''Femke!, Word nou eens wakker!" Roept haar moeder vanaf de keuken. Het huis waar ze al vanaf haar geboorte in woont is erg rumoerig waardoor je alles extra hard hoort. ''Femke! Schiet nou eens op! je moet over een uur al op school zijn!'' Galmt er door het huis.
Femke ligt nog steeds in haar bed tot haar moeder de deur open doet en een glas water over femke's hoofd laat lopen.
''Sorry Fem, maar anders kom je te laat op school. Je was met geen mogelijkheid wakker te krijgen!''
Femke staat zonder iets tegen haar moeder te zeggen op en loopt naar de spiegel die een paar meter van haar bed hangt.
Jahoor, de eerste schooldag en mijn haar ziet er weer niet uit. bedankt mam! Denkt femke in zichzelf.
Ze kamt haar haren en probeert er nog iets van te maken. ''MAM!!!'' Roept Femke van haar slaapkamer af. ''Waar is mijn nieuwe spijkerbroek die ik laatst in de stad heb gekocht?'' Haar moeder reageert niet. Femke rent naar beneden en ziet haar moeder in de keuken aan tafel zitten.
''Femke, Ik moet even met je praten voordat je naar school gaat'' Femke vraagt zich af wat er aan de hand is maar zegt verder niks.
''Je bent jaren lang gepest op je andere school, ik wil dat je jezelf gaat veranderen. Ik weet dat het moeilijk is, maar hierna kun je niet meer van school wisselen. Het heeft me al veel moeite gekost om je op deze school te krijgen.''
Femke knikt en loopt weer naar haar kamer toe. Wat kan mam toch moeilijk doen over sommige dingen zeg.. Het is toch mijn leven, of niet dan ?
Ik weet heus wel dat ik er voor moet zorgen dat het niet weer zo loopt als de afgelopen jaren.. Er zullen dingen moeten veranderen.
Aangekleed en wel stapt Femke op haar nieuwe fiets, niet weer zon kinderachtige fiets met felle kleuren zoals ze vorig jaar had, maar een gloednieuwe oma-fiets van het duurste merk dat er op dit moment te verkrijgen is. Oke, het is wel een 2e-handse fiets, maar dat hoeft toch niemand te weten?
Vol moed fietst ze naar haar nieuwe school. Ze ziet een groep meiden ook richting haar school fietsen. Zouden die in haar klas zitten? Ze zien er niet veel ouder als mij uit.
Eenmaal aangekomen op school loopt ze naar het rooster kamer om haar rooster voor het komend half jaar op te halen.
''Hallo? Is er iemand?'' Vraagt Femke als ze het rooster kamer in loopt. Als er niemand reageert gaat ze in een hoekje op een stoel zitten.
Na ongeveer 5 minuten komt er een ander meisje het rooster kamer ingelopen. ''Heey! Jij komt zeker ook voor het rooster van dit jaar?'' vraagt het meisje. ''Ja, maar er is hier niemand.. Ik zit hier al een aantal minuten te wachten'' .
Het meisje begint te lachen. '' Als je nog een gang doorloopt kom je in een kamertje waar de roosters al klaar liggen om opgehaald te worden. Jij bent zeker nieuw hier op school?''
''Ja,'' antwoord Femke verlegen. ''haha, Nou ik kan je wel een beetje weg wijs maken op school hoor. Ik ben trouwens Tessa, Zit in de klas V3C. Dat staat voor: VMBO, Klas 3 C.''
''Ik ben Femke en heb totaal geen idee in welke klas ik zit, Ik weet alleen dat ik hier mijn rooster moet komen ophalen en straks in lokaal 206 moet zijn voor mijn eerste les.''
Tessa pakt een stapel papieren uit haar tas en bladert rond. ''Je naam was Femke he? Toevallig Femke Kroon? ''
''Ja, zo heet ik. Hoezo?'' ''Nou Femke, Dan zit je bij mij in de klas! Ik heb hier de klassenlijst van klas V3C en jij staat hier ook op.'' Antwoord tessa.
"kom, loop mij maar achterna. We hebben in lokaal 54 les." Femke verbaasd zich, wil wil er nou met mij omgaan? Wie vind mij nou aardig? Dwaald het in haar hoofd. "Oke ik loop je wel achterna." Zei Femke zachtjes. "Zo hier is het dan, kom je naast mij zitten?" Vraagt Tessa snel, voordat Femke naast iemand anders wil gaan zitten. "Is goed hoor!" Derest van de leerlingen komen het lokaal binnenlopen en beginnen allemaal ineens spontaan te lachen. Femke denkt dat ze om haar lachen, dat ze haar uitlachen. Totdat een meisje naar Femke komt. "Ga jij naast die trut zitten? Ben je helemaal gek geworden?! Kom hier naast mij zitten, dat is veel gezelliger dan naast haar ze heeft helemaal geen vrienden. Femke begint te twijfelen. Zal ik naast dat andere meisje gaan zitten? Of zal ik gewoon hier naast Tessa blijven zitten? Femke besluit om naast het meisje te gaan zitten. "Oke is goed ik kom naast jou zitten." Hallo ik ben Cecil, hoe heet jij eigenlijk? "Ik heet Femke en ik ben 15jaar!" Zegt Femke spontaan. "Ik ben 16 jaar, heb je die blauwe scooter zien staan op het schoolplein?" "Ja die heb ik gezien is die van jou? Mooi ding zeg!" "Die is van mij ja! Hij is echt gaaf! Maar wat moest die Tessa nou van jou? Ze probeerde zeker vriendinnen te maken? Haha ik mag haar echt niet! Niemand hier trouwens." Zegt Cecil gemeen. "Ik vond haar anders wel aardig hoor.. Het is een leuke spontane meid.
'' Spontaan? Haha, laat me niet lachen.. '' Cecil haalt haar handen door haar lange blonde haar. '' Maar goed, Neemt het maar van mij aan.. Als je met haar omgaat, betekend dat gelijk het einde van je schooljaar.'' Femke kijkt haar verbaast aan.
'' Je hoeft me niet te geloven hoor..! Ik zal je wel even vertellen waarom niemand haar moet. Vroeger .. '' Maar de bel onderbreekt haar verhaal.
De leraar komt binnengelopen en gaat begint gelijk te vertellen . '' Zo jongens en meisjes, het nieuwe begin van het schooljaar. We hebben dit jaar ook nog eens een nieuwe leerling in onze klas''. Terwijl de leraar zijn verhaal verder verteld loopt hij door naar Femke. '' Femke, ik zal me maar eens voorstellen. Ik ben Mark de haas, en ben jullie mentor voor dit jaar'' . Meneer de haas begint op het bord te schrijven wat de leerlingen moeten doen.
"psst..'' Hoort Femke achter zich. '' psst! Femke!''. Femke draait zich om en ziet dat een jonge een briefje op haar tafel gooit.
Femke aarzelt even, op haar andere school werden haar ook briefjes toegegooit. Waar ze nare herinneringen aan heeft.
Toch maakt ze het briefje open en leest wat er op staat :
Heey Femke!
Ik ken je niet zo goed..Maar je ziet eruit als een leuke meid!
Kom in de pauze even naar ons toe?
We staan altijd met een aantal bij de fietsenstalling tegen een muurtje aan!
Je ziet ons vanzelf.
Nick
Na 2 les uren hebben ze eindelijk pauze. Femke voelt in haar zakken en haalt het briefje van Nick eruit.
Wat zal ik gaan doen? Naar ze toe gaan? Of bij Tessa gaan staan? Ik vind haar wel aardig. Maar ik wil niet dat ik dalijk weer gepest word.
Allerlei beelden van de afgelopen jaren flitsen door haar hoofd. De keer dat ze haar rooster hebben veranderd, haar negeerden, haar uitscholden...
Femke slikt een keer en loopt naar de fietsen stalling toe.
'' Heey Fem! '' Roept Nick.
Fem? Heeft ze nu al een bijnaam? Deze keer geen Stinkerd of mislukkeling, Maar Fem.
Femke loopt naar Nick en zijn vrienden. '' Heey jongens! '' Zegt Femke een beetje nerveus.
'' Je hoeft niet bang te zijn hoor lieverd '' Zegt Nick. We willen je graag beter leren kennen
Eigenlijk is Nick wel een leuke jongen, volgens mij is hij ook best aardig! Denkt Femke. "He Fem, wat ga je doen na school?" Femke aarzeld even, eigenlijk moet ze van haar moeder gelijk na school naar huis om haar huiswerk te maken en dan pas mag ze naar buiten. "Uhmm.. Weet ik nog niet" zegt Femke aarzelend. "Ik ken hier nog niet veel mensen." "Heb je zin om met ons mee te gaan? We zitten altijd in het park." "Ja! Is goed hoor. Lijkt me erg leuk." Femke kijkt achterom, daar staat Tessa helemaal alleen in een hoekje. Papiertjes die naar haar toegegooid worden. Femke vind het helemaal niet leuk dat ze zo tegen Tessa doen. Dat komt omdat ze het zelf ook zo mee heeft gemaakt. Niemand mocht haar, dat is echt niet leuk. Je hebt geen vrienden, je kan bij niemand terecht. De bel gaat. "He Nick, mag ik mischien met jou mee lopen naar het lokaal?" Vraagt Femke die een beetje begint te blozen. "Tuurlijk! Jij altijd. We hebben nu Economie, dat is echt zo saai." Femke volgt Nick naar de les.
Femke gaat weer naast Cecil zitten. "He! Waar heb jij heel de pauze gezeten, ik zocht je overal maar ik heb je nergens gezien." Vraagt Cecil aan Femke. "O, Nick vroeg of ik bij hun wou komen zitten in de pauze." "NICK?!" Zegt cecil verbaasd. "Nick de populairste jongen van de school? Die heeft JOU gevraagd om in de pauze bij hem en zijn vrienden te komen zitten? Dat kan niet! No way!" "Ja het is echt waar." "Stil meiden!" Schreeuwt de leraar en kijkt Femke en Cecil dreigend aan. Femke en Cecil zijn gelijk stil en praten de rest van de les niet meer. O, hoelaat moet ik nu bij het park zijn? Gelijk uit school of? Femke begint een briefje te schrijven naar Nick.
Hoi Nick!
Uhmm.. Hoelaat moet ik eigenlijk in het park zijn?
Gelijk naar school of wat later?
xxx Femke.
Femke gooit het briefje op Nick zijn tafel. Pfiew gelukkig heeft de leraar niet gezien dat ik een briefje gooide. Nick keek op maar hij kon niet zien van wie het briefje kwam.
Hij maakt het langzaam open.
Nick leest het briefje en glimlacht daarna naar Femke. Femke voelt dat ze begint te blozen.
'' Femke! Let eens op, Ik weet dat je hier nieuw op school bent. Maar dat betekend niet dat je hier niks hoeft uit te voeren! Dit is je eerste waarschuwing, laat dit niet nogmaals gebeuren! '' Zegt de leraar Economie streng.
10 minuten voor het einde van de les krijgt femke een briefje op tafel gegooit.
Ze kijkt om haar heen. Zo te zien komt het van Nick af die haar stralend aan kijkt.
Lieve schat,
Wij zitten gelijk na school in het park tot een uur of 6,
Dus zie maar waneer je naar ons toe komt.
We zitten achter in het park bij de vijver.
Hopelijk zien we je dan..
Hou van je..
Nick
Hou van je? Wow ! Ben ik in een hele andere wereld beland ofzo? Denkt Femke in zichzelf.
Dit kan nog wel een heel goed jaar voor me worden.
Als de bel gaat staat Femke op en doet iets wat ze anders nooit zou durven doen, ze stapt op een groepje meiden af die voor de deur staan te wachten.
'' Hoi Femke! '' Zegt een van de meiden. '' We hoorden dat je nieuw op school bent, Op welke school zat je hiervoor? ''.
'' Hiervoor zat ik op het Olgen College , ongeveer 20 Km hier vandaan'' .
Als de leraar zegt dat ze mogen gaan loopt Femke met de meiden mee.
