Ik hoor, als de wind onze kant op staat, de hondjes van de kluif blaffen.Onze kitten (inmiddels alweer een jaar) komt ook bij de kluif weg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hoor, als de wind onze kant op staat, de hondjes van de kluif blaffen.

En zie dan maar eens te kiezen... Uiteindelijk toch besloten die laatste te gaan halen. Dus ik spullen in de stal gelegd, halster met touw mee en hup naar de ruinenwei. De eerste die bij het hek stond was Stan, en die wou wel graag even een kriebel hebben. Dus hup, knuffel uitgedeeld en verder de wei in. De tweede die ik tegenkwam was Pier. Ook hij liet merken wel graag een aai te willen hebben. Dus ook hem maar zijn zin gegeven. En pas helemaal achterin stond PM, die zal wel gedacht hebben: als ze me nodig heeft, komt ze me maar halen... Hij stond gezellig schouder aan schouder met Jelle en terwijl in dus PM zijn halster om deed, gaf Jelle te kennen ook wel in te zijn voor wat aandacht. Dus ook hem maar even een knuf gegeven. En toen eindelijk met PM de wei uit naar stal.
Zadelen vond hij ook geen probleem, stond zelfs ineens alert te kijken wat ik deed... En dan hup naar de bak. Snel erop en rijden maar. En Ini zou Ini niet zijn als we niet weer flink aan het werk moesten.
Kreeg nog wat tips over mijn handen, om mijn handhouding te verbeteren en dat leverde direct resultaat op: meneer ging nog fijner lopen dan hij al deed. Helaas wel een paar keer een noodstop gehad omdat hij weer jeuk aan zijn been had
maar dat is niet meer dan logisch als je daar horzeleitjes hebt zitten... Galop deed hij zoals t hoort, zonder problemen op welk vlak dan ook.
Ik heb mijn beweging voor vandaag wel weer gehad dacht ik zo... Maar goed, pony is en goed doorgekomen en mocht daarna lekker de buitenbak in, bij de anderen. Daarna ben ik de stal weer ingegaan om verder te vegen. Kreeg gelukkig nog wat hulp van iemand anders uit mijn les, en met zijn tweetjes was het ook zo klaar. Bezems opgeruimd en daarna met opgeruimd humeur weer naar huis vertrokken.
Gelukkig stond er in de stal een emmer appeltjes, daar eentje uitgevist, en deze in de wei voor haar hoeven gerold. En ja, dat laat je als paard niet liggen. En terwijl zij dat appeltje oppakte, kon ik snel het touw aan het halster klikken. Deze tip had ik gehad van Echica, en dia ga ik ook zeker onthouden!
Mevrouw liet zich nu zonder problemen naar de stal dirigeren voor een poetsbeurt en zadelen.JPitty schreef:Ik was gisteren blijkbaar even op de TV! Op Nederland 1 is een VARA programma "kanniewaarzijn" een consumentenprogramma met veel humor.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364386 hier staat de uitzending. Van 10:00 tot 12:41 minuten is er een onderwerp "Weggegooid geld", dit keer met Ipad cursussen voor Bejaarden in Zwolle, welke heel veel geld kost en weinig oplevert. Ook burgers komen hierin aan het woord, dat is al opgenomen van t voorjaar. Op 12:31 ongeveer staat ook iets uit mijn zegje voor de camera. Ben de jongedame met de rode jas.
Okke stond natuurlijk helemaal achterin, met zo'n blik van: "Als je me nodig hebt, kom je me maar halen." Dus ja, dan maar naar achteren lopen. Om bij hem te komen moest ik een paar meter eerder voorbij Easter, de tinker. En ja, die laat je niet zomaar voorbij. Eerst tol betalen: 1 knuffel per x passeren! En kom jij niet bij hem, dan komt hij wel naar jou toe. Dus ja, ook ik moest en zou hem even knuffelen... Eenmaal Easter voorbij moest ik wel even zoeken, want er staan meerdere Friezen in die wei. Maar Okke heeft iets dat de anderen niet hebben: een bobbel op zijn borst. Dus daar naar gekeken en dan is hij snel gevonden, na eerst Otske te hebben geknuffeld.
