RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:41

Sorry, sorry, sorry... Monoloog even onderbroken geloof ik...

Maar goed, vandaag 2x gereden. Had nog 3 inhaallessen open staan en werd toch tijd om daar iets aan te doen ;)

Eerste les: Nini (wordt een prettige gewoonte zachtjes aan ;) ). Eerst maar eens lekker poetsen dus. En tot mijn grote verbazing waren staart en achterbenen bijna schoon! Denk dat ze gisteren gewassen is. Scheelde wel met poetsen trouwens.

In de bak was ze in het begin erg rustig, niet fris, niet wakker, gewoon normaal Nini. Gewoon lekker aan het been, soepel reageren op teugelhulpen, ja liep lekker. Tot de 2e galop... Inge gaf de opdracht tot middengalop. Dus zo gezegd zo gedaan. Maar blijkbaar zit daar vlak naast het knopje voor middengalop ook het "rennen" knopje van Nini. Ze ging ineens in een racemodus, ff lekker gaan met die banaan! Yihaa! Vrij plat door de bochten, flink tempo erin. Moest echt even de rem erop zetten, ze werd ineens zo enthousiast. Leek wel of ze dacht dat ze op de renbaan was! Zoefffffffffffffffffffff................ Later bij de middendraf liet ze ook nog even zien dat voorwaarts gaan errug leuk is.... Pffff.... Was ff flink afremmen op die momenten.

2e uur bij Jelle was trouwens niet anders. Ook bij hem was standje "voorwaarts" er blijkbaar goed op gemonteerd. Was wel wennen trouwens, misschien wel een jaar geleden dat ik hem voor het laatst reed. Herinnerde hem als vrij sloom, maar vandaag bewees hij het tegendeel... Zo! Ook hij was lekker naar voren te werken, drijven was niet erg nodig, alleen bij zijwaarts en sturen moesten de benen er een beetje bij.

Linkergalop is nog altijd lastig met hem, 1e keer sprong hij fout aan, de 2e keer (liet ik hem flink naar binnen kijken) wel goed. Rechtergalop ook geen probleem voor hem. En flink voorwaarts,moest hem echt af en toe op een volte sturen om geen pony's (lees: Nalah en Lucy) omver te galopperen... Nou moet ik eerlijk wezen, de amazones hadden wel moeite met in galop aanspringen en vooral ook: in galop blijven. Maar zelf ook opletten kan geen kwaad natuurlijk. Merkte trouwens bij zijn middendraf dat hij ook super graag vooruit wil.

Vraag me af wat ze vanmorgen gevoerd hebben: extra haver ofzo? Maar dan wel de kortdurende variant denk ik? Want na de les waren ze ineens weer zo mak als lammetjes... Jelle heeft me trouwens nog even voor paal gezet. Meneer had blijkbaar hoge druk op de blaas na het rijden. Zette meneer in de stal en had niet eens tijd om de teugels weer over zijn hoofd te doen, laat staan even af te zadelen. Nee, meneer was al aan het plassen hoor... En dan ook echt met zo'n blik van: 'dat lucht op zeg!' En ja dan sta je daarbij in de stal :oo

Maar was wel weer fijne ochtend. Zal vrijdag even bellen voor nog een inhaalles. Heb er nog 2 staan...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:52

Nou, de trends zetten zich wel door:
Als eerste: rijden op Nini. Vanmorgen was zij wederom mij rijdier. Ging weer erg fijn! Was erg lekker voorwaarts en merkte dat ze echt wel voor mij wilde lopen. Volgens Marjolein zag het er fijn uit en ook van Ini moest ik de nodige keren dingen als "netjes", "supernetjes", "Keurig"etc. aanhoren. Voelde idd fijn aan, maar zo, dat ik complimenten moest hebben... nee... Dat dacht ik niet... Maar goed, wel leuk natuurlijk! :D Streelt je ego! :D

Tweede doorzettende trend (althans zo lijkt het): de schone staart en bips van Nini! Ook deze week was t weer een makkie om haar bips te poetsen, zo schoon was die achterkant. Ook de mest in de stal was mooi stevig. Ja, dit lijkt ook goed te gaan nu.

