RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:52

Hahaha, ga vrolijk verder met je monoloog hoor! Ik vind het nog steeds hartstikke leuk om je verhaaltjes te lezen en weer wat over de paardjes te horen. :D

En ik kan je helaas niet helpen met PM, ik heb niet heel veel op hem gereden. Als ik er dan op reed liep die de ene keer super fijn, reagerend op de kleinste hulpen en andere keren gingen we racend door de bak. XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:03

*kruipt uit schulp*

En zelfs ik lees ze nog :)
Ben op kamp geweest in 2009&2010

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:26

Desiree_1993 schreef:
*kruipt uit schulp*

*Maakt schulp kapot, zodat ze er niet weer in kan kruipen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:32

_O-

Ik vind het in ieder geval erg leuk om te lezen. Partyman en Nini zijn mijn favorieten, Kanjer vond ik zelf wat minder.

2e jaar een toenmalige verzorgpony mee gehad en toen nog 1x op PM gereden omdat vriendin op mijn pmeegenomen pony ging voor een lesje :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:00

Volgens mij heb ik al eens gereageerd in dit topic.
Maar ik heb ook een tijdje gereden bij ini slot. Mijn favorieten waren ook Partyman en Nini.
Fotty en Otske vond ik ook erg leuk.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:32

Leuk dat mensen toch altijd voor de fotty familie vallen he?

Hoe is de fjord Tamara?
Heb je erg moeten wennen?

Wat een heerlijk zonnige foto had je op fb staan :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:25

Ja het gaat goed met de fjord! Rijden gaat ook steeds beter, ook al heeft ze soms echt van die fjordenstreken door gewoon niet te willen luisteren en haar eigen gangetje te gaan. :') Maar ze is heel erg bereid om voor je te werken, wat het wel heel leuk maakt! En ik merk ondertussen ook al kleine vooruitgang, galop gaat beetje bij beetje beter, nageven op de volte wil ook ondertussen een beetje en ze wordt ook steeds beter aan me been. Er is nog een hoop te doen maar ik krijg der ondertussen toch wel af en toe netjes de bak door gestuurd. :D

En hoe gaat het bij jou Lotte? Nog steeds bij threa paarden aan het uitbrengen?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:02

Nou gelukkig niet bij threa ;-)
Nee ik rijd bij Theresia.

Beestje wat ik het afgelopen half jaar heb gestart is vorige week verkocht. Maar dat vindt ik eigenlijk niet zo erg.
En mijn springpaard mag ik volgend jaar nog een jaar starten :D Afgelopen 3 wedstrijden zijn we 1e geworden in het progressief springen dus dat gaat heel goed. Binnenkort gaan we L starten. Denk dat we daar ook beslist kanshebbers zijn. Als ik maar wat meer ga doorrijden, nu moet hij me soms nog redden als we kort voor een hindernis komen.
Nu eigenlijk nog even aan het kijken welke van de jonge paarden ik volgend jaar erbij kan starten, sowieso voor de dressuur want dat begin ik ook steeds leuker te vinden.
En ik mag nog 1 of 2 jonge paarden mee gaan nemen BB springen. Ben ik best wel een beetje trots op, want als ik ze verkeerde dingen zou leren dan zou dat echt niet mogen!

Ehm... verder ben ik echt heel druk met de paarden. Rijd een 3 en een 5 jarige die ik helemaal zelf zadelmak heb gemaakt afgelopen maanden. Die 5 jarige is echt een super fijn en leergierig paard om te rijden. Maar die gaat theresia zelf rijden omdat hij een spoedcursus springen moet krijgen vanwege zijn leeftijd.
Die 3 jarige is een dikke boef, daar moet ik echt streng voor zijn. Maar wordt ook een heel leuk beestje, moet alleen nog wat losser in zijn lijf worden en beter voor het been. Maar ben soms nog wat te voorzichtig op hem.
Verder rijd ik nog een grote (Nouja voor mijn doen, 1.68 en stevig gebouwd) 3 jarige, die is zadelmak gemaakt en ik rijd haar verder door. Dat gaat ook echt goed. Ze is springen gefokt maar kan ook zo leuk dressuur lopen. echt sjouwen gaat ze nu. Tis jammer dat ze niet van tb is maar van een eigenaar want anders zou ik haar wel als dressuurpaard willen :-p .
Verder heb ik sinds vorige week een 4 jarige van een stagiaire overgenomen. Zit helemaal vast in der lijf, reageert niet op het been en loopt alleen maar in de krul. Die moet gewoon alle regels opnieuw leren. Krijg ik nog heel veel werk aan, maar geloof dat dit wel goed komt. Geduld hebben en consequent zijn. lastig soms!

