Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:26

PartOulOver schreef:
Ja zeker de lunch is altijd lekker! er zijn altijd wel mensen die zeggen dat ze het niet lekker vinden maar ik ben best makkelijk met eten hoor!

ik ben ook makkelijk daarmee. als je het niet lust heb je niet genoeg honger :D

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:28

PartOulOver schreef:
Vorig jaar hadden we met een heleboel allemaal pizza besteld. ik denk zo'n 10 pizza's ofzo, er kwam toen zo'n mannetje die pizza's bij het raam van de kamer brengen :+ was lekker makkelijk!
Het eten vond ik lekker hoor! net als het jaar ervoor!

Deden wij idd ook!
Op de dag dat er nasi op het menu stond, waren we allemaal niet zo dol op hahaha
Toen heeft het halve kamp pizza bestelt, kwamen ze aan met een busje :P
Alleen onze kamer had er al 10 en dan nog 2 kamers :P

Hebben we in totaal ook 12 flessen wijn erbij gekregen haha

pressent

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:32

ik heb een vraagje, kan je ook met een jong 4 paard meedoen of lijkt dit jullie niet zo verstandig?
Wel met de allround paarden dan:p

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:34

Jij kent de toestand van je paard het beste.
Weet zo gauw niet wat de minimale leeftijd voor een paard is?

Ik heb vorig jaar 2 dagen gewoon 1x gereden!
De dag van de cross heb ik alleen gecrosst, paardje was kapot!
De buitenrit ben ik toen ook niet meegeweest :n

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:35

Pletje123 schreef:
Debbie schreef:
Ergens best jammer O:) Ook al zit er nog wel wat springbloed in mijn paard..
Gewoon rechtdoor, dwars door de hindernis heen lopen is toch wel de nummer 1 keus van Mevrouw.
Misschien wat door een waterbak heen vliegen? Altijd leuk :+

Dan gaan we maar eens een poging longeren doen..

Otto kan ook niet springen hoor :D Waarschijnlijk nog minder dan die van jou haha! :P Maar ik wil wel een longeerles of een SGW les meepikken met em ;)

Ik hoop niet dat je paardje dan ook denk laat ik eens dwars door een boomstam gaan, lijkt me niet de beste oplossing.

De lunch is altijd lekker, at altijd iets meer, als het dan s' avonds tegenviel. Helemaal in het begin was het eten erg lekker, toe er nog zelf werd gekookt voor het avondeten. Ik wacht het maar weer af, misschien ook al een auto mee.

Vroeger heb ik ook wel eens in februari of maart ingeschreven en dan zat het nog niet vol. Dat is net of je naar een drukke week gaat, verder moet ik ook nog een beetje rekening houden met mijn crosskalender, vindt het een beetje zielig om eerst een week op kamp te gaan, zaterdag rustig aan en zondag een cross te rijden, ben bang dat dat om blesures vragen is.

Als je gaat inschrijven zonder handtekening van je moeder of evt eigenaar van je paard/pony kan het ook zijn dat ze je inschrijving negeren, dan kom je er dus veel later achter dat ze je niet hebben ingeschreven.

Op jonge paarden zijn ze niet zo dol, heb eens met een vierjarige hengt meegehad, ten eerste was hij eng omdat het een hengst was en ten tweede mocht ik haast niets springen omdat hij zo jong was. Het was een renpaard, dus liep al vanaf 2 en half op de baan en een sprongetje maken op kamp mocht niet ;) .

Buitenrit is niet altijd even goed, meestal durft niemand te galopperen en als ze dan gaan is het opeens wedstrijdje.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:55

sammie18 schreef:
Als je gaat inschrijven zonder handtekening van je moeder of evt eigenaar van je paard/pony kan het ook zijn dat ze je inschrijving negeren, dan kom je er dus veel later achter dat ze je niet hebben ingeschreven.

Buitenrit is niet altijd even goed, meestal durft niemand te galopperen en als ze dan gaan is het opeens wedstrijdje.

Ik wil dus inschrijven met enkel handtekening van mijn moeder (tevens eigenaar). Kan dat wel? (Ben minderjarig)

Als ze niet gaan galloperen op de buitenrit laat ik dat wel zitten.. Want dat is voor mij+paard toch altijd wel even toppunt van buitenritten, even lekker kunnen laten gaan..

