RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:53

Ik woon naast het RIBW in het kornputkwartier.. :) Ik hoor, als de wind onze kant op staat, de hondjes van de kluif blaffen.
Onze kitten (inmiddels alweer een jaar) komt ook bij de kluif weg :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:42

Ah, de Kluif! Daar loop ik intussen al bijna 14 jaar rond!!! Begonnen als stagiaire, daarna zomertje vakantiewerk en aansluitend blijven plakken... Mag ik vragen hoe jou kitten heette toen je het ophaalde?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:23

Kitten heette Sellie (is die grijze in mijn profiel)
Toen ik kwam kijken zat ze nog niet bij de rest, omdat ze nog gechipt moesten worden. Ze zat samen met haar nestgenootjes in een grote bench op de gang..
Maar ik wou persee die grijze haha! Dus dat weekje wachten had ik er wel voor over :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:18

Klopt, waren idd vorig jaar een hoop katjes en te weinig kennels, zodoende maar wat in benches gedaan... Is wel een mooi beestje geworden zeg!

Ik had vanmorgen mijn eerste les van het nieuwe "lesjaar". Had er wel weer zin in om er weer op te stappen. Helaas dacht paardje er even anders over. Ik mocht op Nini, ze liep in de wei aan de overkant van de weg, dus ik daarheen om haar te halen. Nou mevrouw wilde dus niet meewerken. Elke keer als ik met dat touw in haar buurt kwam, liep zij weer weg. Ben dus maar even naar stal terug gelopen, biks gehaald bij Rianka en toen terug naar de wei. Toen was ik ineens wel leuk en wilde ze maar wat graag mee. Raar paard ;)

Omdat ik laat was heeft Rianka me even geholpen met zadelen, snel naar de bak en hup erop. Nini had er nu wel zin in, halthouden om de beugels op maat te maken stond niet in haar woordenboek. Snap jij het snap ik het...

Rijden was voor mijn gevoel een goed begin van het nieuwe seizoen. Ze liep heerlijk, af en toe zelfs netjes in de richting van "aan de teugel". Had haar voor mijn gevoel fijn onder controle, kon alles met haar doen en haar alle kanten op sturen. Ja, ze liep echt als een zonnetje. Als dit een voorbode voor het nieuwe jaar moet worden hoor je mij niet klagen.

Na het rijden naar stal gegaan, lekker poetsen. Omdat ze een uurtje vrij had en daarna nog een uurtje moest, leek het mij niet verstandig haar te douchen, dus dat heb ik niet gedaan. Maar de poetsbeurt vond ze wel fijn geloof ik. Ze was in ieder geval ontspannen (of ik was heeeel saai) want ze stond continu te gapen... :O

Ik was net klaar met poetsen toen de volgende ruiter eraan kwam, dus die het paard overgedragen en mijn spullen gepakt om naar huis te gaan. Komt Inge naar me toe of ik Bravour nog wel even naar de wei wilde brengen. En ja dat wil ik dan wel doen. Dus die naar de wei gezet, maar meneer wilde nog niet meteen naar de anderen toe. Nee, hij wilde mij eerst besnuffelen en even proeven (lees: likken) of ik niet toevallig eetbaar ben. Ook mijn jaszak was wel inspectiewaardig geloof ik, terwijl er toch echt niets in zat. Uiteindelijk is hij toch maar naar zijn vriendjes toe gaan, volgens mij zag hij in dat ik niets had voor hem.

En toen ben ik ook maar richting huis gegaan, met een goed gevoel over vanmorgen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:25

Fijn dat je les goed ging Jenny,

Nini vond ik altijd super leuk. Kan leuk lopen, hoewel je daar wel even voor moet werken. Maar dan heb je ook een super fijn paardje tussen je benen :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:37

zkrs, NIni is top! Waarom denk je dat die altijd achter mijn naam als 1e of 2e keuze voor proefjes?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:37

Proefjes heb ik nooit gereden.. Maar kan het me helemaal voorstellen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:02

Ik ben begonnen in 2005 in de f4a, zit nu op f9b. Laatste keer met PM 2e geworden, maar ook al 2x de 1e , 1x een 2e en 1x een 3e prijs met Nini, keertje 3e met Oppy en keer 2e met Jelle. En paar keer buiten de prijzen gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:30

Netjes hoor! Ugh ik vond wedstrijdjes doodeng. Lucky is een keer met mij uit de bak gerend toen de deur nog openstond bij een proefje, haha. Schaamde me kapot. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:24

Niet iedereen is en wedstrijdruiter natuurlijk, maar ik vind het wel leuk hoor, proefje rijden.

