[RT-P] Help mijn paard rijd met zijn tong uit de mond
Ik quote even 1 bericht

wivinne schreef:Tijdens het rijden liet mijn paard ook zijn tong continu links uit zijn mond hangen. Mijn paard is van nature rechtsgebogen. Een niet recht gericht paard in de krul rijden veroorzaakt altijd enorm veel spanning in de rug van het paard. Een rechtsgebogen paard geeft de ruiter vaak het gevoel dat dit paard links vastpakt waardoor de ruiter vaak onbewust deze teugel met meer druk gaat rijden. Door de spanning in zijn rug en de druk van de linkerhand van de ruiter, gaat het paard zijn tong links uit zijn mond steken als uiting van ongenoegen.
Oplossing
Door het korte sterke stijf bespierde rechterkant lang te maken en zijn lange, slappe, onbespierde linkerkant aan te spannen via diverse oefeningen kwam het paard recht in zijn lijf, ging het paard zijn rug loslaten en kon daardoor voorwaarts neerwaarts zijn hals laten zakken en naar beide zijdes inbuigen.
Een paard wat voorwaarts neerwaarts wil gaan lopen komt vanzelf ’’in de hand’’ en hoeft dan niet meer ’’aan de teugel’’ gedwongen te worden met bv. een slofteugel. Door het paard recht te richten hield het paard zijn tong onstpannen binnen boort.
Ik weet niet of venice ergens bespierder is dan de andere kant,
Maar zo oplossen klinkt vriendelijker dan sperriem strakker

en is geodkoper dan een nieuw bit
!
en blij dat het zo lekker gaat!