En ik kan je helaas niet helpen met PM, ik heb niet heel veel op hem gereden. Als ik er dan op reed liep die de ene keer super fijn, reagerend op de kleinste hulpen en andere keren gingen we racend door de bak. XD
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar ze is heel erg bereid om voor je te werken, wat het wel heel leuk maakt! En ik merk ondertussen ook al kleine vooruitgang, galop gaat beetje bij beetje beter, nageven op de volte wil ook ondertussen een beetje en ze wordt ook steeds beter aan me been. Er is nog een hoop te doen maar ik krijg der ondertussen toch wel af en toe netjes de bak door gestuurd.

Afgelopen 3 wedstrijden zijn we 1e geworden in het progressief springen dus dat gaat heel goed. Binnenkort gaan we L starten. Denk dat we daar ook beslist kanshebbers zijn. Als ik maar wat meer ga doorrijden, nu moet hij me soms nog redden als we kort voor een hindernis komen.
Maar jeutje! Jij bent echt helemaal in de paardenbussiness! Wel fijn dat het allemaal zo lekker gaat en dat je zoveel succes boekt met je paardjes! Vind je het niet vervelend dat je paarden op een gegeven moment weggaan? Lijkt mij toch wel lastig, als je echt iets opgebouwd hebt met een paard, hem echt dingen hebt geleerd en dan gaat die verkoop in. Maar het is natuurlijk ook leuk om zoveel verschillende paarden te rijden! Leer je wel een hele hoop van.
We wisselen het wel af, zo gaat de eigenaresse iedere zondag op buitenrit met een andere bijrijdster van een kwpn-er daar. Ik rij sowieso 1 keer in de week serieus en een andere keer longeren, of grondwerk. En als ik 3 keer kom rij ik vaak 2 keer, heb nu ook al een keer balkjes gelopen en van het voorjaar wil ik misschien wel eens een sprongetje wagen.
Ze schijnt het wel te kunnen, maar door haar overgewicht deden ze het niet héél vaak omdat het natuurlijk enorm de benen belast. Plus ik ben zelf niet een enorme springheld, dus ik wil haar ook wel echt een beetje kennen en haar goed en lekker soepel de bak door kunnen sturen. En vanaf volgend jaar misschien ook een keer naar buiten met haar, maar dit jaar staat nog een beetje in het teken van elkaar leren kennen en gewoon lekker in de bak aan het werk met elkaar. Zodra die vertrouwensband er is, kunnen we los gaan. 
Ik werk nu twee dagen in de week, moet dat weekend verhuizen en ik moet/wil mijn scriptie over 3 weken in concept af hebben, dus het zit er voor mij de komende twee weken in ieder geval nog niet in
). En hiernaast ben ik bezig met mijn opleiding sportmasseuse paard.
Hihi post volgend jaar maar op bokt, krijg je springadvies 
Dat wil ik ook! Mijne moet volgende week zaterdag worden ingeleverd, dus ik dacht dat de jouwe ook dan misschien wel ingeleverd moest worden. Maar oké, dan moet je tegen die tijd nog maar een keertje contact opnemen. 
) dan komen er misschien wel foto's.
Op het moment heb ik helemaal nog geen foto's van mij op haar, ja die ene waar ik aan het uitstappen ben. Die staan wel in me profiel. Maar ik ben meestal alleen aan het rijden, praat wel wat met de moeder van de eigenaresse, maar ben toch vaak alleen aan het rommelen. Maar ik wil zekers nog foto's hebben van mij op haar! Al is het maar om de confrontatie aan te gaan met me houding.
Maar oké, we gaan een beetje off topic heb ik het idee, haha.
Nog een dag en dan maakt Jenny het weer on-topic
*
en die mist hielp ook niet echt mee om het warm te krijgen... Maar goed, er maar het beste van gemaakt en, als je die paar kleine ruiterfoutjes niet meetelt, ging het nog best lekker. Alleen Oppy en doorzitten...
da's hem toch niet helemaal...
dus toen ik klaar was, was ik echt toe aan iets warms. Dus hup, broodtrommel gepakt, kantine in gedoken en een kop thee gekocht
. Daar knapt een koud mens weer van op! Gelijk (was toch half 12 langzaam aan) maar even mijn broodtrommel leeg gegeten. Half 1 moest ik er weer op paard zitten voor springles, vandaar!
3x raden... En als je denkt dat ik Jelle koos, dan heb je het fout...
. Komt Inge opeens langs de stal, hup jongens zadel erop. Bleek dat de het al bijna half 1 was, dus snel zadel erop, hoofdstel erom, peesjes aandoen en naar de bak. We waren uiteindelijk met zijn vieren: Misty (Kruising Fjord), King (vos B/C? - pony), Echica op Rallywood en ikke op Nini dus.
!!! Als afsluiter van de les nog een dubbelsprong gedaan, ging ook super fijn. Echt het gevoel gehad dat ik zweefde, zat er zo lekker in (en op het paard), kon nog wel uren door gaan. Maar helaas, zo'n les gaat altijd veel te snel voorbij.

Ik vond springen altijd een beetje spannend en dan is Nini echt een fijne, die springt wel en zo niet, dan doe je echt iets verkeerd. Ik vond het ook altijd leuk hoe enthousiast ze ervan werd, hihi.

Maar zo vaak reed ik er ook niet op. Weet je toevallig de oorzaak ook?