Vanmorgen was trouwens ook weer erg leuk bij Ini! Ik werd voor een moeilijke keuze gesteld: wilde ik op Nini rijden of op Partyman? :? En zie dan maar eens te kiezen... Uiteindelijk toch besloten die laatste te gaan halen. Dus ik spullen in de stal gelegd, halster met touw mee en hup naar de ruinenwei. De eerste die bij het hek stond was Stan, en die wou wel graag even een kriebel hebben. Dus hup, knuffel uitgedeeld en verder de wei in. De tweede die ik tegenkwam was Pier. Ook hij liet merken wel graag een aai te willen hebben. Dus ook hem maar zijn zin gegeven. En pas helemaal achterin stond PM, die zal wel gedacht hebben: als ze me nodig heeft, komt ze me maar halen... Hij stond gezellig schouder aan schouder met Jelle en terwijl in dus PM zijn halster om deed, gaf Jelle te kennen ook wel in te zijn voor wat aandacht. Dus ook hem maar even een knuf gegeven. En toen eindelijk met PM de wei uit naar stal.

Hem even in zijn box geparkeerd, zijn spullen uit de zadelkamer gepakt en hup terug naar hem. Lekker poetsen. Even twijfelde ik tijdens die poetsbeurt of ik niet een standbeeld stond te poetsen, maar zijn draaiende oortjes verrieden dat het om een echt paard ging. /3 Zadelen vond hij ook geen probleem, stond zelfs ineens alert te kijken wat ik deed... En dan hup naar de bak. Snel erop en rijden maar. En Ini zou Ini niet zijn als we niet weer flink aan het werk moesten. :D Kreeg nog wat tips over mijn handen, om mijn handhouding te verbeteren en dat leverde direct resultaat op: meneer ging nog fijner lopen dan hij al deed. Helaas wel een paar keer een noodstop gehad omdat hij weer jeuk aan zijn been had :( maar dat is niet meer dan logisch als je daar horzeleitjes hebt zitten... Galop deed hij zoals t hoort, zonder problemen op welk vlak dan ook.

Na de les mocht ik hem overdragen aan de volgende ruiter, dus ben maar begonnen de stal te vegen. Ini had nieuwe bezems en ja, die vegen echt schoon! Toen ik halverwege was riep Inge mij even of ik wilde helpen met een nieuwe pony. De vliegenschimmel moest even op het harde om te kijken of zijn benen goed waren. Eerst even aan de longe, daarna de buigproef. En daar was ik dus bij nodig. Want Inge boog het been, iemand anders nam de tijd op en ik? Ja ik mocht in beweging komen. Ik had de pony vast en moest op het teken van Inge wegdraven met het dier aan de hand. Bij elk been voor de stal langs draven tot aan de kantine, dan omdraaien en weer terug draven. En dat dus 4x. Zal vast een leuk gezicht zijn geweest, een dravende pony met een hollende ik ernaast... :+ Ik heb mijn beweging voor vandaag wel weer gehad dacht ik zo... Maar goed, pony is en goed doorgekomen en mocht daarna lekker de buitenbak in, bij de anderen. Daarna ben ik de stal weer ingegaan om verder te vegen. Kreeg gelukkig nog wat hulp van iemand anders uit mijn les, en met zijn tweetjes was het ook zo klaar. Bezems opgeruimd en daarna met opgeruimd humeur weer naar huis vertrokken.

Conclusie: elke dag bij Ini is weer anders! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:12

Vanmorgen weer een superfijne les gereden bij Ini. Was dit keer geen vraag waar ik op zat, dat was helemaal duidelijk: Nini! Gelijk met met een aantal anderen de wei in gegaan om haar te vangen. En ja, Nini vangen lukt je niet zonder iets lekkers, de draak... }:) Gelukkig stond er in de stal een emmer appeltjes, daar eentje uitgevist, en deze in de wei voor haar hoeven gerold. En ja, dat laat je als paard niet liggen. En terwijl zij dat appeltje oppakte, kon ik snel het touw aan het halster klikken. Deze tip had ik gehad van Echica, en dia ga ik ook zeker onthouden! :)* Mevrouw liet zich nu zonder problemen naar de stal dirigeren voor een poetsbeurt en zadelen.

