Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:01

guten morgen.
17 graden en zon.

ga straks met mijn verzorgstertje rijden.

Kijk uit hoor Jetje, ze voorspellenb vanmiddag vooral in de kustprovincies weer regen, stuur maar een bietje hiernaar toe hoor

amandaaa

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:49

lekker mam, komt wel weer jet dat buitenrijden als storm er helemaal klaar voor is kom ik je wel halen met tank :D

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:59

goedemorgen nog :P hihihi
over 2 min. pas middag :P

had gister die ene stal aan de charloise lagedijk gebelt, eerst zei ze we staan vol.. toen ging ze toch nog wt informeren en toen ze horode dat 't een ruintje was zei ze nee dat gaat zoiezo niet, maar bovendien zitten we ook vol duss... ja jij vraagt door :(
en dat was die stal met dat draadje aan de bakuitgang.. dus die valt nu definitief af..
binnenkort toch nog maar eens een ritje door rhoon enzo maken om andere stallen nog te zoeken..
pffffff..

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:52

Goeiemiddag!

Zo net ff de paardjes buiten gezet en nu weer lekker ana het werk... Ligt er vanavond een beetje aan wat voor weer het wordt en misschien dat ze naar binnen gaat. Af en toe een nachtje binnen doet ze sowieso goed dus kunnen ze er weer uitgeslapen tegen aan.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:18

zo ik ben ook weer terug.
3 en een half uur buiten gereden en weer hele nieuwe stukken bos gevonden.Was heerlijk, alleen op de terugweg steeds meer horzels, maar ze hyadden in iedergeval de dekens om, dat scheelt echt een hoop, Joer een dunne maar dichte katoenen en Aiko 2 vliegendekens.

Het is hier trouwens 25 graden en veel zon.

Ze zeggen dat het volgende week weer zomer wordt.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:43

ze zeggen inderd dat het rotweer weer over is :D

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:34

Laten we het hopen! :) Gister hoorde ik dat dit de beste dag van de week wordt en de hele maand juli blijft het regen.... Hmm

Ook goede middag trouwens.. :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:39

Nee, hoor! De regen zou toch echt in het oosten vallen vanmiddag!

Hihi, Chantal, das niks voor Amber, een draadje...daar heeft ie geen respect voor, is tie veuls te stoer voor!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:39

jaja Jetje las het ook alleen waar dan?
Hier is het nog steeds broeierig warm en geen regen.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:27

haha, klopt jetje ! :P
had ook al helemaal bedacht dat er wel iets van een balk mocht komen :+ haha

heb net men. de Vos gesproken van de Hit-Actief stal in Rhoon..
kgaat morgen even een kijkje nemen.. z'n vrouw is alleen op vakantie en die is eigenlijk van de plekjes :P
hij kan me alles vertellen alleen niet of er een plek vrij is :P
maar dat kan hij morgen mij misschien vertellen :)
Ze hebben daar ook gewone boxen die zijn ietsie voordeliger, gewoon 'n goede rijbak (die afgelopen winter maar 3 dagen niet te rijden was.. das eeeeeeeeeerg weinig tegenover 3 maanden niet zo heel goed te doen :P), paddock, in de zomer worden ze in de wei gezet, er wordt uitgemest en gevoerd.. alleen s'winters worden ze niet buitengezet, dan moet je 't zelf regelen..
heb wel wat opgezocht over hit actief.. maar dan staan ze eigenlijk met een aantal in een grote uitloop waar ze altijd staan met voer en water en weet ik 't wat ??
heb ik dat goed ?? :)

Maar het klonk erg goed :)
goede uitrijmogelijkheden want het ligt dicht aan de oude maas :)
en als het goed is kan ik op dezelfde stallen wedstrijden rijden als wanneer ik op die andere stal in rhoon zou gaan staan..
morgenavond heb ik met 'm afgesproken dus ben erg benieuwd :)
voel me gelijk weer stukken beter nu ik weer 'n nieuwe stal erbij heb gevonden :)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:28

vndaag ambertje weerzonder zadel gereden.. de bult zit er nog wel maar wel ietsie minder..
ook zonder zweepje gereden dit keer.. hij reageerde op zich redelijk op m'n been..
moest wel af en toe eeeeerg hard erin tegenaan gaan.. maar het ging aardig als ik m'n been aanlegde en draf commando gaf :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:00

guten morgen
17 graden en bewolkt.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:14