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:00

Urlie word zelfs helemaal gek als hij niet even zijn benen mag strekken!
Hij weet dat buitenrijden lang leven de lol is en altijd even het tempo mag bepalen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:05

Yvie_Juudje schreef:
Urlie word zelfs helemaal gek als hij niet even zijn benen mag strekken!
Hij weet dat buitenrijden lang leven de lol is en altijd even het tempo mag bepalen.

Die van mij dus ook, buitenrijden betekend gewoon even lekker gek doen (Net als longeren met alleen hoofdstel :+ ) en ik denk echt dat die van mij gek word als we een tijd aan het rijden zijn en ze niet even lekker mag gaan.

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:09

Tijdens de buitenrit kom je bij een lang pad en daar mag je per 2 of 3-tal even galloperen ;)
Tenminste zo was het bij mij. :P

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:14

Volgens mij kun je gewoon inschrijven als je de handtekening hebt van 1 ouder, zou het niet zonder handtekening doen.

Ik ben vaak wel mee geweest met de buitenritten, laatste jaar mee met de leiding voorop. Als je met een groep van 12 paarden naar buiten gaat en je gaat met ze allen even lekker gek doen(zoals hier boven wordt gezegd) levert dit wel verschrikkelijk gevaarlijke situaties op. Er gaat regelmatig iets mis met de buitenritten. Met het crosskamp heb ik zelfs iemand meegemaakt die een stang in de pony hing om hem tegen te houden en met wieltjes sporen het paard naar voren te werken, het beestje snapte niet meer wat de bedoeling was en begon om zich heen te meppen.

Milou dat verschilt wie er mee gaat als leiding.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:16

Heey,

Ik wil dit jaar ook voor het eerst erheen gaan met een vriendin voor het eerst :)
jaren ervoor al 4 keer naar Poelenburgh geweest.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:16

Vorig jaar brak tijdens de buitenrit een teugel, meisje had geloof ik een botsplinter in haar duim! Scheen ook een grote chaos geweest te zijn!

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:17

buitenrit lijkt me wel leuk
die van mij is supper rustig en fijn
moeten wel alleen niet langs een weg met tractoren en vrachtauto's komen want dan flipt hij helemaal
hij kan soms al flippen om een grotere auto
als de schaduw onder zijn voeten komt.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:17

VLC schreef:
Vorig jaar brak tijdens de buitenrit een teugel, meisje had geloof ik een botsplinter in haar duim! Scheen ook een grote chaos geweest te zijn!

Volgens mij zaten wij dan in de zelfde week??
Bij ons was er volgens mij de zelfde situatie...

Welke week was je toen?

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:18

Yvie_Juudje schreef:
VLC schreef:

Volgens mij zaten wij dan in de zelfde week??
Bij ons was er volgens mij de zelfde situatie...

Welke week was je toen?

Allround, wij zaten inderdaad in dezelfde week!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:31

_Milou schreef:
Tijdens de buitenrit kom je bij een lang pad en daar mag je per 2 of 3-tal even galloperen ;)
Tenminste zo was het bij mij. :P

Goede oplossing! ;)
Die van mij wil in galop erg graag voorop en dan is er geen houden meer aan..
Ben meer van de rustige buitenritjes... O:)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:34

sammie18 schreef:
Ik ben vaak wel mee geweest met de buitenritten, laatste jaar mee met de leiding voorop. Als je met een groep van 12 paarden naar buiten gaat en je gaat met ze allen even lekker gek doen(zoals hier boven wordt gezegd) levert dit wel verschrikkelijk gevaarlijke situaties op. Er gaat regelmatig iets mis met de buitenritten. Met het crosskamp heb ik zelfs iemand meegemaakt die een stang in de pony hing om hem tegen te houden en met wieltjes sporen het paard naar voren te werken, het beestje snapte niet meer wat de bedoeling was en begon om zich heen te meppen.