En dan naar de buitenbak en erop. Rijden ging echt als een zonnetje vandaag! Ze liep echt super. Stap, draf, galop, wijken, volte hier of daar, van hand veranderen, niks geen problemen. EN waar ze de vorige keer nog in standje racen ging ipv middengalop, had ik nu wel het juiste knopje, keurige middengalop gereden, al zeg ik t zelf. Ja, ze liep super!

Na het rijden mocht ik weer afzadelen en lekker napoetsen. Nou dat is voor haar geen straf hoor. Wel even nog een paar dingen bij Ini aangekaart. Vond haar hoef er namelijk niet helemaal goed uit zien en de singel was kapot aan t gaan. De oplossing voor beide dingen was simpel: Nini op lijst voor de smid gezet en Echica heeft een nieuwe singel aan t zadel gehangen. Na het naverzorgen nog even meegelopen met iemand die Widuna nog uit de wei moest hebben. En daarna weer lekker naar huis.

En nog ff een leuke quote uit een ander topic waar ik in klets:

JPitty schreef:
Ik was gisteren blijkbaar even op de TV! Op Nederland 1 is een VARA programma "kanniewaarzijn" een consumentenprogramma met veel humor.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364386 hier staat de uitzending. Van 10:00 tot 12:41 minuten is er een onderwerp "Weggegooid geld", dit keer met Ipad cursussen voor Bejaarden in Zwolle, welke heel veel geld kost en weinig oplevert. Ook burgers komen hierin aan het woord, dat is al opgenomen van t voorjaar. Op 12:31 ongeveer staat ook iets uit mijn zegje voor de camera. Ben de jongedame met de rode jas.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:51

Pffff, was vanmorgen weer hard werken bij Ini!

En weer was er een "onmogelijke keuze" voor mij: Okke of Melina? Tsja, beiden leuke Friese Paarden, fijn karakter, de ene wat pittiger dan de ander, maar allebei leuk! Wat kies je dan? :?

Ik heb uiteindelijke Okke gekozen, dus met halster en touw in de hand naar t natte land... Want dat was t wel ja. Errug nat en baggerig, was blij met mijn rubberen rijlaarzen :D Okke stond natuurlijk helemaal achterin, met zo'n blik van: "Als je me nodig hebt, kom je me maar halen." Dus ja, dan maar naar achteren lopen. Om bij hem te komen moest ik een paar meter eerder voorbij Easter, de tinker. En ja, die laat je niet zomaar voorbij. Eerst tol betalen: 1 knuffel per x passeren! En kom jij niet bij hem, dan komt hij wel naar jou toe. Dus ja, ook ik moest en zou hem even knuffelen... Eenmaal Easter voorbij moest ik wel even zoeken, want er staan meerdere Friezen in die wei. Maar Okke heeft iets dat de anderen niet hebben: een bobbel op zijn borst. Dus daar naar gekeken en dan is hij snel gevonden, na eerst Otske te hebben geknuffeld.

Meneer liep in zijn eigen rustige tempo naar de stal, en das niet vlot... Maar nog wel tijd genoeg om lekker te poetsen en te zadelen. Les was hard werken, Okke moet je al af en toe tikje bijgeven en als Ini de groep dan ook nog lekker aan t werk zet, moet je helemaal aan de bak. :j Maar Okke liep wel heel fijn. Reageerde lekker op mijn been, en deed hij dat een keer niet, dan was er een tikje met de zweep. Speciaal voor hem een dressuurzweepje gepakt, iets prettiger werken. Maar dan heb je ook wat: een Okke die als een zonnetje loopt, een tevreden Ini, en een blije ikke! Ini gaf me al een compliment dat ik hem lekker en netjes aan het lopen had en dat niet iedereen dat kan.

Na de les kregen we nog een opdracht mee van Ini: namelijk heeeel goed poetsen, dekens er weer op leggen en ook zeker de hoeven krabben! Blijkbaar doet niet iedereen dat even goed en moest dat er weer even in geramd worden... En je weet: als Ini iets in haar hoofd heeft, kun je hoog en laag springen maar dan gebeurt het. "Nee" kent ze geloof ik niet...

12 oktober is er trouwens weer wedstrijd voor de volwassenen en de oudere jeugd, voor die tijd zijn er nog proefjes voor de overige kinderen. EN ja, dan moet je ook weer kiezen: waar wil je de wedstrijd op rijden? Mijn lijstje ziet er nu zo uit: 1e keuze PM, 2e keuze Nini, 3e keuze Okke (op advies van Ini, die zei dat ik wel voor hem kon kiezen omdat ik hem zo netjes rijd)... EN dan maar afwachten welke het wordt!

