots! Dus volgende keer start ze F2 :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:30

Netjes gedaan zeg van je nichtje!

Hopelijk komt er voor de volwassenen ook nog weer wat als de jeugd geweest is. Dan moet ik even met Ini overleggen, óf voor de 3e keer F9 (zoals FNRS voorschrijft) of voor de 1e keer F10.

Heb trouwens vandaag niet gereden, dagje Rotterdam/ Hoek van Holland gedaan! Was erg leuk en ben voorlopig ook weer even uitgewaaid!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:12

Volgens mij is er in februari weer een ronde!
Vandaag deden er maar 10 ruiters mee geloof ik. Alleen veulenproeven en F1. Voor de kinderen die óf het de vorige keer niet gehaald hebben of voor kinderen die voor het eerst proefje gingen rijden, waaronder mijn nichtje. :)
In februari is er een "grote ronde" dus ik gok dan ook voor de volwassenen :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:12

Was het trouwens leuk in Rotterdam? :)