en daarom zal ik het ook niet meer doen.

en dit is geen excuus, maar ze mogen best weten wat ik vind hoor.
NIEUWE PAGINA.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
FenDT schreef:(Waar overigens niks in staat over Droes want daar kun je geen inenting voor krijgen)
Er is wel degelijk een enting voor 
Wilde wat meer over weten, snaps gij? )Citaat:Preventie
Verscheidene maatregelen kunnen worden genomen om droes zoveel mogelijk te beperken:
Links: vermijdt contact met andere paarden! Rechts: vaccinatie paard tegen droes
• Probeer contact met andere paarden zoveel mogelijk te vermijden.
• Zorg dat de stal niet overvol wordt.
• Houd nieuwe paarden eerst enkele weken in quarantaine.
• Wanneer droes is vastgesteld op een bedrijf, is het verstandig om de nog gezonde paarden dagelijks te temperaturen.
• Een vaccin om droes te voorkomen is nu beschikbaar: Equilis StrepE. Deze vaccinatie kan worden toegepast vanaf een leeftijd van 4 maanden. Het vaccin wordt toegediend door injectie van een kleine dosis in de bovenlip (zie foto).

De een zegt dat er geen enting voor bestaat, maar als je op internet zoekt blijkt dat wel het geval te zijn. De een zegt dat ze het maar een keer in hun leven kunnen krijgen anderen zeggen weer dat ze het vaker kunnen krijgen. Echt ik snap er weinig meer van, hoop alleen dat Jim en de rest er geen last (meer) van krijgen.
En bemoei me nergens mee.