Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:56

Arielle_ schreef:
Yvie_Juudje schreef:
En vervolgens om 9.00 binnen komen wandelen terwijl onze paardjes aan het hooi staan te knabbelen :D

Vind 't wel jammer hoor, dat we niet samen kunnen..

Me 2!!

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:56

ik woon tegen belgie aan, voor ons is het ong. 3,5 uur rijden.
wil er ook altijd écht al om 8 uur zijn want dan kun je nog mooi je stal uitzoeken :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:57

Hij heeft geen rijbewijs. Hij koppelt zijn trailer aan de tractor en rijden maar (alleen provinciale wegen).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:18

Ik wist niet dat je achter een tractor ook een trailer kan hangen :+

Er wordt trouwens wel heel erg gemiept over de buitenrit zeg, ik denk dat juist doordat iedereen zo krampachtig gaat zitten doen de paarden juist heet worden en gek gaan doen, omdat ze nieteens ff lekker mogen rauzen.

Mijn paard wordt ook erg druk van een grote groep paarden, en in combinatie met een dicht bos wordt hij dan een beetje claustrofobisch en gaat in ""piaffe" het bos door, maar als hij eenmaal even lekker hard geweest is en zijn ei kwijt is dan doet hij weer normaal.

Gewooon lekker laten gaan en dan worden ze vanzelf wel moe ;)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:21

Evie_Bandido schreef:

Er wordt trouwens wel heel erg gemiept over de buitenrit zeg, ik denk dat juist doordat iedereen zo krampachtig gaat zitten doen de paarden juist heet worden en gek gaan doen, omdat ze nieteens ff lekker mogen rauzen.

Mijn paard wordt ook erg druk van een grote groep paarden, en in combinatie met een dicht bos wordt hij dan een beetje claustrofobisch en gaat in ""piaffe" het bos door, maar als hij eenmaal even lekker hard geweest is en zijn ei kwijt is dan doet hij weer normaal.

En dat is mijn punt, zodra die van mij even heeft mogen rennen is ze happy en rijd haar ook over het algemeen gewoon met los teugeltje buiten, maar als ze niet mag uitrazen zie ik het niet zitten.. Dan zie ik die van mij al gek worden, anderen aansteken en is het gevolg dat ik en paard gruwelijk chagerijnig worden :+

sammie18

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:28

Het is niet mijn favoriet, maar ik heb ook bos tot mijn beschikking, is voor mij niet nieuw of afwisselend ofzo.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:34

Wij hebben sinds vandaag bos tot ons beschikking! :D (ben van stal verhuist)

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:20

Het lijkt mij ook erg leuk om naar de instructieweken te gaan. Ik wil graag naar de week eventing-paarden. Weet iemand wat de gemiddelde leeftijd ongeveer is? Ik ben zelf 33, maar nog een beginner met crossen.

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:50

Shanty_Muis schreef:
Evie_Bandido schreef:

En dat is mijn punt, zodra die van mij even heeft mogen rennen is ze happy en rijd haar ook over het algemeen gewoon met los teugeltje buiten, maar als ze niet mag uitrazen zie ik het niet zitten.. Dan zie ik die van mij al gek worden, anderen aansteken en is het gevolg dat ik en paard gruwelijk chagerijnig worden :+

En zo was het wel toen, want je mocht gewoon niet hard gaan. Pas na een hele rit stappend over de hei. En dan krijg je dus extra gedoe. Terwijl ze volgens mij juist wachten met hard galoperen omdat ze bang zijn dat er iets fout gaat.

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:51

fienaaa schreef:
Anna_Joy schreef:
Ik heb dan wel de meeste mazzel.. woon er een kwartiertje rijden vandaan :D

Mag ik bij je komen wonen :P:O

Haha ;) Nou de vorige keer zijn er wel twee meiden van bokt bij mij blijven slapen. Die brachten hun pony's zondag al en kwamen daarna naar mijn huis. En toen de volgende ochtend mijn pony inladen en gaan!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:14

Citaat:
ik woon tegen belgie aan, voor ons is het ong. 3,5 uur rijden.
wil er ook altijd écht al om 8 uur zijn want dan kun je nog mooi je stal uitzoeken

3 uur en half !!!!!!!!!!!!!!! Meen je dat |( ;) Dat wordt dan ook snachts vertrekken voor mij , wil ik er ooit geraken.
Jij woont tegen belgische grens , ik juist over de hollandse grens.
Dat wordt dan om 5 uur vertrekken ten laatste!!! Maar goed dat valt nog mee, ik zie er alleen tegen op. Omdat ik nog nooit alleen met trailer en paard zo ver heb gereden!!!!!! 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:45

Ik denk dat het voor ons ong. 1,5 uur rijden is. Dat is dus wel te doen :) Wat een gemiep trouwens met buitenritten! Ik rijd zomer vrij vaak met haar buiten, alleen maar ook in de groep. Ze is eigenlijk heel nuchter en rustig. Maar als andere paarden gaan springen en gek doen, dan doet ze ook net zo leuk mee!
Ik denk dat ze met buitenritten beter verschillende groepen kunnen doen. Mensen die hard willen, en mensen die meer zin hebben in een rustig buitenritje.

