[HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:16

Ja klopt Melissa, voordeel is dat ik met deze ook niet "verplicht" paar keer in de week moet rijden wat ik wel bij Sorpresa had. Zij was maar 4 jaar en moest doorgereden worden dus is dan wel belangrijk paar keer in de week te rijden. Deze is 10 jaar vind het leuk om te wandelen en grond werk te doen en als ik in de bak wil rijden of op buitenrit dan kan dat ook. Dus is maar net wanneer ik waar zin in heb. Vandaag voor het eerst op dr gereden. Ik had mn handen vol aan haar. Steeds onder je vandaan willen, galoperen en hard gaan wanneer zij wil etc. Meisje die haar voor mij deed ging af en toe eens op buitenrit en verder ook niet echt wat. Ze galopeerde ook nooit dus dat ging vandaag ook heel onstuimig. Kop omhoog en lekker hard gaan. Op het eind liep ze erg netjes in stap en draf, ook op mijn tempo ipv op haar tempo. Galop vind ze nog wel echt moelijk maar daar gaan we mooi aan werken.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:41

Pebbs schreef:
He Jane! Is phil overleden?? :oo dat wist ik niet! Wat erg!!
Een nieuw paard komt vanzelf weer op je pad als je er behoefte aan hebt :)
Hoe gaat het met je?

Hee Noor! Ja ze had opeens heel veel lucht in der maag en deze is uiteindelijk geknapt. Schijnt iets te zijn dat bij veel friezen voorkomt.. Was ook ineens uit het niets. Is in januari 2014 gebeurd..

Ja ik ben aan het afstuderen, hoop in juni mijn diploma te hebben. Paard komt inderdaad wel weer op mijn pad, maar ik mis het rijden wel heel erg. :j

Hoe is het met jou? En met Xander? *\o/*

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:42

Manon_S schreef:
Ja klopt Melissa, voordeel is dat ik met deze ook niet "verplicht" paar keer in de week moet rijden wat ik wel bij Sorpresa had. Zij was maar 4 jaar en moest doorgereden worden dus is dan wel belangrijk paar keer in de week te rijden. Deze is 10 jaar vind het leuk om te wandelen en grond werk te doen en als ik in de bak wil rijden of op buitenrit dan kan dat ook. Dus is maar net wanneer ik waar zin in heb. Vandaag voor het eerst op dr gereden. Ik had mn handen vol aan haar. Steeds onder je vandaan willen, galoperen en hard gaan wanneer zij wil etc. Meisje die haar voor mij deed ging af en toe eens op buitenrit en verder ook niet echt wat. Ze galopeerde ook nooit dus dat ging vandaag ook heel onstuimig. Kop omhoog en lekker hard gaan. Op het eind liep ze erg netjes in stap en draf, ook op mijn tempo ipv op haar tempo. Galop vind ze nog wel echt moelijk maar daar gaan we mooi aan werken.

Ik dacht het om een geldkwestie ging? dit kost je denk ik ook geld?

Manon_S

Re: [HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:22

Kost idd ook geld. Als ik eigen paard nog had en er gebeurt wat kon ik dat niet betalen. Met lease paard heb je elke maand een vast bedrag, wordt nooit meer. Hoefsmid en dierenarts en alles is voor de eigenaar. Ben nu werkloos en onder andere (waren meer redenen) geld was dan idd een issue geweest als er wat zou zijn gebeurd. Maar hoef me hier niet te verantwoorden verder. Het is een beslissing geweest en ik vind dat ik de goede gemaakt heb als ik alles bij elkaar bekijk en optel heb ik er geen spijt van dat ik Sorpresa verkocht heeft. Ze heeft het nu hartstikke goed, krijg regelmatig foto's van haar :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:25

Zag haar volgens mij langskomen op HAW, zag er idd goed uit :j

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:44

Kan je dat topic hier plaatsen? Ben benieuwd welke fotos dat zijn. Ja gaat heel goed met dr, tandarts was geweest en de osteo ook volgens mij. Ze heeft ook veel ervaring met paarden dus ze weet wel wat ze doet. Ze is ook heel blij met Sorpresa. Ze gaat binnenkort ook met haar starten :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:45

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:49

Haha nee dat is ze niet. Afstamming van 'mijn' Sorpesa is onbekend en deze heet Sorpresca ofzo :p .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:06

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:16

Haha ik vind het ook echt een paard voor jouw Sabine! :) Vriendelijk koppie zit er op.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:18

Ja hahaha. Wil eigenlijk wel heel graag iets van Bazuin (was Rocky ook) maar die staan niet heel veel te koop

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:20

Ben je op zoek naar een eigen paardje? :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:21

Jup haha. Wellicht nog niet dit jaar (en misschien ook wel haha), maar is altijd leuk om te zien wat er te koop staat, en wat je graag zou willen enzo.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:31

Ja rond kijken is altijd leuk :D .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:18

Jane_ schreef:
Pebbs schreef:
He Jane! Is phil overleden?? :oo dat wist ik niet! Wat erg!!
Een nieuw paard komt vanzelf weer op je pad als je er behoefte aan hebt :)
Hoe gaat het met je?