Ze had nooit, Maar dan ook NOOIT gedacht dat ze ergens bij zou horen, of dat ze interesse in haar zouden hebben.
Tijdens het lopen naar het volgende lokaal kletsen ze over van alles, van school tot jongens. Echt overal over.
Femke loopt naar Cecil toe als ze de klas in komen.
'' En jij geloofde niet dat ik bij Nick in de pauze stond? '' Zegt Femke. '' Nee.. hoezo? '' Vraagt Cecil verbaast.
'' Kijk dan maar eens goed'' . Femke haalt de briefjes van Nick uit haar zakken en geeft ze aan Cecil die haar verbaast aan kijkt.
'' En dat heb ik dan zeker zelf geschreven? '' Zegt Femke een beetje lacherig.
'' Wow! Nick wil dat jij naar hem toe komt in het park?'' Zegt Cecil iets te hard.
'' Willen de meiden achterin wat stiller doen?'' Vraagt de leraar zonder op antwoord te wachten.
'' Femke, Zou ik dan straks met je mee mogen? Je bent hier nieuw op school, Maar dan heb je tenminste iemand waar je mee om kan gaan.. ehh.. Ik bedoel, misschien dat we vriendinnen kunnen worden ? '' Vraagt Cecil die begint te blozen.
Vraagt ze nou of ik vriendinnen met haar wil worden? Misschien doet ze het alleen zodat ze mee naar Nick kan vanmiddag. Maar een vriendin is natuurlijk niet mis. Dan heeft ze tenminste iemand.
Na het laatste les uur lopen Femke en Cecil naar het fietsenhok waar Nick en zijn vrienden staan.
'' Fem! '' Roept Nick en loopt op haar af en omhelst haar een tijdje.
'' Je kunt gelijk met ons mee fietsen als je wil? We gaan nu gelijk door naar het park. Of moet je eerst naar huis toe?''
'' We rijden wel gelijk mee, Want naar huis fietsen kost ook weer tijd. '' Antwoord Femke.
'' Hoezo WE ? '' Vraagt Nick.
'' Cecil gaat met me mee, is toch geen probleem ? ''
'' Nee hoor..'' Zegt Nick , Maar meent het niet. Hij heeft liever niet dat Cecil meegaat.
Femke pakt haar fiets en loopt naar de poort. Daar staan Nick en zijn vrienden al. Cecil loopt als een hondje achter Femke aan. Bij het hek aangekomen vraagt Nick: "He Fem, zullen wij naast elkaar fietsen?"
"Is goed hoor, en Femke geeft een knipoog" Tot ze bij haarzelf denkt dat ze vroeger nooit zoiets zou durven, wat is ze veranderd! Allemaal door een nieuwe school. Cecil fietst alleen achteraan de groep. Bij het park aangekomen zet Nick zijn fiets weg en gaat op het bankje zitten. Derest van de groep gaat op het bankje tegen over Nick zitten. "Kom je naast mij zitten Femke?" Femke zet haar fiets weg een gaat naast Nick zitten. "Ik vind het eigenlijk zelf ook niet zo leuk, je weet wel.. Dat Cecil mee is. Maar ze wou zo graag mee, ja ik kon haar moeilijk laten staan." Fluisterd Femke in Nick zijn oor. Cecil die nog bij haar fiets staat, kijkt Femke raar aan. Waar zal ze het over hebben? "Achjoh, geeft niet. Zullen we volgende keer samen ergens met zijn tweeen heen gaan?"
"Ja, lijkt me leuk!" Zegt Femke met een grote glimlach op haar gezicht. Nick pakt een sigaretje. "Wil je erook 驮?" Vraagt Nick aan Femke. Rookt Nick? Raar, dat heb ik nou nog nooit gezien. Ik heb vroeger wel gerookt, maar toen was ik blij dat ik er mee gestopt was, toch pakt Femke de sigaret aan. Anders staat het zo raar, ze was bang dat ze er anders niet meer bijhoorde. Cecil stond met grote ogen te kijken, Femke en een sigaret? Is ze helemaal gek geworden?! Cecil vind het saai worden. Niemand zegt wat tegen haar en ze staat daar maar een beetje te kijken hoe Nick met Femke aan het flirten is. "Heb je ook een vuurtje voor me?" vraagt Femke met een verlegen stemmetje aan Nick. "Natuurlijk!" en Nick steekt de sigaret aan voor Femke. Als haar sigaret op is vraag Cecil of ze naar huis gaan. Femke kijkt op haar horloge, zo het is al 17.00 uur! Ik zal maar eens opschieten dan eten we altijd. Mama zal wel ongerust zijn. "Ja, ok頩s goed."
"Femke loop je nog eventjes mee?" Vraagt Nick.
"Waarnaartoe?"
"Nou een eindje verder, ik moet je nog wat vertellen." En Femke loopt met Nick mee. Een eindje verder stoppen ze, Nick begint Femke te kussen.. Ineens steekt hij zijn tong in Femke's mond. Femke heeft nog nooit getongzoend! En nu, ze is gewoon ontgroent en nog wel door die lieve Nick. Als ze stoppen zegt Nick: "Ik vind je echt een heel leuk en lief meisje."
Femke is in dromenland terwijl ze met Cecil naar huis fiets. '' Zeg Femke.. Ik heb een vraagje ''. '' Ja? zeg het maar? '' Antwoord Femke.
'' Gaat het niet wat snel? Je bent 驮 dag op je nieuwe school en zoent al gelijk met de populairste jongen die er is!! ''
Femke kijkt haar verbaast maar beetje boos aan. '' Cecil, ik vind je een heel aardig meisje , Maar ik wil niet dat je gelijk met mij gaat bemoeien.. Het is mijn leven! En als ik iets doe dan doe ik dat omdat het goed voelt!'' Zegt Femke een beetje kwaad.
Cecil wil wat terug zeggen maar femke gaat verder . "En als je dat niet bevalt dan denk ik niet dat wij nog langer met elkaar moeten omgaan! Je doet net of je hier de populairste bent en alle aandacht naar jou moet..! Begrijp dan dat Nick JOU niet wil, Maar mij!''
Zonder Femke gedag te zeggen fietst Cecil weg naar huis.
Wat heb ik gedaan? Ik heb de eerste dag van school al ruzie met iemand die met mij om wilde gaan!!
Femke loopt naar binnen en zegt haar moeder gedag.
'' En waar ben jij zolang geweest? Ik mag dan wel niet veel verstand hebben van die lestijden maar weet wel dat je niet tot 5 uur les hebt!''
''Sorry Mam, Ik ben met wat klasgenoten naar het park gegaan.. Ze vroegen of ik mee wilde, dus ben ik meegegaan.'' Antwoord Femke op haar allerliefst.
'' Oke Fem, Ik snap het wel.. je wilt er deze keer wel bijhoren. Maar laat voortaan even weten waar je uit hangt. Bel of sms des noods even?''
'' is goed mam'' . Femke pakt haar schooltas en rent de trap op naar haar kamer.
Als Femke op haar bed ligt herhaalt ze heel de dag in haar hoofd, telkens weer.
oliebol! Zegt Femke hardop. Ik ben vergeten zijn nummer te vragen!
Femke zit gelijk rechtop. We hebben wel een lijst met alle adressen enzo erop gekregen van de klas. Misschien dat daar zijn mobiele nummer of zijn e-mail adres op staat. Femke rent naar beneden toe en pakt de lijst van de tafel af.
'' Mam, Mag ik even aan de computer? Het is voor school'' vraagt Femke.
'' Jahoor, als je de computer na gebruik netjes weer afsluit mag dat wel even''.
Femke loopt snel naar de computer en drukt op de knop om de computer aan te zetten. Ongeduldig wacht ze totdat de computer helemaal opgestart is.
'' poedersuiker!'' Roept Femke als MSN maar niet wil opstarten. '' Wat is er lieverd?'' Roept haar moeder vanuit de keuken.
'' MSN doet het niet! E鮠of ander verbindingsprobleem. '' Waarvoor moet je msn dan gebruiken? Ik dacht dat je de computer voor school nodig had? ''
'' Ja het is ook voor school! Ik moet aan iemand via MSN vragen wat het huiswerk voor morgen is, Want zo kan ik niet verder..! '' Roept Femke terug.
Haar moeder loopt naar de computer toe en veranderd wat aan de verbinding-Instellingen waar Femke totaal g驮 verstand van heeft.
'' Zo Fem, je kunt weer verder. Als het goed is kun je nu msn'en '' Zegt haar moeder.
Femke logt in en zoekt Nick's E-mail adres op de lijst. Ze glijd met haar vinger langs de namen. Nick Galven ziet ze midden op de lijst staan met daar achter
zijn E-mail adres : Nickje_16@hotmail.com.
Femke klikt op: een contactpersoon toevoegen, ze vult het e-mailadres van Nick in. Hm.. Hij is niet op msn. Femke sluit de computer af. "Mam, mag ik zo nog even op de computer, want hij is nu niet online en weet ik het huiswerk dus nog niet."
"Ja is goed hoor Femke!" Femke zet de tv aan. Hmm.. Er is helemaal niks op tv, dan maar kijken of er mischien nog leuke muziek op The Box is. Femke kijkt onderin het beeld en leest ineens een smsje: Femke, ik vind je een heel leuk meisje! Ik hou van je.. voor altijd xx Nick uit klas V3C!
WOW! wat is dat? Nick die een smsje naar The Box stuurd?! Voor mij, en zo toevallig dat ik hem ook lees? Snel pakt Femke haar telefoon ze gaat naar The Box smsen met de volgende tekst: Nick.. Ik vind jou ook heel leuk, Hou ook heel veel van jou! XxX Femke uit V3C! Femke stuurt het smsje naar het nummer 4646
Femke kijkt verder, nee er komt geen smsje meer van Nick. Zou hij mijn smsje gelezen hebben? Nouja, dat zullen we zelf wel horen.
Femke zet de tv uit, en start de computer op. Zou hij online zijn? denkt Femke bij zichzelf. Femke start msn op en ja hoor Nick is online.
[Nick] zegt: He lieverd!
Femke zegt: Hallo.
[Nick] zegt: Alles goed?
Femke zegt: Jahoor en met jou? Had jij mijn smsje nog gelezen? Die ik terug gestuurd had op The Box?
[Nick] zegt: Ja met mij ook alles goed, en zeker nu ik jou spreek! Ja ik heb dat smsje gelezen was echt heel lief van je. Weet je.. Ik mis je nu al, ik wil je zien!
Femke zegt: Ja sorry, ik mag niet meer weg..
[Nick] zegt: Geeft niet. Ik zie je toch morgen! Ga je dan mee?
Femke zegt: Waar naartoe?
[Nick] zegt: Weet ik nog niet, dat zien we dan wel.
"Femke!" roept haar moeder "Kom je van de computer af?"
"Ja is goed mam!"
Femke zegt: Ok is goed! Ik heb er nu al zin in. Ik moet van de computer af. Sorry
[Nick] zegt: Geeft niet hoor! Ik zie je morgen.
[Nick] zegt: Doei, kus! Hou voor altijd van jou lieverd!
Femke zegt: Doeg.. Hou ook voor altijd van jou! Kus..
En Femke meld zich af en sluit vervolgens de computer af.
Femke loopt naar haar kamer toe en laat zich op bed vallen. Wow.. Dit is de eerste keer dat een populaire jongen verlieft op mij is! Nee, Dat er een jongen op mij verlieft is! Want er is nog nooit iemand geweest die mij leuk vind. Ja, In de kleuterklas.. Maar dat is niet echt.
Maar nu, Nick, de populairste jongen van de school vind MIJ , Ja MIJ, Leuk!
Femke pakt een A4 velletje en begint Nick's naam overal op het blad te tekenen met een groot hart er omheen.
Femke kijkt op de klok, het is al 10 uur. Femke loopt naar haar bureau en trekt haar lade open. Waar is mijn dagboek nou?
