Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:12

xan schreef:
Winn, spannend !!!!

FF duimen dat ze ons beide willen +:)+

Even toelichten voor de rest: Winn en ik gaan proberen een duo baan te bemachtigen !!!
Onze beide CV's worden vanmiddag in een vergadering besproken.

Dus duimen iedereen voor ons :D
Spannend!!! Ik zal duimen voor jullie, of weten jullie inmiddels al wat?

xan

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:05

Ik heb nog niets gehoord, misschien heeft Winn al een telefoontje gehad ????

Het is een baan die in eerste instantie via het uitzendburo gaat.

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:35

xan schreef:
Ik heb nog niets gehoord, misschien heeft Winn al een telefoontje gehad ????

Het is een baan die in eerste instantie via het uitzendburo gaat.

Wat leuk....hoop dat het lukt...

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:00

Shenavallie schreef:
Op de heenweg naar stal had ik vanmorgen geen last van gladheid op de dijk (of gewoon mazzel gehad), maar op de terugweg begon de auto toch wel wat heen en weer te glijden zonder dat ik hem daarvoor opdracht had gegeven! :P We zouden de grote boodschappen vanmiddag gaan doen, maar ik heb - zoals op de normale dagen - de boodschappen maar weer lopend gehaald. Althans, voor twee dagen eten en de rest zien we wel weer! Ga het nu echt niet opzoeken! ;)

een klein stukje verder op de dijk was het vanmorgen echt een spiegel. Ik eerst geergerd zijn dat de auto voor mij opeens zo langszaam ging rijden, een stuk verder op de dijk was de weg weer normaal en nog een stuk verder was het weer een glijboel.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:00

Shenavallie schreef:
ATE schreef:
hopelijk pekelen ze straks de dijk nog wel ff

Dat zal toch wel? ;)

als het zout niet op is

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:05

xan schreef:
Winn, spannend !!!!

FF duimen dat ze ons beide willen +:)+

Even toelichten voor de rest: Winn en ik gaan proberen een duo baan te bemachtigen !!!
Onze beide CV's worden vanmiddag in een vergadering besproken.

Dus duimen iedereen voor ons :D

ik heb morgen een gesprek op het uitzendbureau. Ja en dan moet ook je identiteitsbewijs mee (geen rijbewijs). Maar waar was dat ding gebleven, gelukkig ik heb dat rode boekje gevonden na niet al te lang zoeken. Lag dus niet op de plek waar ik het altijd heb liggen maar had al zo'n vermoeden voordat ikbegon met zoeken. Kan me ook niet heugen wanneer ik dat ding voor het laatst heb gebruikt. Mijn rijbewijs heb ik altijd op zak maar moet paspoort mee hebben. Waarom is zo'n paspoort ook niet kleiner zodat ie in de portomonne past. Moet toch maar eens over een identiteitkaart na gaan denken

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:13

Vanavond een afscheidsetentje op het werk gehad. Afscheid van van der Linden in het kwadraat.... (ikke en het lekkere ding van kantoor)
Was erg gezellig, maar moest ook wel even heel goed slikken toen ik het kaartje las wat ze hadden geschreven, na twee stukjes van collega's hield ik het al bijna niet meer droog dus ben maar even gestopt met verder lezen. Heb als kado taartdozen gekregen en cadeau bonnen voor taart op maat.
We hebben gefondued (wijn-, en kaas fondue), erg lekker. Iedereen had wat klaargemaakt/meegenomen. Was voor ons een verrassing. Hebben zoals meestal heel veel lol gehad. Oh wat zal ik ze missen daar op kantoor (snik, snik) maar zij mij ook.
Daarna nog even een afscheidsdrankje gedronken met mijn nu al ex-collega.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:44

Jeetje, dat is zeker emotioneel! Vooral als je zo'n goede werksfeer hebt! Ik hoop voor jou (en Xan) dat jullie snel iets anders kunnen vinden en het zou helemaal leuk zijn als die duo-baan door mag gaan! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:51