Maar Okke liep wel heel fijn. Reageerde lekker op mijn been, en deed hij dat een keer niet, dan was er een tikje met de zweep. Speciaal voor hem een dressuurzweepje gepakt, iets prettiger werken. Maar dan heb je ook wat: een Okke die als een zonnetje loopt, een tevreden Ini, en een blije ikke! Ini gaf me al een compliment dat ik hem lekker en netjes aan het lopen had en dat niet iedereen dat kan.
... Oppy en Rallywood wilden ook wel even kijken en aandacht hebben. Ach ja, en wat doe je dan he? Knuffeltje geven dan maar. Omdat er nog iemand een paard uit die wei moest hebben (Easter) maar even gewacht op hen en met hen de wei uit gegaan. Terwijl die amazone het hek dicht deed, stond Party alweer met zijn neus in het gras hoor!
Had moeite hem erbij te houden, hij wou overal grazen...
Een grote stap verder lag aan de overkant ook nog een baal hooi en ook die moest even geproefd worden. Alleen was deze nog wel stevig dichtgebonden.... Gevolg: 1 baal hooi op de grond, compleet met cap, etc wat er bovenop lag. DIe rolde natuurlijk weer recht voor de hoeven van PM en kreeg een zacht duwtje mee van 1 been. Zucht... Als er geen feestje is, dan bouwt hij er zelf wel een.
Party doet zijn naam eer aan... En ik? Ik wilde dat er ergens een valluikje was om in weg te kruipen...
Maar even goedmaken vandaag dan...
Partyman was vandaag mijn rijdier en wat was hij weer lekker bezig
! Vóór het rijden viel hij reuze mee, stond gewoon rustig hooi te knabbelen tijdens het poetsen. Natuurlijk wel even in de gaten houden wat ik doe, maar verder vond hij het wel best. Alleen het poetsen van zijn achterbenen had hij een beetje schijt aan denk ik. Letterlijk... Want toen ik daarmee bezig was, ging meneer staan mesten...
HMPF... Peesjes/ strijklappen omdoen en hoeven krabben liet hij dan wel weer zonder problemen toe. En het zadel was vandaag trouwens ook niet zijn beste vriend. Want toen ik daarmee de stal in stapte, zette hij zijn tanden erin... Alsof hij zeggen wou: "Dat is niet leuk!" Maar ik trek me daar dan weinig van aan heb hem gewoon rustig opgezadeld. Hierin heeft hij gewoon niets te willen. En dan hoofdstel om en naar de bak.
Aansingelen vond hij wonderwel geen probleem, hij keek even alsof hij zeggen wilde: "wat doe jij daar?" maar verder geen rare dingen. Beugels op maat, erop en hup rijden maar.
En na het rijden moet je natuurlijk even briesen (again) en je neus in de elleboog van je amazone stoppen. Het kriebelen van de amazone op je neus is ook erg fijn.
Gelukkig lag er in zijn stal ook meer dan genoeg hooi, dit hield hem de hele naverzorging lekker bezig. Alleen toen ik als afsluiter een appel kwam brengen, was dit interessanter dan hooi. Hij at mijn vingers er zowat bij op, zo lekker vond hij dit
...
en hoe! Want toen ik zijn benen borstelde, ging hij spontaan uitschachten?
Raar paard hoor, ben ik zo opwindend dan? Maar goed, verder zonder problemen kunnen poetsen en zadelen, hoewel dat laatste nog steeds zijn grote hobby niet is. Oren in de nek, happen naar het zadel... En dat briesen van hem. blijft ook een dingetje he. Kon nog net mijn hoofd afdraaien, anders had ik weer eentje in mijn gezicht gehad.
naar Wittelte, omdat mijn vader (die me in de winter brengt) ziek
is... Was een omleiding wegens wegwerkzaamheden, wat ik wist. Maar met mijn duffe kop rij ik er toch nog heen, kon dus weer terug en omrijden... En brommer kreeg onderweg ook nog kuren, waardoor ik die na afloop maar even naar de brommermonteur gebracht heb en de 2km daarvandaan naar huis lopende heb gedaan, met cappie en poetstas aan de hand...
wel genoeg zei... Liep echt heerlijk, voelde alsof ik zweefde!
