Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:42

Want op de momenten dat Sabrina niet keek ( :o ) ben ik verder gegaan als eerst en toen begon ze wel lekker te ontspannen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:44

Maar was je buitenteugel wel de teugel waarop je minder contact had?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:45

he poedersuiker, moet nu weg. -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:57

Broccoli schreef:
Maar was je buitenteugel wel de teugel waarop je minder contact had?

Nope juist niet... Momenten zat ze der juist aan te trekken

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:13

Je kan af en toe wel haar even naar buiten vragen en weer loslaten. Maar door veel oefeningen te rijden ( wat je al aan het doen was ) dan moet je haar op twee teugels krijgen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:26

De les analyse van vandaag :') respect trouwens als je het hele maal leest, maar het is voor mij gewoon fijn als ik het later kan terug lezen

Met opstappen merkte is al dat ze een echte pismerrie vandaag was, zat me toch te bokken tijdens het opzadellen...

Ze was enorm gespannen toen ik erop zat, probeerde haar langlaag ze rijden, maar elke keer als ik langs een paard kwam, was het gelijk oren plat in der nek en kop omhoog (dat gebeurde vaak, want we reden met een enorm drukke les). Heb er vrij snel opgepakt (fout nr. 1), omdat het erg vervelend werd. Had haar (achteraf) langer moeten laten, tot de ontspanning er in kwam...
Na +/- 10 min. kreeg ik al commentaar dat ik haar aan de teugel moest rijden, want dit was slecht voor der etc. Dus ik ben voltes gaan rijden, verkleinen/ vergroten, extra stelling naar binnen en naar buiten. Proberen zo veel mogelijk van mijn benen naar mijn handen te rijden. Duurde even, maar ik merkte dat ze relexter begon te worden en meer op mij begon te letten. Helaas vond Sabrina het te lang duren ofzo en ik moest meer druk op mijn buitenteugel nemen en haar daarmee langzamer laten lopen (ik had een vrij vlot tempo, was niet rennerig, maar vrij ruim). Ik heb dit ook gedaan (fout nr. 2) en toen ging het berg afwaarts, meer spanning in haar en mij en ik begon slechter te zitten... Ik ben nog even door gegaan met voltes gaan rijden en kreeg hier op een gegeven moment commentaar op, moest meer rechtuit rijden. Dit ben ik toen gaan doen, ben toen lange lijnen gaan rijden (fout nr 3.), ze begon meer te rennen en werd kijkeriger en ik moest haar laten terug komen op mijn buitenteugel... Uiteindelijk zijn wij in de buitenbak gaan rijden (als ik en nog iemand anders (die op viktor zat) het durfde :+ ) Ze was kijkerig en sprong steeds aan, ben toen weer voltes gaan rijden, en het ging beter. Uiteindelijk weer commentaar dat ze aan de teugel moest etc. Uiteindelijk ben ik meer naar achterin de bak gegaan (iedereen reed voorin), ben gewoon voorwaarts er naar toe gestapt en goed gaan voelen hoe ze reageerde, ging prima. Maar kreeg helaas weer commentaar, ik moest voorin blijven... Ben daar dus veel voltes gaan rijden, galopje meegenomen, maar ze ging te snel, dus ze moest langzamer, daardoor begon ze enorm te drippelen... en ik begon te bonken, dus ik ben in verlichte zit gaan zitten, ze ging daardoor wel harder, maar vooral ruimer met meer sprong. Er kwam al vrij snel terug op tempo, maar bleef ruim galoperen, hier werd Sabrina behoorlijk boos om (dat ik in verlichte zit zat), dus ik ben naar draf gegaan en heb de rest van de les niet meer gegalopeerd... ben vooral (met een boos gezicht) voltes voorin blijven rijden, ze begon al vrij snel te ontspannen...