Enne nouja, er moeten er nog 3 zadelmak :-P
Dus ik heb werk zat. Maar gaat wel echt heel goed. Merk nu dat ik telkens meer knopjes en trucjes ken waardoor ik elk jaar weer makkelijker de paarden fijn en goed aan het lopen krijg. Leer er gewoon heel erg veel van door veel verschillende paarden te rijden en mee te nemen op concours.

En hiernaast geef ik nog 3 uur vast les in de week+ soms invallen.
Zo leuk die kleintjes die steeds meer leren.

Leuk he pony's? Hoe kleiner hoe ondeugender zeggen ze altijd, en ik geloof dat zeker! Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Maar elke vooruitgang is een vooruitgang toch?
Hoe vaak rijd je de fjord nu in de week?
Heb je wel verlichting in je buitenbak?

Hihi wie weet maak je er nog wel een dresuuurfjord van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:58

Jeetje Lot, werk je daar dan nu fulltime op stal?

Ik ben ook nog steeds een stiekeme meelezer! Ik reageer bijna niet meer omdat ik al eeuwen geen paard meer heb aangeraakt, maar ik vind het nog steeds leuk om alle herkenbare verhalen te lezen en te horen hoe het met de paarden en iedereen gaat :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:55

Sorry Lotte! Haha, ik zat al te denken, was het nou threa of theresia. :o Maar jeutje! Jij bent echt helemaal in de paardenbussiness! Wel fijn dat het allemaal zo lekker gaat en dat je zoveel succes boekt met je paardjes! Vind je het niet vervelend dat je paarden op een gegeven moment weggaan? Lijkt mij toch wel lastig, als je echt iets opgebouwd hebt met een paard, hem echt dingen hebt geleerd en dan gaat die verkoop in. Maar het is natuurlijk ook leuk om zoveel verschillende paarden te rijden! Leer je wel een hele hoop van.

Het ligt een beetje aan het weer hoe vaak ik rij in de week, maar ik kom toch altijd wel minstens 2 keer in de week en vaak ook nog wel 3 keer. De eigenaresse rijdt zelf altijd op woensdag en zondag, dus ze krijgt genoeg beweging. :+ We wisselen het wel af, zo gaat de eigenaresse iedere zondag op buitenrit met een andere bijrijdster van een kwpn-er daar. Ik rij sowieso 1 keer in de week serieus en een andere keer longeren, of grondwerk. En als ik 3 keer kom rij ik vaak 2 keer, heb nu ook al een keer balkjes gelopen en van het voorjaar wil ik misschien wel eens een sprongetje wagen. :Y) Ze schijnt het wel te kunnen, maar door haar overgewicht deden ze het niet héél vaak omdat het natuurlijk enorm de benen belast. Plus ik ben zelf niet een enorme springheld, dus ik wil haar ook wel echt een beetje kennen en haar goed en lekker soepel de bak door kunnen sturen. En vanaf volgend jaar misschien ook een keer naar buiten met haar, maar dit jaar staat nog een beetje in het teken van elkaar leren kennen en gewoon lekker in de bak aan het werk met elkaar. Zodra die vertrouwensband er is, kunnen we los gaan. :D

En Eef! Jij moet nog een keer mee! Kan jij toevallig volgende week zaterdag? Dan kost de bus we geld, maar dat is maar 3 euro ofzo! Dat wil ik desnoods wel voorschieten. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:33