3e trendje: Paard in de stal plaatsen en dier gunt je nog niet de tijd om je zadel en hoofdstel eraf te halen, zo nodig moet hij/zij plassen... Na Jelle vorige week dacht Nini deze week: "dakannikook!" Zelfs de teugels weer over de oren doen was geen optie meer, zo nodig moest mevrouw. Zou Jelle haar iets ingefluisterd hebben? Want dit is voor Nini niet normaal. Die plast nooit waar ik bij ben, of ze moet echt megahengstig zijn :)*

Laatste trendje: mijn monoloog. Als ik even terugkijk is de laatste tijd vooral ondergetekende bezig met posten hier. Voel me net een actrice in een one-woman-show. Helemaal alleen op het podium, terwijl het publiek hier meekijkt/ lees: leest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:20

Ik ben fan van je one-woman-show hoor Jenny! Heb zelf helaas niets te vertellen omdat ik al tijden geen paard meer heb aangeraakt, maar ik vind het erg leuk om te lezen hoe het gaat! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:12

Zucht... Al mijn trends van vorige x zijn onderbroken...

Vandaag verrassend genoeg eens niet op Nini... Ja was er wel eerst op ingedeeld, maar er stond een flinke streep door en een andere naam achter: Islotti. Dus ik de zadelkamer in, zadel + hoofdstel + peesjes gepakt, en lekker poetsen. Nou ik had daar mijn twijfels een beetje. Kreeg namelijk eerst een kont voor mijn neus geparkeerd -O- ... Dus om die kont heen, halstertje om het hoofd heen, peerd gedraaid en vastgezet met touwtje. Deken eraf, maar dat was niet zo leuk. Vooral het losmaken op de borst vond ze niet zo'n goed plan. Maar even doorgepakt, mevrouw moet niet zeuren... En toen het poetsen. Nou, eerst stond ze me een partij te gapen (ging zelf ook meedoen merkte ik wel :O ), maar toen ik eenmaal bezig was, sliep ze bijna :z Ik dacht echt: wat moet dit nog worden in de les...

Maar dat bleek een verkeerde gedachte. Ze was gelijk heerlijk voorwaarts. Na het aandraven wenkte Ini mij ineens. Dacht: wat nou dan? Bleek dat ik de beugels te kort had. Ik reed op een dressuurzadel op de manier waarop ik op een veelzijdigheidszadel reed.... Dus de beugelriemen gat langer. Nou dat was echt wennen, pfffff. Maar later zat het toch ook wel fijn. Gelukkig bleek het knopje halt wel snel vindbaar. 1 van de dames bij ons in de les is er afgevlogen. Paard was nogal fris, maakte bokkensprong in combinatie met sprintje vooruit en een bocht naar links... Was wel even lelijke val, schrok er van. Ze leek tussen de hoeven te vallen, en kwam lelijk terecht. Maar gelukkig kon ze vrij snel weer opkrabbelen en opstijgen. Galopje heeft zij wel even gelaten voor wat het was.

Later, bij het wijken moest ik al aanhoren van Ini dat ik haar blij maakte. :D Mooi compliment dus! Galop was ze iets te vlak, dus tikje op haar achterbeen, nou en daar ging ze, ff voorwaarts. En omdat ik heeel lang niet op haar gereden had, was ik de rem dus even kwijt... Wel weer gevonden gelukkig. Linkergalop ging fijn, rechtergalop ging ze dus weer verkeerd. Dus ik even terugnemen, opnieuw aanspringen, eindelijk goed bij poging 3 ofzo... Maakt ze ineens een changement :wow: Bleek dat ik mijn been iets verlegd had en dat was voor haar het teken om over te springen. Volgens Ini was het lang geleden dat ze zoiets had laten zien... Aan het einde van de les mochten we nog keertwendingen doen en ook daar kreeg ik ineens "Keurig Islotti" richting het hoofd geslingerd. Okay dan, zal wel iets goed doen denk ik dan. Maar dat had paard zelf ook al bevestigd, die liep namelijk al keurig aan de teugel bijna de hele les. Je begrijpt dat ik best blij was vandaag.

