Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:11

Indira vertelde me net dat ze Bruintje heeft gekocht!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:07

Emytje schreef:
Indira vertelde me net dat ze Bruintje heeft gekocht!

IK wil Bruintje
Geen id wie Indira is, maar Indira, 17 maart ben ik jarig dussuuuh

Nee ff serieus, leuk dat ze 'm gekocht heeft. Ik wist alleen niet dat ze al te koop stonden.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:42

aah echt? Jammer dat bruintje gaat joh! ik had daar zo'n lol mee, met die buitenrit laatst

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:05

Echt waar wat leuk zeg. Bruintje is echt een geweldig dier. Ik wilde die toen ook kopen maar uiteindelijk is het Bullie geworden Alleen wie is Indira? Volgens mij ken ik die niet of wel?
Staan nu alle fjordjes van Bergemo te koop?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:07

Emytje schreef:
Ik moest bloedprikken om te checken of de hepatitis-injecties waren aangeslagen. Ik doe dan wel geen hbo-v meer, maar ik vond het zonde om halverwege die injecties te stoppen (ik had de helft al gehad), vandaar.

Mijn emailadres is trouwens amaterasuepodan@gmail.com en mijn msn (maar zit ik bijna nooit op) iamdemy@home.nl

Ik verkoop trouwens mijn boeken van hbo-v, maar nu is er iemand die een boek van me wil kopen (57 euro). Ze zegt dat ik het boek moet opsturen en zodra ze het heeft maakt ze het geld over, alleen ik weet niet of ik dat wel zo'n goed idee vind. Als het iets van maar een 10tje zou zijn, vind ik dat niet erg, maar het is een erg duur boek en wat doe ik als ze niet betaald? Hebben jullie weleens iets gekocht/verkocht via Marktplaats of Speurders? Wat kan ik het beste doen?

Altijd eerst laten betalen! Zo gebeurd het bijna altijd. Als ik MLP's koop via Marktplaats moet ik ook eerst betalen. Dalijk ben jij je boek kwijt. En anders komt ze hem maar ophalen.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:57

deedee19 schreef:
Echt waar wat leuk zeg. Bruintje is echt een geweldig dier. Ik wilde die toen ook kopen maar uiteindelijk is het Bullie geworden Alleen wie is Indira? Volgens mij ken ik die niet of wel?
Staan nu alle fjordjes van Bergemo te koop?

ik geloof dat ze allemaal, behalve rakker, verkocht worden..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:04

deedee19 schreef:
Altijd eerst laten betalen! Zo gebeurd het bijna altijd. Als ik MLP's koop via Marktplaats moet ik ook eerst betalen. Dalijk ben jij je boek kwijt. En anders komt ze hem maar ophalen.

Ik heb afgesproken dat ze de helft eerst betaald voordat ik em opstuur. Want het kan namelijk ook andersom. Dat zij betaald heeft en er dan geen boek komt, snappie? Bij de anderen doe ik het wel allemaal zo dat ze eerst betalen en dat ik dan pas opstuur.

Indira is doenjalover hiero op bokt. Ik ben leiding geweest twee of drie jaar geleden toen zij op ponykamp was. Ik weet zekers dat Bruintje het daar leuk gaat vinden.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:32

Emytje schreef:
Indira is doenjalover hiero op bokt. Ik ben leiding geweest twee of drie jaar geleden toen zij op ponykamp was. Ik weet zekers dat Bruintje het daar leuk gaat vinden.

zij zou toch eerst ook meegaan met boktrit?
fijn dat hij daar heengaat, dan horen we nog wel eens ooit wat van Bruintje

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:50

Heeft Olivier Hurby nog niet gekocht dan

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:37

Haha! Geen idee! Zou eigelijk wel moeten hé?

Indira is inderdaad diegene die eigelijk ook mee zou gaan met die rit.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:32

@ Wendy; gefeliciteerd met je huis! Was het dat huis waar jullie vorige week een bod op deden? Wanneer mag je erin?
@ Emy; heel dapper om toch bloed te laten prikken! Zelf heb ik ook die injecties gehad, en zou ik bloed moeten laten prikken, maar op het werk kwam er steeds maar niks van, en inmiddels is het al jaren geleden. Niet echt slim, ik weet het. Volgende week nog maar eens voorzichtig informeren (schijt bagger wanneer het woord 'naald' valt)
@ Janneke; worden echt alle fjorden verkocht? Komen er dan nieuwe voor in de plaats? En de andere pony's dan? Of is het meer van 'als je voldoende betaald is alles te koop'?
Nou luitjes, ben woensdag maar weer eens door het luchtruim gevlogen. Had op het werk een bitje geleend om op Ascot uit te proberen, en in combinatie met wind, geen wei en goed voer was dat geen succes. Hij begon als een idioot te bokken en sprong daarbij ook nog eens om. (bokken doet ie wel eens vaker, maar gewoon uit dolligheid, nu bokte hij echt om me er af te werken) Tja, bij de tweede keer ging ik er dus naast. Beest helemaal blij de bak door sprinten, onderweg nog maar eens fiks bokken (werd al bang voor rondvliegende ijzers!) Uiteindelijk gevangen en er natuurlijk weer op. Bleek ie ook nog te kunnen steigeren. Toch maar weer de Liverpoolstang er in, gaf ie gas. Na een kwatier rondracen vond ie het niet leuk meer, en bleek ie toch nog te kunnen stappen, is de bak omgeploegt, vonden de eigenaars het niet zo'n grappig grapje van Ascot en was ik nog verbaasd dat ie zo bokte. Doet ie anders nóóit, hoor!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:39