Morgen kan ik trouwens op het werkrooster zien of ik mag blijven of niet. Als ik voor januari nog op de lijst sta, dan ga ik een vreugdedansje doen (die je zelfs in Zaandam kunt voelen, dus ga niet denken dat er een aardverschuiving is :+ ) en anders ga ik met hangende schouders naar huis. Oege had ik vanmorgen al aan de lijn, maar die was vergeten te kijken of ik er op stond. Spannend dus! :D

Eerst nog even een serieuse aangelegenheid vanavond: een condoleance-avond voor de broer van wijlen Dennis' opa. De man heeft op het laatst de artsen gesmeekt of ze hem een spuitje wilden geven, omdat het gewoon onmenselijk was hoe hij moest lijden. Stomme gelovigen ook, dat werd dus niet gedaan... Maar gelukkig was een arts bereid hem een slaapmiddel te geven en dat bleek voldoende. Gelukkig! Dus hij mocht eindelijk hemelen en niet meer lijden! Raar eigenlijk, dat je soms blij voor iemand kunt zijn dat hij/zij mag overlijden... :\

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:55

Oh ja, als je wilt longeren in de cirkel, wees er dan op bedacht dat het één grote gatenkaas is! Ik wilde vanmorgen Maisie longeren, maar dat werd loszetten omdat ze giga op haar muil ging in die kuilen. :(:) Uiteindelijk - terwijl ze los stond (er zit al een paar dagen geen animo in bij haar, dus die stond samen met Chicky alleen maar voor zich uit te staren) - de gaten geprobeerd te dichten, zodat ik uiteindelijk alsnog kon longeren. Daar ben ik na 10 minuten mee gestopt, want het bleef dweilen met de kraan open. Ik hoop dat het vandaag nog gevlakt wordt (of in ieder geval een dezer dagen), maar het zou toch erg fijn zijn als anderen ook na gebruik (lees: loszetten) de cirkel nalopen op "opgravingen". ;)

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:04

@Xan, Winn en Shen spannend hoor!!
De dijk is steeds 's avonds zeer goed te doen. Ze pekelen hem goed. Straks komt de makelaar voor een taxatie voor het huis. Hij vroeg of ik alle papieren van het huis klaar wilde leggen, tsja die heb ik niet maar ex wel. Ik netjes gevraagd of ik de papieren kan ophalen, antwoord NEE. Ik moest gewoon naar adem happen.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:05

Jammer hoor van de longeercirkel. Buitenbak kan ook al niet grrr grr

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:14

Tytje schreef:
De dijk is steeds 's avonds zeer goed te doen. Ze pekelen hem goed. Straks komt de makelaar voor een taxatie voor het huis. Hij vroeg of ik alle papieren van het huis klaar wilde leggen, tsja die heb ik niet maar ex wel. Ik netjes gevraagd of ik de papieren kan ophalen, antwoord NEE. Ik moest gewoon naar adem happen.

wat een eikel zeg wat wil hij nou eigenlijk?
als jullie uitelkaar gaan kan hij dan in eentje kopen dus jouw uitkopen?????

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:14

Tytje schreef:

blijft weinig over he met dit weer

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:05

Tytje schreef:

Als hij niet wil meewerken c.q. het huis niet wil verkopen, kan hij jou misschien uitkopen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:06

Tytje schreef:

Er stonden vanmorgen wel paarden los in de buitenbak, maar die bleven het hele uur op 1 vaste plek staan: het is/was er spekglad. Zipp stond een uur lang op 1 en dezelfde manier: alle vier de benen ver onder het lichaam en het lijf als een boog erboven. Zag er wel maf uit eigenlijk! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:07

Shenavallie schreef:
Tytje schreef:

Als hij niet wil meewerken c.q. het huis niet wil verkopen, kan hij jou misschien uitkopen?