Bij het naverzorgen bleek al snel weer hoe gek mevrouw Islotti is op poetsen. Was even bij haar voorbeen bezig (bovenaan, ter hoogte van de borst), toen mevrouw ineens haar hoofd omdraaide en even haar neus op een plekje daar vlakbij zette, op de schouder. En gelijk zo'n blik van: "daar kriebelt het, poets je daar ook even?" Slim beest! Heb haar verzoek maar even ingewilligd... Ja die Islotti is dan al wat ouder, ze blijft wel erg leuk!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:37

*One-woman-show begint weer*

Vorige week ff geen internet gehad, excuses voor het niet neerzetten. Mocht vorige week op (b)Okke rijden. Nou dat heb ik geweten, pffffffffffffffffff... Vaatje buskruid, dat in de 1e galop ff ontplofte. Flink bokken was het gevolg. Maar ben blijven zitten en heb even doorgepakt. Maar ojee, echt ff flink wakker...

Deze week was het toch wel een iets ander verhaal. Weet jij nog wie jouw lieveling bij Ini was, Tamara? Nou daar mocht ik dus vandaag op. Meneer maar even uit zijn buitenbox geplukt (altijd leuk, die grote neus van zijn buurman (Jelle) in je nek. Zo van: mag ik niet mee? Nee dus...) en naar een binnenbox verhuisd. Poetsen vond hij gelijk prima, helemaal omdat er nog een flinke pluk hooi in de box lag. En ja, de liefde van Kanjer gaat nog altijd door zijn maag. Alleen zadelen vond hij niet zo leuk en dat wist ik ook nog. Daardoor gelukkig een paar tanden kunnen ontwijken.

Met rijden was hij niet wakkerder dan anders, reageerde in eerste instantie moeizaam op het been. Dat ging later gelukkig beter. Ook werd hij ietsje meer voorwaarts. Maar zo wakker als Nini en Okke voorgaande weken, was hij niet. En in de galop lukt het mij nog altijd niet om hem uit te zitten. Hoe kreeg jij dat altijd voor elkaar Tamara? Kun je mij eens wat tips geven?

Wel liep hij aan het einde van de les heerlijk aan de teugel :D . Teken dat al mijn inspanningen niet voor niets zijn geweest.

Na het rijden een verdiende poetsbeurt gegeven en zijn dubbele deken weer op gelegd. Inge heeft zijn staart nog even getoiletteerd en hij had weer hooi voor de box liggen. Ja idd voor de box ja. Hij wist het gewoon tussen de tralies door op te smikkelen, de slimmerd!

Nog even snel geholpen met vegen van het stalpad, was ook geen overbodige luxe. Ze hadden hooibalen van de zolder gegooid, dus de stal zag wat groenig... Maar even met elkaar vegen, dan is het ook zo voor elkaar. Ja weer een welbestede Ini Slot-morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:51

*trouwe meelezer kruipt uit hoek*

Leuke verhalen weer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:51

Dank u!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:56

Nini is zo leuk :j. Kanjer ben ik wat minder fan van. Maar het is in 2009 geweest dat ik op beiden gereden heb en in 2010 had ik verzorgpony mee en heb ik een les op Partyman gereden en die blijf ik ook leuk vinden.

Wil nog wel een keer terug, keer een lesje rijden :j

Hier op paardengebied ook wel wat nieuws. Olina gaat naar een plekje aan zee vanwege haar zomereczeem. Moeilijke beslissing voor me maar wel de goede.

En ik ben op zoek naar een IJslander :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:04

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt voor je paard. Ze zal zich daar straks veeel beter voelen.

En idd PM en Nini zijn tof! Kanjer heb ik zelf ook iets minder mee, maar dat kan ja.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:29

Leuk verhaal Jenny! En op Kanjer, leuk leuk :D Hem uitzitten in de galop,tja dat is wel een lastige inderdaad. Je moet hem vooral voorwaarts rijden en dan proberen hem wat meer bij elkaar te rijden. Dus dat die niet van die lange passen gaat maken en als een halve giraffe door de bak gaat. :P Maar als hij inderdaad niet zo voorwaarts is heeft die al snel moeite om een goede galoppas te maken en valt die een beetje uit elkaar en dat zit voor geen meter nee. Ben benieuwd op wie je volgende week mag. :)

@Olina: ik snap dat dat een moeilijke beslissing is, maar zoals jenny al zegt is het wel goed voor het paard. Ben benieuwd naar je nieuwe paard. :)

Bij mij en Mandy staat alles op een laag pitje, eerst was het 1 grote blubberzooi, toen kwam er sneeuw en nu is het weer blubber. Ik heb er voor de sneeuw nog 1 keer op gereden en sindsdien niks meer gedaan. Ja een poging tot aan de lange lijnen maar de grond was ZO hard en ze vond eht zo niet fijn, dat ik daar ook snel mee gestopt ben. Dus van mij mag het wel weer droog gaan worden dan kan ik tenminste ook weer wat doen. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:21

Ben ik weer! Vanmorgen weer lekker bezig geweest bij Ini!

