Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monica24 schreef:Ik vind wel dat jullie een beetje hard zijn voor Jorine. Het is leuk voor haar als ze Falco zou kunnen kopen (is beslist geen A pony), en ik neem aan dat ze wel professionele hulp zoekt en les zal krijgen. Inderdaad 7 dagen in de week is wel een uitdaging, je moet er wel echt voor gaan naast school, en wat voor rooster heb je volgend jaar? Als je moeder je kan helpen is dat wel handig. Het is inderdaad een hele verantwoordelijkheid.
Wij hebben ook onze eerste pony gekocht met alleen manege ervaring (dat komt vaak voor), maar mijn ouders hebben gezorgd dat er wel mensen met verstand van paarden omheen waren (ik was toen 9 en het was op Prinsenstad met elke dag les). Het kan goed gaan.
Dus niet gelijk van het negatieve uitgaan. Falco is al jaren haar droompaard en ze heeft best wat ervaring opgedaan op de manege.
Mallow schreef:Tsja sorry hor, hardstikke fijn dat het voor jullie wel goed is gegaan, maar heb het helaas toch echt 9 van de 10 keer fout zien gaan, en dan op die manier fout dat het paardje de pineut was, weer belande bij een handelaar, of bij de slacht.
En ik ben ook wel blij voor jorine, als ze inderdaad ECHT elke dag hulp heeft, en ook iemand heeft voor als ze ziek wordt oid......
maar nogmaals ik vind het erg ondoordacht en onverantwoord om met dit niveau aan een eigen paard te beginnen... Waarom dan niet eerst een paard leasen of zo iets...
aatjuh12 schreef:Mallow schreef:Tsja sorry hor, hardstikke fijn dat het voor jullie wel goed is gegaan, maar heb het helaas toch echt 9 van de 10 keer fout zien gaan, en dan op die manier fout dat het paardje de pineut was, weer belande bij een handelaar, of bij de slacht.
En ik ben ook wel blij voor jorine, als ze inderdaad ECHT elke dag hulp heeft, en ook iemand heeft voor als ze ziek wordt oid......
maar nogmaals ik vind het erg ondoordacht en onverantwoord om met dit niveau aan een eigen paard te beginnen... Waarom dan niet eerst een paard leasen of zo iets...
dat maakt in principe natuurlijk niet uit.. als zij lekker recreatief wilt gaan rijden.. lekker buiten en af en toe een keertje in de bak.. hoef jij geen Z ruiter te zijn..