RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:04

23 maart 2013, een nieuwe ronde in mijn monoloog.

Vandaag al vroeg uit de veren, ivm wedstrijden voor de jeugd vanmiddag werd er al on 9.00 les gereden. Bij aankomst bleek ik een keer op Islotti te mogen rijden. Keer wat anders toch? Dus ik spullen pakken, bij de stal neerleggen (wat een sjouw zeg, helemaal naar de box naast de zadelkamer ;) ) en de stal in om mevrouw te pakken. Kreeg ze toch niet ineens dorst... >;) Duikt naar de achterste hoek en hup in de waterbak met de neus... Maar goed, even geduld hebben en dan hup halster erom en vastzetten. Lekker poetsen (o wat een straf voor haar, helemaal met zo'n berg heerlijk hooi voor haar neus :z ) :Y)

Zadel erop en naar de bak. Singelen, opstappen en aan de bak. Rijden ging best lekker, Ini wees me er eens op dat ik op verkeerde been zat :o :o oeps.... Maar ging wel lekker. Wist nog dat ze moeite had met rechtergalop, maar ook dit ging goed. Moest welliswaar een paar keer opnieuw aanspringen, maar ging goed.

Na de les poetsen opnieuw, dit gedaan met deken erop, aangezien het met die harde wind toch wel erg fris was... Mocht ze daarna ook nog naar buiten, samen met Widuna. Die amazone nam haar mee, ik Islotti. Men wat een wind, was blij toen ik weer op stal stond.. :brr: :brr: :brr:

Ben weer heel benieuwd waar ik volgende week op mag én wanneer er weer een wedstrijd komt voor de volwassenen!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:24

En welke merries worden weer mama dit jaar?
Komen de eerste veulentjes al snel?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:20

lotte_2, had ze geloof ik al eens genoemd in dit topic, ga ff zoeken voor je....

Edit: gevonden vvv
JPitty schreef:
Nog even leuk nieuws om mee af te sluiten: vandaag hing de lijst er weer. Als alles goed blijft gaan mogen we 3 veulens verwelkomen komende tijd: Die van On Time in April, die van Dilligent in mei en die van Wuzelma in Juni. Kan niet wachten! *\o/*

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:03

Hello peoples! Zijn jullie klaar voor een nieuwe "One-woman-show"? Okay, komt ie dan:

Wat een zonnig weer hier! Heerlijk paardrijweer! En heb dan ook vanmorgen met veel plezier in de manege mijn ding gedaan!

Toen ik aankwam, lag het boek bij Ini, dus samen met iemand anders uit de les naar de bak. Zij reed op Islotti, ik mocht op PM (Partymen). Maar we mochten ook ruilen als we wilden. Even overlegd, maar uiteindelijk niet geruild. Dus ik de spullen bijeen zoeken en naar zijn box. Meneer dacht mij even te kunnen uitproberen, daar richting mij te happen, maar dat ging dus niet door. Ik heb zijn neus even gepakt, halster erom en toen wist hij genoeg. :)* Hij heeft de hele tijd prima meegewerkt. Wilde ik zijn linkerkant poetsen? Ging hij stapje naar rechts, zodat ik de ruimte had. En andersom ook. Wilde ook graag even mijn borstels proeven, maar de conclusie "niet eetbaar" was al snel getrokken. Wisten jullie trouwens dat hij zelf zijn touw kan lospeuteren? Ik na vandaag wel. Ik zag hem met zijn touw bezig, en ineens was hij los ook. Gelijk touw gepakt en weer vastgeknoopt, maar hij blijft het wel proberen. De slimmerd!

Toen we eenmaal in de bak stonden, had ik bij het opstappen even het idee dat zijn "Halt" knopje defect was... Stilstaan, dat kende hij even niet. Wat was dat ook weer? :?

Maar eenmaal erop liep hij als een zonnetje. Had trouwens wel even het gevoel dat hij op de linkerhand, en met buigen naar links, wat vast zat. Hij wilde moeilijk naar die kant buigen, maar als je hem wel af en toe zo ver had dat het lukte, deed hij het wel opvallend soepel... Ik merkte zelf dat ik aan mijn linkerkant ook af en toe ook niet erg soepel was, zal ook wel meegespeeld hebben. Had linksom af en toe het gevoel alsof mijn linkerarm een beetje op slot zat. Rechterhand was wel ontspannen. Iemand een tip voor mij?