Femke gooit alles overhoop om haar dagboek te vinden. Na een tijdje zoeken vind ze hem eindelijk.
Ze leest het vluchtig door. Allemaal verhalen over hoe erg ze gepest word en hoe graag ze daar weg wilde.
Maar dat is nu verleden tijd! Femke scheurt alle bladzijdes die al vol geschreven zijn eruit en begint te schrijven op een leeg blaadje :
Wow! Ik had nooit gedacht dat ik school nog eens leuk zou gaan vinden! De eerste dag al gelijk vrienden gemaakt!
En het leukste is nog : NICK GALVEN IS VERLIEFT OP MIJ! AAAAAAAAAAAAAH!!
Dit is echt de beste dag uit mijn leven! Het kan gewoon niet beter!
Waarom ben ik niet eerder naar deze school gegaan? Waarom ben ik zolang op die andere vervelende school gebleven?
Ach, wat maakt het uit.. Nu is het gewoon FANTASTISCH!
Morgen zie ik Nick weer op school. Hij wilde na school wat met me gaan doen, alleen weet hij nog niet wat.
Mij maakt het niet uit.. Als ik maar bij hem kan zijn!
Toch zit ik over Cecil in.. Ze was gelijk al heel aardig voor me, en dan ga ik haar zo afsnauwen?
Maarja, ze moet zich gewoon niet met mij bemoeien.. Volgens mij is ze gewoon jaloers op mij en Nick?
'' Femke! zet dat licht nou eens uit en ga slapen! Je moet morgen weer vroeg opstaan en naar school toe! '' Roept haar moeder vanaf beneden.
Femke doet haar dagboek dicht en legt het op haar nachtkasje dat naast haar bed staat.
Femke doet haar ogen dicht en probeert te slapen. Als Femke net ligt te slapen gaat haar mobieltje af.
Waar ligt dat ding? De laatste keer dat Femke haar mobieltje heeft gebruikt is een tijdje geleden, er was nooit iemand die haar belde of smste.
Femke vind na een tijdje zoeken haar mobieltje. Het is 驮 smsje.
Ze blijft verbaast naar het schermpje van haar mobieltje staren. Een smsje? Wie smst mij nou?
Femke opent het smsje en leest :
Heey Schatje!
Had je niet gedacht he? Sorry dat ik je zo laat nog sms.
Maar mis je enorm! Als je je af vraagt hoe ik aan je nummer kom:
Het stond in je agenda bij je gegevens.
Nou Schat, Ik wilde vragen..
Wil je met me? Ik ken je pas een dag maar hou van je!
Echt, het is ongelofelijk..
Laat het me weten
Kus, Slaap lekker!
Nickje
Femke leest het nog een aantal keer over. Ze kan maar niet geloven dat Nick haar verkering vraagt.
Nickje, wat schattig! Wat zal ik doen? Nog niet reageren ? of gelijk al wat terug sturen?
Ze wacht even en smst toch maar terug :
Heey Nick,
Ik zou heel graag wat met je willen.
Ik krijg je gewoon niet uit me hoofd!
We kennen elkaar pas net maar ik denk dat
het wel goed zit..
Houvanje!
Femke!
Het lijkt net alsof ik nick al heel lang en heel goed ken. Maar eigenlijk, is dat helemaal niet zo! Echt raar is dat. O, ik heb zo'n zin in morgen! Ik kan gewoon niet slapen zoveel zin heb ik in morgen. Ik heb nooit zin in school gehad en het is ineens omgeslagen, alleen maar voor Nick!
Zou Nick nog smsen? Zo ligt Femke nog wel een aantal uur te denken, aan die leuke tijden die ze gaan krijgen en gehad hebben. Plots valt Femke in slaap.
"Waahh!! Wat is dat?" Femke schrikt wakker, o het is haar wekker die afgaat! Yes weer naar school! Denkt Femke. Femke kleed haar snel aan, doet haar haren en eet een broodje. "Mam!" roept Femke! "Ja Fem, wat is er?"
"Ik ben naar school! Ik ga na school nog even weg, dus ik weet niet hoelaat ik thuis ben."
"Ok頩s goed meisje, veel plezier!"
Met een klap gooit Femke de deur dicht en pakt snel haar fiets uit de schuur, ze rijd snel weg. He! Daar fietst Cecil, Cecil heeft Femke ook allang gezien, maar heeft geen zin om wat te zeggen. Zal ik Cecil roepen? Nee, ik doe het niet.. Mischien is ze nog wel boos op me. "Femke!!" Femke hoort haar naam. Wie roept haar nou weer, ze kijkt achterom. Dat is Nick! Wat doet die hier nou? Hij woont helemaal aan de andere kant van de stad. "He Nick! Wat doe jij hier? Je woont toch aan de andere kant van de stad?"
"Ja, maar ik dacht laat ik maar zo fietsen, ik wilde jou zien!"
"Wat ben je toch ook lief he!" zegt Femke en begint zachtjes te lachen en bloost een beetje.
"Moest je niet met Cecil mee fietsen?" vraagt Nick.
"Nee, Cecil is boos op mij geloof ik. Ik heb weer wat verkeerds gezegd. Maarja dat is niet belangrijk! Ik vind het nog steeds zo tof, dat jij mij gisteren avond smsde enz."
"Haha, ja ik dacht ik vertel het maar gewoon."
Op school aangekomen lopen Nick en Femke samen naar het fietsenrek, zetten hun fietsen neer en beginnen hevig te zoenen. Cecil kijkt Femke lang aan! De vrienden van Nick zien dat Cecil de hele tijd zit te kijken. "He Nick" zegt Davy de beste vriend van Nick. "Die Cecil is volgens mij een beetje jarloers!"
"Hoezo?" Nick is erg verbaasd? Cecil? Jarloers?
"Ja ze zit de hele tijd te kijken"
Femke kijkt Cecil aan, waardoor Cecil ineens heel arrogant gaat kijken naar Femke. Dat ziet Nick en stapt op Cecil af.
"Wat is er met jou aan de hand?"
"Niks" zeg Cecil "Hoezo?"
"Nou je zit de hele tijd naar mij en Femke te kijken, en dan ga je ook nog eens heel arrogant kijken naar Femke! Vind je dat normaal?"
Cecil zegt niks en loopt snel door.
Nick gaat weer terug naar Femke en pakt haar hand vast. "Kom je de volgende les naast mij zitten?" vraagt Nick onschuldig.
"Tuurlijk! Dan zit ik tenminste niet naar Cecil, raar kind."
Nick en Femke lopen alvast door naar het lokaal.
'' Nick, ik ga nog even naar de wc toe, ga jij maar alvast zitten . Ik kom er zo aan '' .
'' Is goed Fem, dan zie ik je zo. Ik zal tegen de leraar zeggen dat je even naar de wc bent, Want anders moet je dadelijk een te laat briefje gaan halen. En daar heb je denk ik ook geen zin. Dan mag je de volgende ochtend een uurtje eerder op school komen.
Femke loopt naar de wc toe, niet omdat ze nodig moet ofzo. Maar omdat ze Cecil zag lopen.
Eenmaal aangekomen bij de wc's ziet ze Cecil staan.
'' Cecil, Wat is er met jou aan de hand? Als er wat is kun je het me zeggen hoor.. Ik weet dat ik een beetje overdreven heb gereageerd , Maar ik wil gewoon niet dat je zoveel met ons bemoeit.. Ik weet dat het nogal snel is gegaan met mij en Nick, maar we geven gewoon heel veel om elkaar!''
'' Dat snap ik Femke, maar ik vind Nick ook heel erg leuk..Al sinds dat ik bij hem in de klas zit. En dat is nu al 3 jaar!'' Antwoord Cecil.
'' Ik hoop dat we vriendinnen kunnen blijven.. Ik mag je heel erg graag, en kan denk ik goed met je opschieten. Ik ben alleen heel erg snel jaloers.. '' Zegt Cecil verlegen.
'' Tis al goed meid'' Zegt Femke.
Samen lopen ze terug naar het lokaal. '' oliebol, als we maar niet te laat zijn '' Zegt Femke.
Als Cecil en Femke de klas inlopen zien ze dat iedereen hun aankijkt. Blijkbaar is de ruzie tussen Femke en Cecil de klas al rond gegaan.
'' Ik weet dat me vriendin knap is, maar jullie hoeven haar niet zo aan te staren'' Zegt Nick in de klas.
Nadat Nick dat zei draaide iedereen zich weer om en ging weer verder waarmee ze mee bezig waren.
Hij noemde me zijn vriendin.. Denkt Femke in zichzelf.
"Wat zei Cecil nou weer? Niks ergs? Is het weer goed tussen jullie?" vraagt Nick zorgzaam.
"Ja, het is weer goed tussen ons. Ze deed zo raar omdat ze jou al 3jaar leuk vind. En ze nog al snel jarloers is."
"O, oke achja, ik hoef haar toch niet dus je hoef niet bang te zijn dat ze mij van jou afpakt hoor!"
"Dat ben ik ook niet" fluisterd Femke zachtjes. En gaat door met haar sommen. Ze vind wiskunde zo moeilijk...
"He Nick" zegt Femke zachtjes. "Ja lieverd, wat is er?"
"Vind je het nou niet sneu dat iedereen Tessa pest?"
"Ja, ik vind dat echt triest. Die Cecil pest haar altijd! Ik doe gewoon normaal tegen haar. Maar ik denk gewoon dat Cecil dat doet om indruk te maken.
Femke ziet dat Cecil een potlood tegen Tessa aangooid.
"Cecil!" roept Femke door de klas.
"Wat doe je nu?" fluisterd Nick zachtjes.
"Vind je dat normaal?" vraagt Femke aan Cecil.
"Wat?!" zegt Cecil schijnheilig.
"Nou wat je net deed, potloden tegen Tessa aangooien enz."
"Loop je met potloden te gooien Cecil?" vraagt de lerares met een strenge stem.
"Nee.." aarzeld Cecil
"Tessa? Heeft Cecil potloden tegen jou aagegooid?"
"Ja mevrouw, kijk hier zijn ze."
"Oke Cecil ga je maar melden!"
Cecil loopt de klas uit, en voordat ze de deur dicht doet kijkt ze Femke verwaand aan.
"Waarom zei je dat?" Vraagt Nick.
"Nou waarom gooit zij met potloden. Ik vind dat niet normaal. Ze moeten altijd Tessa hebben."
"Ja, dat is waar. Ach meis wat maakt het ook uit.. Als wij maar bij elkaar blijven! Voor altijd" fluisterde hij erachteraan.
Tessa keek om en glimlachte naar Femke.
"Tuurlijk blijven wij bij elkaar. Ik zou jou echt nooit meer kwijt willen."
Na het les uur hebben ze een tussen uur omdat engels uitvalt. Femke loopt naar een groepje meiden toe die bij de roosterkamer staan.
Als de meiden Femke aan zien lopen beginnen ze naar haar te glimlachen.
'' Heey Femke ! Echt super wat je hebt gedaan, jij bent de eerste in al die tijd die er wat over het pesten zegt'' Zegt een van de meiden.
'' Wij hadden er ookal genoeg van, maarre.. wij hadden het lef niet om er wat van te zeggen. Bang om zelf gepest te worden'' Gaat de ander verder.
Femke glunderd helemaal van binnen. Ze had nooit gedacht dat het zo zou lopen. Ze had er echt genoeg van al dat gepest! Ze kon het niet aan zien hoe Tessa er onder leed. Tessa is een heel aardig meisje, waarom pestten ze haar dan?
'' Ik ben trouwens Dewi, en dit zijn Marieke en Ella '' Zegt Dewi.
'' We hebben nu een tussen uur omdat engels uitvalt, dus we gaan even naar de supermarkt hier verder op''. Zegt Marieke.
'' Zin om mee te gaan? ''.
'' Jahoor, maar is dat dan niet spijbelen? We gaan wel onder schooltijd weg..'' Vraagt Femke een beetje angstig.