Mocht bij binnenkomst gelijk even kiezen. In het boek stonden namelijk 2 keuzemogelijkheden bij mijn naam: Ottoline en PM. Aangezien Ottoline mij veel te voorwaarts is, gekozen voor PM :D

Meneer stond al op stal, dus zijn spullen gepakt en naar hem toe. Eerst maar eens vastgezet en daarna lekker poetsen. Vond hij ook wel een goed idee, die bovenlip had een heel eigen leven vanmorgen... Zelfs een diepe zucht kon PM ook. Volgens een van mijn mede-amazones kan ik schijnbaar erg fijn poetsen... Zadel erop, peesjes erom en hup naar de bak.

Singelcheck, opstijgen en gaan met die banaan. Vanaf moment 1 liep hij ontzettend fijn, heb heerlijk kunnen rijden. Je merkt wel in het begin dat hij op links iets vastpakt, maar als je hem even goed los rijdt, komt dat helemaal in orde. Stap, draf, galop, voltes, gebroken lijnen, hij wilde het allemaal wel doen. :D Jij wilt dat, dan doe ik dat toch?Je zag het hem denken. Galop in verlichte zit? No Problemo! Doorzitten? Ga je gang! Zelfs nog even netjes met neusje naar beneden.

Aan het einde van de les moest ik van Ini nog even aanhoren dat het zo knap was dat ik hem netjes tussen mijn benen reed en ook dat ik het paard in zijn waarde laat. Weer 2 veren in de {spreekwoordelijke plek} erbij dus. *\o/* Kreeg nog een opdracht mee voor na de les: manen goed kammen en staart + hakken wassen. Okay, prima leuk!

Dus na de les eerst afzadelen en poetsen, dan de deken erop, hoeven krabben en manen kammen. Klinkt ineens de stem van Ini door de gang: Jenny, wil je Nini even snel zadelen? Dus ala minute boel laten vallen, halstertouw even losgemaakt en op naar Nini. Samen met Inge het paard rijklaar gemaakt en naar de bak gebracht. Wat bleek nu, Ottoline liep niet rad. Dus die ruiter moest overstappen. Iemand anders nam Ottoline mee, ik nog ruiter even geholpen met opstappen. Daarna terug naar PM om verder te gaan waar ik mee bezig was. Na de poets- en kambeurt de handdoek, shampoo en antiklit bij elkaar gezocht en hup naar poetsplaats met Partyman. Slang er even op, meneer vond het allemaal wel best. Af en en toe even met hoofd schudden, maar verder was dat wassen helemaal zo verkeerd nog niet. Na afloop mocht meneer weer lekker de wei in. Tenminste, wat voor een wei door moet gaan dan. Hij keek echt nog zo van: heb je niet nog iets lekkers? Nee dus. Maar wel weer een goedbestede ochtend.

Nog even leuk nieuws om mee af te sluiten: vandaag hing de lijst er weer. Als alles goed blijft gaan mogen we 3 veulens verwelkomen komende tijd: Die van On Time in April, die van Dilligent in mei en die van Wuzelma in Juni. Kan niet wachten! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:54

Olina, moeilijke maar dappere beslissing over Olina. Hoop dat je een hele leuke ijslander tegen het lijf loopt! Ik weet dat er in Uffelte een hele goede ijslanderfokkerij zit, daar zijn ze echt heel goed met hun paarden. Ik kan 'm niet op internet vinden, maar als je interesse hebt zal ik mijn kapper nog even navragen. Die heeft er een hele leuke gekocht waar ze onwijs veel plezier van heeft :j