... Lange leve de rubberen rijlaarzen! Ik wil niet anders meer!
En dan werd ook nog gevraagd Okke weer mee terug te nemen. Na veel soppen lukte dat ook nog, Okke in een stal gezet waar eten voor hem in de bak lag, vraagt Ini me ook nog een plak hooi er bij in te doen. Nou geen probleem hoor, touwtjes doorknippen, plak van de baal af en hup de stal in. Okke vond het wel best, die stond lekker te smullen.
, dus ik kon rustig zijn spullen bijeen gaan zoeken. Af en toe wil hij zich nog wel eens omdraaien, maar ook dat was dit keer niet aan de orde. Kon hem zo een touw aan t halster klikken, vastknopen, deken eraf halen en daarna poetsen maar. Dat was iets wat Oppy geen snars kon schelen geloof ik, hij bleef gewoon dooreten, heel belangrijk dat je goed eet voor de les natuurlijk.
Of gaat zijn liefde door zijn maag? Scheelt wel dat het poetsen ook makkelijk gaat als je met zo'n ,,levend standbeeld" bezig bent.
Hoef(je) optillen om uit te krabben? Stapje opzij met de billen? Onder de hals door? Nou Oppy vond het allemaal wel best, die doet braaf wat je wilt. Zolang de voorraad hooi strekt, althans.
Da's toch niet mijn ding denk ik... Verder geen kwaad woord over Oppy,die was doorweekt van t zweet na de les, maar zijn doorzitten is gewoon lastig. Heeft iemand een tip voor mij om dat prettiger te maken? Want bij andere paarden is dat geen probleem, maar bij hem voel ik me op dat gebied net een beginner... Na de les moesten we in de buitenbak uitstappen, dus droogde daar al wat op.
En proberen die baal hooi op te eten... Zadel en hoofdstel eraf, beenbescherming verwijderen, even borstel erover (niet teveel om te voorkomen dat je huidvet eraf haalt), deken op, hoeven krabben en daarna naar de wei. Maar wel eerst nog even tot over je enkels door de bagger heen... Wat ben ik blij met de rubber rijlaarzen van mij. Straal water er overheen en hup weer schoon!
Eerst de hele stal rondgekeken, maar zag hem niet staan. En net op moment dat ik naar de wei wil om hem daar te gaan halen, komt Rianka al met hem naar binnen. Dus zijn spullen opgezocht en poetsen maar. In zijn stal lag vandaag geen hooi helaas, dus hij kon zoeken wat hij wou maar vond niets... Maar hij zag wel Karst aan de overkant van de stalgang met hooi bezig en ja, dan is er nog maar 1 oplossing mogelijk.
Je hoofd in de lucht steken en binnensmonds hinniken welteverstaan, om op die manier de aandacht te trekken. En dan maar afwachten of het succes heeft. EN ja, dat had het wel. Want Karst deed hem inderdaad iets te knabbelen in zijn bak. Die PM... Als er niets in de stal ligt, zorgt hij er wel voor dat er toch wat komt... Frisse kijk op t leven zeg maar.
Stel je voor dat daar nog meer te vinden zijn. Dat mag je toch niet missen.
Na het naverzorgen mocht hij naar buiten, de wei in. EN natuurlijk veel blubber weer in de wei bij het hek. MIjn voeten verdwenen helemaal in die troep. Dus daarna maar even mijn laarzen gespoeld, spullen bijeen zoeken en hun naar huis! Ja, weer een welbestede dag!
Want morgen mag ik 2 uur rijden, moet weer ff wat inhalen namelijk. Kunnen we elkaar misschien eens meeten!
Reed op Kanjer, was weer ff wennen. Galop uitzitten is niet makkelijk bij hem, maar lukte redelijk, onder leiding van Inge (Ini lag ziek te bed namelijk...). Kerstkaart die ik had gemaakt voor Ini viel wel in de smaak trouwens!