Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:17

Misschien hoeft ze niet eens geopereerd te worden Freya als het zo goed blijft gaan.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:34

Ja Freya, wie weet?!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:41

Ja wie weet, maar zoals de foto zegt zou het buitenste botje er wel uit moeten. Ze gaat zowiezo eerst op de foto tegen die tijd.
Tot die tijd ga ik haar niet voor de 100% in het werk zetten.
Mijn gevoel zegt alleen dat ze wel onder het mes moet, we zullen zien tegen die tijd, eerst fotootje laten maken en een scan en vanuit daar gaan we verder kijken.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:52

Freya schreef:
Ja wie weet, maar zoals de foto zegt zou het buitenste botje er wel uit moeten. Ze gaat zowiezo eerst op de foto tegen die tijd.
Tot die tijd ga ik haar niet voor de 100% in het werk zetten.
Mijn gevoel zegt alleen dat ze wel onder het mes moet, we zullen zien tegen die tijd, eerst fotootje laten maken en een scan en vanuit daar gaan we verder kijken.

Wanneer zou ze dan geopereerd kunnen worden? Eerst het veulen geboren laten worden en dan.....?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:27

Klopt, eerst de dracht en de bevalling , evt, na de bevalling anders na het spenen. Omdat dan het veulen ook verplicht een maand boxrust moet hebben.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 03:13

heb je dan niet het probleem dat d'r hele been vol zit met bindweefsel en ze dus de boel open moeten graven en trekken om het botje eruit te halen waardoor je alleen maar nog meer bindweefsel krijgt?

Het vriest hier en is dus rete koud...Verder weinig nieuws eigenlijk, zijn zaterdag de stad in geweest en ik kan dus niet bowlen enben nog slechter in pool...darten ging me beter af.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:16

Goedemorgen!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:18

Goedemorgen,
Wat een wind!!!
Gister met Isaura Oob en Tjelle een buitenritje gemaakt. Ging best goed, paarden waren iets druk. Een lekker ritje Lachen
Vandaag t/m donderdag helaas weer in de avond op stal..
Werkse vandaag, en waai niet van je paard af!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:36

Ik vind het allemaal heel lief dat jullie mee denken, maar ik doe wat me gevoel en de artsen me aanraden. Ze gaat zowiezo eerst op de foto en evt. scan tegen die tijd. En ik moet zeker weten dat het verder geen kwaad kan, want ik durf nog steeds niet veel met haar te doen. Ondanks dat ze zich als een idioot gedraagt in de kampjes.
Nogmaals ik vind het echt heel erg lief dat jullie meedenken, maar ik laat me niet ompraten, mijn besluit staat vast, eerst kijken tegen die tijd en dan zien we verder. ( het liefst laat ik haar in de tussentijd nog een paar keer op de foto zetten, maar ja dat is niet goed voor de baby )

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:46

Natuurlijk Freya! Zou ik ook doen! Op advies van dierenarts handelen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:00

....ik denk niet met jou mee, ik denk uit oogpunt van je paard. Anderhalf, dik anderhalf bijna twee jaar de tijd nemen dat iets in kan kapselen waardoor ze er eigenlijk geen last meer van hebben om dan vervolgens alsnog te opereren vind ik ontzettend egoistisch van je ook al doe je het naar jouw idee uit oogpunt van je paard...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:15

Woogy schreef:
....ik denk niet met jou mee, ik denk uit oogpunt van je paard. Anderhalf, dik anderhalf bijna twee jaar de tijd nemen dat iets in kan kapselen waardoor ze er eigenlijk geen last meer van hebben om dan vervolgens alsnog te opereren vind ik ontzettend egoistisch van je ook al doe je het naar jouw idee uit oogpunt van je paard...

Hoe zou het vanuit jouw oogpunt dan ideaal zijn?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:21

Sorry, ga hier meer mee in discussie. Dit is op advies van de dierenarts. Ik ben hier klaar mee, klinkt misschien niet zo aardig, maar ik doe wat ik kan om mijn paard alles te kunnen geven wat ze nodig heeft.

En als de kans er was geweest om haar eerder te laten operen dan had ik dat allang gedaan. Maar die kans is er niet, of ik moet een "moord" gaan / laten plegen.

Zie mijn vorige bericht, denk dat je daar wel genoeg uit kan halen, dat ik haar niet weg breng naar de kliniek om haar gelijk te laten operen, maar eerst op de foto / scan laat zetten.

Ik wil er nu niks meer over horen, of ik het nu wel of niet goed doe. Ik handel niet op eigen houtje, zoals het nu klinkt, maar op advies van een arts die er jaren voor geleerd heeft.

En al die verhalen, van paarden die al jaren lang met een gebroken griffelbeentje rond lopen,kan best zijn als het gunstig gebroken is dat het geen kwaad kan, maar vergeet niet dat ze bij Donna allebei gebroken zijn en goed verschoven zijn. Kans op herstel door de natuur is gering !!!

En ja ik kan me om zulke uitspraken behoorlijk kwaad maken, het wordt nu zo afgeschilderd dat ik niet goed voor me paardje ben.

desyma schreef:
Wanneer zou ze dan geopereerd kunnen worden? Eerst het veulen geboren laten worden en dan.....?

