[HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Re: [HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:45

@ melanie, snap ik hoor! Ik zou ook kieskeurig zijn haha

Berlingo, dunja, kartouch, bailey en jozele zijn er indd allemaal niet meer.. voor de paarden wel beter hoor, als je het mij vraagt. Het is echt de oude garde. Net als Astor, Onyx en Hitstar nu nog. Met Hitstar gaat het best goed! Die loopt zn rondjes nog lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:46

Ik krijg via mijn zusje af en toe nog wel het een en ander mee dus ik ben ook nog wel op de hoogte haha. Vond het wel jammer om te horen dat Joos weg is, had graag nog een keer een rondje op haar gedaan.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:46

Zal wel kijken of ik een keer wat foto's kan maken van de nieuwe stallen manon :)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:52

Emmaa_ schreef:
Ik krijg via mijn zusje af en toe nog wel het een en ander mee dus ik ben ook nog wel op de hoogte haha. Vond het wel jammer om te horen dat Joos weg is, had graag nog een keer een rondje op haar gedaan.

Ze was de laatste tijd alleen nog maar "hengstig". Ze was daardoor niet meer geliefd om op de rijden helaas.. wel zonde want het buiten seizoen komt er wel weer aan natuurlijk! Dat vond ze altijd wel fijn.. het bos in

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:52

Emmaa_ schreef:

Ze was de laatste tijd alleen nog maar "hengstig". Ze was daardoor niet meer geliefd om op de rijden helaas.. wel zonde want het buiten seizoen komt er wel weer aan natuurlijk! Dat vond ze altijd wel fijn.. het bos in

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:28

Jozele is ook overleden? Ja idd misschien wel beter. Fijn dat hitstar het nog zo goed doet. Hij is ook al oud. Denk jaartje of 25. (leeftijd op manege site is niet correct, had in mn manege tijd allemaal achtergrond informatie van hem gevonden en foto's op de renbaan). Had het idee dat hij het manege werk ook best leuk vond.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:30

Verbaasd me dat worlino er nog is. Was ook echt een fijn paard, vlak voor ik weg ging was zij mijn favoriet. Vind trouwens dat de manege lessen echt enorm duur zijn geworden zeg pff. Hadden mn ouders echt niet meer kunnen betalen :+

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:32

Haha als ik een les moest inhalen reed ik met sabine altijd mee bij de beginners. Koos ik Jozele altijd, lekker gassen als we 1 voor 1 door de bak een rondje mochten galoperen wahaha.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:43

Iris, wanneer komen de foto's van de manege paarden op de site die jij en Jasmijn toen gemaakt hebben? :P
En toen hadden jullie zeker ook nog foto's geschoten van Jozele etc?
Wel gek idee dat die er allemaal niet meer zijn. Wel beter voor de paardjes, ze waren vast helemaal op.....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:03

Manon_S schreef:
Haha als ik een les moest inhalen reed ik met sabine altijd mee bij de beginners. Koos ik Jozele altijd, lekker gassen als we 1 voor 1 door de bak een rondje mochten galoperen wahaha.

Ohh ja! En die ene keer buiten.. Alle beginners braaf een rondje galop.. Wij mega-hard, al die beginners 'wooooowwwwww' hahaha

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:04

Ik vind het 'beter' voor de paardjes echt een beetje iets naars om te horen eigenlijk.
Beter dat ze dood zijn dan op de manege nog mee draaien. Zeg naar mijn idee wel dus iets over de kwaliteit van de manege tegenwoordig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:39

Ik denk dat daarmee vooral bedoeld wordt dat heel veel manegepaarden echt al heel erg lang meeliepen (denk Berlingo, Bailey, maar ook Joos bijvoorbeeld) en dat ze gewoon fysiek op waren. Bailey was op het laatst echt niet meer leuk te rijden, zelfde met Berlingo. Dan denk ik inderdaad dat het wel 'beter' is voor zo'n paard om de eeuwige groene weides op te gaan zoeken. Snap heel goed dat het een manege blijft en dat je niet voor ieder manegepaard dat een jaartje ouder wordt een revalidatieprogramma op kan zetten.