Kan iemand die al een keer in een SGW week mee gedaan heeft mij er wat over vertellen? (mag ook per PB)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:29

De sgw week is meer voor de cross- ruiter, de clinics staan ook in het teken van de sgw. Verder was het altijd zo(ben een paar jaar terug op sgw kamp geweest) dat alles hetzelfde was als de alround weken, 1x daags dressuur en daarnaast een springles, crossles en buitenrit(dit is meestal meer in de trant van een interval en conditiie training bij de sgw week). Op donderdag ga je naar een ander terrein voor een crossles, ermelo houd immers niet zoveel in. Je hebt meestal de keuez in twee terreinen en de trainer die daarbij hoort.
De lessen worden meer gegeven door sgw ruiters, chantal megchelenbrink komt bijvoorbeel meestal lessen geven. Alice naber lozeman geeft les op donderdag op eigen terrein, meestal wel geloof ik.

Ik vond het wel leuk alleen het op donderdag weggaan vond ik zelf een beetje omslachtig, moets vervoer regelen enzo. Was wel heel leerzaam en leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:33

OKé, klinkt wel erg leuk! Heb met de pony's altijd veel aan sgw gedaan. En heb met haar een aantal keer hier in de buurt geoefend en toen een tripalon gereden. Ze pakte het heel goed aan en vond het erg leuk. We waren foutloos! Maar is het geen probleem dat ze bijna geen ervaring heeft?
Dus voor vervoer op donderdag moet je wel zelf regelen? Dat is niet erg handig.. Moet ik het daar eerst maar eens over hebben. Of misschien heeft iemand een 2-paards trailer waarin ze mee kan?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:45

Meestal is er wel wat te regelen ik ben ook een keer met iemand meegereden, met een grote vrachtwagen met zelf 3 paarden mee. Ze hebben ook een jaar een grote vrachtwagen gehuurd(zo'n vee transporter). Het kan wel zo zijn dat je dan naar een ander terrein gaat omdat je vrije plaats naar dat terrein gaat.

Ik ging met mijn paard daarheen, ik had hem net driekwart jaar, kon nog niet eens normaal springen(werd ook uit de springles gezet). Ik vond het geen bezwaar en de mensen op kamp ook niet, heb wel altijd met de pony gecrosst. Bij mij was het ook nog afwachten wa hij op een boomstam deed(en andere hindernissen), de wal vond hij zo leuk, drie passen op en niet aan de zijkant(schuine zijde) eraf, maar zo rechtdoor van de hoge afsprong. Misschien van te voren nog even op bussloo trainen, met de wal en dat ze wat heeft gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:05

Oké, dus dat moet opzich allemaal geen probleem zijn! Ik ga zeker van te voren nog ergens oefenen, en natuurlijk thuis al af en toe 2 keer per dag rijden. Dat ze iig al wat gewend is :)
Dankjewel!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:18

Ik heb nooit gemerkt dat mijn paard (of pony) moeite had om twee keer per dag te lopen.
Nou heb ik wel alleen maar van die ADHD paarden gehad. :D
Als ze normaal gesproken dagelijks getraind worden kan dat makkelijk.
De week na het kamp wel even rustig aan doen zodat ze even bij kan komen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:30

Ik rijd iedere dag. Eerder de pony's waren ook van die ADHD pony's, maar zij is liever lui dan moe. Tenminste, ligt er aan wat ze moet doen. Dressuurmatig is ze iig moeilijk voouit te branden. Alhoewel dat op een open vlakte weer niet het geval is. Ze heeft gewoon een hekel aan rondjes lopen in de bak! haha

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:35

Ik neem er gewoon 2 mee heb ik er geen moeite mee :P al heeft die pony van mij echt een super conditie. Die loopt ook het liefst heel de dag :+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:47

Ken het probleem. :+ Ben jij bekaf en paard stuiterd nog alle kanten op. Waar haalt ze de energie vandaan haha!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:07

Bob1976 schreef:
Het lijkt mij ook erg leuk om naar de instructieweken te gaan. Ik wil graag naar de week eventing-paarden. Weet iemand wat de gemiddelde leeftijd ongeveer is? Ik ben zelf 33, maar nog een beginner met crossen.

Leeftijden verschillen heel erg. Ik wil zelf ook naar de eventing paarden en ben 26en heb 0,0 ervaring ermee :D

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:34

Ok... dat zijn leuke leeftijden haha.. En leuk dat je ook geen ervaring hebt. Ik heb wel een paar crosslessen gehad, maar ben niet zo'n held. Ik wil niet de hele les ophouden! Maar het lijkt me ontzettend gaaf om te doen!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:42

Ik heb ook wel eens mensen meegemaakt ergens rond de 50 en gingen nog op (pony)kamp(zo noemde hun dat), was een groepje en kwamen naar het knhs kamp.

Mijn paard kan het ook zat, binnenkort gaat zijn conditie alweer omhoog getraint worden. Laatste tripalon gereden rond de optimale tijd, komt terug bij de trailer en hij wilde zo weer richting start, hij vond het zo leuk. De meeste paarden waren helemaal kapot, maar die van mij wilde nog een keer. De meeste mensen vonden het zielig, hij was zo bezweet dat het wit schuim vormde, tussen zijn benen, bij de singel en op hals en borst. Terwijl hij met de dressuur na 3 kwartier net doet alsof hij moe is.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:43

Maar mensen vonden mij kneveltrens er ook zielig uitzien, dus wat dat betreft.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:46

Sammie, de beste stuurlui staan altijd aan wal :+ Mensen blaaten nogal snel over dingen waar ze totaal geen verstand van hebben.

Lekker doen waar jij jezelf goed bij voelt en je niet aantrekken wat anderen zeggen. Als iemand mij ongevraagd 'tips' geeft, zeg ik altijd dat zolang ik hen niet betaal, ik ook geen tips van ze wil!

Nu zijn er uitzonderingen (met name de toon waar het op gezegd wordt)!