Na het rijden bleek hij nog een uur te mogen lopen, dus ik ben de stal ingegaan, heb eerst mijn portemonnee even leeg geklopt bij Ini, was weer aan nieuwe leskaart toe. Daarna geholpen met Rallywood zijn benen wassen. Rianka had hem op de spuitplaats gezet en liep even weg, ik wil vast de kraan aan doen, tilt meneer toch niet zijn staart op... >;) Dus eerst maar eens een retourtje mesthoop gedaan...

Daarna nog geholpen met kruiwagens met hooi/ kuil vullen, vegen, paarden naar de wei brengen, gewoon wat er gebeuren moest. Ja, een welbestede ochtend vanochtend! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:30

Klinkt als een leuke dag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:50

Eens met bovenstaande :D

Zeg Jenny, kan ik straks in juni niet een keer met jou mee? :D
Zie trouwens dat je doordeweeks in Zwolle woont, daar ben ik over 2 weken weer _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:07

Van mij mag je een keer mee hoor Olina!

Alleen 1 klein puntje: ik ga op de vrijdagavond per OV naar Steenwijk en verblijf daar dan 2 nachten bij mijn ouders. Dit omdat ik in Steenwijk ook nog vrijwilligerswerk in het dierenasiel doe. Heb geen rijbewijs en dus geen auto om dit te doen. Steenwijk - Wittelte V.V. doe ik altijd per Bromfiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:20

Ik heb wel een paar vriendinnen daar in de buurt zitten dus dan kan ik zorgen dat ik op vrijdagavond al ergens in de buurt ben en dan op eigen gelegenheid naar Ini :). Heb zelf wel een rijbewijs, dus dat scheelt.

Gaan we doen! Moet even afwachten hoe het precies loopt met mijn examens, maar heb wel weer eens zin om naar Ini te gaan :D.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:22

Dat geloof ik graag!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:57

Dat was weer een welbestede ochtend bij Ini, al zeg ik het zelf!

Toen ik vanmorgen aankwam, zag ik wel mijn naam in het boek staan, maar geen naam van een paard erbij. :? Echica, die toevallig naast mij stond, wees erop dat het helemaal onderaan de bladzijde stond. En inderdaad, daar stonden opnieuw alle namen, met de paarden erachter. Oeps... Volgende x toch maar even verder kijken dan mijn neus lang is. :=

Maar oke, vanmorgen stond Nini voor mij op het programma. Even zoeken, want Nini stond niet in haar gebruikelijke box, spullen pakken en hup aan de poets. In tegenstelling tot voorgaande weken had mevrouw eens geen ochtendhumeur vanmorgen :? Of ligt het misschien aan het feit dat er net een flinke portie hoor voor haar hoeven was neergelegd en ze druk stond te knabbelen? Maar goed, lekker gepoetst, zelfs nog even tijd gehad om de manen te kammen. Of ik was vroeg op stal vandaag, of ik heb snel gepoetst, maar goed... Rustig gezadeld, naar de bak en hup erop.

En lopen wou ze vanmorgen wel. Jeetje mina! Moest af en toe de rem er even op zetten, zo voorwaarts was ze. Ini had als thema voor vandaag bedacht dat ze wat strenger op houding en handhouding ging letten. En als je Ini een beetje kent, dan weet je dat ze ook echt doet wat ze belooft... Kreeg wat tips van haar over mijn handen en ik merkte dat die ook echt werkten! Nini gaf gelijk een positieve reactie op wat ik probeerde te verbeteren. Ja, van rijden bij Ini Slot steek je nog eens wat op -:) !

Na de les mochten we nog even buiten, tussen de weilanden door, uitstappen. Had daar het idee dat Nini een beetje hengstig aan het worden is. Want daar lopen nog een paar (jonge?) paarden en op het moment dat die aan Nini haar achterkant wilden snuffelen, stond zij bijna stil. En das toch ook niets voor haar... Maar ik merk ook aan haar dat ze dat stukje tussen de weilanden erg fijn vindt, oortjes staan echt op standje "Dit is leuk" en ze kijkt goed om zich heen.

