Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lin4Life

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:20

Hoe bereken jij die punten dan annelotte?
Ze tellen vaak gewoon alle punten bij elkaar op die je hebt gereden he..

Ik mag niej meer mee doen met de clubkampioenschappen :S
zielige lui daarzo

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:08

T was toch bij een eerste plaat krijg je 10 punten, 2e plaats 9 punten etc? Zo had ik het altijd uitgelegd gekregen Verward

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:03

dat gebruiken ze volgens mij al niet meer hoor..
Vorige keer hebben ze t zo gedaan dat alle punten van je wedstrijden - de slechtse op worden geteld.. en dan wie t meest heeft wint..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:06

Waarom mag je niet meer meedoen Linda?

Hebben vandaag het springen weer opgepakt bij Cao Dai, vorige week had cristian al wat draf en galop werk gedaan over balkjes (kon zelf niet rijden, knie had die ochtend op slot gezeten Vork ). Eerste keer dat Cris em over een balkje "draafde" nam die toch een sprong holiefak Clown

Vandaag met springen is cris er eerst op gaan zitten, na goed overleg Vork weer begonnen met grondwerk, balkjes draven, etc. daarna kruisje, daarna stijltje met...een HEK ERIN Cool ja jongens, onze Cao Dai heeft een fobie voor hekjes, maar hier keek die totaal niet naar om Slapen . Ik hetzelfde gedaan, nougoed, we zijn allang blij dat hij alles zo lekker oppakt, na de castratie en 4 maand niet gesprongen. Ben tevreden Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:31

mijn zus heeft pas stage gelopen (ofzo) bij deze manege.
en als ze het goed zou doen zou ze slagen en herman vond het goed dus is ze geslaagd!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:21

Hoe heet jou zus dan?
misschien ken ik der..

Ik mag niet mee doen omdat ik mijn paard daar niet heb staan.. maar t is begonnen omdat ene W.K. het niet eerlijk vond dat ik mee deed en alles.. dat is een heel drama geweest.. omdat ik steeds won :S

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:24

ze heet ascha Lachen
mischien heb ik jou ook ooit wel eens gezien daar, ben er pas geweest toen m'n zus daar bezig was Lachen

edit:
in m'n profiel staat een foto van m'n zus met haar oude pony

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:40

Zegt me zo niks.
ik kom er de laastet tijd niet meer zo vaak. Ik heb nu een blesure dus ik kan niet rijden, anders leste ik altijd met bij herman in het weekend.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:56

Zoo jij was vroeg op vandaag Lin;)
Dacht lekker n beetje uit te kunnen slapen maar gaat vrij lastig als ze hier bij de school stijger af gaan breken...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:17

Weird linda, dat klopt niet.

Daar had ik ook een vraag over: ik ben lid van rvsalland, dus zou mogen starten op ondelinge wedstrijden, maar de reden dat ik toen niet mocht komen met een paard van stage (Dilana, zie profiel, die ook mee zou gaan naar deurne maar door een ongelukkigheden niet meer in de sport kon worden uitgebracht) omdat er dan sprake zou kunnen zijn van evt. virussen etc. die ik mee zou kunnen nemen.

Nu blijkt dat er wel officele concouren vanaf dit seizoen worden gehouden, dan komen er toch 100derden paarden het gehele seizoen door van buitenaf? Dat kan dan klaarblijkelijk wel? En onderling zou het niet mogen?

Nu begrijp ik van Linda dat ze ineens niet meer meedingt aangezien ze van buitenaf komt. Wat voor een verschil maakt dat met de pensionklanten? Beiden partijen zijn in het bezit van een eigen paard en zijn lid van de rijvereniging. Enige verschil is de stalling, maar wat heeft dat verder met onderlinge wedstrijden van de vereniging te maken?

Vork Wat een verhaal

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:36

Tja, het rammelt aan alle kanten hoor, klopt niets van. Er schijnt ergens op de site ofzo een verklaring te staan, maar die was niet echt overtuigend ofzo. Maarja, je kent het he, wij hebben weinig te vertellen...
Beetje jammer...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:10

Ja dat klopt Linda Ik hoorde van een kennisje van mij dat ook zij problemen had gehad! Ook een paard van buitenaf maar wel een waar ze elke les mee heeft in de manegelessen nadat ik uitleg hierover had gevraagd kreeg ik te horen dat het ten pzichte van de manegeklanten nieteerlijk was omdat zij maar en keer op manegekwamen en dat dan de lijst vol was. En dat wouden ze dus niet meer! Wat ik begreep gaan ze op de zaterdagavond voor pensionklanten en eigen paarden van buitenaf iets doen. Maar... niet voor de pony's dus als jij zoals dat kennisje van mij een eigen pony van buitenaf start kan dus niet!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:23

maar waarom kan het niet met de pony's en wel met de paarden? Dat staat ook tegenstrijdig. Daarnaast, voorgaande jaren waren er bij onderlinge wedstrijden rubrieken voor eigen/huur paarden en manegepaarden. (tenzij er te weinig deelname was van 1 beide kanten, werd het samengevoegd). Bestaat dat sinds dit jaar niet meer?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:24

Jolien87 schreef:
Tja, het rammelt aan alle kanten hoor, klopt niets van. Er schijnt ergens op de site ofzo een verklaring te staan, maar die was niet echt overtuigend ofzo. Maarja, je kent het he, wij hebben weinig te vertellen...
Beetje jammer...

idd. en waar zou die moeten staan? Vork of issie weg gehaald?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:31