Morge

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:19

Goeiesmorregens. 20 graden, zonnig, licht bewolkt. Het wordt een mooie dag met genoeg werk om te doen.

chantal, je kan heel veel vinden op internet over het HIT actief stal principe. Als het goed wordt toegepast, is het een mooie manier van paarden houIs zeker de moeite waard om te bestuderen. Ik hoop dat je een goed stalletje vindt.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:14

ja kheb wel wat sites bekeken indd.. en heb op youtube ook wat filmpjes gezien van voorbeelden hoe de stallen eruit zien, en daar stond ook een hit actief stal in rhoon op.. als dat de stal is waar ik dalijk ga kijken dan ziet dat er PERFECT uit !!
dr is ook een site over hit aktief en das een duitse site :( dus daar snap ik de ballen van :( weet ook nie of ik die wel in het nederlands kan krijgen :P
want dat ziet eruit als DE site waar je je info vanaf haalt zeg maar..
maar zou voor amber wel lekker zijn om 24u per dag contact te hebben met andere paarden, lopen wanneer je wilt lopen, in de regen staan wanneer je wil, lekker eten en weet ik 't wat..
zie 't denk wel zitten zoals ik 't op internet heb gelezen :P hihihi
mr we gaan 't zien ! ;) jullie horen 't vanavond ;)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:17

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:29

ooh top ! Thanks :D
kom er net achter dat een oud stalgenootje van mij daar staat waar ik vanavond ga kijken :)
Haar paardje was toen omgekomen bij de brand op onze stal en nu staat ze daar met dr nieuwe paardje..
Dus das wel leuk om weer bij oude bekende te staan :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:03

Stal Mansour in Arnhem is een manege met HIT actief stal. Zo fijn voor die manegepaarden! Die hebben een prima leven. Neville is idd een stal hier in de buurt die volgens dit principe werkt.

Çelina is vandaag naar Storm, ik hoop dat ie zich gedraagt...

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:46

helloe allemaal :D
nog steeds geen beebie! hihihi
ben benieuwd chan hoe je de stal vond! keep us posted!
storm is vast een brave poown vandaag!
was trouwens best lekker weertje vandaag!!

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:56

amandaaa schreef:
Hier een in schipluiden, er staat veel info over hit-actief en filmpjes kan je effe bekijken :D http://www.neville-stables.nl/stal

ik heb daar nog 6 jaar gewoont lil is daar geboren
als ik het zo bekijk is het erg veranderd
toch wel leuk om te zien heel veel oude herineringen daar

pris@ je heb me gister belooft een baby vandaag

vandaag lekker gereden en in de bak want het begon te onweren daarna toch nog ff naar buiten

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:34

Ooh zo lekker gereden! :D
Laytje was super lief vandaag, helemaal in love <3 met mijn pownie!
Lekker in de bak gehobbeld, vervolgens een hindernisje gemaakt, 30 cm ofzo :o en ze was zo braaf... Ze had er helemaal zin in! Ze trok elke keer naar de hindernis toe... Ze was echt heel grappig bezig.. Ze weet dat ze alleen mag springen als ze netje loopt, mooie en goede aanleuning, etc... Croste ze heel de bak door en precies de eerste hoek ging ze mooi lopen,gehoorzaam, etc. en dan stond de hinhdernis naast de ac-lijn, stuurde ik der in deed ze echt super goed... En de landing ook super en daarna was het weer net road runner tot die ene hoek... hahaha := heb der ff laten gaan aangezien ik het zelf ook grappig vond.. Daarna toch nog ff serieus opgepakt, ze deed echt der best, zo leuk! :D

