Het grote Pensionstal/Manege Austerlitz topic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsuuuh

Re: Het grote Pensionstal/Manege Austerlitz topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:34

Nieuwe BLZ!!!

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:35

ik gaat ff TV kijken!!!

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:38

Whahaha ja k ben bezig met me boekverslag.Tong uitsteken
Aah die foto`s zijn qute.Bloos

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:38

Alleen ik ga weer Ciao.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:39

die foto´s zijn coool Haha!
ik had ze al gezien maar maakt niet uit haha!!

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:12

Oke, ik heb even het heel topic weer doorgelezen en op dit moment vind ik dat jullie echt veel te ver gaan.. En dat meen ik..

1. Denise brengt in opdracht van Theo pony's mee naar de manege. Ze vraagt aan Eddy (haar werkgever) welke pony ze mee moet nemen en dat doet ze dan ook. Denise is in dit opzicht alleen maar een ''vervoersmiddel'. De 'schuld' ligt dus bij Theo en Eddy en niet bij Denise. Overigens vind ik dat je iemand wel heel leuk de schuld ergens van kan geven, maar wat schiet je er mee op. En er heerste geen droes bij Eddy op stal dus het is dus niet expres gedaan, iemand die dat expres doet lijkt me nogal ziek in zijn hoofd... En ten slotte heeft Olga zelf ook niks gecontroleerd qua paspoort enz. (Waar overigens niks in staat over Droes want daar kun je geen inenting voor krijgen)
2. Lizzy heeft bruin zijn neus schoon gemaakt met Halamied, een ontsmettngsspul voor stallen. Dit is misschien niet goed geweest en ze had het misschien ook met iets anders moeten doen maar Bruin heeft er in ieder geval geen last van gehad want ik hield hem vast toen lizzy het spul op zijn neus deed en Bruin gaf geen kik. Bruins huid is gewoon zwart en niet roze zoals Elise dat bij Maxi had. Dat is op zijn hele lijf zo.
3. Tommy heeft maar een klein schofwondje en dat komt gewoon door het schuiven van de schabrakjes. Dat kan iedereen overkomen lijkt mij.
4. Het 'gat' van Penelope wordt hier ernstig overdreven. 'Van een mug een olifant maken' heet dat. Hij geeft een wond op zijn rug maar dit had niet door het zadel komen; is helemaal glad van onderen. Hij heeft een schuurplek van het schabrakje en daar is een kort opgekomen. Vervolgens hebben we zaterdag de korst er af getrokken en daar is het 'deukje' van ontstaan. Als ik Olga was zou ik vooral de dierenbescherming gaan bellen, kunnen ze gelijk weer naar huis.
5. Het lijkt mij niet dat Denise expres beschimmeld stro in de stallen doet. Overigens kan ik mij niet voorstellen dat Denise uberhaupt de stallen heeft gedaan. En als het stro beschimmeld is had Olga of het personeel beter stro moeten kopen of beter moeten opletten of er balen beschimmeld stro op zolder liggen.

Zo.. ik heb mijn woord gedaan... En ga de volgende keer naar de persoon zelf om je mening te vertellen in plaats van zo laf te roddelen op een site waar bijna niemand het kan lezen.......................................................

baukje_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:43

Ik ben het met Fenna eens. Je kan hier wel gaan praten over personen en willen dat het geen roddel wordt.. (maar ondertussen hier wel roddelen..)Maar waarschijnlijk komt het toch wel bij die personen terecht. Of ze kunnen het hier gewoon zelf rustig nalezen.. Dus dat kun je het net zo goed gelijk in die persoon zijn gezicht zeggen lijkt me..

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:46

het is wel zo.
en was misschien ook niet terecht.
van mij Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:49

maar dat beschimmelde stro stond ook apart.
en ze had zelf ook gezegt dat ze dat in de stallen had gegooid Knipoog
want dat deden ze bij eddy ook maar ik hou mijn mond.. :
want ik heb niet na gedacht, om het hier te plaatsen want het zal zo wel weer de hele manege rond gaan.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:06

Ja precies, dat gebeurt ook....

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:55

Hee.Knipoog
Leona is nu lkr op school:(
En gaat zo naar huis.Tong uitsteken Lkr saaii ff beetje info over rozen opzoeken.Tong uitsteken

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:59

Zoo ik heb het ook gelezen!
Ik ben het helemaal met Fenna eens, roddelen op deze manier is wel erg makkelijk en andere mensen de schuld geven al helemaal. Boos!
Er gaan altijd roddels rond op de manege (Houdini zou volgens de berichten al 80 x geslacht zijn) en ik geloof er allemaal geen zak van...Denise zou beschimmeld stro in een stal hebben gedaan? Tuurlijk hoor.... De mensen die die roddels verzinnen zijn dom, maar wie ze gelooft is ook niet de slimste

