Maar goed, vandaag 2x gereden. Had nog 3 inhaallessen open staan en werd toch tijd om daar iets aan te doen
Eerste les: Nini (wordt een prettige gewoonte zachtjes aan
). Eerst maar eens lekker poetsen dus. En tot mijn grote verbazing waren staart en achterbenen bijna schoon! Denk dat ze gisteren gewassen is. Scheelde wel met poetsen trouwens.In de bak was ze in het begin erg rustig, niet fris, niet wakker, gewoon normaal Nini. Gewoon lekker aan het been, soepel reageren op teugelhulpen, ja liep lekker. Tot de 2e galop... Inge gaf de opdracht tot middengalop. Dus zo gezegd zo gedaan. Maar blijkbaar zit daar vlak naast het knopje voor middengalop ook het "rennen" knopje van Nini. Ze ging ineens in een racemodus, ff lekker gaan met die banaan! Yihaa! Vrij plat door de bochten, flink tempo erin. Moest echt even de rem erop zetten, ze werd ineens zo enthousiast. Leek wel of ze dacht dat ze op de renbaan was! Zoefffffffffffffffffffff................ Later bij de middendraf liet ze ook nog even zien dat voorwaarts gaan errug leuk is.... Pffff.... Was ff flink afremmen op die momenten.
2e uur bij Jelle was trouwens niet anders. Ook bij hem was standje "voorwaarts" er blijkbaar goed op gemonteerd. Was wel wennen trouwens, misschien wel een jaar geleden dat ik hem voor het laatst reed. Herinnerde hem als vrij sloom, maar vandaag bewees hij het tegendeel... Zo! Ook hij was lekker naar voren te werken, drijven was niet erg nodig, alleen bij zijwaarts en sturen moesten de benen er een beetje bij.
Linkergalop is nog altijd lastig met hem, 1e keer sprong hij fout aan, de 2e keer (liet ik hem flink naar binnen kijken) wel goed. Rechtergalop ook geen probleem voor hem. En flink voorwaarts,moest hem echt af en toe op een volte sturen om geen pony's (lees: Nalah en Lucy) omver te galopperen... Nou moet ik eerlijk wezen, de amazones hadden wel moeite met in galop aanspringen en vooral ook: in galop blijven. Maar zelf ook opletten kan geen kwaad natuurlijk. Merkte trouwens bij zijn middendraf dat hij ook super graag vooruit wil.
Vraag me af wat ze vanmorgen gevoerd hebben: extra haver ofzo? Maar dan wel de kortdurende variant denk ik? Want na de les waren ze ineens weer zo mak als lammetjes... Jelle heeft me trouwens nog even voor paal gezet. Meneer had blijkbaar hoge druk op de blaas na het rijden. Zette meneer in de stal en had niet eens tijd om de teugels weer over zijn hoofd te doen, laat staan even af te zadelen. Nee, meneer was al aan het plassen hoor... En dan ook echt met zo'n blik van: 'dat lucht op zeg!' En ja dan sta je daarbij in de stal
Maar was wel weer fijne ochtend. Zal vrijdag even bellen voor nog een inhaalles. Heb er nog 2 staan...
Streelt je ego!
... Dus om die kont heen, halstertje om het hoofd heen, peerd gedraaid en vastgezet met touwtje. Deken eraf, maar dat was niet zo leuk. Vooral het losmaken op de borst vond ze niet zo'n goed plan. Maar even doorgepakt, mevrouw moet niet zeuren... En toen het poetsen. Nou, eerst stond ze me een partij te gapen (ging zelf ook meedoen merkte ik wel
), maar toen ik eenmaal bezig was, sliep ze bijna
Ik dacht echt: wat moet dit nog worden in de les...
Bleek dat ik mijn been iets verlegd had en dat was voor haar het teken om over te springen. Volgens Ini was het lang geleden dat ze zoiets had laten zien... Aan het einde van de les mochten we nog keertwendingen doen en ook daar kreeg ik ineens "Keurig Islotti" richting het hoofd geslingerd. Okay dan, zal wel iets goed doen denk ik dan. Maar dat had paard zelf ook al bevestigd, die liep namelijk al keurig aan de teugel bijna de hele les. Je begrijpt dat ik best blij was vandaag.
. Kanjer ben ik wat minder fan van. Maar het is in 2009 geweest dat ik op beiden gereden heb en in 2010 had ik verzorgpony mee en heb ik een les op Partyman gereden en die blijf ik ook leuk vinden.
Maar als hij inderdaad niet zo voorwaarts is heeft die al snel moeite om een goede galoppas te maken en valt die een beetje uit elkaar en dat zit voor geen meter nee. Ben benieuwd op wie je volgende week mag.
Kreeg nog een opdracht mee voor na de les: manen goed kammen en staart + hakken wassen. Okay, prima leuk!
Dilligent is dus ook al een groot paard, time flies! Ben benieuwd hoe ze er nu uitziet
Maar na de galop liep ze wel keurig op 2 teugels, aan de teugel. Neusje naar beneden, helemaal prima. Kreeg deze les ook weer de nodige complimenten, dus zal wel weer iets goed gedaan hebben denk ik.
Dus Ini gevraagd om die nog even te pakken voor mij. Die heeft dat blijkbaar weer aan Inge gevraagd, want die kwam er mee aan lopen. In ieder geval blij dat ik hem weer had.