Jaaaa i know! Die reiskosten heb ik er wel voor over maar ik heb gewoon echt geen tijd! :( Ik werk nu twee dagen in de week, moet dat weekend verhuizen en ik moet/wil mijn scriptie over 3 weken in concept af hebben, dus het zit er voor mij de komende twee weken in ieder geval nog niet in -O-

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:00

Nouja fulltime, tis nog steeds een leuk tijdverdrijf :P
Krijg der niet voor betaald, maar eet en slaap daar wel regelmatig en heb ik eens de auto nodig of priveles dan kan dat allemaal zo. Dus das wel fijn.
Nee werken doe ik nog steeds in het bejaardentehuis. Heb daar wel extra uren erbij als inval maar dat is natuurlijk geen garantie. Ben wel op zoek naar wat vaste uren maar niet binnen mijn opleiding omdat mijn australie plannen ook nog op de planning staan(september met Miriam :D ). En hiernaast ben ik bezig met mijn opleiding sportmasseuse paard.

En over de paarden verkopen: ik heb eigenlijk nooit anders geweten. Mijn buurman handelde al in paarden, dus ik wist altijd dat ze weg zouden. En ik vind het altijd wel heel erg leuk om met die allerjongste dieren te werken. Ze alles aanleren en het leuk voor ze maken. Dat doe ik liever dan een ervaren paard doorrijden.
Maar natuurlijk staat er in de verre toekomst wel een eigen paard op het programma om echt wat verder mee te komen in de basis. Nu worden ze altijd verkocht als ik net punten voor het L bij elkaar heb gesprokkeld, niet dat ik daar zelf dan al aan toe ben :P

Wel super hoe je zo aan het werk bent met haar, Tamara! Heb het idee dat je er echt de tijd voor neemt om een band op te bouwen. Tof!
:P Hihi post volgend jaar maar op bokt, krijg je springadvies :P
Ben stiekem wel benieuwd naar foto's (a)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:46

Over 3 weken pas je concept versie inleveren?! :oo Dat wil ik ook! Mijne moet volgende week zaterdag worden ingeleverd, dus ik dacht dat de jouwe ook dan misschien wel ingeleverd moest worden. Maar oké, dan moet je tegen die tijd nog maar een keertje contact opnemen. ;)

Jou 'bijbaantje' klinkt echt ideaal Lotte! Je hebt het echt wel getroffen!

En van de springfoto's, haha, als ik een fotograaf kan regelen (wat opzich geen probleem is, mijn instructeur is fotograaf :') ) dan komen er misschien wel foto's. :P Op het moment heb ik helemaal nog geen foto's van mij op haar, ja die ene waar ik aan het uitstappen ben. Die staan wel in me profiel. Maar ik ben meestal alleen aan het rijden, praat wel wat met de moeder van de eigenaresse, maar ben toch vaak alleen aan het rommelen. Maar ik wil zekers nog foto's hebben van mij op haar! Al is het maar om de confrontatie aan te gaan met me houding. :+ Maar oké, we gaan een beetje off topic heb ik het idee, haha.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:10

:P Nog een dag en dan maakt Jenny het weer on-topic

Eef moet gewoon binnenkort mee om voor fotograaf te spelen ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:56

Dat heb ik gehoord lotte_2! >;)

Maar zal zaterdag na een gewone les + springles wel genoeg te vertellen hebben lijkt me zo!

Enneh springtips zijn hier ook welkom hoor!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:35

Wat een dag vandaag! *is nog helemaal hyper :):) :):) :):) :):) :):) :):) *

Vanmorgen eerste dressuurles, op Oppy. In het boek stond "elastiek" achter zijn naam, nou geen idee waar ik die moest zoeken bij Ini, dus Inge maar eens op de zaak gezet. Bleek na lang zoeken dat Ini helemaal geen elastieken heeft... Dus heeft Inge er een slof aan gehangen. Oppy met slof. Okay dan. In overleg met de groep in de buitenbak gereden, nou had van mij niet gehoeven, maar meeste stemmen gelden... Vond het :brr: :brr: en die mist hielp ook niet echt mee om het warm te krijgen... Maar goed, er maar het beste van gemaakt en, als je die paar kleine ruiterfoutjes niet meetelt, ging het nog best lekker. Alleen Oppy en doorzitten... :n da's hem toch niet helemaal...

