ponykamp het fjordenpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: ponykamp het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:45

Iedereen hele fijne kerstdagen en een boordevol - paarden 2007!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 10:22

Hele fijne kerstdagen en een te gek 2007 toegewenst! Haha!

Springen ging gisteren wel goed, ze was eerst een beetje baldadig, maar daarna ging het wel beter.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:32

Thanx Kiek jij ook Haha!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 20:28

whaha die haren doen was ook nog een hele klus.. ze had der haren niet gewassen want ze had "wassen" opgegeven maar dan doen ze dus niet je haren dus je word niet onder de douche gezet.. Kortom ik kon t wel ff wassen>> DRAMA! ze hadden wel zo een verijdbare wasbak maar mooi niet dat oma daarin komt hé! dus oma voorover gebogen vanuitd er rolstoel boven de wasbak.. Conclusie!! Drijfienat! maar haar haren waren schoon!
Dus ik die watergolfrollers erin draaien! kreeg ik nog een kadotje! vet schattig glazen rendiertje met kerstman erachter heel lief allemaal .. Fohn derop en drogen maar! en toen deruit halen en ze zag er weer keurig uit haha

Maar ff iets anders.. Heb strijklappen voor tanja gekocht! Ze strijkt met haar achterbenen tegen elkaar heeft helemaal wondjes.. Dus had stalgenootje der strijklappen ter beschikking gesteld ! maar dat is natuurlijk niet leuk! ikke zelf moette hebbe haha!

heb deze gekocht:

Afbeelding

wilde eerst rose maar dat is wel erg rose hé! en dan gebruikt de boer ze ook niet en dat is natuurlijk zonde!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:23

Zien er netjes uit Nanda!
Ik gebruik ze bij Tivara vooral bij het buitenrijden en springen.. In de zomer ook wel bij dressuur, maar in de winter zijn haar benen zo vies, dat ik ook weleens zonder beschermers dresuur Knipoog

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 22:47

OOk alleen strijklappen of ook peesjes?

Want die heb ik niet voor tanja want die heeft ze niet nodig dit is echt zodat ze geen wondjes krijgt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:15

Ook peesjes Ja
Buitenrijden zelfs met peesjes/strijklappen/springschoenen..
Ik heb Tivara nu ruim een jaar en in die tijd heeft ze er al een paar 3 in 1 beschermers, en 3 paar springschoenen doorheen gejaagd Vork Mijn lieve paard is namelijk niet zo voorzichtig met zichzelf in een gekke bui Vork *Jammer genoeg voor mijn portemonee Knipoog *

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:57

Ik heb ze altijd in de peesjes of in de bandages staan, zelfs in de wei. 'k ben een beetje overprotective geworden sinds Kendi. Hebben jullie m'n nieuwe trouwens al gecheckt in mijn onderschrift? Schijnheilig

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:06

Heb net gereageerd Kate, geweldig beest heb je! Ja
Ik heb over het algemeen ook wel bescherming om, maar in de wei nooit
Ze staan bij ons in een blubber bad, dus beentjes strekken doen ze over het algemeen niet, en er komt veel te veel troep onder de beschermers.. Ook staan ze over het algemeen redelijk lang buiten. Met dit weer een uur of 8 per dag, en in de zomer dag en nacht, en ik vind het niet helemaal gezond om ze zo lang beschermers om te doen dagelijks.. Knipoog
Maar kan me het bij jou goed voorstellen hoor!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 16:09

Springen gister met Twank ging goed Lovers Kleinste pony springt het hoogst Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:34

Da's mooi Maris Haha!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:15

Dat is idd goed maris!!
Maar tanja heeft nooit peesjes of andere bescherming om! dus een beetje dubbelop als ik nu ook peesjes zou nemen ookal heeft ze die nooit gebruikt!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:18

Als ze ze niet nodig heeft Knipoog

Wie hebben jullie eigenlijk als leiding gehad?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:31

Uuhm komtie:
1e jaar: Marloes, Claudia, Marion, Hester
2e jaar: Marloes, Rianne, Chantal, en nog ff denken
3e jaar: Wanda, Chantal, Jet, En ben ff denken
4e jaar: Rianne, eefje, Heidi, Marlous

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 09:27

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 11:05

Nice stuf! Moet eigenlijk ook nog rijbroek hebben voor carrousel! voor de wedstrijden haha!
Als je nou thermolaarsen had;)! haha was het wat anders:P

Foutje heb ik gemaakt.. het 2e jaar hadden we geen chantal!
ff denken
Laatst bijgewerkt door collendoorn op 25-12-06 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 11:09

trouwens merry christmas every one!!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:21

Vrolijk Kerstfeest allemaal!