Terug op stal zadel, hoofdstel en peesbeschermers eraf, bitje spoelen en poetsen. Tenminste dat dacht ik. Want ik was net met dat laatste begonnen toen Ini ineens een brul gaf: Jenny, wil je Nini even zadelen en hierheen brengen? En ja, Ini weiger je dat niet. Dus zadel er weer op, amazone paard meegegeven naar de bak, waar Inge haar hielp opstappen.

Om toch iets te doen te hebben, even een bezem gepakt en de stal geveegd. Daarna Inge gevraagd of ik nog iets meer kon doen en dat kon. Ik mocht met een van de anderen naar de zolder, hooi naar beneden gooien. Leuk om te doen! Dat moet dan beneden natuurlijk gestapeld worden, of naar de wei gebracht. Nogmaals even vegen, want ja die restjes kunnen niet blijven liggen. Op verzoek van Inge nog even Islotti naar de wei gebracht, samen met iemand anders die Melina meenam. Daarna nog even met Zelina en amazone mee gelopen om haar weg te brengen.

Ja een weer goed bestede morgen!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:29

:D die brullen van Ini klinken erg bekend.

Zelina, loopt die eigenlijk ook nog onder het zadel?
Vond haar altijd een leuk paard. Jammer dat ze toen in de laatste jaren van mijn Ini Slot carrière met een peesblessure zat :-(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:38

Ja, Zelina is nu beetje witjes op het hoofd, maar loopt in de les mee af en toe. En is nog behoorlijk voorwaarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:20

Ah lieve Zelina, geweldig paard inderdaad! Leuk!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:00

Sjonge jonge, dat was me even wat vanmorgen. Mocht 2x rijden omdat ik nog moest inhalen en dat heb ik geweten zeg...

1e uur: Kanjer! Was ietsje laat dus snel spullen gepakt, naar de zijn buitenbox, staat hij daar niet. Loop met hele boeltje terug naar binnen, denkend dat ik hem nog uit de wei moet halen, staat hij al in een binnenbox. Nou ja, snel poetsen en zadelen dan maar en naar de buitenbak. En rijden op hem: heerlijk, netjes aan de teugel, alleen die galop he... niet uit te zitten... En dan is sturen ook gelijk een heel stukje pittiger. Maar ging over het algemeen best lekker.

2e uur: Wist aan het eind van het 1e uur nog niet waar ik op zou rijden, groot was dan ook toen Ini zei: Jenny en Rianka gaan wisselen. Oftwel Rianka mag Kanjer afzadelen, Jenny haalt een ladder en klimt op RW ;). En weten jullie nog wie RW is? Megagroot en helemaal zwart, meer zeg ik niet... Iemand uit de les had eigenlijk een iets te langen zweep en stelde voor te ruilen, maar daar heb ik later een beetje spijt van gekregen... Want de eerste galop ging nog wel, maar de 2e... ik ben al niet zo'n held als het aankomt op galop met deze meneer, aangezien hij nog wel een flink wil bokken als je teveel doet ofzo. Maar ik raakte hem in de 2e galop heeeeeel ietsjes met zweep aan (per ongeluk) en meneer stuift er toch ineens vandoor... Ik zag de bakrand wel heeeeeeel snel dichterbij komen, kon hem nog net bijsturen, had het gevoel dat hij er anders echt overheen zou springen... Of dat ik een scherpe bocht ernaast zou gaan liggen... Maar gelukkig ging het goed. Ini riep al: je zweep! Dus die van me af gegooid en toen werd RW gelijk ook rustiger.... Maar pfffffffff... Op zo'n moment heb je echt klotsende oksels, knikkende knieën etc... Op aanraden van Ini nog een keer aangesprongen en dit ging goed. Daarna wel lekker de les uitgereden. Maar wat een paard zeg...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:06

Zo, dat was zeker een avontuurtje Jenny! Gelukkig is het goed afgelopen. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:07

