Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:32

Haha, niets Haha!

Het was gewoon toeval. Op de dag dat ik voor het eerst weer met Thijs mocht werken na de verplichte week rust na de behandeling van de osteopaat kwam de smid, en die bevestigde mijn vermoeden over zijn hoeven. Had verder niets met de osteopatische behandeling te maken, maar al met al is er in relatief korte tijd wel veel aan Thijs 'gesleuteld' zeg maar Knipoog

Denk dat dat 'm misschien wat uit balans heeft gehaald o.i.d.

Ging vandaag gelukkig alweer beter. Nu hopen dat dit zo doorzet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:02

1000 paarden op een eiland/...er zitten hier duizend jaarlingen in dit training centrum, twee duizend in een andere en rond de 1500 in een andere...ieder stukje gras waar je kijkt staan kuddes en kuddes met babies en fokmerries...ga maar uit van minimaal 15000 paarden...

helaas helaas geen fluoreserende groene broeken, ga morgen alsie past wel DE roze rijbroek aantrekken Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:37

Misschien leuke wetenswaardigheid, de paardjes hier zijn gebouwd als tanks werkelijke tanks...hebben hier een 1,60 jaarling die breed is wattie lang is...Die beestjes groeien op met alleen gras te eten, sommigen die op de grotere fokkerijen staan krijgen dan wel voer en zijn bijna allemaal kleiner dan de gras paardjes...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:44

Wooow, het paardenequivalent van de Toyota fabrieken!! Haha!

Goed gras heben ze daar zeg! Bloos!

Natuurlijk wel een foto maken van jou in de beroemde roze rijbroek he? Vraag anders gelijk of je zijn goggles ook op mag! Knipoog ROFL

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:05

De bekende goggles passen mij nooit daarom heb ik zelf een skibril die drie keer zo veel kost..Draag al de bekende zwarte helm Knipoog
Blijkt dus gewoon dat er hier niets anders is dan renpaarden, bergen en visserijen...that's it.
Het is hier wel freezing focking koud eigenlijk als het waait...Lach me suf om de stommiteiten van de japanezen...die mensen hebben echt geen flauw idee wat ze doen en denken eigenlijk nergens over na...wat komisch is.
Zijn op het moment vier paardjes aan het beleren, gisteren hebben ze tuigjes opgekregen en eentje is gelijk al besprongen, de andere drie vandaag. Werkelijk ik wist niet dat beleren zo ontzettend makkelijk was, er wordt niet gebokt gesprongen of gelongeerd...gewoon tuig op en klaar

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:26

Wat een avontuur Woogy! Zoveel paarden! Is er ook een website?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:51

Massaproductie dus,jekkes.Je hebt wel meer paarden om te kiezen.Als de een niet goed is,weg ermee en dan pak je gewoon een andere.

Is het de hele dag droog als je werkt en ben je klaar gaat het regenen. Boos!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:16

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:04

@Taverno ; leuke site! Leuke combi met een rose rijbroek.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:02

@ Taverno, leuke site, heb al wat leuke dingetjes gezien die ik wel wil hebben, ga Sinterklaas en de Kerstman al vast even inlichten , ahhaahhaah, oa, het haflingerfrontriempje ...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:03

@desyma, de appels zijn gehaald , ik ben er morgen overdag, moet even kijken hoelaat, want ik haal als alles goed is je naamgenoot morgen even op. Dus ben even afhankelijk van haar hoe laat ik op stal ben, ik laat het je wel even weten

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:15

Freya schreef:
@desyma, de appels zijn gehaald , ik ben er morgen overdag, moet even kijken hoelaat, want ik haal als alles goed is je naamgenoot morgen even op. Dus ben even afhankelijk van haar hoe laat ik op stal ben, ik laat het je wel even weten

Ga morgen om 2 uur met Taverno naar het park. Zie je vast wel op stal. Wil het boek ook wel in je hok leggen als Esther er is.
Die appels komen wel.