Ja, was weer een fijne ochtend in de manege!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:05

Zit ff met laptop problemen, daarom al (veel te) lang niet gereageerd hier. Maar nu dus weer even wel! Via de PC van mijn pa, maar dat is even niet anders...

Was vanmorgen weer superfijn bij Ini. Bij aankomst bleek ik PM te mogen rijden (Partyman dus) en dus op naar de ruinenwei. Daar aangekomen zie ik Party en Oppy lekker spelen met elkaar, wat een mooi gezicht. Maar ze hadden ook al wel snel door dat ik bij het hek stond, dus Party kwam als eerste een kijkje nemen. Klik het touw aan zijn halster vast, heb ik ineens 3 paardenneuzen in mijn nek /3 /3 /3 :) ... Oppy en Rallywood wilden ook wel even kijken en aandacht hebben. Ach ja, en wat doe je dan he? Knuffeltje geven dan maar. Omdat er nog iemand een paard uit die wei moest hebben (Easter) maar even gewacht op hen en met hen de wei uit gegaan. Terwijl die amazone het hek dicht deed, stond Party alweer met zijn neus in het gras hoor! :Y) Had moeite hem erbij te houden, hij wou overal grazen...

Uiteindelijk toch op stal gezet,spullen bijeen gescharreld en lekker poetsen maar. Alleen lag er her en der in zijn box nog een sprietje hooi en ja die moet je wel bijeen zoeken he. En daarbij plaatst meneer dus ff zijn linkervoorhoef op mijn voet... auwtsj... Maar even vriendelijk verzocht om er toch maar weer af te gaan, 800 kg paard is mij toch net even te zwaar erop... Maar ja, je heet Partymen of je heet het niet, maar toen ik zijn voorbenen poetste, zat die neus ineens weer op mijn hoofd te kriebelen... Ja, die maakt zelf wel een feestje hoor! Alleen het zadel erop, blijft niet echt geslaagd...

De les zelf was hij goed te pas. HIj liep als een zonnetje! Vooruit, Achteruit, links, rechts, volte, van hand veranderen, slangenvolte, wat je ook vroeg hij deed het. Stap, draf, galop, helemaal fijn. Ja PM is een feestje om op te rijden! Ini was trouwens ook weer ouderwets lekker op dreef. Die gaf een hele preek over respect voor je paard en waarom paarden reageren zoals ze reageren. EN als Ini eenmaal over dat onderwerp begint krijg je haar echt niet weer stil...

Na de les mocht hij afgezadeld en gepoetst worden en daarna lekker de wei in. En onderweg naar de wei had PM echt even zijn streken hoor! Meneer hing de clown even uit. Als de Penny erbij was geweest, hadden ze een leuke fotostrip gehad. Als eerste moet je toch even proeven hoe die baal hooi om de hoek van je stal smaakt. Gelukkig was er een losse pluk, dus geen problemen daarmee. Een klein eindje verder lag kuilvoer, dat moest ook geproefd worden. Die lastige amazone aan t touw duw je dan gewoon even aan de kant. EN hij pakte dat voer en nam meteen de hele plak mee. Om die vervolgens hoog op te tillen en het grootste deel, wat je toch niet meteen kunt opeten, op het hoofd van je amazone te slingeren. Echt beter mikken kon hij zeker niet... :') Een grote stap verder lag aan de overkant ook nog een baal hooi en ook die moest even geproefd worden. Alleen was deze nog wel stevig dichtgebonden.... Gevolg: 1 baal hooi op de grond, compleet met cap, etc wat er bovenop lag. DIe rolde natuurlijk weer recht voor de hoeven van PM en kreeg een zacht duwtje mee van 1 been. Zucht... Als er geen feestje is, dan bouwt hij er zelf wel een. :+ Party doet zijn naam eer aan... En ik? Ik wilde dat er ergens een valluikje was om in weg te kruipen... :oo

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:34

Vanochtend les gereden, vanmiddag wedstrijd gehad! Beide op Partyman, die zoals gewoonlijk weer de clown uithing... Met vlechten schudden met de manen en zwiepen met de staart. Je in de gaten houden bij wat je doet. Een duw tegen je amazone geven zodat die ineens op een baal kuil zit, ineens poeslief kijken als je een wortel te eten krijgt... etc...