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:01

O ja Nathal, je moet vanavond je paspoort van Rocky niet vergeten voor dat meetmannetje Tong uitsteken

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:47

En dan had ik nog een punt:
6. Het geval Sonja: Sonja was dik en dus werd er gedacht dta ze drachtig was. Vervolgens is er door Theo een dierenarts bijgehaald om dit wel of niet vast te stellen. De dierenarts heeft toen gezegd dat ze ZEKER niet drachtig was. Om zo'n moment geloof je dus de dierenarts, wie zegt er immers als de dierenarts zegt 'nee' zelf 'ja'? Omdat Sonja dus 'gewoon dik' was heeft ze minder te eten gekregen, logisch toch?
En ik wil ook nog wat toevoegen aan punt 2:
2. Bruin is Lizzy's eigen pony dus ze moet lekker zelf weten wat ze wel of niet op zijn neus smeert of wat ze met hem doet. Het lijkt me niet dat we daar over hoeven te zeuren omdat zenou toevallig bij de manegepony's staat...

Oja, en even tegen Nathal dan: Denk dan voortaan even eerst goed na voordat je iets zegt of zo laf mee gaat praten met die roddels. Achteraf 'spijt' is allemaal leuk en aardig maar eerst zo'n mening geven en vervolgens terugkrabbelen lijkt me ook niet helemaal correct......

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:49

Jimb0o schreef:
De mensen die die roddels verzinnen zijn dom, maar wie ze gelooft is ook niet de slimste!

Ja

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:02

Even een bericht voor de mensen die hun pony wilden laten meten vanavond:
De man die zou meten komt niet ivm met de droes! We maken nu een nieuwe afspraak als de droes over is, dus de paspoorten hoeven niet mee.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:23

Jimb0o schreef:
Even een bericht voor de mensen die hun pony wilden laten meten vanavond:
De man die zou meten komt niet ivm met de droes! We maken nu een nieuwe afspraak als de droes over is, dus de paspoorten hoeven niet mee.

Zo, dat wordt nog een half jaar wachten voordat de stress hier over is...! Lips are sealed

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:50

Ja idd dat zal denk ik nog wel even duren, Slapen maar die man zei dat meten in januari nog vroeg genoeg was voor de startkaart, dus het maakt niet zo veel uit.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:18

wat ik heb gezegt is ook alleen maar wat ik gehoord heb. Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:30

FenDT schreef:
Ja precies, dat gebeurt ook....

en wie is er zo triest dat over de hele manege te versprijden??

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:32

FenDT schreef:
En dan had ik nog een punt:
6. Het geval Sonja: Sonja was dik en dus werd er gedacht dta ze drachtig was. Vervolgens is er door Theo een dierenarts bijgehaald om dit wel of niet vast te stellen. De dierenarts heeft toen gezegd dat ze ZEKER niet drachtig was. Om zo'n moment geloof je dus de dierenarts, wie zegt er immers als de dierenarts zegt 'nee' zelf 'ja'? Omdat Sonja dus 'gewoon dik' was heeft ze minder te eten gekregen, logisch toch?
En ik wil ook nog wat toevoegen aan punt 2:
2. Bruin is Lizzy's eigen pony dus ze moet lekker zelf weten wat ze wel of niet op zijn neus smeert of wat ze met hem doet. Het lijkt me niet dat we daar over hoeven te zeuren omdat zenou toevallig bij de manegepony's staat...

Oja, en even tegen Nathal dan: Denk dan voortaan even eerst goed na voordat je iets zegt of zo laf mee gaat praten met die roddels. Achteraf 'spijt' is allemaal leuk en aardig maar eerst zo'n mening geven en vervolgens terugkrabbelen lijkt me ook niet helemaal correct......

het is ook alleen maar wat ik gehoord heb.
en lizzy mag ook helemaal zelf weten wat ze doet met bruin,
je hebt mij niet horen zeggen dat ze het niet mer dat spul had schoon mogen maken hoor.. Knipoog

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:35

Ik zal niet degene zijn die het op de manege verspreid, maar ik vind het hier plaatsen van dat soort roddel ook niet echt netjes.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:37

Als iedereen hier alles plaatst wat ie op de manege voor geroddel hoort zouden we namelijk al lang aan de 500 blz zitten Clown

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:40

ik zeg ook niet dat alles waar is.
1. dat van bruin moet lizzy helemaal zelf weten,
ik zeg alleen wat ik ervan vind!
2. dat van de rug van penelope ofzo. heb ik niet gezien dus daar zeg 'k niks over. Knipoog
3. van pjotter dat de dierenarst dat had gezegt wist ik niet.
en 4. ik ga ook niets meer zeggen want hiervan komt alleen maar gezeik. Knipoog

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:51

Dat weet ik, maar ik vind het niet netjes om hier allemaal te plaatsen wat we vinden van anderen en hoe zij met hun paarden omgaan...dat is alles wat ik zeg...