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:46

helooodiejoo,
Ahh het is weer lekker weekend Haha!
Druk dagje vandaag gehad! Les gehad met Tjelle Haha! Ging redelijk goed!
Morgen en overmorgen lekker buiten rijden, als het weer het tenminste toelaat, heeft Tjelle wel verdiend. Nu ik stage loop kan ik doordeweeks nooit meer een buitenritje maken..

Fijne avond iedereen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:59

desyma schreef:
Freya schreef:

Ga morgen om 2 uur met Taverno naar het park. Zie je vast wel op stal. Wil het boek ook wel in je hok leggen als Esther er is.
Die appels komen wel.

Komt goed, we zien elkaar morgen op stal, de appels liggen al op stal, veilig opgeborgen voor de muisjes , hahahaha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 04:19

Niet zo zeer massa productie meer omdat er niks anders is en niks anders te doen is hier...
Het sneeuwde vandaag dus heb geen roze rijbroek aangedaan om te rijden(omkleden is beeeetje frisjes) hebben dan ook de paardjes alleen door het gangpas van de stal heen en terug gestapt.
Ik heb hier gelukkig wel DE manier van paarden beleren geleerd die mee terug gaat naar nederland, paarden zonder stres en dwang beleren geweldig werkelijk geweldig.
Het is helemaal niet zo hotseflotse als wat je zou denken bij het zien van de video's, de paarden zijn hier absoluut niet gestresst en bang voor niemand.
www.hybrid-horseman.com

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:55

De site ziet er goed uit Woogy,heb ook wat filmpjes bekeken.
Maar die roze rijbroek blijft hilarisch. Haha!
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:24

hij is nu wat minder roze dan op de foto, verwassen en een grote donkerblauwe vlek erop van een suede zadel wat heeft afgegeven, maar het idee is hetzelfde Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:18

Desyma en ik hebben lekker gereden vandaag,beide paarden waren heel rustig en liepen ontspannen rond te kijken.

Tence had het wel nodig vond ik na het trainingskamp van de afgelopen weken. Haha!

Vorig jaar om deze tijd kon ik al bijna niet meer buitenrijden omdat Tencieboy wel errug jolig kon zijn in het park en ik dat niet fijn vond. Tong uitsteken

Meerdere stalgenoten waren op het idee om naar buiten te gaan gekomen zagen we onderweg. Haha!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:26

Ja, het was een relaxed herfstritje vandaag. En dat met die harde wind. Paarden waren lekker aan het kijken en hadden het naar hun zin. Als het morgenmiddag droog weer is, gaan we weer.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:29

Wat is het stil hier! Iedereen nog op stal?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:33

Ik niet! Haha!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:06

Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:08

Vanmiddag weer met Donnie gereden , eerst even in de bak en daarna even naar buiten met haar. In de bak was ze super braaf, alleen buiten ging ze lopen klieren, ze wou niet langs de verkeersborden die iest verder op staan. Ze liep te dribbelen , eerst draaide ze zich om, dus ik er af en aan de hand mee genomen, toen ging ze dribbelen en daarna draven en had nog zo gezegt dat ga ik pas volgende week doen, maar nee zij wou het persee vandaag doen.
Haar been is nu goed 2 weken niet dik geworden, maar denk dat hij morgen wel weer dik is , na vanmiddag, de muts ...
Wel gelijk bij terug komst op stal gekoeld, maar of dat helpt geen idee ... We zullen het morgen zien

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:03

Ik heb Tence vandaag op de baan gereden samen met Laptop.
Ik denk dat de winter Tence ontwaakt is want hij liep steeds te huppelen dat hij hard wilde en hij liep steeds te kijken naar de andere paarden op de baan.
Na 5 rondjes heb ik hem ook nog een poosje in de buitenbak laten galopperen,wat erg goed ging .

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:14

het viel me reuze mee,dat Donnie dr been dik was. Wel ietsjes dik, maar na een half uurtje in het kampje was het weer slank. Kan ook van het binnen staan vandaag iets dik geworden zijn. Morgen er weer op ...