stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:01

@ Sharon

Waarom laat je er geen dierenarts naar kijken? Geen kwaad woord over Nico want wat hij doet is super, maar als mijn paard niet goed loopt, ga ik altijd eerst naar een dierenarts. Hierna kan ik altijd beslissen om Nico erbij te halen, wat natuurlijk geen kwaad kan eens in de zoveel tijd :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:52

mo_van_dijk schreef:
@ Sharon

Waarom laat je er geen dierenarts naar kijken? Geen kwaad woord over Nico want wat hij doet is super, maar als mijn paard niet goed loopt, ga ik altijd eerst naar een dierenarts. Hierna kan ik altijd beslissen om Nico erbij te halen, wat natuurlijk geen kwaad kan eens in de zoveel tijd :D

Heb je gelijk in! Maar als ik spierpijn heb ga ik ook niet eerst naar de doktor... Ik ga eerst kijken of het een spieren kwestie is en als dat het niet is ga ik verder kijken.

Ik wil er niet gelijk een DA bij omdat ik er tegen ben dat ze alles gelijk verdoven om er maar achter te komen wat het is.

Tuurlijk als hij nu nog moeilijk blijft lopen zal er wel verder naar gekeken moeten worden. Maar op de foto kunnen ze ook niet alles zien zeker als het om een pees gaat.

Volgens Nico zijn de blokkades er dusdanig uit dat hij na de rust periode weer goed moet gaan lopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:44

Jij hebt ook wel een puntje, maar kijk nou naar Mariska.... Eerst twee maanden met Nico in de weer en 1x bij de dierenarts en ze weet precies hoe en wat. Nou was Nico ook nodig in dit geval, maar tevens een dierenarts.

Misschien ben ik zo'n muts dat ik na drie dagen kreupel direct mijn paard laat fotograferen en scannen :+

Sharon_Jims

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:07

Neehoor zeker niet.

Ik weet van Jims dat het niet ineens Arthrose kan zijn dan had hij zeker al veel eerder iets had gehad en de afgelopen jaren ook al wat moeten laten zien.

Maarja als er zeker na deze periode geen verbetering is dan zal ik wel moeten. Dan eerst op zoek naar een DA die niet gelijk alles platspuit...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:15

Sharon_Jims schreef:
Knap hoor Lida!! Flurk ziet er relaxed uit op de foto!

Heftige middag...

Eerst mijn paps auto terug gebracht en daarna naar Jims gereden omdat hij behandeld zou worden door de Osteopaat. Hij loopt al anderhalve week niet echt rad.

Er werd allebei de kanten gestapt en gedraafd op het harde en daarna nog een keer draven nadat de buigproef gedaan werd. Daar kon je mooi (naja) zien dat hij links toch echt gevoelig liep.

Nico heeft hem helemaal nagekeken en los gemaakt en blijkt dat Jims een blokkade had bij zijn schoft links en net voor zijn bekken links. Komt doordat hij linksvoor probeert te ontzien waarhij toch een kleine irritatie heeft aan de aanhechtingspezen van de sesambeentjes. Helaas heeft het een met het ander te maken en moest hij die blokkades eruit halen voor we verbetering konden zien. Jim vond het niet altijd even lekker...
Maar bleef gelukkig wel braaf ondanks dat er een vreemde man aan hem zat...

Nu moet ik 5 dagen stappen aan de hand en dan 2 dagen een half uurtje erop stappen. Daarna mag ik gaan opbouwen met draven, maar voor het zover is wil ik hem eerst na laten kijken door Nico of hij nog steeds zo loopt of beter.

Kleine voorgeschiedenis... Dit is de eerste keer dat Jim zo lang kreupel blijft, en verder nog nooit echt ZO kreupel gelopen heeft...

Wel balen hoor! Zeker als ik dan hoor dat jullie zulke lekkere ritjes gemaakt hebben...

Maargoed er zit gelukkig schot in!

Sorry moest t ff kwijt!

geeft niks meid dat je het effe kwijt moest en ik wens je sterkte
maar denk dat het wel goed komt als ik het zo lees.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 19:26

Nou gisteren dus op de zandvlakte wezen oefenen met de kar zoals ik al eerder schreef en wij troffen daar een prof.fotograaf en die heeft een shoot van ons gemaakt en wilde toch een paar foto's met jullie delen.
hier komen ze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 19:32

en om het af te leren de laatste 2 foto's
Afbeelding
Afbeelding
nu zie ik toch wel verschil met mijn fotokunst en de prof.
mochten jullie meer over deze fotograaf willen weten hij heeft een website
www.gkiburg.nl
zijn hobby is ijsvogels fotograferen dus dit was iets heel anders voor maar ik ben er zeer blij mee.
Heb het gevoel dat ik een prijs uit de loterij heb gewonnen.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:00

Erg gave foto's Lida! Alleen een kleine kanttekening... Waar zijn de caps?

Enne bedankt voor het meeleven!

Vandaag de eerste stapdag overleeft!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:26

Inderdaad sharon, Wit was erg braaf gisteren met wandelen. Verwacht je dat hij over een paar dagen uit zij dak gaat dan?