Maar klagen mag ik niet.Ik mocht als 1e van de groep starten, resultaat was 227 punten en een 2e plaats. Niet gek voor een F9b proefje. De nummer 1 had er 228, dus was close call...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:11

Zo goed gedaan zeg Jenny! Gefeliciteerd! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:13

Dank u!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:14

Schaam me diep... glad vergeten mijn belevenissen te typen afgelopen weken... :oo Maar even goedmaken vandaag dan...

Want het was weer leuk rijden vandaag! *\o/* Partyman was vandaag mijn rijdier en wat was hij weer lekker bezig :+ ! Vóór het rijden viel hij reuze mee, stond gewoon rustig hooi te knabbelen tijdens het poetsen. Natuurlijk wel even in de gaten houden wat ik doe, maar verder vond hij het wel best. Alleen het poetsen van zijn achterbenen had hij een beetje schijt aan denk ik. Letterlijk... Want toen ik daarmee bezig was, ging meneer staan mesten... ^) HMPF... Peesjes/ strijklappen omdoen en hoeven krabben liet hij dan wel weer zonder problemen toe. En het zadel was vandaag trouwens ook niet zijn beste vriend. Want toen ik daarmee de stal in stapte, zette hij zijn tanden erin... Alsof hij zeggen wou: "Dat is niet leuk!" Maar ik trek me daar dan weinig van aan heb hem gewoon rustig opgezadeld. Hierin heeft hij gewoon niets te willen. En dan hoofdstel om en naar de bak.

Onderweg daarheen, maar ook in de bak moest hij even laten merken dat hij er zin in had en ja hoe doe je dat? Door een aantal keren flink te briesen natuurlijk! Waarvan ook twee keer vol in mijn gezicht... Frisse bries zullen we maar zeggen... ;) Aansingelen vond hij wonderwel geen probleem, hij keek even alsof hij zeggen wilde: "wat doe jij daar?" maar verder geen rare dingen. Beugels op maat, erop en hup rijden maar.

Lekker voorwaarts, dat was mijn eerste indruk in de bak. Aandrijven was niet echt nodig, de rem erop af en toe wel. Meneer had er echt wel zin in! Inge gaf ons les ivm afwezig zijn van Ini, en misschien weten jullie nog wel hoe dat er dan aan toe gaat. Dat is aanpezen af en toe. Maar Partyman liet zich gemakkelijk overal heen sturen. Links, rechts, volte, van hand veranderen, linksomkeert, afwenden, slangenvolte, halthouden en achteruit, schouder binnenwaarts, naar binnen en buiten laten kijken, het bracht hem allemaal niet van de wijs. En ook stap, draf, galop links of toch liever galop rechts? Maakte niets uit, hij deed gewoon wat ik van hem vroeg. Heerlijk zo'n paard! Echt een toffe. NA het rijden werden we de buitenbak in gestuurd om uit te stappen.

Blue Maid was trouwens weer verdraaid hengstig vandaag, en deed dus af en toe kleine plasjes. Zo ook een keer voor de neus van PM. EN wat doet een echte kerel als hij een hengstige merrie ruikt? Juist ja, flemen... Dat was de eerste keer dat ik hem dat heb zien doen! :+ En na het rijden moet je natuurlijk even briesen (again) en je neus in de elleboog van je amazone stoppen. Het kriebelen van de amazone op je neus is ook erg fijn.

OP stal was zijn focus gelukkig al weer ergens anders, namelijk bij eten! Overal balen hooi en wat los hooi op de grond waar je eerst even van moet proeven voor je je stal in gaat... EN die amazone die aan je teugels staat te trekken geef je dan toch gewoon een duwtje dat die opzij stapt? O:) Gelukkig lag er in zijn stal ook meer dan genoeg hooi, dit hield hem de hele naverzorging lekker bezig. Alleen toen ik als afsluiter een appel kwam brengen, was dit interessanter dan hooi. Hij at mijn vingers er zowat bij op, zo lekker vond hij dit :9 ...

Ja dit was weer een lekkere PM ochtend! Waar kan ik tekenen voor nog meer van deze ochtenden? :list:

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:54

Vanmorgen weer heerlijk gereden bij Ini! Lijkt wel of ik een abonnement heb op Partyman, vanmorgen weer op hem mogen rijden!