'' Nee joh! het is een tussenuur, dan mag je wel weg. Als je maar wel weer op tijd op school bent. Dan maakt het niks uit hoor!'' Zegt Ella gerustellend .
Nadat de bel is gegaan van het volgende uur, Dus voor V3C een tussenuur lopen Ella, Dewi, Mariek en Femke richting de fietsenstalling.
'' We kunnen het beste met 2 fietsen gaan.Dat er 2 mensen achterop gaan ''.
'' Maar Dewi, het maakte toch niks uit dat we in een tussen uur even weg gingen? Tenminste, dat is wat je net tegen me zei'' vraagt Femke.
'' Nee , dat maakt ook helemaal niks uit.Maar we kunnen beter met 2 fietsen gaan omdat mijn fiets en die van Ella helemaal achteraan staan. Dat kost ook weer tijd. Want we hebben maar 50 minuten.'' Zegt Dewi.
Even later fietsen Marieke en Ella met Dewi en Femke achterop naar de supermarkt. Onderweg worden ze een aantal keren aangekeken door jongens.
'' Waarom kijkt iedereen steeds? '' vraagt Femke.
'' Ow gewoon, die groep jongens die net langs fietsen zijn wat exen van Dewi. Ze zijn nog kwaad op haar omdat ze het uit heeft gemaakt.'' Antwoord Ella.
Femke besteed er verder geen tijd aan en kijkt om haar heen. Ze kent deze buurt niet. Wat vreemd, ze dacht dat ze het hier wel kende.
Als ze even later achter de supermarkt zijn ziet Femke een aantal jongens wachten. '' Heey Dewi, schatje! '' Roepen de jongens.
Dewi springt van de fiets af en loopt op de jongens af. Omstebeurt omhelst ze de jongens en kust ze op hun mond.
'' He lieverds! Sorry we zijn wat later, Femke ging ook met ons mee''. Alle jongens kijken Femke aan en glimlachen.
'' Ella, wat gaan we hier eigelijk doen ? '' vraagt Femke.
'' We hadden hier afgesproken met een aantal jongens, Dewi moest even wat ophalen wat ze nog van hun tegoed kreeg'' .
Femke loopt naar Dewi en de jongens toe. '' Dewi, let je wel op de tijd? Want ik heb geen zin om de eerste schoolweek al te laat op school te komen. '' .
'' Jahoor, we hebben nog een kwartiertje om op school te komen. Dat redden we makkelijk!'' Antwoord Dewi.
Voor dat ze op hun fietsen stappen geeft een van de jongens een zakje aan Dewi. Femke kan alleen niet zien wat er in zit. Maar dat zal wel goed zijn.
'' Kom op meiden, we gaan weer '' Zegt Dewi terwijl ze de jongens gedag zegt.
Als de meiden terug naar schoolfietsen raapt Femke al haar moed bij elkaar en vraagt het toch . '' Dewi, wat zat er in dat zakje dat die jongens aan jou gaven?'' . '' Ow gewoon, wat pretpilletjes. Niks ergs hoor Fem, Je veraad ons toch niet he? '' vraagt Dewi.
Femke twijfelt even, ze wil niet weer de fout in gaan door de braverik te wezen.
'' Natuurlijk niet, ik vroeg het me alleen even af''. Antwoord ze.
Oke dan is het goed want anders zal je grote problemen krijgen meisje!?
Hey Fem! roept Nick en schud met zijn hoofd of ze naar hem toe wil gaan.
Hallo schatje
Wat moet jij met die meiden? Weet je wel dat die hartstikke slecht zijn? Ze gebruiken drugs en al die oliebol! Blijf bij hun uit de buurt ik wil je er niet meer zien. Ik wil niet dat ook jij al die troep gaat gebruiken.?
Ja, maar..? stottert Femke.
Nikste maar, je blijft er uit de buurt ik wil je nooit maar dan ook nooit meer bij hun zien.?
O, oke oke stottert Femke en ze is erg teleurgesteld.
De bel gaat. Femke geeft Nick nog een zoen en loopt liever alleen naar de les, wat ze dan ook maar doet.
Onder de les zit Femke helemaal alleen, ze denkt over wat Nick allemaal gezegd heeft. Waar slaat het nou toch op dat ik niet met Dewi, Marieke en Ella mag omgaan.
Ze zijn best aardig en zo erg is die drugs toch niet?
Femke steekt haar vinger op. Ja, Femke, wat is er?
Zou ik alstublieft even naar de wc mogen? vraagt Femke vriendelijk.
Natuurlijk, maar wel snel terug zijn he!
Femke loopt het lokaal uit en loopt zo snel mogelijk naar de wc.
Ze doet de deur op slot en begint te huilen, ze kan het niet laten. Snel pakt ze haar scherpe passer uit haar broekzak. Die heeft ze stiekem in haar broekzak kunnen doen zonder dat iemand het zag. Ze begint weer te krassen.. Maar dit keer niet tot bloedens toe, dat kan ze niet.
Ze voelt zichzelf weer net zoals vroeger, ze vind het stom dat ze niet meer met Dewi, Marieke en Ella mag omgaan van Nick. Ze snapt niet dat Nick alleen maar bezorgd is en niet wilt dat Femke het anders erg moeilijk gaat krijgen.
Ze bekijkt haar armen. Er staan nog vage littekens op van vorig jaar. Moet ze hier wel mee door gaan? Ze merken het echt wel als er opeens allemaal krassen op mijn pols staan. Femke blijft voor zich uitstaren.
'' Femke? Femke? '' Word er geroepen.
Femke veroert zich niet en probeert zo stil mogelijk te zijn. Ze wil niet dat iemand haar zo in deze toestand ziet.
'' Femke! Reageer nou, ik weet dat je hier bent.. Ik zag je hier naar toe lopen, en zag aan je gezicht dat er iets mis met je is'' Hoort Femke weer.
Is dat Dewi? Denkt Femke.
Dan word haar wc deur van het slot gehaald en de deur opengemaakt.
'' Sorry Femke, maar ik moest de deur gewoon openen'' zegt Dewi.
Dewi ziet de ontblote pols vol met krassen en houd Femke stevig vast. '' Femke, als er wat is kun je het mij altijd vertellen. Ik weet dat je mij net pas kent, maar je kunt altijd bij mij terecht.'' Zegt ze.
Femke durft niks te zeggen en blijft maar voor zich uit staren. '' Zal ik je anders ziek gaan melden zodat je naar huis kan? Want zo kun je de klas niet in denk ik '' Vraagt Dewi.
'' Ik weet het niet.. Wat zeg je dan precies tegen de klas? Ze zien het heus wel dat ik opeens weg ben gegaan.''
'' Daar zorg ik wel voor, we hebben hierna toch pauze. Zal ik dan even met je mee naar huis fietsen? Dan kun je me vertellen wat er met je aan de hand is, tenminste.. Als je het me wil vertellen?'' vraagt Dewi.
Femke knikt en staat op. Ze loopt naar de spiegel toe en ziet dat haar make-up heel erg is uitgelopen.
'' Kom maar, ik zal het wel even bijwerken voor je'' zegt Dewi .
Dewi veegt de uitgelopen make-up van Femke weg en maakt het weer in orde.
'' Zo, het ziet er weer goed uit. Niet wat je eerst had maar ik denk dat je het wel mooi vind'' Zegt Dewi.
Dewi loopt naar hun mentor toe op de tweede verdieping om Femke ziek te gaan melden.
Femke kijkt nogmaals in de spiegel en daarna naar haar polsen. Moet ik hier wel mee doorgaan?
het ging allemaal zo goed.. En dat moet niet gaan veranderen.
Dewi is zo lief voor me! Ze wil me helpen. Maar Nick wil niet dat ik met haar omga..
Dat van dat drugs enzo zal best wel meevallen, ik denk dat hij gewoon overdrijft!
Als Dewi weer terug is rijden ze samen naar Femke's huis toe. '' Femke, je kunt me alles vertellen hoor. Ik wil je graag helpen'' Zegt Dewi.
Femke maakt de voordeur open en loopt de trapt op richting haar kamer. '' loop maar mee hoor, er is tot 5 uur vandaag toch niemand thuis'' zegt femke.
Dewi loopt Femke achterna de trap op. Maar vertel Femke, wat is er allemaal aan de hand?
Nou, ehhh.. Oke ik zal het vertellen. De bel gaat, Femke doet open. Hallo Femke, zegt Nick. Uhmm ik was een beetje bezorgd en het is nu pauze dus ik dacht, ik ga eventjes kijken wat er allemaal aan de hand is.
Uhh.. Ja, ik voel me eigenlijk niet zo goed.
Mag ik even binnenkomen? vraagt Nick dan. Femke weet niet wat ze moet zeggen, Dewi zit namelijk ook boven. Maar voordat Femke wat kan zeggen staat Nick al binnen. Femke! roept Dewi. Wie is dat? Kun je een beetje opschieten ik moet zo naar school. Ondertussen loopt Dewi de trap af..
O, hoi Nick. Wat doe jij nou hier? vraagt Dewi verbaasd.
Ik kom even kijken hoe het met mijn lieverd is, ik wil eigenlijk dat je haar met rust laat Dewi. Ze hoeft ook niet aan die rotzooi waar jij allemaal aanzit!
Dewi loopt zonder gedag te zeggen de deur uit en fietst naar school.
Wat deed Dewi hier? Ik had je toch gezegd dat ik niet wilde dat je met haar omgaat! zegt Nick met een boze stem.
Ja, sorry.. Maar ik vind Dewi echt aardig. Waarom mag ik niet met haar omgaan?
Omdat ze aan die troep zit! Dat heb ik je toch al gezegd! Ik wil niet dat jij erook aan de drugs gaat!
Zou drugs dan toch zo erg zijn? Ik weet het niet, ik heb het nog nooit gebruikt. Op mijn vorige school hadden ze het er daar ook nooit over.
En als ik je nu toch nog een keer met Dewi of die andere twee zie, dan maak ik het uit! Sorry dat het dan maar op deze manier moet. Nick geeft Femke nog een zoen en vertrekt dan naar school, de pauze is bijna voorbij.
Snel rent Femke naar boven, ze gaat op haar bed liggen en denkt na.. Ze denkt lang. Over Nick over Dewi. Ze wilt Nick niet kwijt, ze besluit om maar niet meer met Dewi om te gaan.
Plots herinnert Femke zich dat ze vandaag wat met Nick zou gaan doen. Ze stuurt een smsje.
Hey lieverd.
Ok ik zal niet meer met Dewi omgaan.
Gingen we vandaag nog wat doen? Hoelaat en waar zie ik je dan?
Xxx hou van je, Femke.
Ze denk nog even na, zal ik het wel verzenden? Ja ik doet het gewoon! En Femke verzend het sms?je. Nog geen minuut later heeft ze al een sms?je terug.
Hee schatje!
Gelukkig maar
Ik zie je om 15.00 in het park ok鿠Ik kom alleen jij ook toch?
Hou van je, kus Nick
Het is 14.00 wat gaat de tijd toch langzaam, denkt Femke bij zichzelf. Ze besluit een rondje door de stad te gaan fietsen. Daar staat Dewi! Dewi? Ja het is Dewi ze staat bij die groep jongens van vanmiddag. Maar.. Dewi moet toch naar school dat kan Dewi dan toch niet zijn. Femke draait zich om en fietst door. O, hier is dat leuke winkeltje met sieraden. Femke gaat naar binnen.
?Goede middag, kan ik je ergens mee helpen??
?Nee hoor, ik kijk alleen even rond.? zegt Femke.
O, wat een mooie ketting hangt daar. Femke zet twee grote stappen dichterbij, ze kijkt op het prijskaartje. Haar ogen worden groot en haar mond valt open. De gouden ketting met roze steentjes kost gewoon ?49.95. Jammer ik had het graag willen hebben. Femke kijkt op haar horloge! Wat? Is het nu al 5 voor 3? Dan zal ik maar eens opschieten, Femke loopt snel de winkel uit, pakt haar fiets en rijdt snel naar het park. Zo percies op tijd, het is 3uur en Nick is er nog niet. Femke gaat op het bankje zitten waar ze gisteren ook zaten. Ah daar zag ze Nick al aankomen.