Ben van mening dat Frans het echt heel netjes doet hoor, hij schuift z'n manegepaarden echt niet zomaar af. Maar soms is er gewoon geen andere optie, het blijft ook gewoon een bedrijf in een tijd van crisis :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:45

Feit dat de paarden überhaupt zo oud worden zegt al genoeg denk ik. Zo slecht doet Frans het heus niet.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:16

De paarden hebben het goed op de manege! Ben er al een tijd niet meer geweest maar ze komen lekker in de wei, staan in de mooie boxen,
Maar voor de paarden die echt op waren vond ik het sneu dat ze nog moesten lopen in de lessen. Dat wilde ik zeggen :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:27

Haha ja goede oude tijd Sabine :+ .

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:15

Astor schreef:
Iris, wanneer komen de foto's van de manege paarden op de site die jij en Jasmijn toen gemaakt hebben? :P
En toen hadden jullie zeker ook nog foto's geschoten van Jozele etc?
Wel gek idee dat die er allemaal niet meer zijn. Wel beter voor de paardjes, ze waren vast helemaal op.....

Jaa die hebben we indd nog gemaakt.. We vinden de Facebook pagina alleen niet echt de geschikte plaats om die foto's te communiceren. Sowieso is de FB pagina niet zo heel actief en de pagina is van de vereniging en de paarden van de manege. Daar hou je altijd verschil tussen. Maar de nieuwe site is nu in de maak en daar komen de foto's wel op de te staan!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:50

Leuk dat er een nieuwe site komt! Ben jij die weer aan het ontwikkelen? Wanneer is die af?
Erg benieuwd haha! Ben je nu lekker op vakantie met Djerkoh? Of zag ik oude foto's voorbij komen op Instagram en Facebook?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:06

Astor schreef:
Leuk dat er een nieuwe site komt! Ben jij die weer aan het ontwikkelen? Wanneer is die af?
Erg benieuwd haha! Ben je nu lekker op vakantie met Djerkoh? Of zag ik oude foto's voorbij komen op Instagram en Facebook?

Ik zou hem maken, maar heb er toch te weinig tijd en ervaring voor. Dus iemand anders doet het nu! Wanneer hij af is weet ik niet. Ze wilden er nu wel echt vaart achter zetten in ieder geval!

Ik was met Djerk bij een dierenarts geweest die toevallig precies op dezelfde plek zit als waar we vorig op vakantie zijn geweest met de paarden. Dus na de afspraak ben ik nog even een stuk met hem gaan wandelen :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:41

Ben benieuwd naar die nieuwe website..

Pff topic op Bokt van MN oude verzorgpaarden gemaakt door de nieuwe verzorgster.. Schrok wel even hoe ze eruit zien...

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:01

Heb em ff opgespeurd.. Die hebben er inderdaad stukken beter uit gezien.. Jeetje..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:59

Hier is al tijdje niks gezegd :+ . Er is een nieuw paard op mijn pad gekomen: Sha Pull. Arabische merrie van 10 jaar oud. Erg mooi en leuk dier kan mooi lopen. Staat nu zo'n halfjaar stil omdat eigenaresse niet veel meer mag doen met haar lichaam. Ik lease haar nu en mag haar als mijn eigen beschouwen. Ze is dr bespiering behoorlijk kwijt geraakt dus daar gaan we mooi aan werken :) .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:49

Hopelijk wordt dit dan wel een blijvertje voor je

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:51

Het is een mooi diertje! Maar dacht dat je geen paard meer wilde? :P Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:10

Hi meiden,

Lang niet meer gereageerd in dit topic! Vind het leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! :)

Hoop dat het allemaal goed met jullie gaat! Ik heb nu al sinds Phil niet meer op een paard gezeten, is alweer langer dan een jaar geleden dat ze is overleden. Mis het wel! Maar zie niet echt kansen om een paard bij te gaan rijden helaas.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:32

He Jane! Is phil overleden?? :oo dat wist ik niet! Wat erg!!
Een nieuw paard komt vanzelf weer op je pad als je er behoefte aan hebt :)
Hoe gaat het met je?