Hij stond al in zijn stal toen ik kwam, dus zijn spullen bijeen gescharreld en lekker poetsen. Dat is nooit een straf volgens mij. Toen ik zijn hoofd poetste, ging zijn bovenlip al een eigen leven leiden. Wist toen al hoe laat het was: had weer zijn clownsneus op vandaag. :+ en hoe! Want toen ik zijn benen borstelde, ging hij spontaan uitschachten? :? Raar paard hoor, ben ik zo opwindend dan? Maar goed, verder zonder problemen kunnen poetsen en zadelen, hoewel dat laatste nog steeds zijn grote hobby niet is. Oren in de nek, happen naar het zadel... En dat briesen van hem. blijft ook een dingetje he. Kon nog net mijn hoofd afdraaien, anders had ik weer eentje in mijn gezicht gehad.

De les van Ini was weer flink aanpoten, die had er echt zin in vanmorgen! Voorwaarts was het credo, moesten flink doorpakken. Uiteraard werd er ook weer voldoende aandacht besteed aan zwakke plekken, en als je het goed deed, was er ook zeker een compliment aanwezig. Ja Ini was weer ouderwets op dreef! Ze wist wat ze wilde en dan doe je dat ook maar!

De volgende les mocht er ook weer iemand om Partyman rijden, dus netjes overgedragen, geholpen met opstappen en beugels op maar maken. Nog even een paar anderen geholpen met deze dingen en daarna de stal weer in. Heb maar een bezem gepakt en ben gaan vegen, was wel weer even nodig. Gelukkig had ik hulp van twee meisjes die om half 12 moesten lessen en wat vroeg waren. Meisjes van een jaar of 8, maar wisten wel hoe het moest. De stal was dan ook snel schoon! Rallywood moest nog even zijn deken op, dus dat wou ik wel doen, maar omdat er iemand zijn manen aan het trekken was, ging dat even niet. Die persoon zou de deken er wel opleggen, scheelde mij weer.

EN ja, toen was het toch echt al weer tijd om te gaan. Volgende weer weer, nu al zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:47

nog gefeliciteerd met je nette punten, Jenny! Leuk dat je zo vaak op Partyman mag, zo leer je 'm wel goed kennen :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:49

Dank Loveshadow! Ben er ook blij mee.

En ja idd, ik leer PM en zijn streken nu goed kennen. Waarom denk je dat ik hem af en toe een clown noem?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:07

Pffff, wat een zaterdag...

[klaagmodus aan] Moest vanmorgen op de brommer in de kou :brr: naar Wittelte, omdat mijn vader (die me in de winter brengt) ziek %) is... Was een omleiding wegens wegwerkzaamheden, wat ik wist. Maar met mijn duffe kop rij ik er toch nog heen, kon dus weer terug en omrijden... En brommer kreeg onderweg ook nog kuren, waardoor ik die na afloop maar even naar de brommermonteur gebracht heb en de 2km daarvandaan naar huis lopende heb gedaan, met cappie en poetstas aan de hand...

En tussendoor bij Ini 2 uur paardgereden (had nog inhaalles)... Pfff ik heb mijn portie wel gehad voor vandaag... [klaagmodus uit]

Maar ondanks alles ging het rijden lekker! Eerste uur op Nini, met slofje eraan. Nou ze liep als volleerd dressuurpaard volgens mij. Ini vroeg zelfs nog hoe het aanvoelde, maar ik denk dat mijn kop: :D wel genoeg zei... Liep echt heerlijk, voelde alsof ik zweefde!

2e uur mocht ik op Oppy en dat is voor mij alweer een paar jaar geleden, als ik t goed heb. Is ook heel ander paard dan Nini of PM, dus moest er wel even in komen hoor. Vooral ook dat hij iets meer aangedreven moet worden dan eerder genoemde dieren. Was wel ff aanpoten dus. Vooral in galop viel hij regelmatig terug naar draf... Heb ook echt mijn zweepje moeten gebruiken, normaal is die een beetje werkloos bij mij... Maar hij liep wel fijn had ik de indruk.

Na het rijden mocht hij afgezadeld en naar de wei, dus op naar stal. En daar hield hij het niet meer droog, hij moest zo dringend plassen... Was volgens mij blij dat hij op stal stond! Daarna afgetoomd, geborsteld (en ja dan moet je als paard toch af en toe achterom kijken om te zien wat daar aan je lijf gebeurt), hoeven uitgekrabd en de deken erop. Daarna met Easter en Kanjer naar de wei. Althans dat was de bedoeling. Easter werd terug gestuurd, die moest nog zalf hebben. En Kanjer moest even de deken aangepast hebben, dus wilde Ini dat die ook even bleef wachten. En ja, Ini weiger je niet...