?Hey lief? zegt Femke.
?Hey meissie, alles al wat beter??
?Ja het kan niet beter, zeker niet nu jij hier bent!?
Nick omhelst Femke en geeft haar daarna een zoen. ?Ik ben zo blij om je te zien? zegt Nick. ?Het lijkt wel alsof ik je een week niet heb gezien, terwijl ik gewoon nog in de pauze bij jou was.?
?Ik heb jou ook gemist! Maar nu zijn we bij elkaar.? Lacht Femke. Ze geeft Nick nog een zoen. Ze is zo blij, hij is zo lief voor haar! Ze is echt super verliefd, de vlinders dwalen in haar buik. En Femke kan niet wachten tot de volgende zoen.
'' Uhm Nick..'' begint Femke . '' Ik had een vraagje'' . '' Vraag maar hoor lieverd'' Antwoord Nick.
'' Waarom mag ik niet met Dewi omgaan? Het is een hartstikke lief meisje en ze maakt zich zorgen om mij. ZIJ was diegene die mij achterna ging om me te troosten, ZIJ was diegene die me naar huis bracht omdat ik me niet goed voelde'' .
'' Ik snap het wel, maar Dewi is niet goed voor jou. Ze zal een slechte invloed op je hebben. Dewi Drinkt, Rookt, Blowt en weet ik veel wat ze allemaal nog meer doet!'' Zegt Nick. Femke kijkt Nick aan. Zijn mooie blauwe ogen kijken haar aan, volgens mij is hij echt bezorgt. Maar ik kan heus wel voor mezelf zorgen!
'' Maar Nick, ik weet zelf wel waneer ik ergens mee moet stoppen of niet. En met Dewi omgaan voelde goed. Gewoon heel erg vetrouwd! Ik weet dat je het niet wilt, maar ik wil bevriend met Dewi en haar vriendinnen blijven.''.
Nick staat op en loopt zonder Femke aan te kijken of wat te zeggen weg.
" Nick!! Nick!!! Wacht! Niet weggaan!'' Roept Femke hem nog na, Maar het heeft geen zin. Nick reageerd niet en is al uit het zicht verdwenen.
Wat heb ik gedaan? Hij zal me waarschijnlijk niet meer met me praten, me negeren.. Of het misschien zelfs uitmaken!
Femke fietst zo snel als ze kan naar huis toe en rent de trap op naar haar kamer.
Femke ligt op haar bed en krijgt de beelden van vanmiddag niet uit haar hoofd. Hoe kwaad Nick was toen hij Dewi zag, Hoe lief en bezorgd hij vanmiddag om mij was. En nu heb ik het verpest! Alweer, zo als ik dat altijd doe!
Femke staat op en pakt de telefoonlijst van school. Ze glijd alweer met haar vinger langs de namen en schrijft het nummer van Dewi over.
Ze pakt haar mobieltje en belt Dewi op.
" Heey Dewi , Met Femke. Ik wilde even zeggen dat het me spijt van vanmiddag, hij had zo niet mogen reageren!''
Femke wacht op antwoord, Maar Dewi zegt niks.
Femke gaat verder. '' Als je wilt kun je nu wel even langskomen.. Dan kunnen we samen iets gaan doen ofzo?''.
'' Ja is goed, Ella en Marieke zijn nu bij mij. Kom maar hierna toe dan gaan we wat met z'n 4e doen'' antwoord Dewi.
Femke twijfelt geen moment en maakt zich klaar om te vertrekken.
Mam is nog niet thuis, ik zal maar even een briefje schrijven dat ik weg ben.
Mam,
Ik ben even naar Dewi toe uit mijn klas.
Ik weet niet tot hoelaat ik daar blijf.
Femke..!
Nadat ze het briefje geschreven heeft rent ze de deur uit. Ow nee, wacht ben het briefje met haar adres vergeten. Femke gaat terug naar binnen en neemt de klassenlijst mee waar de adressen ook op staan. Madeliefveld 22.
Dat is hier niet zo heel ver vandaan als ik het goed heb. Na ongeveer 10 minuten fietsen komt ze eindelijk in de straat van Dewi aan.
Nummer 22 is het huis aan de rechtse kant. Wow, wat een groot huis! Denkt Femke in zichzelf.
Als Femke het tuinpad op loopt hoort ze al muziek van de bovenverdieping komen. Zal waarschijnlijk Dewi's kamer wel zijn.
Als ze wil aanbellen word de deur al open gedaan.
" Heey Femke! Leuk dat je gekomen bent, Ella en Marieke zijn al boven. We gaan vanavond naar Magic, ken je die club?'' Vraagt Dewi
'' Ja, weleens van gehoord'' liegt Femke. '' Maar nog nooit geweest, daar moet je toch 18 voor zijn? '' .
" Ja, maar wij hebben nep-indetiteits kaarten. Wacht, dan maak ik er ook 驮 voor jou. Dat is echt zo gebeurd. '' Zegt Dewi.
Dewi loopt naar haar computer toe en opent een programma met een naam dat Femke niet kan uitspreken.
'' Kijk, we hoeven alleen maar je naam en foto toe tevoegen en klaar! ''
'' Maar ik heb geen pasfoto bij! '' Zegt Femke.
'' Dat komt wel goed, Ik hack gewoon de school site. Daar staan alle gegevens van iedereen die op die school zit in. Inclusief de pasfotos.'' Lacht Dewi.
Femke kijkt vol verbazing naar waar Dewi mee bezig is. Ze logt in op de school site met de gegevens van onze mentor.
'' Hoe kom je daar eigelijk aan als ik vragen mag? '' Vraagt Femke. '' Nou, Ik zag onze lieve mentor een keer inloggen in de mediatheek op school.En ik stond ''toevallig'' achter hem '' Verklaart Dewi.
Nadat Dewi Femke's nep-indentiteits kaart heeft uitgeprint doet ze hem in een bepaald hoesje waarin hij net echt lijkt.
'' Kom Fem, we gaan naar mijn kamer. Ik heb nog wel wat leuke kleren voor je want met wat je nu aan hebt kom je echt die club niet binnen.''
Femke knikt en loopt Dewi achterna. Ze is nog nooit uitgeweest, en zeker niet naar een club voor 18 jaar en ouder!
Dewi pakt een minirokje uit de kast. ?Hier probeer eens!? Femke kleed zich om. ?En? Staat het?? vraagt Femke die erg onzeker overkomt. ?Ja super leuk! Als je dan ook dit haltertopje erop doet? Dewi pakt een rood haltertopje uit de kast. ?Dan zie je er echt schitterend uit!? en Dewi glimlacht naar Femke.
Femke doet het haltertopje aan en gaat voor de spiegel staan. Wow! Dat staat gaaf, denkt ze bij zichzelf. ?Ja, het staat geweldig!? zegt Ella. Marieke vind het er niet uit zien, maar dat houd ze maar voor zichzelf. ?Laat haar maar lekker voor banketstaaf staan.? fluistert Marieke in Ella?s oor. ?Hoe gaan we daar eigenlijk naartoe? vraagt Femke dan.? waarop Marieke antwoord ?Op de fiets natuurlijk, hoe anders.? en trekt een raar gezicht.
Femke houd haar mond maar, het is duidelijk dat Marieke haar niet mag. ?Kom meiden we gaan! Vergeet je identiteitskaart niet!? zegt Dewi enthousiast. Ze pakken hun fietsen en rijden weg. ?Dewi.. Ik moet je wat vertellen.? zegt Femke verlegen. ?Vertel maar, je weet dat je alles kunt zeggen tegen mij.?
?Nou, eigenlijk mocht ik helemaal niet met jou omgaan van Nick. En ik was net met hem in het park toen zei ik dat ik toch graag met jou om wou blijven gaan. Toen liep Nick snel weg zonder wat te zeggen, ik zit er best wel overin.?
?Wat een eikel!? schreeuwt Dewi dan. Marieke en Ella kijken haar raar aan. ?Waarom zou je nou niet met mij om mogen gaan. Hij zei dan wel vanmiddag dat hij liever had dat ik niet met jou omga maar ik wist niet dat hij het zo bedoelde!?
?Ja, hij heeft ook gedreigd om het uit te maken als ik met jou om zou blijven gaan. Maar ik wil hem helemaal niet kwijt. Wat moet ik nu doen??
?Meis, trek het je maar niks aan we gaan hier lekker los!? Bij de Magic aangekomen zetten ze alle drie hun fietsen weg. En lopen naar binnen, Marieke, Ella en Dewi mogen gelijk doorlopen. Maar Femke moet haar identiteits bewijs laten zien. ?Ja, loop jij ook maar door? zegt de bewaker dan tegen Femke.
Femke kijkt haar ogen uit als ze in de club is, wat vet is het hier van die leuke lichten leuke harde muziek. Laat ik mijn telefoon maar op trillen zetten, hier zal ik hem vast niet horen.
5 minuten later gaat de telefoon van Femke trillen. Hmm, een sms?je. Wie zou dat nou zijn?
Hey schat,
Sorry dat ik net wegliep. Dat wou ik helemaal niet.
Ik wil jou niet kwijt.
Kunnen we NU even praten?
Kus hou van je Nick.
Ojee! Wat nu? Nick stuurt een sms?je en wil mij spreken, hij wil mij NU spreken. Maar hoe kan dat? Ik kan moeilijk zeggen dat ik hier met Dewi, Ella en Marieke in de Magic zit. Femke besluit om niks terug te sturen en gaat samen met Dewi dansen.
Femke weet helemaal niet hoe ze moet dansen dus ze kijkt het een beetje over van Dewi.
Marieke en Ella gaan drank halen. ?Wat wil jij drinken Femke?? Femke weet niet wat ze allemaal hebben. Maar ze heeft weleens gehoord van Bacardi Breezer. ?Doe mij maar een breezertje.?
Totdat haar telefoon weer gaat.
He lief!
Je bent toch niet boos op mij? Is er wat gebeurd?
Laat even wat van je horen anders kom ik langs hoor!
Hou van je voor altijd! Nick.
Femke besluit maar een sms terug te sturen. Maar wat zal ze erin zetten? Ze zet er maar gewoon de waarheid in dat ze met Dewi, Ella en Marieke in de Magic zit.
Hoi Nick,
Ik dacht juist dat jij boos op mij was?
Ik zit samen met Dewi, Ella en Marieke in de Magic. Echt leuk hierzo!!
Hou ook van jou kus, Femke.
Het maakt haar helemaal niks meer uit. Ze wil gewoon lol maken! Ze krijgt geen berichtje meer terug van Nick, en dat maakt haar nu ook even niks meer uit. Ze wil lekker gaan dansen. Als Marieke en Ella terug komen met de drankjes geven ze Femke haar breezer.
Dewi haalt wat uit haar zakken en doet het in haar glas drinken. Femke kijkt Dewi verbaast aan maar zegt maar niks.
'' Kom op Fem, We gaan dansen!'' Roept Dewi door alle muziek heen.
Femke en Dewi staan samen te dansen . Femke ziet dat Marieke en ella haar vuil aankijken, maar wat zou het? Ze gaat zich daar niet druk om maken.
'' Oeps! Sorry Femke!'' Zegt Ella terwijl ze '' perongeluk'' haar drankje over Femke's topje laat vallen.
'' poedersuiker! Heel me topje is nat!'' Roept Femke.
Dewi neemt Femke mee naar de wc's en doet de deur dicht. '' Ik denk dat Ella en Marieke mij niet mogen'' begint Femke.
'' Ze kijken me al heel de tijd vuil aan en nu dit weer! Ik kan hier niet tegen hoor!'' .
'' Je moet niks van hun aantrekken'' Zegt Dewi terwijl ze aan het proberen is om Femke's topje schoon te maken.
'' poedersuiker, het gaat er denk ik niet meer uit!'' . Dewi doet haar vestje uit en geeft het aan Femke.