Jenny, zo te horen gaat het rijden super de laatste tijd! :) Elke keer als ik weer een verhaaltje van je lees dan krijg ik weer onwijs veel zin om nog een keer bij Ini op stal rond te lopen en alle paarden weer even een knuffeltje te geven. Ben er letterlijk al jaren niet meer geweest en ik mis het enorm, maar ik voel me toch ook een beetje stom om daar zomaar weer te verschijnen of uit het niets te bellen of ik toevallig een uurtje kan rijden. Ik heb in september nog wel een strandritje met Tamara gemaakt en ik paste niet eens meer in mijn eigen paardrijlaarzen, haha := Dilligent is dus ook al een groot paard, time flies! Ben benieuwd hoe ze er nu uitziet :j

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:51

picture time :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:45

In het kader van "u vraagt, wij draaien" ff een foto van de site van Ini gejat:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:16

Haha merci! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:26

Pfffffffffffffffffffff..................... voel mijn benen...

"Mijn" paard van vanmorgen was nou niet bepaald van het doorlopen. Bij deze ruin moet je er echt even aan werken om hem voorwaarts te houden. En dat terwijl ik dacht dat hij een beetje wakker was. Nou think again. In de wei was ik trouwens al een beetje in de war met hem. Want hij had een kaartje met zijn eigen naam aan zijn deken zitten, maar op het kopstuk van zijn halster stond een andere naam: "Pier". Dus toch maar even onder zijn deken op zijn borst gevoeld en ja hoor, daar zat een bobbel. Had dus toch het goede paard te pakken. Sprak later de eigenaresse van Pier nog en deze maar snel haar eigen halster terug gegeven, om verwarring de volgende keer te voorkomen.

Maar goed, tijdens het rijden was meneer dus niet heel fris, betekende voor mij vol aan de bak. Maar toen ik hem eenmaal lekker aan het lopen had ging hij best wel lekker. Fijn aan de teugel, makkelijk links en rechts te sturen en zelfs bereid tot midden- en uitgestrekte draf. Galop moest ik hem ook eerst weer even goed aansporen, zelfs tikje met de zweep was nodig, voor hij een beetje fatsoenlijk liep. Reed nog bijna Rianka op Rallywood ondersteboven en kreeg een opmerking daarover van Ini naar het hoofd. En ja, als je Ini kent weet je dat dat terecht is.

Gelukkig waren er ook weer de nodige complimenten over mijn rijden aanwezig. En zo ervoer ik het ook. Hoewel hij af en toe (als hij heel fris is) nog wel eens wil bokken, heeft hij dat vandaag niet gedaan. Blij toe! Zo ken ik Okke weer!

Ben benieuwd waar ik volgende keer op mag...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:35

:D Sorry voor het dagje vertraging, maar heb een super weekend gehad! Gisteren heerlijk gereden, daarover dadelijk meer. En vandaag naar Ziggo Dome in Amsterdam geweest, naar Peter Pan! Wat een gave show!

Maar goed, gisteren heerlijk gereden op jawel: Nini! Wat een toppertje zeg! Was bij poetsen wat ongedurig, maar had er mee te maken dat ze nog geen hooi gehad had. Toen ze dat eenmaal had, was ze heerlijk rustig.

En in de bak was ze fijn voorwaarts, maar niet té. En in de 2e helft van de les kon ik haar zelfs heerlijk aan de teugel rijden, met 2 vingers bijna. Zo fijn ging ze! Ja ik is blij! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:07

:D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:00

Even een dagje vertraging, excuses...

Heb gisteren weer heerlijk gereden en wel op een "oude" bekende: Nini! En voor het rijden moet je natuurlijk poetsen. Nou had mevrouw weer vrij vieze benen, dus kon mijn lol op. En tel daarbij dat die wintervacht er met dikke plukken tegelijk uitviel, en dan weet je het wel... Heb haar zo goed ik kon gepoetst, terwijl zij een plukje hooi wegknabbelde.