Na dit oponthoud toch naar de wei gegaan, hoewel baggerbak momenteel een betere benaming is. Bij het hek zakte ik tot de enkels in de blub >;) ... Lange leve de rubberen rijlaarzen! Ik wil niet anders meer! *\o/* En dan werd ook nog gevraagd Okke weer mee terug te nemen. Na veel soppen lukte dat ook nog, Okke in een stal gezet waar eten voor hem in de bak lag, vraagt Ini me ook nog een plak hooi er bij in te doen. Nou geen probleem hoor, touwtjes doorknippen, plak van de baal af en hup de stal in. Okke vond het wel best, die stond lekker te smullen.

Toen was het toch echt weer tijd om huiswaarts te gaan, nadat ik dus eerst de brommer had weggebracht. Nou, ik heb mijn beweging nu toch echt wel weer gehad...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:10

FF mijn monoloog vervolgen, oftewel een nieuw hoofdstuk voor dit topic!

Vanmorgen weer heerlijk gereden namelijk. Alleen wist Ini geloof ik niet waar ze me op wilde hebben... Stonden 3 namen achter die ook allemaal weer doorgekrast waren zodat ze niet te lezen waren... Uiteindelijk stond er achteraan een beetje zwevend en scheef ,,Jenny - Oppy". Gelukkig zijn ze er dus toch uitgekomen!

Meneer stond al op stal, zich tegoed te doen aan een hap hooi :Y) , dus ik kon rustig zijn spullen bijeen gaan zoeken. Af en toe wil hij zich nog wel eens omdraaien, maar ook dat was dit keer niet aan de orde. Kon hem zo een touw aan t halster klikken, vastknopen, deken eraf halen en daarna poetsen maar. Dat was iets wat Oppy geen snars kon schelen geloof ik, hij bleef gewoon dooreten, heel belangrijk dat je goed eet voor de les natuurlijk. ;) Of gaat zijn liefde door zijn maag? Scheelt wel dat het poetsen ook makkelijk gaat als je met zo'n ,,levend standbeeld" bezig bent. :D Hoef(je) optillen om uit te krabben? Stapje opzij met de billen? Onder de hals door? Nou Oppy vond het allemaal wel best, die doet braaf wat je wilt. Zolang de voorraad hooi strekt, althans.

Want toen het zadel erop moest, was het hooi net op. Dus probeerde hij maar in mij te happen. Helaas was zijn touw te kort vastgezet, dus hij kon er niet bij. Hoofdstel wordt altijd door iemand van stal om gedaan, dus ook vandaag. Wineke was er om dat te doen. Riempjes mocht ik wel zelf dicht gespen. De deur van de box stond een stukje open, en dat was natuurlijk een goed idee volgens Oppy. Die stak zijn hoofd uit de stal om van de baal hooi om de hoek van de deur te eten. Leuk als je net de neusriem wilt vastmaken ^)

In de bak waren singelen en opstappen geen probleem, en hup rijden maar. Oppy moet je altijd even aanpakken. Die is niet zo van het doorlopen. En Ini had het vandaag wel weer op haar heupen, voorwaarts, middendraf, middengalop, dus dat was even doorpakken. Helaas ook veel doorzitten en ja, Oppy en doorzitten... -O- Da's toch niet mijn ding denk ik... Verder geen kwaad woord over Oppy,die was doorweekt van t zweet na de les, maar zijn doorzitten is gewoon lastig. Heeft iemand een tip voor mij om dat prettiger te maken? Want bij andere paarden is dat geen probleem, maar bij hem voel ik me op dat gebied net een beginner... Na de les moesten we in de buitenbak uitstappen, dus droogde daar al wat op.

Na de les terug naar stal en gelijk weer die eetbak induiken he? :Y) En proberen die baal hooi op te eten... Zadel en hoofdstel eraf, beenbescherming verwijderen, even borstel erover (niet teveel om te voorkomen dat je huidvet eraf haalt), deken op, hoeven krabben en daarna naar de wei. Maar wel eerst nog even tot over je enkels door de bagger heen... Wat ben ik blij met de rubber rijlaarzen van mij. Straal water er overheen en hup weer schoon!