Thermolaarzen heb ik wel Cool Maar die hou ik lekker zelf Knipoog

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 14:25

haha shiit dat is nou wat je noemt jammer! haha

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:30

Ben ik ook weer Clown

Jaa leuke dingen hoor Kiek Lachen Heb ff gekeken Lachen Ik heb zover ik weet niks nodig, maar hoop dat je kopers vind Knipoog

Leiding die ik heb gehad:
Week 1 2005: Rianne, Krista, Chantal en Jet
Week 2 2006: Krista, Jessica, Linda en Nienke
Ik vind Krista 't leukst denk ik Haha!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 18:35

Nee rianne en wanda zijn lachen haha! Maar eef jet chantal Lise! (die je heel lief naar kamp brengt! en naar de enters!) enz... de hele meute is ook leuk! eigenlijk iedereen

BIG NEWS!! first buitenrit met tanja gedaan!! ging helemaal goed 1 trekker tegengekomen! en toen kon ik gelukkig in een T slitsing staan ! haha dus helemaal geen last van! echt ben zo blij hé!!

Alleen ook minder nieuws.. komen 2 nieuwe meiden op stal en die gaan tiemke ook huren! en nu moet ik tanja dus gaan delen met de vz van tiemke en dat vind ik zielig voor haar! en ben bang dat ze op een gegeven moment op tianja willen gaan rijden!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:42

@Nanda: Leuk nieuws, en wat balen zeg! Ach gut
@Maris: Ik vind de meeste wel leuk, een enkeling niet! Knipoog

Was heerlijk op de hei Haha! Tivara was zo gek als een deur Clown Ik galopeerde aan, rustig galopje, Tivara kop tussen d'r benen, schudden met d'r kop en piepen.. Clown Dat doet ze altijd als ze gaat bokken dus ik gaf een keer flink been, schoot ze vooruit, maar ze bleef zo gek doen Clown Toen een heeeeel lang pad wezen crossen, was echt heerlijk Lovers
Daarna kwam ik twee oude vrouwtjes tegen die ik vriendelijk gedag zei, gingen ze helemaal tegen mij praten enzo, dus ik stil staan met Tivara *Wat Tivara dus niet wilde en die stond de drammen (beetje omhoog komen, kont de lucht in etc.)* Die vrouwtjes helemaal: "Oeeh, ik ben jaloers op je! Dat zou ik ook nog wel willen, hoe oud is ze?" Ik: "Stap d'r maar op Cool , en ze is 6 Lachen " Zij weer: "Nee nee, dat gaat niet *LOL* , Maar er zit zeker arabieren-bloed in of niet? Zo veel pit als ze heeft!" Ik: "Nee, een echte KWPN'r" Die vrouw weer: "Nou en, pit heeft ze iig! *LOL* Ga maar weer lekker verder rijden!"
Het was best druk op de hei.. Al die kinderen: "Mama, mama, kijk nou mama, een heel groot zwart paard!" Een zo'n meisje zei tegen haar vader: "Papa, een groot zwart paard, die vind ik mooi, want ik hou van grote zwarte paarden!" Die vader: "Ja, dat is denk ik een shetlander, want die hebben namelijk ook zo'n dikke vacht!" Ik lag strak, kon niet eens gedag meer zeggen Clown Eerst een arabier onder mijn kont, daarna een shetlander.. Laatst was een man al helemaal boos dat ik de manen & sokken bij mijn fries had weg gehaald.. Clown Gaat goed met mijn arme paard Ach gut *LOL*

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 18:50

whahahaha omg kiek! wat een verschillen steeds!

ben stinkend jaloers op jou! dat jij lekker de hei op kan! mijn enigste optie is de polder!! haha en anders moeten we met de trailer op pad gaan maarja;)! haha

een shetlander hoe komt die man erop whaha!!
maar het was super buitenrij weer hé!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:55

Wij moeten ook met de trailer op pad hoor Ja

D'r is trouwens ook nog wat mis gegaan Scheve mond Tivara staat normaal super braaf op de trailer, maar vorig jaar rond de winter wilde ze ineens niet meer laden, sloeg de trailer in elkaar als ze erin stond (zeker bochten naar rechts waren een ramp), nou beetje aangekeken, en toen ging het weer beter. Nou is ze de laatste tijd weer een beetje aan het donderen in de trailer, maar vandaag was een ramp. Op de heenweg had ik mijn moeder bijna laten stoppen op de vluchtstrook zo gek deed ze Scheve mond . En op de terugweg was ze weer zo gek.
Ik heb eigenlijk altijd transportbeschemers om, maar die zijn redelijk duur, en waren een beetje kapot aan het gaan. Tivara was toch erg braaf op de trailer, dus heb ik sinds een maand (denk ik) springschoenen, peesbeschermers en strijklappen om in de trailer, want die heb ik toch altijd nodig als ik met de trailer op pad ga.
Nou heb ik dus gigantische spijt dat ik dat heb gedaan . Tivara heeft zichzelf geraakt op haar achterhoeven en heeft nou een stuk of 4/5 wondjes in haar kroonrand.. Scheve mond En ook nog wat wondjes op haar kogel achter, maar het bloedde dus nogal toen ik haar uitlaadde.. Heb het even met betadine shampoo gewassen en maar even afwachten.. Scheve mond

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 19:01

OO vet balen!! Dat is wel verrot!
maar jij moet dus ook steeds met de trailer dan! naja wel mazzel dat dat kan haha
Maar wat verrot zeg! dat het eerst altijd goed ging en nu inene niet!
hopen dat ze er niks aan over houd!