ik geloof dat ze echt te koop komen, omdat hans meer merries wil, voor de paardenmelkerij, hij heeft al een hengst, een friese...
dat is ook een geval apart, waarschijnlijk gaan ze hem fifi noemen, want afgelopen donderdag heeft ie geprobeert winston te dekken
we waren in het bos, Emy, Astrid, Aniek & Ik.. en ik reed op winston, emy had liena, aniek de hengst en astrid paradiso.. Aniek reed voorop, ik erachteraan, want winston is toch een ruin, en dan de twee merries.. op een gegeven moment wilde die hengst niet langs wat plassen, en toen ben ik met winston voorop gegaan.. toen draaide ik een groot grindpad op, en ging stappen.. en hopla, die hengst zat bovenop winston
ik kreeg hem niet meer voor of achteruit, hij was helemaal overdonderd dus toen hebben we die hengst maar met een zweep op zn kop geslagen, toen ging ie er wel af.. gelukkig was ieidereen nog helemaal heel, maar het had veel linker af kunnen lopen..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:07

Nou judith, zo te lezen heb jij een fijne rodeo gehad. Hoeveel seconden ben je blijven zitten?
Wat voor bitje had je trouwens geleend?

Janneke had jij trouwens Obelix en Pino nog zien staan? Volgens mij waren die ook al weg. En dat Vlek doorgestreept was vond ik ook al zoiets vreemd, zou die ook weg zijn?

Ik heb trouwens gisteren op Simba gereden!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:46

geen idee, ik heb donderdag geen pino/obelix gezien

haha hoe deed Simba? wassie weer zo heet als vorige week
wat hebben jullie gedaan? gewoon dressuurlesje?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:32

Van Pino weet ik dat een meisje op de camping hem zou krijgen. Ze was aan de deur geweest of de koets die Wendy sinds vorig jaar in gebruik heeft nog te koop was. Haar opa gaat nu van een foto die koets nabouwen.
Jullie hebben idd veel geluk gehad met die hengst! Hoorde het van Lonneke, maar dan zit je best wel raar te kijken, tussen twee knollen. Was Winston niet beledigt?
@ Emy; die rodeo kon ik drie seconden uitzitten Het bitje was een ongebroken watertrens, soort stangetje. Iets dunner als z'n eigen bit, maar zonder hefboomwerking.
Loop er inmiddels bij als een bejaarde; m'n rug is helemaal stijf van de val, en gister heb ik een rit van drie uur onder het zadel meegereden, terwijl de rest aangespannen was. En gezien het feit dat het tempo met koetsen wat hoger ligt als onder het zadel moest ik wel erg veel erg snel lichtrijden. Dus nu voel ik mijn kuiten lichtelijk...

Wendy; rijden jij of Maike ook wel eens rally's met RB? In September is er een rally in Velden waar je onder het zadel of met de koets aan mee kunt doen. Daar mag Ascot zich ook weer gaan uitsloven

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:58

Winston was nogal geshockeerd, hij stond echt helemaal stijf, te trillen

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:15

ik was er afgelopen week op kamp met mijn Fjord, zeiden ze meteen of ik hem niet wou ruilen haha ze konden nog wel wat Fjorden gebruiken. Denk persoonlijk dan dat ze wel weer Fjorden oid willen hebben.
En ja die Fries....heeft nog steeds geen naam hè? Machtig mooi beest

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 16:27

En Emy ga je mee morgen?

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 16:29

Ik kan niet dus zou goed uitkomen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 15:17

Maike je onderschrift loopt achter

Net bij Oosje geweest. Nou die liep me toch even de sterren van de hemel. Ik ben na een half uurtje gestopt want beter kon het niet worden. Trots op Oosje

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:41

He en dat terwijl ik er niet was! Grrrrr....

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:45

Ik heb de cd van Green day gekocht!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:28

Ga je zaterdag mee Emy want Marijke vraagt iedere keer wanneer je nou komt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:21

Mijn vader moet om twee uur werken, dus als we s'ochtends gaan dan kan ik mee. (mijn vader moet dus wel weer om 1 uur thuis zijn)

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:26

Emytje schreef:
Ik heb de cd van Green day gekocht!

leuk! Greenday is echt gaaf!

morgenvroeg ga ik naar lowlands heb dr echt super zin in!
om 7 uur s'ochtends gaan we met de auto, we rijden met de broer van een vriendin van mij mee.. das wel fijn want dan ga ik in de auto nog lekker slapen
maar dr komen echt superleuke dingen! ik maak wel even een verslagje als ik maandag weer thuis ben!