Zeg dat _Mara_!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:42

Ik lees nog altijd stilletjes mee maar moet nu even reageren natuurlijk :-) mijn zwarte draak is zijn kuren nog niet verleerd dus! En een rally die het op een rennen zet kan best eng zijn, met al zn massa en kracht! Dapper dat je gewoon opnieuw gegaan bent en heel fijn dat het toen wel goed ging! Ik mis rally nog heel vaak, als ik toch eens de lotto zou winnen stond ie hier in de tuin hahahah

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:27

Idd, Rally is zijn kuren nog niet verleerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:01

Zwerte schreef:
Ik lees nog altijd stilletjes mee maar moet nu even reageren natuurlijk :-) mijn zwarte draak is zijn kuren nog niet verleerd dus! En een rally die het op een rennen zet kan best eng zijn, met al zn massa en kracht! Dapper dat je gewoon opnieuw gegaan bent en heel fijn dat het toen wel goed ging! Ik mis rally nog heel vaak, als ik toch eens de lotto zou winnen stond ie hier in de tuin hahahah

Aw jullie waren ook zo leuk samen, jij kon 'm ook echt lekker laten sjouwen! :j

Is ook wel een overgang Jenny, van Kanjer op een paar maatjes groter! :D Aaah ik moet er echt nodig weer een keer heen. Staat Bravour eigenlijk nog op stal?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 06:31

Haha hoezo Eef, behoefte om weer op zijn rug te kruipen? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:39

Haha! Rallywood is me nu misschien een maatje te groot :=

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:04

loveshadow schreef:
Staat Bravour eigenlijk nog op stal?

Die staat momenteel vaker in de wei dan op stal... :D Als hij niet gereden/ gelongeerd wordt tenminste...

Heb hem afgelopen week nog een aai gegeven toen ik Rally erbij in de wei deed.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:56

loveshadow schreef:
Haha! Rallywood is me nu misschien een maatje te groot :=

Ik doelde op Bravour, je favo paard :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:10

Haha!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:10

En daar ben ik weer met een stukkie tekst!

Was vanmorgen een tikje aan de late kant, had meerdere oorzaken: als eerste moest ik nog ff mijn tractatie voorbereiden (lees wortels doormidden snijden) en aan de andere kant had mijn brommertje vandaag geen zin in rijden. Was zeker vijf minuten bezig voordat hij eindelijk een startte. Onderhoudsbeurt staat gepland en dan gaan ze daar ook even naar kijken.

Maar goed, was dus iets later dan gepland op stal, gelukkig wilde peerd wel even wachten. Nini was het vandaag en zijn moest een slofje aan van Ini. Even wat ronder en wat meer over de rug rijden. Gelukkig was ik niet de enige met slof, waren er geloof ik 4 vanmorgen, dat scheelt weer. Maar eerst even poetsen. Gaat ze toch niet even met haar hoef op mijn voet staan (autsjerdeautsj)... Mevrouw er snel maar weer afgeduwd, gelukkig niets aan de hand, behalve dat de aanzet van de dikke teen heeeel ietsjes blauw is...

Maar goed, mag de pret niet drukken, snel zadelen en hup naar de bak. Nou, vanaf minuut 1 liep mevrouw als een zonnetje! Zo fijn, zo lekker! Heb het genoten van de les vandaag! :D <---- Zo zat ik er voor mijn gevoel op! Ini had het weer in de bol vandaag, heb alle hoeken van de bak weer gezien, voorwaarts en weer terug gereden, alle figuren en gangen weer gehad. Ja, les van Ini is niet zomaar iets. Dan leer je gewoon echt paardrijden!

Na de les de tractaties uitgedeeld (Was bij PM nog zowat mijn vingers kwijt, die wilde hij wel bij zijn wortel opeten), Rally had al wat wortel gehad van Rianka, maar een extra exemplaar was volgens hem ook geen probleem. En als ik een paard niet snel genoeg wat gaf, wilden ze ook wel zelf even pakken hoor (Kanjer, Okke, Elina?), enz. Nog even een paar klusjes voor Ini opgeknapt en toen weer huiswaarts, en natuurlijk weer extra tijd uitgetrokken om brommertje weer aan de praat te krijgen... HMPF...