Na de les lekker afgezadeld, naverzorgd, deken erop. Lekker bezit geweest met hem. Maar ik kreeg het steeds kouder :brr: dus toen ik klaar was, was ik echt toe aan iets warms. Dus hup, broodtrommel gepakt, kantine in gedoken en een kop thee gekocht :9k . Daar knapt een koud mens weer van op! Gelijk (was toch half 12 langzaam aan) maar even mijn broodtrommel leeg gegeten. Half 1 moest ik er weer op paard zitten voor springles, vandaar!

In 1e instantie zou ik op Jelle zitten, maar Echica kwam met de melding dat ik mocht kiezen: Jelle of Nini. Nou dan weten jullie wel wie ik kies denk ik! <3 3x raden... En als je denkt dat ik Jelle koos, dan heb je het fout...

Die stond intussen al lekker op stal, dus deken eraf, poetsen. *zucht* blijkt paardlief de hele bips plus staart plus achterbenen onder de mest te hebben zitten. Bekend issue in de winter bij deze dame... Oftewel nog meer poetsen dus... Maar goed dat ik dat erg leuk vind :). Komt Inge opeens langs de stal, hup jongens zadel erop. Bleek dat de het al bijna half 1 was, dus snel zadel erop, hoofdstel erom, peesjes aandoen en naar de bak. We waren uiteindelijk met zijn vieren: Misty (Kruising Fjord), King (vos B/C? - pony), Echica op Rallywood en ikke op Nini dus.

Eerst stukje dressuur (15 minuten ongeveer) om los te werken dan in draf balkjes lopen. Daarna in galop over een balkje op de hoefslag. Op dat moment gingen de oren van Nini erop, ze sprong eroverheen! Terwijl ze er gewoon overheen kon galopperen zonder springen maar goed. Die oren zijn trouwens de rest van de tijd "erop" gebleven, continu de oren naar voren! Nini vond dit echt geweldig, dat merkte je aan alles!

Vanuit die balk verder gaan werken, via kruisjes toegewerkt naar een parcours van 4 steiltjes die je in galop aflegde. Ging zo lekker, Ze ging er heel soepel door, kreeg de opmerking dat ik goed meeging met de bewegingen, als Nini twijfelde wist ik die twijfel weg te rijden. Had voor mijn gevoel het tempo zeer goed onder controle, ja echt super! Inge gaf mij ook meermaals complimenten dat ik het zo goed deed. En dat streelt mijn ego toch wel :D !!! Als afsluiter van de les nog een dubbelsprong gedaan, ging ook super fijn. Echt het gevoel gehad dat ik zweefde, zat er zo lekker in (en op het paard), kon nog wel uren door gaan. Maar helaas, zo'n les gaat altijd veel te snel voorbij.

Rare vraag trouwens, maar is iemand nog een bakkabouter of bakspook kwijt? Zat er vandaag tijdens de springles 1 in de binnenbak bij Ini, in de hoek tussen H en C. Je mag hem/ haar daar gratis ophalen. Nini schrok er iedere ronde weer van, wou die hoek echt niet lekker door... Maar dat maakte vandaag ook helemaal niets uit :D

Na de les mevrouw nog even lekker naverzorgd en toen de warme deken erop gelegd. Bij de deur stond een verse lichting appels in de speciekuip, mocht ze 1 van hebben. Was wel helaas bijna mijn vingers kwijt... Nini at ze bijna met de appel mee op... Ze mocht op stal blijven er er moesten een hoop anderen nog naar stal toe, dus samen met een paar anderen een paar x met Inge mee naar de wei gegaan om wat paarden op te halen. Ging zo een stuk sneller. Onder andere de merriegroep met Wuzelma erin helpen binnenzetten. Wu moest, toen ze eenmaal op stal stond, nog wel even uitgebreid aan mijn gezicht ruiken. Ze wou zeker weten of ik wel een goed mens ben ofzo...