'' Hier , doe maar aan. Ik heb hieronder toch nog een topje aan'' Zegt Dewi.
Femke ziet dat Dewi een heel bloot topje aan heeft, heel kort dat net boven haar navel zit. Het is zelfs als je goed kijkt doorzichtbaar.
'' Wow! Heb jij een navelpiercing? '' Vraagt Femke zonder op antwoord te wachten.
'' Ik wil er ook al heel lang 驮, maar mijn moeder vind het maar ordinair dus mag er geen zolang ik thuis woon''.
'' Nou lieverd, dan gaan wij samen een navelpiercing bij jou laten zetten. Oke?'' vraagt Dewi.
Femke twijfelt even, Ik wil er al heel lang 驮..maar als mam erachter komt heb ik een probleem! Ze heeft altijd gezegt dat als ik er stiekem 驮 zou nemen dat ze hem eruit zou trekken en dat ze me niet meer wil zien! Maar dat is het wel waard, als ik het maar goed achter houd komt ze nergens achter! '' Is goed! '' Fluistert Femke.
Nadat Femke een ander vestje aan heeft lopen ze weer de zaal binnen. Marieke en Ella kijken haar weer net zo vuil aan als daarvoor.
Femke en Dewi dansen heel de avond door zonder nog naar Ella of Marieke te kijken. Ze zoeken het maar uit had Dewi gezegt.
'' oliebol! Het is al 12 uur! '' Zegt Femke als ze op haar horloge kijkt. '' Ik moet altijd om 11 uur al thuis zijn! ''.
'' Kom, dan lopen we even naar buiten toe om je moeder te bellen. We zeggen gewoon dat we huiswerk aan het maken zijn en niet op de tijd hebben gelet. We vragen wel of je bij mij mag blijven slapen'' Zegt Dewi.
'' Mag dat wel van jou ouders dan? '' vraagt Femke.
'' Dat maakt hun niks uit, En ze zijn toch een hele week weg naar het buitenland. Ik heb het huis helemaal voor mij alleen. Naja, mijn broer is ook nog gewoon thuis''.
Als ze naar buiten lopen ziet Femke Nick met een aantal andere jongens staan.
'' oliebol! Daar heb je Nick met zijn vrienden!'' Zegt Femke zo zacht mogelijk. '' Ik wil hem niet tegenkomen! ''.
'' Maakt niet uit joh, Ik ken zijn vrienden. Als die erbij zijn zegt hij toch niks tegen mij. Want zijn vrienden zijn ook mijn vrienden.!'' Zegt Dewi.
Dewi loopt samen met Femke op de jongens af. '' Heey Nick, Jullie ook hier? '' Zegt Femke zo gewoon mogelijk.
" Schatje!! Je smste maar niet terug, dus we zijn maar hier naar toe gekomen. Alleen de club zit vol, dus wij mogen niet meer naar binnen.'' Zegt Nick.
'' Aah.. Wat jammer nou '' Zegt Dewi niet gemeend. " Maar Fem, jij bent toch nog geen 18? Hoe kom je hier dan binnen? '' Gaat Nick verder.
'' En dat gaan wij jou vertellen? '' Antwoord Dewi voor Femke.
Femke en Dewi lopen de hoek om en bellen Femke's ouders. '' Hoi Mam, ja sorry ik weet dat het al 12 uur is geweest... Ja.. We zijn husiwerk aan het maken en we waren de tijd vergeten! Zou ik bij Dewi mogen blijven slapen vanacht? Oke..Daag!'' Femke hangt op.
'' Ja het mag, Maar ze is wel kwaad op me omdat ik pas zo laat belde'' verteld Femke.
Femke en Dewi dansen nog tot 2 uur door en gaan daarna naar huis. Eenmaal bij Dewi thuis aangekomen lopen ze naar haar kamer.
'' Ik heb maar 1 bed dus we zullen samen in 驮 bed moeten slapen, vind je toch niet erg he? Het is toch een 2-persoons bed . Dus ruimte zat. '' zegt Dewi. '' Nee hoor, geen probleem.Maar ik heb verder helemaal geen spullen bij! '' Zegt Femke.
'' Maakt niet uit, ik heb zat spullen die je wel kunt gebruiken.'' Antwoord ze.
Dewi begint zich om te kleden waar Femke bij staat. Dewi schaamt zich totaal niet. Ze kleed zich gewoon uit waar Femke bij is.
Femke voelt zich erg ongemakkelijk in deze situatie. Dewi ziet Femke kijken.
" Haha, ik ben altijd zo hoor. Moet je maar niet op letten. Als je wil kun je jezelf omkleden in de badkamer.'' Zegt Dewi.
Femke loopt naar de badkamer en begint zich om te kleden. Ze kijkt in de spiegel en ziet dat ze helemaal wit geworden is.
Hoe kan dat? Komt dat door de alcohol? Zoveel heb ik niet op. Maar 2 breezers! Denk Femke.
Femke loopt weer Dewi's kamer in. '' Zeg Dewi'' begint Femke . " Heb jij iets in mijn drinken gedaan? Ik ben helemaal spierwit geworden!''.
'' Nee joh, Ik weet ook niet hoe het komt.Maar er zat verders niks in je drinken. Dat kan ik je garanderen'' Antwoord Dewi.
Dan gaan ze allebij in bed liggen en vallen niet veel later in slaap.
Femke word wakker, ze kijkt op haar horloge. Het is al 11uur! Ze kijkt de kamer rond. Waar is Dewi? Ik zie haar nergens meer. Femke stapt uit bed, ze loopt naar de gang. Ze hoort stemmen. Dewi, en hoor ik nu Nick? Nee, dat kan niet. Nick zou nooit met Dewi omgaan. Toch blijft Femke even luisteren.
?Wat ben jij allemaal van plan met Femke??
?Niks hoezo? Nick doe eens niet zo raar! Ik en Femke zijn gewoon vriendinnen.?
?Jaja, en jij probeert haar zeker ineens de drugs in te helpen. Ik wil Femke zien nu!?
?Nee, Femke is hier niet. Femke is naar huis gegaan een uurtje geleden.?
Femke loopt de trap af en zegt: ?Oja, ben ik weg? Was ik naar huis Dewi??
?Uhh, ja ik dacht dat jij Nick niet wil spreken.?
?Kom Femke jij komt met mij mee? en Nick neemt Femke mee naar buiten.
Dan fietsen ze samen weg. Femke heeft haar haar niet eens gedaan. Ze heeft zichzelf niet eens omgekleed.
?Waarom deed je dat Nick? Waarom doe jij zo gemeen tegen Dewi??
?Lieverd, snap je het nu nog niet? Die club was voor 18jaar en ouder! En jij bent nog maar 15! En ik wil ook niet dat je straks aan de pillen gaat, of ze gooit stiekem een pil in je drinken. Snap je me? Femke? Snap je het NU? Ik wil jou! En ik wil niet dat je wat ergs overkomt! Ik hou van je. Hoor je dat??
Femke denkt na, eigenlijk heeft hij wel gelijk ja, hij wil gewoon het beste voor mij.
Femke en Nick fietsen het park in en gaan daar op een bankje zitten.
?Ja, ik snap je wel. Je bent gewoon bezorgd om mij. Maar als er wat is dan zeg ik dat toch gewoon??
?Snap je het nu nog niet Femke? Is het nu nog niet duidelijk dat ik jou niet in de buurt wil hebben van Dewi? Waarom doe je het dan? Je doet me veel pijn Fem?
Zo had ik het helemaal niet bedoeld. Denkt Femke, ik wil Nick helemaal geen verdriet doen. Femke slaat een arm om hem heen. ?Sorry, ik wist niet dat ik je verdriet deed.. Ik zal het wel niet meer doen ok鿔 fluistert Femke zachtjes in Nick zijn oor.
Nick geeft haar een paar kussen..
?Femke jij hebt al zoveel meegemaakt in je leven. Ik wil niet dat jij nog meer verdriet krijgt.?
?Ja, ik snap het.? zegt Femke snel.
?Ik moet gaan meis, ik moet nog wat halen voor mijn moeder. Zullen we vanavond bij mij een film gaan kijken??
?Ja tof! Lijkt me echt super leuk.? zegt Femke enthousiast.
?Ok頯m 19.00 uur bij mij, tot vanavond.? en Nick geeft haar nog een laatste zoen.
?Doei! Hou van je? roept Femke hem nog na.
Dan pakt Femke ook haar fiets een rookt een sigaretje als ze op haar fiets naar huis rijd.
Thuis aangekomen gooit ze haar fiets neer en loopt zo snel ze kan naar binnen.
Allerlei gedachten spoken door haar hoofd. Nu zet ze Dewi alweer aan de kant. Ze heeft geeneens gedag gezegt!
Wat zal ze nu wel niet van me denken? Ik geef gewoon heel veel om Nick.. En wil heb absoluut niet kwijt!
Hopelijk begrijpt ze dat.
Femke Loopt rustig naar boven en pakt haar dagboek er weer bij en begint te schrijven :
Het ging weer zo goed, tot nu!
Ik had een geweldig leven, Maar jahoor.. het gaat weer eens goed mis!
Moet ik nu kiezen tussen een goeie vriendin en tussen me vriendje?
Dat kan toch niet! Ze zijn allebij belangrijk voor me..
Ookal ken ik ze nog maar net!
Ze heeft geen zin meer om in haar dagboek te schrijven. Ze is moe, Maar heeft nog een hele dag voor d'r.
Vanavond ga ik naar Nick, We gaan samen film kijken. Dan zal ik wel met hem erover praten.
Want ik wil ze allebij niet kwijt! Hopelijk begrijpt hij dat. Dewi laat mij toch ook niet kiezen?Het lijkt net of hij me voor hem alleen wil.
Femke gaat lang uit op haar rug in bed liggen en staart naar boven.
Wat kan alles toch ineens veel veranderen zeg. Het ging zo goed! En nu gaat het gewoon weer verkeerd!
De rest van de middag ligt ze op haar kamer te denken. Ze weet gewoon niet meer wat ze moet doen.
Na een paar uur staat ze op, Ze was in slaap gevallen.
oliebol! het is al 18.00 uur! Ik heb nog maar 驮 uurtje! Femke kleed haar snel om. Had ze maar zulke leuke kleren als Dewi.
Ik heb alleen maar van die ouderwetse kleding.. Ik moet nodig eens naar de stad gaan om wat leukere kleren te gaan kopen!
Na het omkelden stapt Femke op haar fiets. Onderweg ziet ze groepen meiden met elkaar lachen.
Ik mis het wel, ookal was het maar voor even.. We hadden zulke goeie vriendinnen kunnen worden!
maar nu is dat gewoon voorbij..!
Even later komt ze bij Nick aan. Ze wil aanbellen maar Nick doet al open.
'' Kom binnen Lieverd, Ga maar alvast naar me kamer toe. Dan pak ik even wat te eten en te drinken. Het is de 2e kamer van links!'' Zegt Nick
Langzaam loopt Femke de kamer in en gaat zitten. ?Wat wil jij drinken Femke? Cola of wil je een Breezer??
?Doe maar een breezer!? roept Femke terug. Best een gezellig huis. Nick komt de kamer binnen gelopen met 2 breezers en een bak vol met chips. ?Zijn je ouders niet thuis??
?Nee? zegt Nick. ?Ze komen volgend weekend pas thuis, je kunt hier wel blijven slapen als je wilt?? Femke denk nog even na maar al snel besluit ze om te blijven slapen. ?Ok頩s goed, dan stuur ik even mijn moeder een sms?je ok鿔
?Is goed hoor! Welke film wil je kijken??
Ondertussen heeft Femke het sms?je verstuurd. ?Maakt mij niet uit, doe maar iets.?
