Jah is een 20x60 bak En me proef deed ik wel op 20x40 formaat. Ben benieuwd hoe ze zometeen op de witte hekjes gaat reageren, denk dat dat heeeeel eng word
wij hebben uh op formaat gerekend 5 bakken en eigenlijk 3 want 1 binnenbak en dan 2 bakken in een binnenbak ernaast en dan nog 2 in een buitenbak
_Lucy
Geplaatst: 15-01-11 14:52
woow xD nouja, wij hadden ook een hele grote bak op de manege (geen idee hoe groot) dat was handiger met een groot spring parcours oefenen enzo. maar ik heb nu helemaal geen gevoel van een bak meer, nu ik in t land rij is opeens heel raar, als ik dan in een bak rij ofzo xD
dat is wel fijn ella! ookal rij je niet, dan kan je wel 's avonds iets in de bak doen
_Lucy
Geplaatst: 15-01-11 14:59
bij faron is er niet echt een bak nouja, ze hebben wel zoiets, maar dat is ook gewoon met gras, en dat is nog hobbeliger als het andere land en best klein, dus dan is rijden in t land fijner
maar ze staat ook gewoon bij de eigenaresse, en vroeger reden ze alleen maar buiten (bos om de hoek ) dus een bak zouden ze toch niet gebruiken.
Jaa ze staan in de wintermaanden in die bak dus dat is wel makkelijk. En dr achter zit ook nog een longeer bakje achtig iets dus dat is wel relaxed. Opzich voor zo'n particulier is het heel luxe
_Lucy
Geplaatst: 15-01-11 15:06
daar heb je echt geluk mee!
oh ik ben soms zooo jaloers op mn nichtjes en tante die hebben ook paarden, en zelf stallen aan huis, en een grote bak en een padock, en land! maar die wonen niet zo dicht bij jammergenoeg
Pfff wat gaat een dag snel als je er pas om half 12 uit komt zeg Moet alweer bijna gaan werken en dan is het alweer avond en ga ik alweer naar bed Morgenmiddag ga ik naar Utrecht naar Coco toe en dan is het weekend alweer bijna voorbij.... Nog 3 weken school en dan begint me blokstage!
Allemaal zoveel bakken, ik ben zwaaar jaloers, Bij ons is dan wel een bak, maar geen land, dat is wel jammer maarja weinig aan te doen, Ende vak is niet rechthoekig, het is zegmaar een halve bak en dan nog een stukje smaller ernaast, er is dus zegmaar een hapje uit xd Maar lan ik ook prima rijden, ben je wel altijd bezig met figuren rijden en zo,
Bij ons is het land op een half uur lopen, dus de paarden staan er alleen in de zomer 2 weken fulltime in. Das idd ook wel jammer, en wij kunnen ook niet buitenrijden want we zitten aan de grens van een woonwijk.
heb net even gekeken, heb vandaag zo'n 14,5 kilometer gereden met smurf en daar heb ik 2 uur opbver gedaan, dus een gemiddelde snelheid van 7,3 km p/u Haha niet zo geweldig nog, maar het ging heel lekker in het middenm ze was lekker actief en ze had er zin in, oortjes naar voren en lekker lopen, Tot ik weer naar huis wilde toen ging het echt bagger, in opstand komen, steigeren ( en ik had geen martingaal om ik wilde kijken wat handiger was met of zonder, maar met dus xd ) Nouja toen viel ik er nog bijna, af, moest bukken voor takken en ik had me ogen dicht want ze ging door de bosjes want ze schrok, toen schrok ze nog eens en toen lag ik er bijna naast, Heb echt vol aan die teugels gehangen, arme smurf!
Nouja toen nog over 2 bruggen en onder de tunnel door, alleen maar steigeren niet erover heen willen :S Toen eindelijk over de bruggen, toen nog onder de tunnel, echt een ramp, toen maar terug gegaan en weer richting bos een kleine stukje, gelijk weer oortjes naar voren en in 1x over de brug heen xd Maarja ik wilde nog steeds naar huis heel gedoe, eindelijk naar huis, had het idee dat ze helemaal niet moe was of zo, maar ze zweette wel heeel erg want ze had laatste stuk alleen maar idioot gedaan ;p
_Lucy
Geplaatst: 15-01-11 19:08
hopen dat ze dat een beetje afleerd kim! want dat is idd wel vervelend.. maar als je vaak naar buiten gaat, gaat t misschien na een tijdje wel beter
ja dat heb ik met faron ook heel vaak, heb ik best intensief gereden, en ben ik zelf dood moe , maar zij wordt gewoon echt niet moe ik rij maar 2x in de week, maar omdat ze altijd buiten staat, heeft ze en hele goede conditie! ook als ik een paar week niet heb gereden, wordt ze niet snel moe.
ik vind het wle jammer dat ik neit met r naar buiten kan, want dat vind ze blijkbaar heel leuk, en lijkt mij ook wel leuk want er is heel veel bos enzo in de buurt.
Komt vast nog wel lucy, beetje kromme manier waarop je dan naar buiten kunt omdat eerst dat weidemaatje overleden moet zijn xd
Ja ik ga nu wel met martingaal rijden, want ze heeft nu gewoon der kop in de lucht en dan kan ik gewoon niks meer, en zij gaat dan maar omhoog, en met martingaal nouja dan trekt ze misschien zichzelf wel eens in de mond maar moet ze maar nietzo idioot doen hoor!
ja, daarom vind ik het ook zo raar om te zeggen.. ze wouden er eerst misschien nog een ponytje bij kopen ofzo maar dan kan de eigenaresse ze niet zelf meer uit het land halen.. dat gaat nu nog net, omdat ze ze ook goed kent maar als er dan een pony bij komt die ze niet zo goed kent, gaat dat niet zo goed denk ik..
_Lucy
Geplaatst: 15-01-11 19:40
ik zit nu op google earth een beetje de omgeving te bekijken oehh het is daar echt vet mooi om te rijden!!