@ Lida: Ik ga helemaal met sharon mee ~~}> :D Wel een goede oefening hoor... Om telkens met de trailer weg te gaan om te oefenen!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:22

Ohnee hoor! Jim is niet het type dat druk wordt gelukkig! Dan krijgt ie straf! ;-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:29

Die van mij weet ook dondersgoed wat wel en niet mag, maar toch doet hij het }:0

En dan zijn ogen wegdraaien en gaan trillen onder het mom 'Ojee, ik heb iets verkeerd gedaan'. Je zou eigelijk verwachten dat een paard na 13 jaar toch wel weet wat wel en niet mag voordat ie het doet en niet erna... Ach, mischien net als mensen: Die zijn ook niet allemaal even goed 'opgevoed' :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:37

Hihi ze hebben allemaal weleens een stoute dag ben ik bang!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:26

de pet die ik op heb wordt cap genoemd.
Jullie bedoelen denk ik veiligheidshelmen.
Deze zijn alleen verplicht op samengestelde menwedstrijden en dat was hier niet van toepassing. En dan nog niet eens op alle wedstrijden. Maar ik ben super trots op mijn gele beest dat hij zich zo kranig heeft gedragen afgelopen weekend.
a.s zaterdag heb ik wel een echte wedstrijd met de kar en wel op het strand van Katwijk.
Ook hier zijn helmen niet verplicht maar daar zet ik hem wel op.
Enne Sharon bedankt voor je redding van mijn gele sleutel (wist niet dat ik hem kwijt was)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:16

Graag gedaan Lida!

Was aan het stappen en zag het sleuteltje liggen en had zoiets hmm vast niet voor iedereen bedoeld!

Jims was stout gister! Met stappen gelukkig heel braaf en dacht zet m nog even los met Rondria gaat ie aan de kletter... Maarja voor zover ik kon zien liep hij goed...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:25

Nou morgen is het zover.
Flurk op menwedstrijd op het strand.
Kreeg net een berichtje dat de hindernissen dicht bij het water staan omdat het zand daar het hardst is.
Heb nu al beetje buikkrampen (stom he?) Voor degene die wil komen kijken ik moet om 11:30 uur starten. Duim allemaal dat hij braaf is.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:39

Succes morgen Lida :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:40

Fammiie_x schreef:

dank

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:41

Sharon_Jims schreef:
Graag gedaan Lida!

Was aan het stappen en zag het sleuteltje liggen en had zoiets hmm vast niet voor iedereen bedoeld!

Jims was stout gister! Met stappen gelukkig heel braaf en dacht zet m nog even los met Rondria gaat ie aan de kletter... Maarja voor zover ik kon zien liep hij goed...

Je had hem goed verstopt want ik heb er nog best naar lopen zoeken
Toch nog bedankt en heb hem maar gelijk aan mijn sleutelbos gehangen dan verwacht ik dat zoiets niet meer gebeurd.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:41

Fammiie_x schreef:

moet jij ook werken in mijn vakantie?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:42

Oh gelukkig dat je hem toch nog gevonden hebt!

Enne succes morgen! Had graag komen kijken maar we moeten op verjaardags visite!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:45

Lida, ik ga volgende week waars. niet
Dinsdag had ik al wat afgesproken en donderdag moet ik zelf werken
En die week erna ga ik waars. wel :j
Eventjes uren inhalen, Moet nog 14 uur hebben erbij anders kom ik niet intotaal aan mijn 264 uur _O-
Dus dat doe ik dan in die ene week inhalen :D
En ik vind het ook niet erg, vind het wel leuk :)

Jammer genoeg kan ik niet kijken morgen ;)
Ik moet ook weer werken

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:53

Fammiie_x schreef:
Lida, ik ga volgende week waars. niet
Dinsdag had ik al wat afgesproken en donderdag moet ik zelf werken
En die week erna ga ik waars. wel :j
Eventjes uren inhalen, Moet nog 14 uur hebben erbij anders kom ik niet intotaal aan mijn 264 uur _O-
Dus dat doe ik dan in die ene week inhalen :D
En ik vind het ook niet erg, vind het wel leuk :)

Jammer genoeg kan ik niet kijken morgen ;)
Ik moet ook weer werken

Nou werk ze ja dat moet ook gebeuren.
En je leest wel ergens hoe het gegaan is

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:54

Sharon_Jims schreef:
Oh gelukkig dat je hem toch nog gevonden hebt!

Enne succes morgen! Had graag komen kijken maar we moeten op verjaardags visite!

Geeft niet maar wens je wel fijne VERJAARDAG (feest)
Groetjes moet nu kleine uit school halen die heeft nu ook vakantie en dan boodschappen doen enz, enz dus druk, druk, druk

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:09

Lida hoe heb je gereden vanmogen?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 07:34

Hoi,
Gisteren een menwedstrijd op het strand in KATWIJK gereden en het ging super goed.
Flurk heeft veel geleerd en veel gezien en we hebben ook nog een beker gewonnen (haha)
Het laden ging thuis ook goed en daar ook moest alleen kleine aanpassing in de trailer maken er liggen nu 2 balen stro aan de voorkant (om het schoppen te voorkomen) en hij gebruikt het gelijk als tafeltje want hij knoeit met eten en kan er dan zelf weer bij.
De golven vond hij wel eng ik heb hem niet in het bewegende water kunnen krijgen maar wel er vlak langs en een stilstaand stukje water ging wel. Verder was er van alles te zien en veel herrie dus hij heeft er een brok ervaring bij.
We hebben genoten gisteren