Ik weet zo niet meer waar het staat, bij wedstrijden ofzo?
Maarre Priscilla, dat reglement van de zaterdagavond is al een tijdje zo...Maar wat ik dan raar vindt, is dat die rubrieken dan niet onderling meetellen voor de kampioenschappen, maar dat de punten officieel worden berekend. Maar het is toch een kleine moeite om daar ook een rubriek van de maken voor de clubkampioenschap? En om dan als reden te gebruiken dat dat teveel geld kost is n beetje scheef, want de deelnemers betalen wel gewoon de volle pond...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:39

dus de onderlinge wedstrijden zijn er alleen nog maar voor de manegeklanten? En wat bedoel je met dat de punten officieel worden berekend? dat je je gewoon inschrijft bij een officiele wedstrijd (dus ook startkaart etc. aanwezig moet hebben)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:57

Onderlinge wedstrijden zijn voor alle mensen die op een manege paard rijden of hun paard daar hebben staan.
W.K begon te zeuren erover dat de mensen met eigenpaarden te veel wonnen omdat de huurpaarden daar bij in zaten..

Ik heb mijn paard daar alleen niet staan omdat i op school zit, verder help ik ze met alles en betaal gewoon me lidmaatschap en alles.. maar nee omdat mijn paard er niet staat mag ik niet meedoen..

Op zaterdagaaf hebben ze idd iets voor eigen paarden, ook van buitenaf.. dit is niet voor pony;s omdat je dat met officiele wedstrijden apart moet aanvragen..

Sinds de overname gaan ze een stuk makkelijker met paarden van buitenaf om.. paul wou eerder eigenlijk niks van buitenaf.. en omdat er ook mensen van buiten af komen lessen bij herma, van school komen ze van buitenaf, gaan ze er nu een stuk makkelijker mee om.

maar de clubkampieoenschappen kunnen wij niet aan mee doen.. ook al zijn wij ook gewoon lid en betalen wij net zo.. miss wel meer.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:15

Dat er zaterdagavond voorafgaand aan onderlinge ook iets voor paarden was wist ik niet. Maar wat ik begreep moet je dan idd ook een startkaart hebben. Dus zoals ik die steeds een ander paardje onder haar billen heeft kan dit dus ook niet :S Maar wat ik dus niet begrijp is dat de pensionklanten die ook gewoon bij manegepony's inrijden wel mee mogen doen met onderling terwijl die kennis van mij met pony van buitenaf niet mee mag doen. Ze hebben tenslotte beiden een eigen pony.. Maar ja er zijn een aantal pensionklanten die hier over zeuren! Wat dat betreft is de sfeer onderling er niet super op geworden lijkt wel.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:43

maargoed, we weten ondertussen ook (en dat is niet aanvallend op de desbetreffende persoon bedoeld) dat de genoemde persoon (w.k) in kwestie (naar mijn mening) het moeilijk kan verkroppen wanneer er anderen in de prijzen vallen. Maargoed, nogmaals, zo zie ik het, en dat is niet een beeld van de afgelopen tijd, dat beeld heeft zich gevormd in de loop der jaren.

Daarnaast vind ik het nog steeds niet correct dat pensionklanten wel mee mogen doen, maar leden van buitenaf niet: beide partijen zijn in bezit van een eigen paard, beide partijen zijn lid van de vereniging, enige verschil is de stalling.

Misschien kunnen we (mischien wat ver gegrepen maar toch) een nette mail naar het bestuur mailen en vragen of er nogmaals over gesproken kan worden (en dan met name dat het enige verschil betreft leden met eigen paarden, de stalling is). Proberen is het waard, toch? Wij hebben evenveel recht als elk ander om mee te mogen dingen in de onderlinge wedstrijden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:53

Ja dat is wel n goed idee:)
Maar je hebt ook zo''n meisje die steeds met n beest van buitenaf meedoet, Mariah heet die volgens mij (het paardje dan) en die rijdt onderling mee, dus dat snap ik dan ook niet...

Heb n nieuwe fiets btw:D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:56

is dat een vos pony?

cool, wat voor een fiets?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:01

gooi cao-ie maar even los. Hijs gaan hangen vanochtend bij het opzadelen, ik lag er zowat half onder. Zal wel stijf zijn, dus maar even losgooien.

Toen straks belde mn vader, nou, ik het hele verhaal vertellen, zegt die: "misschien wordt het toch tijd om hem terug te brengen..." Terwijl die het laatst er nog over had om hem te kopen. Ik snap er geen hol meer van. Ik vroeg dus ook waarom die dat nou zei, zegt die: ja, dat hele gedoe met die castratie, en het springen wat niet meer ging, en nu dat die ging hangen... Gister heeft die het springen netjes gedaan. Dat het springen voor zn castratie niet meer ging kwam, daar kwam de kliniek mee, door het pijn bij het springen --> ingewanden drukken tegen liesbreuk aan.

ouders...Clown

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:23

Dymphke, ik ben het volledig met je eens over de persoon in kwestie Tong uitsteken die kan het zééér slecht hebben als anderen er met de prijzen vandoor gaan... Dit weet ik uit ervaring ook wel...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:31

Uhu...heb verder geen ervaringen ermee gelukkig maar heb wel de verhalen vaak genoeg gehoord Vork

Maar wat balen Dymphke, ouders kunnen soms zo averechts werken he Knipoog

Maarre, t is n supersonische stoere Opoefiets met zo'n delftsblauw-tegeltjes print...

Foto:
Met truttig tasje
Afbeelding

Zonder truttig tasje (hier bied ik de voorkeur aan)
Afbeelding

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:44

nee, ik zou met tasje doen (nouja, wie ben ik:P)! Vind het een gave fiets!