Hee Noor! Ja ze had opeens heel veel lucht in der maag en deze is uiteindelijk geknapt. Schijnt iets te zijn dat bij veel friezen voorkomt.. Was ook ineens uit het niets. Is in januari 2014 gebeurd..

Ja ik ben aan het afstuderen, hoop in juni mijn diploma te hebben. Paard komt inderdaad wel weer op mijn pad, maar ik mis het rijden wel heel erg. :j

oh wauw! jeetje wat heftig...vond jullie altijd zo ontzettend leuk samen! hoop dat je weer zo´n topper vindt waar je mee kan rijden! gewoon lekker rond blijven kijken en dan komt dat vanzelf!
of straks gewoon een eigen paard kopen hihi :D :D

ja met Xander gaat het goed! ben nu 1x Z1 gestart en dat ging best redelijk! volgende week mag ik weer!! :D zin in hihi !

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:19

Bieeeniiiieeeee een eigen paarrrddd???? WAT LEEEEUUKKK!!!! :D :D
Super gaaf voor je!! naar wat voor paard ben je op zoek en wat wil je er mee gaan doen?! :D :D
altijd leuk om het internet af te speuren naar wat er te koop staat hihi :D hou me op de hoogte!!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:17

Je gaat hard Noortje! Leuk hoor :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:38

Pebbs schreef:
Bieeeniiiieeeee een eigen paarrrddd???? WAT LEEEEUUKKK!!!! :D :D
Super gaaf voor je!! naar wat voor paard ben je op zoek en wat wil je er mee gaan doen?! :D :D
altijd leuk om het internet af te speuren naar wat er te koop staat hihi :D hou me op de hoogte!!

Hahahaha sowieso *\o/* .

Ik wil een gvr hahaha een grote vriendelijke reus. Bomproof.
Lekker voor buitenritjes, grondwerk en tutten. Dus recreatief. Geen wedstrijd ambities. Liefst een ruin.
Ik denk gelder/kwpn. Of een hele flinke tinker..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:45

Geen Fjord? :p Vond je ook leuk toch? :D

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:47

Pebbs schreef:
Jane_ schreef:

oh wauw! jeetje wat heftig...vond jullie altijd zo ontzettend leuk samen! hoop dat je weer zo´n topper vindt waar je mee kan rijden! gewoon lekker rond blijven kijken en dan komt dat vanzelf!
of straks gewoon een eigen paard kopen hihi :D :D

ja met Xander gaat het goed! ben nu 1x Z1 gestart en dat ging best redelijk! volgende week mag ik weer!! :D zin in hihi !

Ja het is echt naar, maar je doet er niks aan. Ik wil best wel weer een verzorgpaardje hoor! alleen wel voor 2x in de week denk ik.

Jullie gaan hard zeg! wat cool! *\o/*

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:05

Manon_S schreef:
Geen Fjord? :p Vond je ook leuk toch? :D

Ja maar die zijn max 1.50 ofzo

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:29

Ja die zijn wel kleiner idd. Die van mij is ook maar 1,50 ofzo die ik nu doe. Heb haar nu 1 keer gereden. Geen idee hoe het eruit zag toen ik erop zat haha.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:40

Uit verhouding waarschijnlijk, haha. Te lang kan sowieso net zo schadelijk zijn als te zwaar.
Dus een fjord word het niet, of ik moet alleen willen mennen :) .
Maar dan vind ik een Welsh leuker.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:02

Gefeliciteerd met hoe het gaat Noortje!!

Wauw wat leuk dat er een eigen paardje komt Sabine!!

Afgelopen zaterdag eerste keer met balti in waterbak gereden, gelijk voor eerst wat sprongetjes mee genomen en wat doet die het toch braaf!! Heerlijk leerpaard

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:34

Haha ik zal volgende keer als ik ga rijden wel even kijken of er iemand een foto kan maken. Denk dat het nog wel gaat mee vallen hoe het zal staan :) .

Weet je al waar je het paard dan gaat stallen? :)