Ik zie dat ATE hetzelfde heeft gezegd... :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:09

Voor zover ik het begrijp ga ik morgen gewoon aan het werk! *\o/* Wel fijn, want ik heb al 3 loondagen gemist en dat is - voor ons althans - best een hoop geld. Oege vertelde dat ze gisteren ook gewoon gereden hebben, dus ik verwacht geen af-bericht. Heb net een creme gekocht die warme voeten garandeert, maar ik merk er nog niet veel van (Hansa Plast). Ik wilde het natuurlijk wel even testen, ha ha! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:18

M'n eten staat alvast te pruttelen, zodat we vanavond op tijd kunnen eten i.v.m. de condoleance. We eten spaghetti à la mamma: verse worteltjes, verse selderij, uitje, wijn, gehakt, eier-spaghetti en nog wat toevoegingen. Lekker hoor! :9 Maar aangezien het zo'n drie kwartier moet sudderen, leek het me handig om alvast klaar te hebben.

Gisteren heb ik het makkelijk gehouden en een vegetarische ovenschotel gemaakt. Voor Nicole misschien wel lekker:

Zo'n dubbelpak aardappelschijfjes bakken, grote pot spinazie laten uitlekken, als de piepertjes klaar zijn (niet tè gebakken natuurlijk) dan een potje aardappel anders-tuinkruiden erdoor roeren, 1/3 zakje van een grote zak geraspte kaas erdoor husselen, dan de helft van het aardappelmengsel in een ovenschaal doen, spinazie er netjes over verdelen (gladmaken), dan de andere helft van het aardappelmengsel erover, de overige 2/3 geraspte kaas erover verdelen, beetje paneermeel (wordt de kaas lekker knapperig van) en dan op 200 graden voor 40 minuten in de oven. Super eenvoudig, maar heerlijk (en het vult gigantisch, want we houden altijd over en dat vries ik dan in voor Dennis om mee te nemen naar zijn werk)! :D

Misschien zijn er nog een paar Veldt-bokkers die een lekkere maaltijd kennen (en natuurlijk regelmatig zelf maken): ik sta open voor nieuwe gerechten! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:09

Ik zou nog een foto van de taarten op Bokt plaatsen, die Wesley en ik bij Anke hebben gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:13

@Shen,Gecondoleerd met Dennis zijn opa.
@Winn en Xan,heel veel succes zal duimen voor jullie.
@Tytje:Wat wil hij nou eigelijk???Wat een klojo zeg.Hij heeft wel lef zeg voor een mannetje dat zelf een grote puinhoop heeft gecreeerd.Hij MOET wel mee werken zet je advokaat erachteraan.De boel verkopen of jou uitkopen hij heeft geen keus!Hij kan rekken wat hij wil maar moet toch over de brug komen met de papieren uiteindelijk.Sterkte Tytje, denk aan je hoor.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:13

Auto is weer goedgekeurd,Mntj,hij was al klaar dat we vanmorgen langs reden kon hem meteen halen er was niks mee aan de hand alles goed.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:17

Net naar Overvecht geweest,Lars wilde een kerststukje maken.Nou ik hou niet zo van kleine friemelige kerststukjes dus maar ff genoeg gehaald om een heel knap kerststuk te maken.Oase staat nu in een emmer vol te weken met water.Vanavond maar ff aan de gang.Lekkere olieen met allerlei luchtjes hadden ze ook dus heb nou heerlijk kerstluchtje in huis op mijn oliebrandertje en nog meer andere geurtjes gekocht.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:18

Husby is vanmorgen vroeg gaan vissen met Thermoboots en thermopak aan,wat een lol kan je hebben in de winter op de pier mij niet gezien maar hij vind het heerlijk.Net aan de foon gehad hij kon nog praten zijn mond was niet bevroren hahaha.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:19

Shenavallie schreef:
Ik zou nog een foto van de taarten op Bokt plaatsen, die Wesley en ik bij Anke hebben gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooi gemaakt ;)