Met rijden merkte ik al bij het opstappen in wat voor humeur ze was: vrolijk en heeel fris. Dat zei Ini ook al. De rem was blijkbaar niet helemaal aanwezig, voorwaarts is veel leuker! Ja, ze had er echt zin in! Gelukkig weet ik haar behoorlijk bij me te houden, dus dat leverde niet zoveel moeilijkheden op. Tot de galop dan. 1e galop had ik echt moeite haar op de hoefslag te houden. Was rechtergalop, vindt ze altijd lastiger. 2e galop, linksom en met zijn allen, had ze echt even de smaak te pakken en toen Ini dus middengalop vroeg, was ze even weg hoor. Yippie, racen, gas op de plank! Klein "stuitertje" met de achterbenen omhoog, ja ze was echt flink wakker... :):) Maar na de galop liep ze wel keurig op 2 teugels, aan de teugel. Neusje naar beneden, helemaal prima. Kreeg deze les ook weer de nodige complimenten, dus zal wel weer iets goed gedaan hebben denk ik.

Poetsen na de les was net als voor de les: vieze benen en en flink verharen! Zo goed gepoetst als ik kon, deken erop, spullen opbergen en klaar is Jenny! Ja, weer een welbestede morgen!

Benieuwd waar ik volgende week op zit...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:03

Haha, Nini is wel een beetje je vaste paardje geworden of niet Jenny? Maar wel leuk! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:11

Lijkt er op dat dat idd mijn "vaste" paardje aan het worden is

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:57

Gisteren weer op Nini mogen rijden :D

Mevrouw dus eerst maar eens lekker gepoetst, was wel even nodig en dan met name de bekende achterbenen... Zadelen, hoofdstel om, cap op mijn kop, handschoentjes aan en dan... "Jenny wil jij vat met Nini haar box uit gaan, dan kan Gjesta naar stal. Dus ik de box uit met paard, al lopende handschoentjes verder aan doen, kom bij de bak... Chips! Zweepje ligt nog voor de stal... |o Dus Ini gevraagd om die nog even te pakken voor mij. Die heeft dat blijkbaar weer aan Inge gevraagd, want die kwam er mee aan lopen. In ieder geval blij dat ik hem weer had.

Rijden ging erg fijn, in 1e instantie was de halthouden-knop even defect, bij singelen/ beugels op maat maken bleef ze niet stil staan, maar bij een 2e poging viel het kwartje dan toch. Ze was niet zo fris als eerdere keren, maar liep wel heel fijn. Reageerde lekker op de hulpen. EN moest van Ini weer enkele complimenten aanhoren. Super Jenny, netjes meisje, en meer van die soort. Blijkbaar doe ik dan toch iets goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:03

Lekker Jenny, die complimentjes krijg je niet voor niets! Aw lieve Nini. Als mijn scriptie af is ga ik maar weer eens alle paarden een knuffeltje geven :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:07

Moet je zeker doen loveshadow! Knuffelen vinden ze altijd fijn!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:44

Vanmorgen had ik toch even twijfels.... Of ik wel het juiste paardje had gezadeld... Volgens het boek moest ik op Nini, dacht toch ook echt dat ik die had gepakt. Maar ze liep zo fijn, met neusje naar beneden, dat ik echt even zoiets had van: is ze dit wel? Normaal duwt ze haar neusje altijd de lucht in..

Maar goed, eerst maar bij het begin beginnen toch? NIni it was vanmorgen. Dus ik naar stal, lekker poetsen, hoefjes krabben. Mevrouw wou mij wel krabben (lees bijten) ze had een tikje ochtendhumeur vanmorgen. Ach ja kan gebeuren. Na het poetsen dus hoefjes krabben, til haar linkerachterbeen op, laat ze me toch niet een scheet... -O- Was er niet blij mee...

Maar goed, verder gaan, zadel erop, peesbeschermers erom, hoofdstel omdoen en naar de bak. Hup erop, had even de gedachte dat ik de laatste was geweest die erop gereden had, de beugels waren exact goed!

Ini was weer ouderwets op dreef vandaag, voorwaarts, terugrijden, contragalop aanspringen, voltes, slangenvoltes, ik weet niet hoevaak van van hand veranderen.... Ze was echt lekker bezig. Halthouden, achterwaarts, wijken ze kreeg er geen genoeg van...

De gewone galop had ik wel even een "groot" probleempje: Bram zat af en toe flink in mijn nek. De ruiter had een beetje moeite om hem bij zich te houden...

Verder heerlijk gereden, ja ze liep echt fijn. En ik twijfelde dus op het laatst even of ik echt Nini wel had gezadeld, puur omdat ze toch wel aardig naar beneden liep...