Tja dat snap ik opzich ook wel weer. Maar dat is voor mij bv wel een reden om de buitenrit over te slaan..
Die van mij houd er gewoon van om even lekker de benen te strekken. Stappen gaat ook goed, maar ze word gewoon onrustig als ze niet even lekker kan rennen.
Overigens heb ik er 1tje die haar kont eronder zet en weg is, en ik de rest van de tijd nodig heb haar in te houden op een pad van ± 1 km :+

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:41

Vorige keer was buitenrit met mijn pony niet zo leuk; die werd echt super heet.
(Net als alle andere pony's), ze begonnen elkaar allemaal op te naaien en als we gingen draven was de helft al weg in galop.
Chaos! Ga dit jaar denk ik niet mee met m'n paard, rij nooit buiten en vind het wel super leuk. Maar wil geen kans op blessures/ongelukken als het eigenlijk niet hoeft :n

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:46

Haha ik had dat ook..
Ik ga nooit met hem naar buiten.. maar in Ermelo wist ik weer waarom.
Ik ben wel een keer of 3 bokkend uit de groep geracet..
Haha het was alleen niet de bedoeling. :P Maar hij vond het wel erg leuk :P

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:51

MeAndManuel schreef:
Haha ik had dat ook..
Ik ga nooit met hem naar buiten.. maar in Ermelo wist ik weer waarom.
Ik ben wel een keer of 3 bokkend uit de groep geracet..
Haha het was alleen niet de bedoeling. :P Maar hij vond het wel erg leuk :P

Ik ging wel regelmatig naar buiten, en zal dat komende zomer ook wel weer doen, en ik zal wss niet uit de groep racen, maar zal wel bokkend/steigerend op de plek gaan. En daar doe je mij, mijn pony en de rest van de groep geen plezier mee.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:06

Ik heb met mijn paard nog nooit op buitenrit geweest, heb zelf totaal geen idee hoe ze zou reageren. Denk alleen niet dat het een goed idee is. Als ik thuis de straat met haar oversteek ( heel drukke baan), dit is al gevaarlijk , begint ze haar als een hengst op te blazen. En dat is niet bepaalt een pretje.

Kan je inplaats van die buiten rit dan gewoon nog wat oefenen of zo met je paard? Of op het terrein zelf eens wandelen of paard eens losmijten in een bak?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:13

Ik had er in 2008 2 mee, mn pony en mn paard. Paard wordt heel heet door een groep, en die was ik bang dat ik m in zon grote groep niet zou kunnen houden, wist niet wat ie zou doen, dus had mn pony meegenomen, die MOET en zal galopperen, alleen t tempo maakt m niet uit. Ik kan rustig op C pony tempo rustig drafje met hem galopperen, dat vind ie niet erg, zodra ik m in draf gooi wordt ie druk :P Maar toen waren we maar met zn 6en ofzo (SGW) En de leiding, en zij zei toen tegen ons, joh, stop op de einden van de paden even en wacht op me, veder zoeken jullie zelf maar een beetje uit wat jullie doen :) Wie niet met de groep mee wil blijft lekker bij mij en dan doen wij het op ons eigen tempo :) Nou wat hadden we een lol, mijnes liep telkens voorop en ik was nog redelijk schoon, tegenovergestelde waren de gene die achter mij reden O:) Die waren appaloosa paarden en mensen geworden! Maar dat was echt fijn dat we dat even zelf mochten bepalen, anders ben je met zon groep toch vaak rustig aan het draven om rekening te houden met de rest van die groep.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:30

tamoreliefje schreef:
Zonde dat het zo ver is!!!!!! Met auto en trailer, vrees ik makkelijk 3 uur en heb geen idee hoe de filles zijn onderweg.

Dat heb ik dus ook ! Dat wordt 6 uur wegrijden(vrees dat het nog eerder word...), uuh half 5 opstaan.... Als het niet eerder is... (Ojee, niet aan denken)

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:30

fienaaa schreef:
tamoreliefje schreef:
Zonde dat het zo ver is!!!!!! Met auto en trailer, vrees ik makkelijk 3 uur en heb geen idee hoe de filles zijn onderweg.

Dat heb ik dus ook ! Dat wordt 6 uur wegrijden(vrees dat het nog eerder word...), uuh half 5 opstaan.... Als het niet eerder is... (Ojee, niet aan denken)

Het valt heel erg mee! Ik kom ook uit die buurt maar het viel echt mee :j

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:33

xTralala omg purmerend? Hoelang heb je erover gedaan om daar te komen?