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:46

was 10 min te laat !! :( :(
sta nu als eerste op de wachtlijst.. er moeten er nog 13 komen die hebben gezegd dat ze komen en de eigenaresse is er zeker van dat er 1 afvalt, zegt ze het kan niet anders !
het ziet er ZO schitterend uit !!
ze hebben mega veel plek om lekker gek te doen enzo..
alles ziet er super netjes en verzorgt uit.. ook de gewone boxen waren super ! (ondanks dat ik daar niets aan heb;))
er staan al iets van 4 haffies in die hit actief, hij zei al.. die haffies hebben het zeer snel door ! die staan gewoon continue in die eetruimtes om te kijken of die luiken al open gaan !! hahaha
lachen joh !! :P
zie ik amber ook wel voor aan ! :P
maar het wordt zoiezo die stal ! :) nu nog afwachten wanneer we erheen kunnen :)
mn smartie ook gehaald :) rijdt super ! :)
dr ging wel 16liter benzine in voor een volle tank ! :P hahaha
is wel ff wat anders dan 40 ! :P

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:25

leuk dat je zo enthousiast bent over de stal!
ben benieuwd hoe het bevalt!

hahahah 16 liter :+
weet niet wat die dingetjes verbruiken, maar tis wel een ienieminie tankie zeg hahahhah

@kay; wat leuk dat je zo lekker hebt kunnen rijden , lekker bakkie wel he!!
als ik straks weer beetje kan hobbelen wil ik ook keertje springen met doodle! lijkt me echt leuk :D al kan ik er niets van...

@wilma ; ik beloof niets :P
mn lieffie heeft het over volgende week gaan werken, geloof niet dat hij beseft dat het elk moment kan gebeuren nu ;) heb het hem proberen uit te leggen , maar laat hem maar even in de waan ;) wie weet heeft ie gelijk en blijft de beeb lekker zitten tot 2 weken na de datum ;) dat kan natuurlijk ook nog. ( al zei de verloskundige vandaag wel dat mn bloeddruk weer ietsie omhoog was gegaan en dat dat wel een teken was dat het eraan zat te komen , maargoed dat is ook niet echt een opmerking waar je wat mee kan, 38+5 nu kan het toch al niet meer heel lang gaan duren :+ )
inmiddels gaat het me niet meer lukken om het te doen op mn moeders geschatte datum of ik moet nu nog even gauw in 40 minuten een baby ter wereld brengen , maar dat lijkt me niet ;) dus de volgende op de lijst is bijna aan de beurt.
( hebben een pooltje gemaakt op stal, met een eurie inzet p.p :+)

nog even bokken en hyven, wasje ophangen en dan ga ik lekker douchen en proberen te slapen, vannacht was weer een drama! leek wel of ik in de oven lag zo warm had ik het... en had de nacht ervoor goed geslapen , dus het wilde allemaal niet zo.

slaap lekker allemaal!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:58

spannend allemaal hoor press.
ik gok in de wilde weg op6 augustus hihi.

Chantal je leven staat niet stil momenteel hè, leuk druk, gezellie.

kay hebbie niet meer in de waterbak gelegen/ Flink blijven oefenen hoor.

Heb vanochtend weer 8 en een halve kilo aardbeien op een veld bij een boer geplukt en vanavond 20 potten jam gemaakt.Pffffff

Ondertussen kwamen er nog 2 mensen om een nachtje te slapen (waren al eens geweest) en wilde ook nog een tosti en een tomaten- soepie.
heb ik dus ook nog ff tussendoor geregeld.Haha moet bietje oppassen, krijg het nog te druk.
Hele keuken stond op zijn kop.
Heb net alles weer aan de kant en zit nu ff aan lekker rood wijntje.

Morgen weer ontbijtjes voor mijn gasten maken met natuurlijk wat verse aardbeien en net gemaakte aardbeienjam.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 00:59

Nee aniet, niet meer gezwommen.. :P

Pff ben moe, maar kan niet slapen... Ik denk te moe.... En boven verbouwen ze ook de boel ofzo...?

Toch maar weltrusten, wel grappig lig muziek te luisteten maar slam tv heeft een nederand se avond.. Dus is ook veelste gezellig ;)

pres ik ga voor vrijdag, vind ik wel een mooie dag haha ;)