Maar daarna was het ook echt al weer tijd om huiswaarts te gaan. Jammer... Maar volgende week weer rijden!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:04

Sommige paarden veranderen ook nooit he... Neem nou PM bijvoorbeeld. Dat blijft toch altijd een clown die zelf een feestje kan maken... :+

Vandaag mocht ik weer op hem rijden, en dat is toch altijd weer leuk! :D Eerst de hele stal rondgekeken, maar zag hem niet staan. En net op moment dat ik naar de wei wil om hem daar te gaan halen, komt Rianka al met hem naar binnen. Dus zijn spullen opgezocht en poetsen maar. In zijn stal lag vandaag geen hooi helaas, dus hij kon zoeken wat hij wou maar vond niets... Maar hij zag wel Karst aan de overkant van de stalgang met hooi bezig en ja, dan is er nog maar 1 oplossing mogelijk. :)* Je hoofd in de lucht steken en binnensmonds hinniken welteverstaan, om op die manier de aandacht te trekken. En dan maar afwachten of het succes heeft. EN ja, dat had het wel. Want Karst deed hem inderdaad iets te knabbelen in zijn bak. Die PM... Als er niets in de stal ligt, zorgt hij er wel voor dat er toch wat komt... Frisse kijk op t leven zeg maar.

Die frisse kijk merkte ik trouwens ook bij het rijden. De rem was namelijk even ver te zoeken, hij was behoorlijk voorwaarts. En dat kwam goed uit, want Ini had het weer eens op haar heupen (en wanneer heeft ze dat niet). Alle gangen in midden en soms ook uitgestrekte versie! Linksom, volte, rechtsom, wijken. Gelukkig zag PM de humor er ook wel van in. Voor het laatste stukje les mikte Ini nog even "All I want for christmas is you" van Mariah Carey in de Cd-speler. Denk dat ze daarbij iets liet vallen, want er klonk een raar geluidje uit dat hok. Ik reed net met PM in die hoek en meneer maakte dus van schrik even een sprong naar links, richting het midden van de bak. Kan het hem ook niet kwalijk nemen, schrok zelf ook wel een beetje... De andere paarden schrokken trouwens ook wel iets, PM was zeker niet de enige.

Maar al met al ging de les wel heel erg lekker, ben weer zeer tevreden. En dat heb ik paardlief zeker laten weten. Veel klopjes op de hals, dikke knuffels, ja hij moet het gemerkt hebben. En er was notabene iets lekkers voor hem, jawel! Ik had voor de les gezien dat een van de honden er met een borstel van een lesser met eigen paard vandoor ging. Die kon gelukkig, met dank aan Echica, die borstel weer afpakken van de hond. En die lesser had paardensnoepjes met kruiden (aan de geur te oordelen). Na de les kreeg ik er dan ook een paar van haar om aan Partyman te geven. EN die zegt dan geen nee natuurlijk. Nee, dat was hap-kauw-slik-weg. Om vervolgens ook nog even mijn handen schoon te likken :9 Stel je voor dat daar nog meer te vinden zijn. Dat mag je toch niet missen. :D

Daarna lekker de naverzorgbeurt gedaan. Alleen meneer had een nieuw truukje uitgedokterd. Elke keer als ik aan zijn rechterkant was (poetsen, deken omdoen, hoeven krabben of wat dan ook maar) draaide hij zijn kont naar links. Midden voor de deur! Dus dan moest ik onder zijn hoofd door, daarna eerst zijn flank en billen wegduwen en dan kon ik pas de stal uit. En waarom hij dit deed? Geen idee... :? Na het naverzorgen mocht hij naar buiten, de wei in. EN natuurlijk veel blubber weer in de wei bij het hek. MIjn voeten verdwenen helemaal in die troep. Dus daarna maar even mijn laarzen gespoeld, spullen bijeen zoeken en hun naar huis! Ja, weer een welbestede dag!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:42

Ik reageer dan eigenlijk nooit, maar wat kan ik toch stil genieten van je verhalen! Je moet echt een boek gaan schrijven!
Ik zit nu ook weer wekelijks bij ini. Mijn nichtje rijd er, pfff wat kriebelt het om er ook weer te gaan rijden zeg!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:54

wanneer rijdt je nichtje? Niet toevallig op de zaterdag? :D Want morgen mag ik 2 uur rijden, moet weer ff wat inhalen namelijk. Kunnen we elkaar misschien eens meeten!

Afgelopen week trouwens helemaal vergeten te schrijven zie ik... |o Reed op Kanjer, was weer ff wennen. Galop uitzitten is niet makkelijk bij hem, maar lukte redelijk, onder leiding van Inge (Ini lag ziek te bed namelijk...). Kerstkaart die ik had gemaakt voor Ini viel wel in de smaak trouwens!