Ja, dit was een super gave geweldige dag! Of om maar met Mary Poppins te spreken: supercalifragilisticexpialidocious! Of in Nederlands: supercalifragilisticexpialidasties!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:29

Klinkt als een heerlijk dagje! :D

Ik heb net nog wat oude foto's van mij en Nini gevonden haha, is in 2009 geweest als ik het goed heb.

Afbeelding

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:22

Toen was springen al leuk volgens haar! <3

Die op de achtergrond van 1e foto is een eigen paard denk ik???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:26

Aw wat een leuke foto's, zeg! Vooral die laatste! :)

Lot, echt leuk zeg! Knap dat je de paarden kan inrijden en door kan rijden, dat lukt niet iedereen! :)

Tamara, ja, zo heb ik het overlegd met mijn scriptiebegeleidster :j

Jenny, je les klinkt ontzettend fijn! :D Ik vond springen altijd een beetje spannend en dan is Nini echt een fijne, die springt wel en zo niet, dan doe je echt iets verkeerd. Ik vond het ook altijd leuk hoe enthousiast ze ervan werd, hihi.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:28

loveshadow schreef:
Jenny, je les klinkt ontzettend fijn! :D Ik vond springen altijd een beetje spannend en dan is Nini echt een fijne, die springt wel en zo niet, dan doe je echt iets verkeerd. Ik vond het ook altijd leuk hoe enthousiast ze ervan werd, hihi.

Dat enthousiaste heb ik gemerkt ja :D :j *\o/*

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:50

Ja ook ik doe het nog! Vooral omdat ik last heb van studie ontwijkend gedrag :+
Leuk dat je het zo naar je zin hebt Jenny! Hoe gaat het met alle paarden daar? Ik hoorde dat Injoy is ingeslapen al een poosje terug?
Ik moet toch nog een keer langsgaan om de foto's van 5/6 jaar terug langs te brengen haha.

Afbeelding
Ik blijf dit toch wel een erg mooie foto vinden, misschien wordt het toch tijd om een spiegelreflex camera aan te schaffen :Y)

Afbeelding
En de laatste, de Prophet look-a-like Diligent Slottie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:56

Dan weet je meer dan ik MissMarije... Moet zelfs eerlijk wezen dat ik Injoy nog niet eens gemist had... :o Maar zo vaak reed ik er ook niet op. Weet je toevallig de oorzaak ook?

Welke 2 paarden staan er op de bovenste foto? Herken ze zo ff niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:30

Haha, die foto's ken ik ergens van! :D

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:32

Haha nou ja zoveel viel ze ook weer niet op.. Nee ik heb geen idee, ik hoorde het van mijn zus!

Dat zijn Daunter(Dilligence) Slottie en ik geloof Belina.

@loveshadow Haha ja! Die zijn nog met jouw vader zijn camera gemaakt!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:02

Wat een koude bedoening in de stal vanmorgen. Was echt fripsjes... :brr:

En dat was ook te merken aan mijn paardje. Had echt een vaatje buskruit onder de bips... Mevrouw was echt enorm voorwaarts, drijven was niet aan de orde. "Ze is echt wakker" om Ini maar eens te citeren... Wou in ieder geval wel lopen, moest af en toe de rem er even op gooien om haar in bedwang te houden. Maar ze reageerde wel super lekker op mijn been. Hoefde er maar iets aan te zitten of ze ging al naar links of naar rechts. Ja, fris maar wel lekker. Wakker op een goede manier zeg maar. Zo wil ik Nini wel vaker hebben. (zat er al voor de 4 achtereenvolgende x op, ja vorige week ook maar vergeten te schrijven,was met andere dingen bezig...)