Ze zou evt. indien nodig geopereerd worden als het veulen geboren is. In overleg met de artsen evt. als het veulen gespeend is.

Ik maak me geen zorgen over de operatie, dat komt wel goed.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:31

Oh gut, oh gut, wat regent 't!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:45

dat kan je wel zeggen, hahahaha pieten-weer. En van die miezzel wordt je zo zeiknat , getver.

Redlich

Snap je dit nu? Waarom niet gelijk alle pony's in belag geno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:04

10-11-08 12:04 Tell a friend

NOORDWIJKERHOUT - Op een bollenveldje in Noordwijkerhout is een zwaar verwaarloosde pony in beslaggenomen. Het beestje had zolang niets te eten gehad, dat het geen stap kon verzetten zonder om te vallen.
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft de anderhalf jaar oude shetlander meegenomen. Op het bollenveldje stonden nog vijf andere pony's die niet in beslag hoefden te worden genomen. Ze waren er iets beter aan toe.

De eigenaar van de pony's is bekend bij de politie maar hij weigert te praten met de inspecteur van de Dierenbescherming. Hij zal in elk geval een boete krijgen voor het verwaarlozen van de pony.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:25

Arme Poonie, gelukkig is hij nu in betere handen, wel jammer dat zijn vriendjes achter moesten blijven.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 14:31

Goedemorgen,

Ik meld me ook weer eens. Ben echt een tijd niet meer op bokt geweest Bloos

@ lisa: Veel plezier in Japan. Je zit er nog dus ik ben nog niet te laat. Haha!

@ alle nieuwkomers; Welkom en leuk dat jullie het topic gevonden hebben.

@ freya: Ik snap hoe je je voelt. Toen Venga vorige jaar zijn been openhaalde op het bruggetje. Kreeg ik van iemand ook te horen waarom ik in godsnaam niet met hem naar het kliniek was gegaan. En waarom ik op hem ging zitten tijdens het dagelijks stappen. En het antwoord wat ik dan gaf dat de DA dit en de DA dat zei dat maakte allemaal niet uit. Weten sommige mensen het dan echt beter dan iemand die er voor gestudeerd heeft. Boos! Ik denk dat iedereen zich eens moet realiseren dat niemand zonder advies van de DA iets doet.

Goed nu ben ik ook klaar met zo'n onderwerp Haha! Knipoog

iemand nog Peter R de Vries gekeken? Ik ben in slaap gevallen. Mijn vriend kwam zaterdag ineens thuis met een hersenschudding, dus zaterdag elke twee uur mijn vriend snacht wakker moeten maken. Zwaar vermoeiend. Vooral als je niet echt snel in slaap valt Slapen

Krijg deze week mijn zadel Go jij! Go jij!

ga maar weer eens werken Doei, doei

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:31

Thnx Kim, als ik maar weet dat ik goed voor me meisje ben en voor haar in de bres spring. Thnx dat je, met nog een aantal andere hier begrijpt hoe ik me voel.

Ik heb iets mee gekregen van Peter R de Vries, niet veel, zat heerlijk achter me laptopje te surfen op het net.
Ik vind alleen dat de klopjacht is geopend, althans zo komt het bij over. Maar 1 ding staat voorop, die gozer moet gestraft worden.

Wat heeft je vriend gedaan dan ? Als hij elke 2 uur wakker gemaakt moet worden, moet het wel een flinke schudding zijn dan ?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:42

Ha ha Kim,hoe kom je ineens thuis met een hersenschudding,dan moet er toch eerst iets gebeurd zijn.

Ik heb een uurtje opgenomen,ben dus lekker vroeg thuis.

Moet alleen nog wachten om naar stal te gaan want als het goed is rijd stalgenootje Tence vandaag.

Ik leg ook altijd de goedbedoelde adviezen over mijn paard naast me neer en luister toch in eerste instantie naar het advies van DA.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:49

Mijn vriend was tijdens zijn basketbalwedstrijd op zijn hoofd gevallen. Hoe?? dat weet hij niet. Hij kan zich niets meer herinneren van het moment dat hij viel. Hij bleek namelijk na de val bewusteloos te zijn. Volgens teamgenoten klapte hij tegen een tegenstander op, waardoor hij over die jongen heen kukelde. Zijn benen bleken nog in de nek van zijn tegenstander te liggen. Een heel vaaaaaaag verhaal Verward

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:54

Dat heeft hij knap gedaan dan,lijkt wel een slapstick verhaal!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:09

Niet gereden vandaag maar losgegooid in de binnenbak.

Tence is gek,die stort zich gewoon vanuit een draf op de grond om te gaan rollen. Verward

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:40

Vandaag ook Malvin los gegooid in de binnenbak. Wat een wind! De tweede helft van de week wordt het weer gelukkig beter.
M'n zadelkast maar eens opgeruimd en wat spullen schoongemaakt. Het is er immers weer voor.

@taverno : wanneer gaan we weer parkhobbelen?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:42

Dat zal voorlopig niet meevallen.