* Zucht* Het was behoorlijk frustrerend, voor mij gevoel kreeg ik als enige echt behoorlijk veel commentaar en mocht in verhouding weinig... En dan doet het pijn als je uiteindelijk nog een opmerking krijgt van "moeilijk hè, paardrijden"

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:47

Gina, ik wil je geen vervelend gevoel geven ofzo. Maar manegepaarden zijn eigenlijk vrijwel niet te verbeteren... en ik lees dat je heel goed bezig bent om het paard te gymnastiseren. Je bent zelf ontzettend fanatiek om beter te worden. Je gaat naar je nicht en rijd op een goed geschoold paard, krijgt ontzettend veel tips en wilt daar mee verder. Helaas kan je er op een manegepaard niet zoveel mee. Waardoor je weer terug valt in je oude gewoontes en je nieuwe dingen niet kan toepassen.
Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt waardoor ik je frustraties heel goed herken..
Ik adviseer je om verder te gaan met Ramiro en daarbij lekker fanatiek te gaan lessen. Dan kan je samen met je paard beter worden en alles wat je leert blijven toepassen..

ik hoop dat je mij begrijpt, ik wil je niet afvallen of een vervelend gevoel geven. maar dit is hoe ik erover denk .. ik hoop dat je kan waarderen wat ik zeg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:50

Ik begrijp zeker wat je bedoelt, en ik denk dat daar ook mijn frustratie uit komt, ik wil zo graag beter rijden... Maar ik loop zo vast, ik leer me zelfs dingen aan die gewoon not done zijn... en het verveelende is, ik wil graag presteren, ik wil aan de verwachtingen van andere doen, ik wil andere laten zien dat ik het kan en daardoor ga ik afwijken van het rijden hoe ik normaal doe/ hoe ik het graag wil doen... Ik heb het eral met mijn moeder over gehad, Marieke wil in mei met de bak beginnen en dan stop ik direct op de manege en ga ik lessen volgen op Ram

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:53

En bij Ushi is het ook zo dat de buien heeft meis. De ene keer loopt ze zo ontzettend fijn en de andere keer is er niks mee te beginnen...

Heb in ieder geval respect hoe jij met de manegepaarden om gaat en dat je echt je best doet om ze op de juiste en correcte manier te rijden!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:53

als ik jouw was zou ik nu alvast stoppen op de manege.. dan rij je maar even niet..
maar ik heb precies hetzelfde gehad. je bent zo gemotiveerd om beter te worden, dat je ook dingen doet die niet goed zijn maar wel heel bewust van bent. jouw tijd komt echt wel hoor! :j

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:54

wooeehhaaaaa cooole foto nog gekregen!!!!! :):) :D <3 <3 <3

Afbeelding

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:57

Geeft Sabrina weer les? Of mis ik iets?

Wel jammer dat je zo gereden hebt. Maar manege paarden rijden is lastig, vooral omdat er meerdere mensen op rijden..

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:57

ik denk dat ze Sabina bedoelt :P

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:00

Pebbs schreef:
wooeehhaaaaa cooole foto nog gekregen!!!!! :):) :D <3 <3 <3

Afbeelding

LEUUUK!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:00

die schattig héeee!! <3 <3

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:11

Leuke foto Noor!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:12

Gave foto Noortje!!

@Lisette: ben er niet meer met mijn hoofd bij, bedoel uiteraard Sabina

@Melissa: Dank je
@Noortje: Ben met mijn moeder aan het overleggen om nu te stoppen en dat ik menles ga volgen, zodat ik toch met paarden bezig blijf en bijleer en integenstelling tot nu, weer die positieve energie eruit krijg, zoals ik in het begin had of zoals na een dag bij mijn nicht :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:22

heel goed van je Gina!

Bedankt voor de leuke reacties op mijn foto <3

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:23

trouwens, er lopen momenteel 3 paarden zonder zadel mee, Patty, Jozele en Astor

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:24

Juist.. Van Astor snap ik het nog wel. Want die heeft echt een giga wond op zijn schoft. Van die andere geen idee.
Maar lijkt me nou niet echt fijn voor de paarden...

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:25

voor jezelf ook niet :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:31

patty had ook een wond en volgens mij Jozele ook

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:32

Pebbs schreef:
voor jezelf ook niet :=

Voor de gemiddelde manege ruiter is het wel goed voor hun houding }>

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:33

nou denk eerder pijn aan je gat want die paarden zitten echt niet lekker :=

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:38

Jozele had ook giga wonden op haar schoft. En toen had Astor het ook! Maar volgens mij ging het al beter.. Van Patty wist ik het nog niet haha. Die lijkt mij echt niet lekker rijden zonder zadel ghihii!