Nick zet een film op, hij slaat zijn arm om Femke heen en begint haar weer te zoenen. Dit keer niet zoals anders, hij zoent haar heel hevig en lang. O, wat is dat lekker denkt Femke. Nick en Femke kijken een klein stukje naar de film, maar al snel komen ze erachter dat ze het toch niet zo?n leuke film vinden. Femke moest nog wat vertellen, over dat ze met Dewi 鮠met Nick om wilt gaan. Maar ze durft het niet, ze hebben het zo leuk samen. Straks verpest ze weer alles. Dus ze besluit haar mond te houden.
Femke en Nick beginnen weer te zoenen.. Nick stopt zijn hand in Femke?s broek. Femke schrikt er van! Maar dan bedenkt ze zich dat ze bij Nick is, ze vertrouwd hem volkomen. Dus laat ze Nick zijn gang gaan.. Oww.. Wat is dat lekker, wat doet hij dat goed. Toen ik dat altijd zelf deed was het veel minder lekker. Ja, ik masturbeerde mezelf. Als iemand dat zou weten zullen ze me gelijk voor gek verklaren. Maar Nick deed het zo lekker, ondertussen blijven ze door zoenen.
Nick kijkt haar aan . '' mag ik verder gaan?'' vraagt hij op zijn liefs.
Femke twijfelt, ze kent hem nog maar net! Maar ze wil hem ook niet kwijt..
Nick ziet aan haar gezicht dat ze nog niet wil. '' Als je niet wil dan wachten we wel hoor, ik heb daar wel begrip voor'' zegt Nick.
Femke knikt en voelt haar erg schuldig. ''Nick, sorry.. ik ben er gewoon nog niet klaar voor denk ik!'' Verontschuldigt ze .
De rest van de avond kijken ze de film af. Als de film is afgelopen gaat Femke naar huis.
Als Femke thuis komt denkt ze erover na om Nick op te bellen om te zeggen dat het haar spijt. Maar waarom zou ze dat doen? Ze heeft toch niks verkeerds gedaan? Of wel? Femke begint alleen maar meer te twijfelen als ze er over na denkt.
Ze besluit om maar te gaan slapen.
'' oliebol!'' Zegt Femke zo hard dat iedereen in huis het kan horen. '' Wat is er nou weer lieverd? '' vraagt haar moeder die de slaapkamer deur van Femke met moeite open doet. '' We moeten toch een keer die deur van je laten maken, hij word steeds stroever!'' Zegt haar moeder.
'' Maar wat is er aan de hand meis?''.
" Kijk eens op de klok! Het is maandag, en het is al 9 uur! Ik had om half 9 op school moeten zijn! ''.
Femke springt uit bed en kleed zich snel aan. '' Ow had ik dat niet gezegt? Er wat vanochtend gebeld dat je de eerste 2 uur vrij had, jullie lerares van gym is ziek!'' Zegt haar moeder zo gewoon mogelijk.
Femke zucht diep en laat zich op bed vallen. '' Ik schrok me kapot! Ik wil dus echt niet te laat komen!''.
'' owja, nu ik er toch over begonnen ben. Er heeft nog een meisje voor je gebeld op je mobiel. Je mobiel ging over, dus ik nam maar op. Hoe heet ze ookal weer? owja! Dewi was het'' Verteld haar moeder. " Of je haar zo snel mogelijk wou terug bellen''.
Femke bedenkt zich geen moment en belt Dewi terug. " Ha meis!'' Klinkt het aan de andere kant van de lijn.
'' Ik had een vraagje, de eerste 2 uur vallen uit zoals je weet en ik ga dus echt niet voor die 3 uurtjes naar school toe! Dus ik ben van plan naar de stad te gaan, zin om mee te gaan? Dan kunnen we je navel laten piercen!'' Lacht Dewi aan de andere kant.
Femke denkt na, ze heeft nog nooit gespijbelt! Maar ik heb ook geen zin om naar school te gaan.
Femke kijkt om haar heen of haar moeder haar niet staat af te luisteren.
'' Ja is goed, ik ga wel mee. Maarre.. Hoe doe je dat dan met school? We moeten wel een handtekening van onze ouders hebben om ons ziek te melden!''.
'' Ja, dus? mijn moeder tekent wel voor ons hoor...'' Zegt Dewi.
'' Nou, zorg dat je om 10 uur bij mij bent. Dan rijden we daarna door naar de stad. Daag Lieverd!'' Zegt Dewi en hangt op.
Hoe moet ik dit aanpakken? Mijn moeder merkt echt wel aan me als ik iets doe wat niet mag.. En nu ga ik opeens spijbelen!
Als ze erachter komt word het me dood.
Femke pakt haar spullen en roept tegen haar moeder dat ze wat eerder naar school gaat.
Als femke eindelijk bij Dewi's huis is aangekomen ziet ze Dewi al bij de poort staan.
" Heey meis! Kom, we gaan snel voordat iemand ons ziet!'' Zegt Dewi.
Dewi en Femke rijden naar de stad wat ongeveer een half uur van hun fietsen is. Als ze er eindelijk zijn ziet Femke van verre al een groot bord staan: Jim's Piercingshop. Femke slikt . Zal ik het wel doen? Ze is altijd bang voor naalden geweest! Als ze ook maar een naald ziet begint haar maag te draaien!
'' Ben je er klaar voor? '' Vraagt Dewi. Femke kijkt nog 驮 keer naar het bord. Het plaatje alleen al die er bij staat! Zon enge naald!
Maar toch zet ze door. "' Ja helemaal! ''.
Femke en Dewi stappen samen naar binnen. "' Kan ik jullie helpen meiden? '' vraagt een van de mannen die binnen zitten.
" Uhh.. ja ik kom voor een piercing'' Stottert Femke. '' Kom dan maar mee naar boven'' zegt diezelfde man.
'' Boven piercen wij. Maar ik moet wel weten hoe oud je bent, want we zetten geen piercings onder de 16!''.
Femke kijtk Dewi verschrikt aan. '' Wat moet ik zeggen? '' Fluisterd ze.
" Zeg gewoon dat je 17 bent! Dan valt het niet zo op'' Antwoord Dewi.
Femke loopt de man achter na . '' Ik ben 17, dus het is geen probleem'' Zegt ze zo kalm mogelijk.
'' Ga maar zitten meid, dan pak ik even alle benodigheden'' Zegt de man.
Femke begint steeds zenuwachtiger te worden. '' Doet het heel erg pijn? '' vraagt ze aan Dewi.
'' Nee, naja wel een beetje. Maar dat is maar 2 seconden en dan is het al weer voorbij! Dus gewoon even doorzetten. Je krijgt er iets heel moois voor terug!'' .
Als de piercer terug komt moet Femke gaan liggen. '' Waar wil je de piercing hebben ? '' .
'' In me navel'' antwoord Femke.
De man begint het gebied rondom haar navel schoon te maken en tekent het af waar de naald doorheen moet komen.
Femke kijkt naar haar navel voor zover ze dat kan zien. Ze ziet er een pijnlijke klem op zitten.
'' Oke, ik wil dat je diep in ademt en als ik het zeg weer uit ademt. Als je uit ademt laat ik de naald door je navel heen glijden. Het is zo voorbij hoor meis'' Zegt de man als hij ziet hoe gespannen Femke is.
''Auw!'' Roept Femke als ze de naald door haar navel voelt gaan.
'' Het is al voorbij schat!'' Zegt Dewi.
De man vervangt het buisje voor een piercing en dan mag Femke opstaan.
'' Zo meis, het is voorbij. Ik geef je wat papiere mee waarop staat hoe je het moet verzorgen! ''
'' Bedankt'' Zegt Femke die nog steeds helemaal in schock is dat ze dit echt heeft gedaan.
En? Deed het pijn?? vroeg Dewi opgewonden. ?Nou, het was eigenlijk percies wat jij zei. Het doet maar eventjes pijn. Femke denkt na, hoe kan ik dit gedaan hebben? Hoe kan ik nu met Dewi omgaan terwijl Nick dat niet wil. Femke denkt goed na, ze besluit om naar huis te gaan, het was inmiddels ook al weer twee uur, Femke zal gewoon tegen haar moeder zeggen dat het laatste uur uit valt.
?Hej Dewi, ik ga naar huis.?
?Nu al? Nouja, dan zie ik je morgen wel op school! Doei!? riep Dewi haar na.
?Dag!?
Thuis aan gekomen zet Femke haar fiets voor weg, ze is van plan om over een uurtje nog even naar het park te gaan. Daar zitten Nick en zijn vrienden namelijk altijd.
?Hoi mam!? roept Femke. ?He Femke, wat doe jij zo vroeg thuis??
?Ja, het laatste uur viel uit, maar ik ben om drie uur nog even naar het park, is dat goed??
?Tuurlijk meis, hoelaat ben je thuis??
?Dat weet ik niet, rond een uur of vijf/zes denk ik.
Femke gaat voor een spiegel staan en bekijkt haar goed. Ze moet echt wat aan haar make-up doen. Het ziet er niet uit!
Als Femke haar make-up heeft bijgewerkt pakt ze haar fiets en fietst richting het park.
Als ze eindelijk in het park aankomt ziet ze Nick van ver af al staan.Ze wil hem roepen maar dan ziet ze een ander meisje bij hem staan.
Femke stapt van haar fiets af en besluit eerst te kijken wat ze aan het doen zijn. Ze ziet dat het meisje steeds dichter bij Nick gaat staan.
Femke kan het niet langer aan zien. " Heey Nick!'' Roept Femke als ze naar Nick komt gelopen.
'' Heey lieverd'' zegt Nick zachtjes. " Ik had je nog niet verwacht!''.
'' Ik wilde je verassen, maar zo te zien heb je het te druk met iemand anders?'' Zegt Femke een beetje kwaad.
''Nee , dit is gewoon een oude vriendin van me. Ze heeft bij mij op de basisschool gezeten!'' Verzint Nick.
Femke laat het maar, ze heeft geen zin in ruzie met Nick.
'' Kijk!'' Zegt femke terwijl ze haar navelpiercing laat zien. '' Heb ik vanmiddag laten zetten in de stad''.
'' Wat heb je jezelf nu weer aangedaan!'' Zegt nick boos. '' Je verminkt heel je lichaam zo! Daat blijf je littekens aan overhouden!'' gaat Nick verder.
Femke kijkt tegeleurgestelt. Ze heeft hier heel lang op moeten wachten. Ze is er zo trots op.. En dan reageert Nick zo?
'' Ik ga weer'' Zegt Femke, en stapt op haar fiets en rijd weer naar huis toe.
Femke kijkt op haar telefoon, ze heeft een smsje van Nick. Snel gaat ze het lezen: Waarom was je ineens weg? Ik hou van jou dat weet je toch, ik wil jou alleen!
Femke word weer helemaal blij, ja hij wilt mij! En niemand anders! Kusjes Nick. Leest ze erachteraan. Ze kan het wel uitschreeuwen van blijdschap. Ze heeft alleen niet door dat Nick haar helemaal niet alleen wilt, Nick wilt wel meer meisjes. En ze stuurt een smsje terug: Hey Nick, ja ik wil jou ook jou alleen! Kunnen we niet nu even ergens met zijn tweeen ergens afspreken? Kus Femke. Nog geen minuut later heeft ze alweer een smsje terug van Nick: He schatje, ja kom nu dan naar het park toe. Iedereen is al weg hier. Femke draait om en fietst zo hard als ze kan naar het park. Uitgepuft komt ze daar aan en ziet Nick alweer zitten. Zo snel als ze kan loopt ze naar Nick toe en geeft hem een zoen. ?He lieverd? zegt ze dan. ?He schatje, weet je, ik wil alleen jou! Niemand anders ik HOU van jou, van jou alleen.
O, wat lief denkt Femke dan. Plots komt Dewi langs gefietst. ?He Femke? roept ze hard. Femke negeert haar, straks heeft ze nog meer problemen met Nick en dan wilt ze niet. ? Maar waarom vond je het dan niet leuk dat ik een navelpiercing hebt laten zetten Nick?? vraagt Femke voorzichtig.
?Nou, ik vind het gewoon zonde van je lichaam. Maar als jij er blij mee bent.? En hij begint te lachen.
Nick keek verbaasd op zijn horloge. ?Is het al zo laat? Sorry Femke ik moet weg.? En geeft Femke een snelle laatste zoen. ?Waar moet je naartoe dan?? vraagt Femke niet al te vrolijk. ?Ik moest vandaag vroeg thuis zijn van mijn moeder? Ondertussen loop Nick al naar zijn fiets. ?Ik moest nog wat halen voor haar. Doei!?
?Dag? zegt Femke als Nick al weggefietst is.
Nick moest helemaal niet naar huis, Nick had met iemand afgesproken waar Femke niks van mocht weten. Femke realiseert het zichzelf niet en pakt haar fiets ze zal ook maar eens naar huis gaan.
Femke pakt haar fiets en fiets naar huis. ?He mam! Ik ben thuis.? Hallo Femke, hoe was het vandaag op school?? vraagt haar moeder met een erg zachte stem. ?Goed hoor! Het was erg leuk. Mam? Waarom praat je zo zachtjes??
?Ik heb een beetje last van mijn keel. Dus vandaar dat ik niet zo hard praat.?
?O, nou ik ga naar boven. Oja, hoelaat eten we??
?We eten om 17.15, lekkere rijst met kipkerrie en boontjes.?
Femke kan niet wachten tot het eten klaar is. Rijst en kipkerrie met boontjes is haar lievelings eten.
Snel rent ze de trap op en springt op haar bed! Hmm heerlijk even lekker liggen. Ondertussen dacht ze aan Nick en Dewi. Ze snapt nog steeds niet waarom ze van Nick niet met Dewi om mag gaan.
?Femke! We gaan eten!? Riep haar moeder met een schelle stem. ?Ik kom eraan ma!?
Femke rent zo hard ze kan naar beneden en snel gaat ze zitten. Ze kan niet wachten tot ze het eerste hapje in haar mond heeft.
Femke komt de volgende dag weer op school. Ze weet niet maar het voelt anders. Ze weet niet wat er is, maar het voelt niet zoals het altijd was.
Femke denkt er verder niet over na en loopt naar haar eerste les toe. Ze heeft frans , blijkbaar van een of andere invaller omdat haar lerares overspannen is. Als Femke haar lokaal binnenloopt merkt ze dat ze door verschillende mensen word aangekeken. Ze kijken haar aan en praten over haar, ze hoort het niet maar merkt het wel aan bepaalde dingen. Ze kijken naar haar en beginnen tegen andere te praten en dan kijken ze haar weer aan. Femke gaat op haar plek zitten en besteed er verder geen aandacht en tijd meer aan. Totdat ze merkt dat het meisje dat altijd naast haar zit een aantal plaatsen achter haar gaat zitten. Heel de les zit ze te denken aan waarom ze zo doen. Heeft ze iets misdaan? Heeft ze iets gezegt? .
In de pauze heeft ze weer het zelfde gevoel, ze voelt dat mensen haar aankijken. Dan loopt er een meisje naar haar toe, ze weet begod niet wie het is. En volgens haar is het een meisje uit 驮 van de laatste jaren.
'' Vieze slet, als je dat nog 驮 keer flikt breek in je beide poten! ''. Femke weet niet wat haar over komt. '' Waar heb je het over? Doe even normaal jij! ''.
'' O nu doen of je van niks weet he, allemaal zo braaf doen.. Maar we hebben het wel gehoord he!''. Het meisje loopt weg en sist er nog vieze slet achter aan.
Wat heeft ze gedaan? zover zij het weet helemaal niks!
Femke loopt weg en gaat buiten op een muurtje zitten waar verder niemand is. Ze wil er even over nadenken. Ze herhaalt alles wat ze de laatste dagen gezegt of gedaan heeft , Maar komt er maar niet uit wat ze misdaan heeft,
Als de bel van de pauze gaat als teken dat het volgende lesuur weer begint pakt Femke haar tas en loopt naar het volgende lokaal. Als ze naar binnen wil lopen houd een jongen haar tegen. '' Rot op'' sist Femke.
'' Zozo, Grote praatjes allemaal? Ze hadden blijkbaar dus gelijk'' zegt de Jongen .
Femke duwt de jongen aan de kant en loopt naar haar zitplaats. Het lesuur had al 10 minuten geleden moeten beginnen, maar nog steeds komt de leraar niet binnen.. schiet nou eens op denkt Femke in zichzelf. Dit is de eerste keer dat ze blij zal zijn dat de leraar komt.
Ze kan er niet meer tegen dat iedereen zo raar tegen haar doet, Ze blijven haar aankijken en woorden naar haar sissen. Ze besluit net te doen of er niks aan de hand is maar dat lukt niet. Anne , een meisje dat sinds kort in haar klas zit loopt naar haar toe.
'' Femke.. Ik moet je iets vertellen, maar dat kan nu niet. Want anders hoort de rest het ook en dit mag absoluut niemand weten.. Dus zou je na school naar het voetbalveld willen komen? ''. Femke boeit het allemaal niet meer, maar wil toch graag weten wat ze haar wil vertellen.
'' Jaa, is goed..Denk ik.. Maar welk Voetbalveldje? Er zijn er zoveel?''.
'' Achter de baarzen school'' antwoord ze. Dat is wel heel erg verlaten denkt Femke..
Als de bel van de pauze gaat als teken dat het volgende lesuur weer begint pakt Femke haar tas en loopt naar het volgende lokaal. Als ze naar binnen wil lopen houd een jongen haar tegen. '' Rot op'' sist Femke.
'' Zozo, Grote praatjes allemaal? Ze hadden blijkbaar dus gelijk'' zegt de Jongen .
Femke duwt de jongen aan de kant en loopt naar haar zitplaats. Het lesuur had al 10 minuten geleden moeten beginnen, maar nog steeds komt de leraar niet binnen.. schiet nou eens op denkt Femke in zichzelf. Dit is de eerste keer dat ze blij zal zijn dat de leraar komt.
Ze kan er niet meer tegen dat iedereen zo raar tegen haar doet, Ze blijven haar aankijken en woorden naar haar sissen. Ze besluit net te doen of er niks aan de hand is maar dat lukt niet. Anne , een meisje dat sinds kort in haar klas zit loopt naar haar toe.
'' Femke.. Ik moet je iets vertellen, maar dat kan nu niet. Want anders hoort de rest het ook en dit mag absoluut niemand weten.. Dus zou je na school naar het voetbalveld willen komen? ''. Femke boeit het allemaal niet meer, maar wil toch graag weten wat ze haar wil vertellen.
'' Jaa, is goed..Denk ik.. Maar welk Voetbalveldje? Er zijn er zoveel?''.
'' Achter de baarzen school'' antwoord ze. Dat is wel heel erg verlaten denkt Femke..
na haar schooldag is ze aan het twijfelen. Zal ze wel gaan? het is zo verlaten..En er woont daar helemaal niemand die ze kent. Waarom wil ze zo ver weg? Ze blijft het wantrouwen..
Even later fietst ze naar de afgesproken plek. Als ze aankomt ziet ze dat er nog helemaal niemand is. Ze fietst naar een bankje toe en gaat daar zitten. Ze wacht 10 minuten als er iemand aan komt gefietst.
Ze herkent het meisje uit haar klas. '' Heey! '' Roept het meisje. '' Sorry dat ik zo laat ben, maar een aantal jongens achtervolgde me, Ik denk dat ze ons hebben horen praten. Dus ik denk dat het beter is dat we naar mijn huis gaan? Ik woon hier om de hoek''.
'' jaa is goed..Denk ik'' antwoord Femke..
Samen rijden ze naar haar huis. Femke volgt Anne mee naar binnen en naar haar kamer. Femke kijkt haar ogen uit als ze Anne's kamer ziet. '' wow ! Jij hebt echt een grote mooie kamer!'' Zegt ze verbaast.?ne lacht. '' Dankje''.
'' Wat wilde je me nou vertellen? '' vraagt Femke een beetje nerveus.
'' Nou,, ik weet niet hoe ik het eigelijk moet zeggen.. Ik heb een aantal dingen gehoord, zoals de meeste mensen. En daarom doen ze zo raar tegen je. Maar ik wilde weten hoe het echt zat dus vroeg ik je hier naar toe te komen''.
'' Ja? Wat dan?'' vraagt Femke die nu heel nieuwsgierig word.'' Nou, uhm.. Er gaat door de school rond..uh,,'' Femke ziet da het meisje rood begint te worden.
'' kom op! WAT gaat er rond over mij? Ik word hier schijt en schijt ziek van! IEdereen loopt mij maar vuil aan te kijken, over me te roddelen enzo en dan vraag je mij hierheen te komen en dan wil je het niet vertellen! '' Zegt Femke die steeds bozer begint te worden.. '' okee.. Ik zal het je vertellen''. Ze slikt en gaat daarna verder.
'' Nick is mijn ex.. Ik heb 3 jaar lang met hem iets gehad, totdat jij kwam.. Maar nu hoorde ik dat het uit is omdat jij hebt verzonnen dat je verkracht bent door hem! En dat vind ik zon poedersuiker streek! Dat doe je toch niet? Hij kan er toch niks aan doen dat hij mij weer leuk vind..?''.
Femke weet niet wat ze hoort..Verkrachtig..uit...verlieft op een ander.... Hoe kan dit toch?
'' Wat is dit? HET IS NIET EENS UIT! '' Roept Femke.
'' Dit slaat echt helemaal nergens op! Het is niet eens uit, hij heeft me nooit verkacht en dat heb ik ook nooit verzonnen! En hoezo vind hij jou weer leuk?'' Vraagt ze.
'' Hij heeft me gisteravond terug gevraagt omdat hij me miste.. '' Verteld ze.
Femke staat op en loopt naar de deur.. Maar voordat ze daar is valt ze flauw. Ze kon al de spanning niet meer aan. Alles vloog door haar hoofd heen. Ze begrijpt er echt helemaal niks van, ze heeft het gevoel dat heel haar wereld is ingestort.
“Wat is er gebeurt lieverd?” vraagt Nick met een bezorgde stem.
“Ik.. Ik.. Ik weet het niet.” fluistert Femke. “Ik werd net wakker, ineens lig ik hier. Waar ben ik Nick?”
“Je bent op school, zal ik je naar huis brengen?”
“wil je dat echt doen? Echt?”
“Natuurlijk voor jou doe ik alles!”
Nick loopt samen met Femke naar de conrector. “Meneer, ik breng Femke eventjes naar huis ze is net flauwgevallen.”
“Dat is goed hoor Nick, zorg je dat je optijd terug bent?”
“Natuurlijk” antwoord Nick en loopt dan met Femke weg.
Femke denkt onderweg na wat er gebeurt is maar ze kan het zich niet herinneren, ze kan zich alleen herinneren dat er een meisje was.
Maar wie was dat meisje? Femke weet het niet meer, en probeert er maar niet meer aan te denken.
"Gaat het wel goed met je?" vraagt Nick overbezorgd. Femke heeft haar aandacht er niet bij, ze vraagt zich af wat er nou gebeurt is, wie dat meisje was en wat ze nou had verteld. Maar Femke kan er niet meer opkomen, hoe ze ook haar best doet het lukt haar niet om te herinneren wat het meisje had gezegd, ze wist alleen nog dat het over Nick en haar ging.
"FEMKE!" riep Nick met een harde stem. Verschrikt kijkt Femke op en ziet Nick angstig kijken. "Wat is er lieverd?" vraagt Femke die een beetje bang word van Nick zijn gezicht. "Ik vroeg of alles wel goed met je ging, je bent namelijk zo afwezig." Nick keek niet meer zo angstig. "Ja, sorry. Ik was aan het denken wat er gebeurde voordat ik flauwviel maar ik weet het niet meer."
"Denk er maar niet aan lieverd." Bij Femke's huis aangekomen zegt Nick: "Ga maar lekker slapen, je moet goed rusten en niet te veel nadenken." en geeft Femke een dikke kus. "Dat zal ik doen schat" zegt Femke zachtjes. Dan fietst Nick snel weg.